Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Dragonkiss
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Dragonkiss

    Flinke (kool) aanslag op cilinder

    Hey iedereen, Heerlijk bezig om de motor een grote beurt te geven, echter zie ik een hele berg aanslag op de cilinderkop na verwijderen van de bougie: Nu ben ik in tweestrijd: Cilinderkop eraf halen en de kop reinigen. Een middeltje gebruiken en de motor flink open gooien op de Duitse...
  2. Dragonkiss

    Gescheurde uitlaat, is dit te lassen?

    Hey allemaal, Wat vandaag een mooie dag had moeten worden, viel helaas anders uit. Tijdens de nodige kleine beurt, bleek dat de uitlaat gescheurd was. Een jaar of twee geleden is de motor omgeduwd bij mij voor de deur. Er leek alleen een demper gescheurd te zijn, maar ik ben bang dat...
  3. Dragonkiss

    Dashboard resets na tijdje uit te staan

    Hallo allemaal, Bij mijn Honda VTR SP2 resets het dashboard regelmatig nadat het contact een tijdje uit heeft gestaan. De ene keer na 5 minuten al, de andere keer komt het een paar dagen niet voor. Er zit geen klok oid op het dashboard en ik doe niets met de dagteller, maar aangezien het...
  4. Dragonkiss

    Omgevallen, en nu?

    Beste MF-ers, Vanochtend is er (waarschijnlijk) een poging tot diefstal gedaan op mijn motor: een Honda SP2. Ik woon in een apartement op de 1ste verdieping en de motor staat onder mijn raam buiten. De hond is vanochtend flink aangegaan en ik denk dat dit de dieven heeft afgeschrikt...
  5. Dragonkiss

    Op zoek naar de ware helm

    Hallo hallo, Nog een topic met de vraag naar ervaring over helmen. Helaas zijn de topics over helmen erg specifiek en al gauw verouderd, dus maak ik maar een nieuwe: Ik ben op zoek naar een helm in de prijscatogorie tot 400 euro. Het moet een integraalhelm zijn en ik heb er liever geen los...
  6. Dragonkiss

    Lekke uitlaatpakking, hoe te testen?

    Beste allemaal, Ik heb het idee dat de uitlaatpakking van de voorste cilinder lek is. Het tikt namelijk behoorlijk en de kleppen zijn 1000 km geleden allemaal in het midden van tolerantie gezet. Maar nu is de vraag, hoe is dit te testen? -Er zijn geen roetsporen te zien om het...
  7. Dragonkiss

    Kleppen stellen, in het midden van tolerantie?

    Hallo allemaal, Even een kort vraagje: Als de kleppen gemeten zijn en waarden aangeven rond de tolerantie, stel je de kleppen dan wel of niet bij? Ik moet erbij zeggen dat de motor nu 30000 heeft gelopen en de komende 15000 niet meer opgemeten worden. Ik heb nu uitlaatkleppen die op 0.28...
  8. Dragonkiss

    Open luchtfilter + uitlaat, wat nu?

    Hey allemaal, Ik heb net een paar maanden een Honda VTR SP2 en was bezig met een grote beurt. Nu blijken er (volgens mij) K&N luchtfilters, afbeelding1 , in te zitten met een rode vulling. Die rode vulling zit er naar mijn weten in om de filters schoonmaken makkelijker te maken? Zorgt de...
  9. Dragonkiss

    Ketting spannen

    Danku voor alle geweldige reacties! Mag op slot :)
  10. Dragonkiss

    Bokken motor, wat houdt het in?

    Beste MF, Ik heb sinds anderhalve maand een Honda SP2 met een V2-blok. Nou weet ik dat het karakter van een v2 is dat hij onderin de toeren <3000 graag wil bokken. Nou heb ik het idee dat de versnellingsbak nogal "klunkt" als de motor bokt en om zeker te zijn dat dit logisch is heb ik de...
  11. Dragonkiss

    Verschil half- volsyntheet meetbaar/testbaar?

    Hallo allemaal, Om te beginnen: nee dit is geen 23452345234te olie-topic over wat voor olie in mijn motor moet. Ik heb een 2de handse motor gekocht, Honda SP2, en de verkoper kan mij niet vertellen wat voor olie er in de motor zit. Nou heb ik gehoord dat mocht de olie volsynthetisch zijn...
  12. Dragonkiss

    Kapotte bout, kapotte tap

    Beste MF, Ik ben bezig met reparatie van mijn topkuip. Om aan de slag te kunnen moet ik eerst de koplamp eruit halen. Deze zit vast met 4 boutjes, echter is bij 1 van 4 de kop helemaal dol. Na wat gekloot te hebben met de schroevendraaier was het echt niet meer mogelijk om hem hiermee...
  13. Dragonkiss

    Cbr 600 FS/F4i CDI uitwisselen

    Hey hoi, Na wat gemeten te hebben aan mijn hondaatje kom ik tot de conclusie dat ik niet verder kom zonder de ECU uit te sluiten. Ik heb dus een vriendelijke MF-er nodig die zijn ECU voor 5 minuutjes uit kan lenen. Ik kan gewoon naar je toe komen, aangezien alles het gewoon doet. En een...
  14. Dragonkiss

    Benzinepomp vraagje

    Goedenacht motorforum, Nieuw jaar nieuwe kansen: Ik heb op mijn honda cbr 600 een benzinepomp zitten. Deze pomp primed, aanslaan en weer afslaan na 5 seconde, als je het contact omzet. Dan draait de motor nog niet! Echter blijft mijn pomp draaien na het omzetten van het contact...
  15. Dragonkiss

    Tang voor mooi dichtmaken clipjes

    Hey mf-ers, Ik heb een gecorrodeerd contact en wil daar 2 nieuwe clipjes op zetten zodat ik weer even vooruit kan. Deze clipjes hebben echter 2 boogjes die netjes naast elkaar in de kabel gedrukt moeten worden. Nou heb je van die tangen die deze clipjes ook netjes dicht knijpen, ipv de...
  16. Dragonkiss

    Dragonkiss, en de tikkende klep?

    Hallo allemaal, Ik heb het idee dat 1 van mijn uitlaatkleppen tikt. Vooral bij stationair toerental hoor je echt duidelijk een tikkend geluid. Nokkenasketting is het niet, ik heb een handmatige spanner en als ik die losser draai krijg je echt een ratel. Nou heb ik 1000 km geleden mijn...
  17. Dragonkiss

    Cilinder doet wel/niet mee

    Beste MF-ers, Ik zit met een klein probleempje. Na een berg onderhoud, kleppen stellen en nokkenasketting vervangen, loopt 1 cilinder soms wel soms niet mee. (uitlaat word niet/slecht warm) Nou lijkt dit probleem te komen uit het ignition systeem. Of de bougie of ignitioncoil of bekabeling...
  18. Dragonkiss

    Molybdeen

    Hey hoi, Volgens het WPHB nodig voor bijvoorbeeld de schalen van de nokkenassen bij hermontage. Nou las ik vandaag dat het minimaal 40% molybdeen moet bevatten. Ik gebruikte een oplossing met 5 %... Is dat hoge percentage nou echt nodig? En zo ja, waarin te vinden *D MvG, Bart
  19. Dragonkiss

    Nokkenassen te beschadigd?

    Hey allemaal, Na een snel antwoord hier maar meteen een nieuwe vraag. Ik weet dat nokkenassen niet beschadigd mogen zijn alleen helaas is dat bij wel (lichtelijk het geval, vooral waar de nokkenassen in liggen) Is dit te ver versleten?
  20. Dragonkiss

    Nokkenassen eruit, vergeten welke stand

    Hey hallo, Ik heb het klusje nokkenasketting vervangen bijna geklaard alleen ben ik zo slim om te vergeten in welke stand ik ze eruit heb gehaald... Ik kan het natuurlijk timen via de indicatie op het timetandwiel alleen de krukas draait 2 x rond in de tijd dat de nokkenassen 1 x...
  21. Dragonkiss

    Koppeling plakt bij koud blok

    Beste mfers, Ik merk dat mijn koppeling bij een koude motor plakt. Ik kan er namelijker moeilijker met ingehouden koppeling mee achteruit lopen. Ik heb gelezen dat het door de koude olie kan komen ivm met koppeling. Is dit normaal of kan ik het zoeken in iets anders? Met nieuwe olie...
  22. Dragonkiss

    Wat is optimaal voor een motor? (Temperatuur en toerental)

    Beste Motor-forummers, Ik had wat vragen ter betrekking tot toerental en koeling van een motor: 1. EDIT/ Verwijderd ivm duidelijk antwoord 2. Elke motor heeft een punt waar de meeste koppel geleverd wordt. Als je ver onder dit toerental rijdt, zoals bijvoorbeeld in de stad met een...
  23. Dragonkiss

    Radiator/radiateur CBR600 weer netjes krijgen?

    Hey allemaal, Ik heb het gevoel dat mijn radiator qua lamellen niet genoeg meer koelt. De radiator zelf is nog goed (naar mijn idee) echter is er na 60000 km redelijk wat steen tegenaan gekomen en is denk ik ongeveer 20 % dichtgeslagen. Ook vooral het midden van de radiator zit goed dicht...
  24. Dragonkiss

    8 Jaar stilgestaan, nu weer laten lopen

    Hey allemaal, Ik heb een motor op de kop getikt die 8 jaar en langer stil heeft gestaan. Nou had ik het vorige topic over een vergelijkend onderwerp gelezen en ben ik aan de gang gegaan. Met de startkabels aan de auto hangen, na het leeg laten lopen van de vlotterkamers, nieuwe peut erin en...
  25. Dragonkiss

    Afstellen APE NAKS

    Hey allemaal, Ik heb een handmatige NAKS geinstalleerd in mijn hondaatje om van het gerammel af te zijn. Echter krijg ik de rammel er niet lekker uit, ik ben te bang om hem te strak te zetten denk ik. Nou vroeg ik me af, aangezien ik de rammel pas vanaf de 5-7000 toeren hoor, hoe je het...
Terug
Bovenaan Onderaan