Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Burger
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. B

    nieuwe schokbreker bevestiging aanpassen

    Ik wil een andere type schokbreker monteren. Maar helaas heeft deze een andere bevestiging. Zie tekening. Dus het frame heeft een ronde bevestigingsoog en de nieuwe schokbreker ook. Weet iemand een oplossing?
  2. B

    Injectie met open luchtfilter, wat gebeurt er?

    Stel je hebt een motor met injectie. Je verwijdert de airbox door een K&N open luchtfilter. Wat gebeurt er dan met de motoreigenschappen. Sneller optrekken, meer geluid, hoger vebruik?
  3. B

    Achterremschijf heet

    Is heb zojuist de remblokken in mijn achterste remklauw vervangen (Majesty 400). Even een proefritje gemaakt. Hierna even gecontroleerd en ik voelde dat de schijf gloeiend heet was. Is dat normaal?
  4. B

    Hoe remzuiger terugdraaien?

    De achterremklauw van mijn motor heeft een zuiger die gedraaid zit. Dus ik heb hem eruit gehaald, schoongemaakt en nu wil ik hem terugdraaien, maar hij wil maar een paar slagen terug. Verder wil die niet. Heeft er iemand een tip? Ik weet dat er speciaal gereedschap voor is, maar kan het ook...
  5. B

    Hoe windscherm inkorten?

    Ik wil de windscherm van een Majesty 400 inkorten. Ik zit te denken om dit te doen met een slijpschijfje op de Dremel. Of heeft er iemand een beter idee? Iemand ook een tip hoe ik een mooie symmetrische lijn kan aftekenen?
  6. B

    Specificaties T-max 2001

    Iemand biedt mij voor weinig een T-Max aan van 2001. Nu was ik benieuwd naar de specs. Heeft dit type injectie of carb? Wat is het gem. verbruik? Ervaringen zijn ook welkom. Misschien iemand een foto van de bagageruimte en het aantal liters inhoud? Vanaf welk jaar injectie en verbruik carb...
  7. B

    Woon<-->Werk 74km Welke Motorscooter?

    Ik ga binnenkort in een andere plaats werken. Mijn werk afstand wordt enkele reis 37 km (totaal dus 74km) 15km daarvan is snelweg en de rest 80km weg. Welke motorscooter adviseren jullie?
  8. B

    Kosten zwart coaten binnenpoten?

    Weet iemand wat het kost om de binnenpoten van de vork zwart te laten coaten? Volgens mij noemt men het tnt of nitriet behandeling.
  9. B

    Rempotje achter vervangen door slangetje?

    Ik heb in Frankrijk streetfighters gezien, die het achterste rempotje hadden vervangen door slechts een stuk rubber slang. Dit was een stuk stang van ongeveer 10/15cm, afgesloten met een dopje. Ik ben benieuwd of dit zomaar kan. Zou dit voldoende zijn om te kunnen remmen?
  10. B

    R1 98/99 zwart double bubble ruitje

    Zwarte double bubble ruitje voor de 1e R1. Geheel onbeschadigd. Ik vind deze niet mooi staan op een zwarte motor, daarom zoek ik een transparante. Misschien ruilen?
  11. B

    Olie pijlen, pijlstok indraaien of niet?

    Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik olie heb ververst. Moet ik bij mijn Fireblade bij het oliepijlen, het pijlstokje indraaien voor het aflezen of alleen erin steken?
  12. B

    Kabels CDI verlengen?

    Weet iemand of het kwaad kan om de kabels naar de CDI unit te verlengen? Ik bedoel een stuk draad er tussen solderen met hetzelfde diameter.
  13. B

    Beste koeling voor spanningregelaar? 3 opties

    Zoals jullie in mijn Blade ombouw topic kunnen lezen, ben ik druk bezig met mijn project. Nu heb ik 3 opties bedacht voor de sr. Wat denken jullie dat de beste koeling geeft? 1. Op de alu undertail, met geleidingspasta. Is een plaat van 4mm dik. 2. Op een CPU koelblokje. 3. Op de alu plaat...
  14. B

    Project "Morph Blade"

    Na enkele maanden knutselen begin ik nu dan eindelijk mijn ombouw topic. Het orgineel was een SC28 Blade. Geheel onbeschadigd, zelfs geen krasjes. De bedoeling is om een 15 jaar oude motor er uit laten zien als een recent model. De thema is "zwart".
  15. B

    Accu verplicht horizontaal?

    Voor mijn project zoek ik een nieuw plekje voor de accu. Weet iemand of de accu verplicht horizontaal geplaatst moet worden? Of kan een beetje kantelen geen kwaad?
  16. B

    Brandstofpomp onmisbaar?

    Misschien dom van mij, maar wat ik niet begrijp is dat sommige motoren geen brandstofpomp hebben. Bij het 1e model gsx-r 750 bijvoorbeeld, gaat de brandstofslang rechtstreeks naar de carbs. Kan ik ook bij mijn Fireblade de brandstofpomp overslaan en de slang direct op de carbs aansluiten? Zal...
  17. B

    Tankstikkers verwijderen voor het spuiten?

    Mijn orginele Honda stikkers zitten onder de blanke lak van mijn tank. Mijn spuiter zegt dat ik ze niet hoef te verwijderen voor het spuiten, enkel mat schuren en vervolgens spuiten. Maar de stikkers zijn zo dik dat ik het opppervlak niet vlak kan schuren. Naar mijn idee moet ik toch door de...
  18. B

    Glazvezel tank, bestand tegen benzine?

    Voor een project wil ik een tank gaan maken van glasvezel. Weet iemand of een dergelijke tank bestand is tegen benzine?
  19. B

    contactslot, ombouwen naar schakelaar

    Ik wil bij een circuitmotor het contactslot verwijderen en ombouwen naar een schakelaar. Het contactslot maakt gebruik van 3 draden. De schakelaar verbindt slechts 2 draden. Hoe kan ik dit oplossen, waarvoor dienen deze 3 draden?
  20. B

    Alu lasser gezocht omgeving Twente of Apeldoorn

    Ik heb mijn Fireblade achterbrug aangepast en die zit nu vastgebout. Om het echt mooi te krijgen wil ik deze vast laten lassen. Totaal moet er ongeveer 30cm gelast worden. Is er iemand in de omgeving van Twente of Apeldoorn die alu voor mij kan lassen? Hoeveel gaat mij dit kosten?
  21. B

    Hoe kom jij uit je ombouw/verbouw dode punt?

    Ik ben dit topic hier gestart omdat hier doorgaans de meeste verbouwers zitten. Ik ben al enkele maanden druk bezig met het verbouwen van mijn Fireblade. Wordt geen streetfighter, maar een brute racer. De verbouwers kennen dat moment waarop je even geen licht meer ziet aan het einde van de...
  22. B

    Fireblade '93: waarvoor slotje onder buddy?

    Onder de duo buddy bij mijn Fireblade zit een kleine slotje, waar een mini sleutelje in zit. Lijkt op een soort mini contactslot. Vanaf dit slotje lopen 2 grijze draden naar de kabelboom. Weet iemand waar deze voor dient? Kan ik deze gewoon verwijderen zonder gevolgen?
  23. B

    Spanningregelaars uitwisselbaar?

    Kan ik elke willekeurige sr op mijn 900 Fireblade monteren? Die van mij is nog goed, maar voor het geval die ooit kapot gaat.
  24. B

    USD R1 spatbord op normale Blade vork

    Ik wil R1 spatbord monteren op mijn Fireblade. De blade heeft een normale vork waarbij de bevestiging hoog zit. De R1 heeft een USD vork, dus de bevestiging laag. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
  25. B

    Barsten in lak polyester

    Ik heb een polyester/glasvezel kuipje waarin zich barsten bevinden in de bovenste laag. De lak is zeg maar gebarsten, maar het polyester er onder niet. Hoe kan men dit het beste repareren? Schuren/spuitplamuur/enz?
Terug
Bovenaan Onderaan