Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: TingTing
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. T

    Zijspan on stage

    Het idee hier is simpel, plaats een link van een clip, filmfragment of om het het even welke andere theatervorm waarbij het zijspan een rol speelt. Maar wij zijn niet roomser dan de paus een mooi fragment met een solomotor wordt ook gewaardeerd, zolang het binnen een theatrale functie staat...
  2. T

    Het zijspan toen, ca. 1903 - 1958

    Welkom op een topic over zijspannen van toen en meer precies uit het tijdvak 1903-1958. Het begin en de jaren waarin de motor met zijspan uitgroeide tot het vervoermiddel voor zijn bezitter. Op 7 januari 1903 verscheen een cartoon in het blad Motor Cycling met waarschijnlijk de eerste...
  3. T

    'k Ben om, Bender!

    Sidevogn Bender 'Die uit de oude Doos vind ik altijd nog de mooiste.' Citaat Bachus. (RIP) :} Op foto geen Bender, maar een Steib. Tsja, 't moest ervan komen, 't kriebelde al zolang, 'k zag het span in de verkoop al eens voorbij komen, 'k was het ook even kwijt, ineens, daar was...
  4. T

    Illustere voorgangers, een OBTwerktopic

    De inspiratie? Het fenomeen OBT zelf en mijn motorbiepje en zo lees ik achter op de kaft dat 'Europa op twee wielen' het eerste motorreisverhalenboek is van een Nederlandse journalist, Gerard van den Ende! Of het klopt? Ook iemand van het eerste uur is Hans Avontuur. Zijn Motor Toergids...
  5. T

    BMW R80 met de streep tussen de G en de S! Bouwjaar 1983

    De motor is op 14-04-2010 VERKOCHT!
  6. T

    TK Fox Tracker mt 43

    Ze staan al wat jaartjes te wachten tot dat het moment.....wat maar niet komt! Daarom nu toch maar verkopen deze Fox Tracker laarzen. Vrijwel nieuw, nog geen kras op te zien! Fox Tracker, Mt 43! Met een groet!
  7. T

    OB Landmark Rally Bonusritten

    In aanvulling op de Oude Brikken Landmark Rally (OBLR) hier het spel waarbij je samen met andere motorrijders bonuspunten kan behalen. Die bonuspunten worden uiteindelijk opgeteld bij jouw individuele OBLRscore. Er komen vier rondes met elk een duur van twee maanden. • 1e ronde = april/mei...
  8. T

    GO, Oude Brikken Landmark Rally

    De Oude Brikken Landmarkrally is op 31-12-2010 om 24.00 uur afgesloten. Huldiging winnaar OBLMR 2010 vindt plaats tijdens de lunchstop van De Opwarmronde EINDSTAND v.d. COMPETITIE ET01 - 214 pnt/12 LM's + BLM I 32,4 II 36,2 III 34,1 IV 28,5 = 345,2 pnt + superbonus 690,4 pnt...
  9. T

    90 jaar Guzzi, erop af!

    Een beetje Guzzioot kent de rode fabriekspoort met het Moto Guzzilogo wel. Je moet ervoor naar Mandello del Lario, aan het Lago di Lecco in Italië. In 2011 viert het merk er zijn 90 jarig bestaan. De bekende dealer in Nijmegen biedt een arrangement aan om dit festijn bij te wonen en ik heb mij...
  10. T

    Oude Brikken Bochten Toer en Carbs Only

    Oude Brikken Bochten Toer en Carbs Only! 07-08-09 mei 2010 :] Maximun aantal deelnemers is bereikt! Vanaf 24-04-2010 hanteren we een reservelijst! Onze stek voor twee nachten, Klotten aan de Moezel Zie ook deze post voor info over het reserveren etc. TingTing in "Oude...
  11. T

    Oude Brikken Landmark Rally 2010

    Oude Brikken Landmark Rally Een Landmark Rally met Oude Brikken! Is dat haalbaar? 2010 zal het leren! De opzet is simpel, 12 provincies en 12 markante plekken om naar toe te rijden, met jouw ‘brik’ erop te fotograferen en vervolgens op dit topic te posten. Merk, type en bouwjaar van jouw...
  12. T

    Randstadbrikkers toertopic deel II

    Wat vooraf ging, boeiend tot op het laatst, een cliffhanger, het onvolprezen deel I ..en hier gaan we verder, met volop plannen, ideeën en wat er meer voor nodig is om deel te nemen aan de roots, de Oude Brikken Toeren, nieuwe toeren te bedenken en te rijden, evenementen te...
  13. T

    Moto'h logisch Guzzi

    Vanwaar dit topic? Omdat ik geleidelijk aan verknocht ben geraakt aan dit merk en vooral de oudere Guzzies mooi vind. Heel feitelijk is het een merk dat al vanaf de beginjaren van de motorfietsenproductie bestaat en dat ondanks de mindere jaren die het merk heeft moeten doorstaan. Begonnen...
  14. T

    Guzzi WPH gevraagd

    Guzzi werkplaatshandboeken zoek ik van de types V7 1968/69 en de Le Mans II 1981. Meest nijpende probleem nu is een olielekkage bij de stroomverdeler van de V7. Geconstateerd na een verder probleemloze rit van ca. 500 km. :} Iemand ervaring/info over het oplossen van dit probleem. Een...
  15. T

    Randstadbrikkers naar OBT KKR editie 2008

    Randstadbrikkers, dus Haaglanden/Rijnmond kunnen hier melden of ze in een 'bus' (wielrenterm) naar de OBT/KKR editie 2008 te Veldhoven/Eindhoven willen rijden! Vertrek 17-02-2008 om 09.00 uur vanaf Shell Esso ?!tankstation A16. Komend vanuit richting Brienenoordbrug is het bij de afslag 23...
  16. T

    'Moonboot', een klusje!

    'MOONBOOT' etc. gaat over het voornemen om een buddyseat te maken. De buddy die de motor nu ontsiert is een opgeknapt exemplaar. Een vakkundig gestikte hoes over een slap stuk schuim. Kortom vormeloos waar ooit scherp Italiaans design was. :Y Al fotograverend was mijn eerste assosiatie dan...
  17. T

    Culiculttoer Jonkers & Ketelbinkies

    CULICULTTOER I Dit moet de eerste Culiculttoer worden, noem het een try-out! Of er ooit een tweede komt,.... de tijd zal het leren. 'Culiculttoer' bekt gewoon lekker en 'Jonkers, ketelbinkies en een dame' staat voor de Hagenezen, Rotterdammers etc. met wie ik al vele Oude Brikken Toeren...
  18. T

    Randstadbrikkers voor OBT Drenthe samen vanaf Gouda!?

    OBT DRENTHE Pompstation aan snelweg A12 nabij Gouda als ontmoetingspunt :) voor de Randstadbrikkers om :] :] :] :] :] :] op 18 maart 2007 naar OBT Drenthe te rijden! Vertrektijd is klokslag 08.00 :Y Vertrekpunt is Pompstation De Andel/Shell Gouda. (Met de credits voor...
  19. T

    Gekkenwerk!!

    Al enige tijd loop ik rond met het idee om zelf een paar risers te fabrieken zodat ik een stuur van 28 mm diameter op mijn G/S kan monteren. De raisers die ik zo hier en daar zie bevallen me niet of hebben niet de juiste maat. Vaak laat ik het bij wat gefantaseer maar helaas is het me vandaag...
  20. T

    Wie rijdt 25 jaar oud en dus 'Tax Free'?

    Eerst bezat ik een Honda CB 500 Twin uit 1976. Ik heb er vijf jaar plezier aan beleefd en afgelopen zomer verkocht aan een verzamelaar. Hij vertelde me dat het de laatste uit de serie was die ooit met de legendarische 'Black Bomber' begon. Hij bezat er al meerdere en deze hoorde in de rij...
  21. T

    BMW R tweeklepsblok

    Ik zoek een BMW R tweeklepsboxerblok voor de sloop en om wat meer ervaring met het sleutelen op te doen! :W
  22. T

    't Genootschap voor de Brikken Toerhistorie

    :] :] OUDE BRIKKEN TOEREN OVER DE EERSTE VIJF JAAR 2002-2007 :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] BRIKKENTOERHISTORIE OBT 1 Het betreft hier een legendarische vermelding! Op 02-06-2002 is de 1e Oude Brikken Toer verreden. Totaal aantal kilometers...
  23. T

    BMW G streep S Monolever

    Een BMW G/S monolever uit 1981 is sinds kort de mijne. Vijf jaar lang koesterde ik een CB500 Twin uit 1976 en ook bezat ik daarnaast de rat 'Zenzooi' een Soes uit 1977. Zij hebben een nieuwe eigenaar, kortom ik gooi het over een andere boeg met deze echte 'Gummikuh'. Het monoleversysteem staat...
  24. T

    De ZOBBT. De wat? De ZOBBT!

    De Zeeuwse Oude Brikken Brakwater Toer is op 14-05-2006! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Waarheen? 8-) We gaan naar zonnig Zeeland! De route is in de praktijk nu meerdere malen verkend en verder verfijnd. Op de valreep is het kernteam ZOBBT...
  25. T

    Oude Brikken Toer 2006

    Voor het organiseren van een OBT voorjaar 2006 wordt een medebrikker gezocht. Toergebied Zuidwest Nederland oftewel Zuid hollandse Eilanden en/of Zeeland. Ik meen dat er wel belangstelling is om deze kant eens op te komen. Adviezen van de meer ervaren voorijders zijn uiteraard zeer welkom. :Y
Terug
Bovenaan Onderaan