Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Tetter
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Tetter

    Stator doormeten Ducati SuperSport

    Mijn Ducati 750Super Sport van '95 laadt niet goed bij. Om problemen uit te sluiten heb ik een nieuwe accu gemonteerd, en aangezien ik dacht dat de gelijkrichter/regelaar stuk was daar een ( volgens verkoper goed werkende ) 2e handse voor gemonteerd.Het laden blijft helaas uit. Nu heb ik eea...
  2. Tetter

    Suzuki GS(X) 4(5)50 ?

    Na veel Honda's nu een Suzuki in de schuur. In de vakantie een Susuki GS450 opgehaald die al voor het grootste deel is omgebouwd naar Caferacer. Al op de foto's op MP zag ik dat er iets vreemd aan was... geen 2 maar een 4 cilinder ? Thuis aangekomen op onderzoek en ontdekt dat er een...
  3. Tetter

    Welke velgen onder mijn CB750 ?

    Welke maat "past" er in mijn CB ? Ik heb mooie Alu's gevonden in Italië *D De site adviseerd 18x 2,50 achter en 19x 2,50 voor Achter kan ik me voorstellen, van 2,15 naar 2,50 Maar voor ook ? van 1,85 naar 2,50 ? En welke banden zou ik dan moeten monteren ? Niet meer de...
  4. Tetter

    CB750 K6 Schuurvondst

    Tijd voor een nieuw project. Via via hoorde ik dat er in mijn geboortedorp iemand een CB750 van 1967 had staan in "het achterhuis" van de boerderij. Even wat navraag gedaan en gespeurd op het Web bleek dit dan een K6 of F1 te kunnen zijn, de staat was onbekend. Gisteren even wezen kijken...
  5. Tetter

    Wien naar Hardenberg ?

    Aanstaande Zaterdag is er weer een Motormarkt in Hardenberg. Het lijkt erop dat we het droog houden, wie gaat erheen ? Motormarkt Hardenberg - Grote markt onderdelen, motoren en bromfietsen
  6. Tetter

    Voor projectje op zoek naar Alu lasser regio Zwolle/ Assen

    Zoals de titel al eengeeft zoek ik iemand in de regio Zwolle Hoogeveen Meppel Assen die alu kan lassen, en zin heeft in een projectje. Ik wil namelijk graag de achterlichtjes die nu op mijn alu zit zitten "verzinken" Ongeveer als dit, dus een "buis" ( in mijn geval 2 ) aan de binnenkangt...
  7. Tetter

    Voorvork Cb500/ 550 Four, mogelijkheid voor dubbele schijf

    http://link.marktplaats.nl/525536551 Voor vork voor Honda CB500 / CB550 four. Rechterpoot met montagepunten voor een extra klauw, dubbele montage mogelijk. Er zit een gangbare remklauw en extra schijf bij. evt ook met gepoedercoate T -stuk vaan een 550 Foto's in de Marktplaats link.
  8. Tetter

    Carburateurs dof en donker na Ultrasoonbad

    Vandaag heb ik mijn Carburateurs van mijn Honda CB four ultrasoon laten reinigen. Dat kan hier op mijn werk, en ik was daar zeer blij mee. Ze hebben zelfs een bad speciaal voor aluminium delen. Totdat ik ze net ging ophalen. Het Aluminium is helemaal donker en dof uitgeslagen, het geeft...
  9. Tetter

    Voorvork loshalen om keerringen te vervangen

    Net begonnen met de vorkkeerringen. Ik dacht "laat ik de moeilijke maar eerst pakken" dus ik de poot die zeker al jaren oner de cb zit gepakt. Daar kwam een vies grijsdrapje uitlopen :r maar kwam verder volgens het boekje uit elkaar. Dus met frisse moed de poot de een paar jaar geleden...
  10. Tetter

    passen de schokbrekers van een CB750 op een CB500F ?

    mijn vraag is dus: passen de schokbrekers van een CB750 op een CB500F ? Heb op e-bay een stel mooie schokbrekers gezien die officieel voor een CB750 zijn, en wil die graag op mijn CB500F
  11. Tetter

    Dikkere olie voorvork CB500F

    Sinds kort een brembo goldline remsysteem op mijn CB500F gebouwd. Dit remt uiteraard "met 3 zuigers meer, zwevende schijf en stahlflex " veel beter dan de oude rem en ik ben dan ook abng dat hij meer gaat duiken. Kan ik een dikkere olie in de vork gebruiken om dit tegen te gaan ?
  12. Tetter

    Slecht lopende CB500F

    Hallo Medebrikkers, Onlangs heb ik in mijn CB500F een ander blok gehangen. Volgens de oude eigenaar goed en fris, en weinig olie verbruik. Nu leek het na het inbouwen idd een heel fris blok. Goed koud starten was iets wat ik van mijn oude blok niet kende. Helaas was het lopen boven de...
  13. Tetter

    Carburateur afstellen CB500F

    Van de winter heb ik mijn CB500F blok na een warmloper met de oude, vervangen voor een frisser exemplaar. Het nieuwe blok start idd een heel stuk beter, gewoon met de kickstarter bijvoorbeeld, dat lukte met de oude niet. Nu heb ik de eerste ritjes gemaakt, maar helaas is niet alles even...
  14. Tetter

    Rempomp gebruiken zonder reservoir ?

    Vandaag een nieuwe rempomp met los reservoir binnen gekregen, om deze op mijn CB500F cafe racer te bouwen. Nu kan ik dat reservoir slecht kwijt en zit ik te denken om alleen een doorzichtige slang erop te zetten, met daar de remvloeistof in. Heb dat wel gezien op racers, maar dan vaak bij...
  15. Tetter

    Honda CB Caferacer + zijspan

    Ooit heb ik in deze rubriek tussen al het Café Racer "geweld" een fantastische foto van een CB Cafe met span gezien. Ik kan me herinneren dat het gesprek op dat moment over het inkorten van een voorvork ging, en dat degene die de foto poste een kameraad had welke dat bij de betreffende motor...
  16. Tetter

    Olielekkage Ducati 750SS

    Hallo Allemaal, Sinds kort ben ik de eigenaar van een Ducati 750SS Aangezien hij bij elke stop een klein olie vlekje achterlaat heb ik besloten vandaag even het blok af te spuiten. Met het schone blok bleek de olie vanachter de riemkappen te komen. Na demontage bleek het achter de...
  17. Tetter

    Warmloper CB500F

    Hallo, Gisteren na een rit van ongeveer 150Km hield mijn anders zo trouwe CB500F er ineens mee op. Na het ronden van een rotonde, wilde ik optrekken, maar er gebeurde niets. Snel de koppeling ingetrokken en naar de kant gegaan. Daar op het fietspad voorzichtig de kickstarter geprobeerd...
  18. Tetter

    Virago XV920 Caferacer

    Yamaha XV920. Omgebouwd naar caferacer. Gaat weg om een nieuw project te financieren. Start ( voor een XV ) goed, nieuwe veren zijn gemonteerd Veranderingen o.a. -Voorvork ingekort.( nieuwe keeringen en olie) -Clipons gemonteerd. -XV750 Tank in Yamaha MOTOGP kleuren. -R1...
  19. Tetter

    Lekkende carbs CB500F

    Sinds de laatste rit met mijn CB500F heb ik ineens problemen met lekkende carbs. Ik heb de boel uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De bakken lagen vol met een soort roestbruine gruis. Alles doorgepoten met lucht en weer gemonteerd. Nog steeds lekkende de carbs. Eerst carb 1 ( meest...
  20. Tetter

    Mondkap voor een pothelm?

    Hallo, Ik ben op zoek naar een "mondstuk" voor aan mijn pothelm. Op de zijkanten zitten hiervoor drukknopen. Is zoiets nog nieuw te kopen? Voorbeeldje, Goose van de Mad Max film.
  21. Tetter

    CBR600 kroonplaat op een CB1 ?

    Hallo, Wie weet of een kroonplaat van een '97 CBR600 past op een Cb1 ? Mvg, Raymond
  22. Tetter

    Hydraulische koppeling op een CB500F van 1975?

    Aangezien mijn vrouw haar motorrijbewijs wil gaan halen, en ze dan graag op de CB500F Cafe racer wil gaan toeren de volgende vraag. Is het mogelijk de koppeling hydraulisch te maken? Zij kan de hendel nu namelijk nauwelijks helemaal inknijpen. Het werkt nu met een kabel, rondsel en een...
  23. Tetter

    Virago V-Twin Racer

    Nu de CB500 klaar is, ben ik begonnen aan een nieuw project. Een Yamaha Virago XV920. Ik ben van plan er een "cafe"racer van te bouwen. in elk geval inspiratie genoeg. Gr, Raymond
  24. Tetter

    Voorvork inkorten

    Voor mijn nieuwste project wil ik een chopper gaan verbouwen tot (cafe)racer. Daarom wil ik de vork gaan inkorten. Op het forum lees ik wel dat men het doet, maar hoe het precies in zijn werk gaat... Is het echt zo simpel als ik denk? Een paar cm van de binnenpoten, en een paar cm van de...
  25. Tetter

    Tankmeter GS850

    Op mijn CB Café Racer heb ik een GS850 tank. Hierin zit volgens mij een tankmeter. Heeft iemand een schema van zo'n suzuki, zodat ik kan zien hoe deze wordt aangesloten? Waar moet de slang vanaf de meter( die ik op deze foto op de vacuum aansluiting had zitten ) naar toe lopen? :W Raymond
Terug
Bovenaan Onderaan