Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: mordan
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. mordan

    Motorijders die zichzelf moeten bewijzen (vervolg)

    Hebben we een topic waar bijna elke dag word op gepost met ondertussen al bijna 1000 berichten... Komt er plots een Moderator Martell langs, waarvan ik niet eens wist dat ie bestond, en die sluit zonder enige reden of enig woordje uitleg dit topic af??? :? Sorry, maar dit vind ik bijzonder...
  2. mordan

    Reinigen met een hogedrukreiniger

    Ik ben sowieso al geen groot poetsfanaat en heb zeker het geduld en de tijd niet om mijn scooter er altijd glimmend te laten uitzien. Het is een gebruiksvoorwerp en in mijn geval dus meestal heel smerig. Maar heb me nu eindelijk de goedkoopste hogedrukreiniger aangeschaft en de scooter ziet er...
  3. mordan

    Wintec winterbanden voor motorscooters

    Mss werd het hier al ergens besproken? Maar door het huidige weer en het feit dat ik een doorrijder ben is mijn oog gevallen op de Metzeler feelfree wintec winterbanden voor motorscooters. Al heel wat reviews, tests en filmpjes gezien op het net, en dat heeft me doen besluiten om deze banden te...
  4. mordan

    Nederlandse verkeersovertreders gaan vrijuit in Belgie

    Laat jullie maar eens flink gaan zou ik zeggen! :P Spijtig dat het andersom niet zo werkt, want jullie hebben prachtwegen om eens lekker over te scheuren.
  5. mordan

    Extra verlichting!

    Ben op zoek naar extra verlichting voor de scooter. Eventueel mistlampen om beter zichtbaar te zijn. Heb al mistlampen gevonden van het merk sw-motech, al lijken die vrij zwaar en tamelijk duur? De laatste weken al een paar keer Harley's gezien met witte led knipperlichten (stroboscoop)...
  6. mordan

    Sym Fiddle II, Allo of Cello 125cc

    Heeft iemand ervaring met één van bovengenoemde Sym scooters? Ik wil er namelijk eentje aankopen. Tips, pluspunten, minpunten en eventuele verschillen onderling zijn welkom? Een vergelijkbare scooter van een ander merk laat ik me echter niet aansmeren. :N Ik heb het nu éénmaal voor Sym en...
  7. mordan

    Belgische verkeersreglementering?

    Sinds 1 september 2011 is het in België voor motorrijders toegelaten om de busbanen te gebruiken? Al bestaat er hieromtrent zoals gewoonlijk weer heel wat onduidelijkheid. Volgens sommigen moet er ook een verkeersbord aanwezig zijn met een motor op. Nu heb ik onlangs nog gelezen dat nergens...
  8. mordan

    Vlaamse Maxi-scooter Club?

    Wanneer richten wij hier nu de enige echte Vlaamse Maxi-scooter club op? *D Het logo is er al, iemand een ideetje voor een geschikte naam? Of mss moeten de bestaande clubs maar eens fusioneren tot de United Flemish Maxi's of UFM? Zou leuker zijn, meer volk voor de ritten en niet gebonden...
  9. mordan

    Petitie: Stop slechte wegen

    Ik weet niet hoe het in Nederland gesteld is? Maar in België liggen de wegen er armzalig bij. Levensgevaarlijk voor motorrijders en velen onder ons hebben er al het leven bij gelaten. Op de weinige wegen die wel in orde zijn legt men dan nog steeds onwettige vluchtheuvels en verkeersremmers...
  10. mordan

    Nieuwe Belgische motorwetgeving

    Er is heel wat te doen geweest rond de nieuwe Belgische motorwetgeving. Maar al bij al valt het nogal mee, vind ik. De verplichte fluo-hesjes zijn uitgebleven en onder beschermende kledij verstaat men alleen maar lange mouwen en lange broek. Slippers blijven nog steeds uit den boze...
  11. mordan

    Maxsym 400i

    Een tijdje geleden heb ik het hier al eens gehad over de nieuwe Sym Maxsym 400i en 600i. De nieuwe Sym maxiscooter die al te zien was op Eicma en recent op het salon in Brussel. De 400i is ondertussen al te bestellen in België, levering voorzien in April. En zal 4999€ kosten. Leverbaar in de...
  12. mordan

    Airbag vest

    Een airbag-vest voor motorrijders. Heb er als eens wat filmpjes van gezien op het net. Na mijn scooterongeval maak ik de bedenking, dat zo'n ding me heel wat breuken en revalidatietijd had kunnen besparen? Na wat opzoekingswerk, en navraag te hebben gedaan in verschillende motorzaken. Blijkt...
  13. mordan

    Belgische motorrijders binnenkort in fluo!

    Staatssecretaris voor mobiliteit Etienne Schouppe heeft weer een schitterend idee om de verkeersveiligheid in Belgie nog veiliger te maken. Na de fietsers, schoolkinderen, joggers, wegenwerkers, straatkeerders, overheidsdiensten, karnavalverenigingen, etc. Wil hij nu ook de motards in fluo...
  14. mordan

    Moderne motoren kunnen niet geflitst worden

    Ik vond dit wel een interessant gegeven. En scooters bevatten toch ook weinig metaal? :] Wie vandaag een nieuwe motorfiets koopt, moet zich een pak minder zorgen maken over flitscontroles. “De nieuwste types van motors worden niet altijd gedetecteerd door onze flitscamera’s met lusdetectie”...
  15. mordan

    Over PK's,Kw's en tr/m???

    In heel wat vergelijkende tests heeft men het altijd over het aantal Kw's, PK's en toeren per minuut. Eigenlijk begrijp ik daar totaal niets van? En ik neem aan dat ik niet de enige ben? Waarop moet men letten, wat is beter, wat is sneller etc.? En wat als een motor hetzelfde aantal Pk's heeft...
  16. mordan

    Maxsym 600i

    Ik reed met mijn motorfiets (scooter) achter een Peugeot 205. We reden beiden aan gematigde snelheid, daar wij van het rondpunt kwamen en daar voorrang hadden moeten verlenen aan andere voertuigen. De Peugeot 205 voor mij week naar rechts uit, wat mij als motorrijder deed vermoeden dat hij mij...
  17. mordan

    Hachelijke situaties

    Jullie hebben ze waarschijnlijk allemaal al meegemaakt? :Y Mijn laatste dateert van gisterenavond. :/ Nu heeft mij Gilera Fuoco mij al meermaals in de steek gelaten maar dit... 22u30, zaterdagavond en vrij druk verkeer, Brusselse ring 3 rijvakken. Ik, op het tweede rijvak tegen...
  18. mordan

    Roadbooks in je GPS?

    Op heel wat motorsites kan je roadbooks downloaden. In de meeste gevallen zijn die echter alleen compatibel met een Garmin GPS. Daarom gauw even mijn Tomtom ingeruild voor de goedkoopste Garmin Nuvi 255. Een eenvoudig toestel maar toch vrij degelijk, vooral op de motorscooter. Mijn Tomtom kon...
  19. mordan

    Nieuwe motor wegcode Belgie

    Volgende maand stelt Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe een nieuwe versie van de wegcode voor die op 1 januari 2011 van kracht moet worden. De huidige verkeerscode bestaat sinds 1 december 1975 en werd liefst zestig keer gewijzigd. In afwachting van die compleet nieuwe wegcode...
  20. mordan

    Gilera Fuoco 500ie

    Een topic voor de fans van de Gilera Fuoco 500ie. Met als opener de Fuoco pic's collection. :W
  21. mordan

    TWS

    Op dit nachtelijk uur zat ik hier even te mijmeren. Niks meer op TV en mijn favoriete driewieler staat al op stal. :z De steeds weer terugkerende discussies over het feit dat een MP3 of Fuoco nu al dan niet een motor, scooter of om het even wat is. Dat men in heel wat tests en reviews niet...
  22. mordan

    Xenon verlichting

    Omdat ie binnenkort weer op onderhoud moet en de winter voor de deur staat. En zien en gezien worden toch wel belangrijk is... Mijn dealer gevraagd wat Xenon-verlichting me zou kosten? Tussen de 170 en de 250€ lijkt me toch nogal een investering? En is het dat wel waard? Je tweewieler heeft...
  23. mordan

    Eurosuper 98+ of 95?

    Toen ik nog met mijn Sym GTS 250i reed, raade mijn dealer mij aan om Eurosuper 98+ te tanken. Wel duurder maar volgens hem beter want "zuiverder". Wat dat ook moge betekenen? In het boekje van mijn Kymco Xciting 500 staat te lezen dat men uitsluitend Eurosuper 95 mag tanken. Nu heb ik zoiets...
  24. mordan

    Boetes vermijden..

    Nu rij ik zowat een jaar met de scooter en heb ondertussen al ongeveer 19000Km afgemaald. Vooral woon-werkverkeer maar ook voor de fun. Ben altijd gespaard gebleven van snelheidsboetes maar deze maand heb ik er al 3. ;( 70 waar je maar 50 mag en 80 waar je 70 mag en telkens op provinciewegen...
  25. mordan

    Dit is nu de mijne..

    Omdat we hier met zijn allen nogal eens in discussie durven treden, en niemand zich echt een beeld kan vormen van waarover wie het nu waar over heeft. Leek het me een leuk idee om eens een topic te starten zonder teveel gelul maar met heel wat beeldmateriaal. We zijn toch allemaal fier over ons...
Terug
Bovenaan Onderaan