Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Boltje
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Boltje

    Zelf een featherbed Manx frame bouwen

    Al een hele tijd heb ik plannen om zelf een Norton featherbed frame te maken. Een tijdje terug heb ik al een buigmal gefreesd voor de grootste radius die in het frame zit. Geprobeert om de 32x2 mm buis te buigen en het resultaat was een zeer strakke bocht. Nu moet ik de andere radius mal...
  2. Boltje

    Motor Reparatie

    xxx
  3. Boltje

    Honda CB900 verbouwen naar Magni style

    Hallo motor knutselaars, Ik heb plannen om een Honda Bol d'or om bouwen naar een Magni Honda zoals die origineel bestaan. Hier zijn maar een paar honderd van gemaakt en dat model spreekt me zeer aan. Wie weet welke voorvork er origineel gebruikt is? En de naam van de Italiaanse wielen...
  4. Boltje

    Gezocht (opknapper) Honda Bold d'or 750/900

    Bij deze te koop gevraagd Honda 750 of 900 liefst rijdend omdat anders moeilijk wordt de technische staat van blok te beoordelen.
  5. Boltje

    Startmotor M.G. 750 krijgt motor bijna niet meer rond

    M'n Guzzi uit '74 wil bijna niet meer starten ook met een volle nieuwe accu niet. als hij tegen de compressie staat duurd het een paar seconden voor hij doordraaid en ook wordt de startmotor iets warm (is logisch denk ik) Kun je hier zelf iets aan doen? Of moet ik gewoon op zoek naar een...
  6. Boltje

    Eigenbouw choppers

    Zelf ben ik altijd een originaliteits freak geweest, maar sinds korte tijd zie ik in dat je zelf prachtige machines kan maken. Zelf heb ik een paar klassiekers gerestaureerd, Japans, Engels, en Itliaanse. Een paar maanden geleden kocht ik het tijdschrift Bigtwin omdat er een prachtige...
  7. Boltje

    Welke zeldzame motoren weet jij nog?

    Hallo mensen. Ik kom zelf nog wel eens motor types tegen waarvan ik het bestaan nog niet wist. Het leek me leuk om hier een overzicht te maken van, voor jou onbekende motoren die je op straat eigenlijk nooit meer ziet. Dat kan van alles zijn, racers. crossers wegmotoren off road, en proto...
  8. Boltje

    Relais voor licht en claxon vraagje

    Bij een autozaak heb ik relais gekocht, ééntje met 4 pootjes en ééntje met 5 pootjes De bedoeling is om ze voor de claxon en grootlicht- dimlicht te gebruiken. Kan dat? Is voor een oude laverda waar dit normaal niet opzit.
  9. Boltje

    Wie heeft goede ervaringen met welke verchromerij?

    Om nog diverse onderdel te laten verchromen ben ik op zoek naar een bedrijf die dit serieus goed kan, vaak worden dingen snel geslepen en in een bad gehangen, met gevolg dat de chroomlaag snel weer loslaat. Het beste is geloof ik om eerst te verkoperen dan nikkel en dan de chroomlaag. Wie...
  10. Boltje

    Offroad rijden op oudere motoren

    Regelmatig zie je op knmv offroad ritten nog luchtgekoelde motoren meedoen. Zelf rij ik Yamaha xt500.
  11. Boltje

    Laverda 750sf 1972 project

    Deze winter bezig geweest met de opbouw van een laverda. Het blok is al bijna klaar. Ik zit nog niet zo lang op dit forum dus kan ik niet helemaal alles meer laten zien, maar wat ik wil laten zien is wel interesant. reacties, advies, commetaar allemaal welkom. :W ik wil dus gewoon even...
  12. Boltje

    laverda 750 twin nokkenas montage

    Wie weet hoe de nokkenas van deze motor het gemakkelijkst gemonteerd kan worden? hij is nu in 2 delen kan dus van beide kanten in de kop geperst worden. en dan in het midden boutjes erin, of as eerst monteren en dan van één kant van de kop door de lager gaaten heen op z'n plek persen?
  13. Boltje

    Laverda 750 twin weetjes en tips

    Hallo. ben bezig met de opbouw van een laverda sf blok. ben al zover dat de nokkenas weer gemonteerd kan worden. Wie weet of de as eerst aan elkaar gebout moet worden of de losse delen van beide kanten in de kop (persen) en dan boutjes vast? Ik ben dus niet in bezit van wphboek. groetjes.
  14. Boltje

    Na 30 jaar toch een Honda Boldor

    Dit is mijn verdere introductie ,en hoe ik tot de aankoop van een honda cb900f uit 1980 gekomen ben. De eerste kennismaking met de honda B.D. was toen ik een jaar of 10 was. We hadden thuis het weekblad motor. OP de achterzijde van de omslag stond altijd reklame van de honda importeur in...
  15. Boltje

    nieuw en geen ervaring

    hallo ik las het stukje over het opknappen van de honda boldors, heb net gisteren ook een boldor 900f, bj1980 gekocht . een zwarte met zilver biesje.
Terug
Bovenaan Onderaan