Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Bassow
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Bassow

    Bougies reinigen zonder vernieuwen op injectie?

    Mijn R1200 heeft de laatste tijd kuren bij lage toeren wanneer-ie net draait. Het luchtfilter is nog prima en de bougies waren suspect #2. Alleen bij een BMW heb je een heel arsenaal aan speciale gereedschappen nodig om die veilig te verwijderen. Is er een simpeler manier om ze een schop te...
  2. Bassow

    Motocross: Waar te beginnen?

    Ik woon in Utrecht en zou graag meer willen weten over motocross en misschien aan het begin willen beginnen. Maar met wat zoekopdrachten op Google kom ik er niet echt uit. Heeft iemand een tip mbt een club of locatie waar ik eens informatie op kan doen? Ik hoor het graag!
  3. Bassow

    Rijschool via Groupon?

    Mijn vriendin wil haar rijlessen weer oppakken en draait om een Groupon aanbieding heen. Alleen zijn die deals soms wat schimmig. De aanbieder gaat failliet of je krijgt maar een fractie van wat je verwacht. Heeft iemand ervaring met rijlessen via Groupon? Was het wat? Had verkeerd gezocht...
  4. Bassow

    Vervangen batterij BMW alarm?

    Recent bij de dealer een GSA occasion gehaald. Bleken de twee alarm afstandsbedieningen respectievelijk leeg en op-sterven-na-dood. De vraag van vandaag: Hoe stem ik de ab weer af op het alarm nadat ik de batterij vervangen heb? Dank! Never mind. Laat em wel staan voor de volgende met dit...
  5. Bassow

    Bagage: Alu, plastic of textiel?

    Ik ben voor mijn 1200GSA aan het puzzelen wat ik voor bagagesysteem zal nemen. Op het eerste gezicht leken alu boxen heel gangbaar, maar ik na wat lezen hoor ik er een hoop gemopper over. Pelican koffers met frame om ze aan op te hangen zijn ongeveer even duur, maar eigenlijk weer niet bedacht...
  6. Bassow

    Givi E55 voldoende voor twee helmen?

    Ik zoek een grote topbox om spullen in te kunnen dumpen als ik mijn bike ergens neerzet. Mijn oog viel op de (enorme :)) Givi E55. Die zou twee helmen moeten kunnen hebben maar ik las een review op Louis.de dat iemand zijn helm er niet in kwijt kon. Iemand ervaring met dit ding?
  7. Bassow

    BMW R1200GS (2006+)

    Niks onderdelen: Ik wil de hele motor! :) Helemaal fijn als het een BTW-exemplaar is. Ik merk dat er voldoende BMW-rijders zijn die op zich wel van hun machine af willen, maar dat de dealers de markt een beetje verzuipen waardoor ze niet gevonden worden en het een gedoe is. Daarom draaien we het...
  8. Bassow

    Knipperrelais: Merkspecifiek of generiek?

    Ik heb een 25 jaar oude Suzuki Madura. Nou gaan er met de leeftijd wel eens wat dingen kapot. Zo nu het knipperrelais. Na het verwijderen van de cover blijkt dit een vernuftig mechaniek waar een touwtje een schuif heen-en-weer trekt ( :? ), en dat touwtje is kapot. En zo minuscuul dat het niet...
  9. Bassow

    Prolongatie old-timer verzekering: Geen km opgeven?

    Ik heb mijn motor verzekerd als old-timer. Het voordeel: Een jaar WA kost EUR 75. Het nadeel: Je mag maar een beperkt aantal kilometers rijden. Daarom geef je bij het aangaan van je verzekering je km-stand door. In het jaar dat ik met deze verzekering gereden heb, heb ik uiteindelijk meer...
  10. Bassow

    Val-ervaring met motorjeans?

    Ik heb inmiddels aandachtig alle threads gevolgd over motorjeans. Natuurlijk ken ik het filmpje van Draggin' en heb zelf inmiddels een Vanucci (met beschermers) en een Draggin'. Het probleem is dat ik ze toch niet lekker in weet te schatten. Met name de Draggin' heeft goeie recensies, maar...
  11. Bassow

    Mooi-weer-rijders vind je niet alleen op de motor

    Allemaggies, wat een waanzin op de weg vandaag. Zit nu aan mijn derde peuk en een biertje om even bij te komen van de rit Amsterdam <-> Utrecht, die ik toch echt al heel regelmatig gereden heb. Heb in 1 rit meer incidenten meegemaakt dan normaal in een maand. Voor mij morgen het koekblik. En het...
  12. Bassow

    Nieuwe papieren na spuiten motor?

    Deze winter begonnen de roestplekjes op de tank van mijn Madura nare vormen aan te nemen. Op een goed moment heb ik die dan ook gedemonteerd en opnieuw gespoten. Omdat ik toch bezig was, wel gelijk in een andere kleur dan dat-ie was. De vraag van vandaag: Heeft dat consequenties voor de...
  13. Bassow

    Draxtar jethelm XXL (+/- maat 62 voor een rond hoofd)

    Heel veel meer jet dan deze helm zijn ze er niet veel, iig :) Recent (online) aangeschaft en nooit gedragen anders dan om even te passen. Maar hij zit gewoon net een fractie te strak. Als je een ronder hoofd hebt dan ik, moet-ie prima passen. Nieuw in doos met bon en 2 vizieren (normaal en...
  14. Bassow

    Harley gashendel op andere motor

    Mijn Madura heeft een 25mm stuur en de schuimrubberen grips die er op zaten, zijn flink versleten. Nou zijn 25mm grips helaas schaars, dus kwam ik automatisch bij de Harley dealer terecht. Mooie nieuwe handvatten uitgezocht om er thuis achter te komen dat het stuk van het handvat waar de kabel...
  15. Bassow

    Nieuwe Harley handvatten

    Deze chroom met rubber handvatten recent nieuw gekocht bij de Harley dealer voor EUR 78, blijken ze niet te passen op mijn (niet-Harley) 25mm stuur. Balen dus. Maar omdat ik er niks mee kan, hier in de verkoop voor EUR 60.
  16. Bassow

    Hoe krijg ik de gedemonteerde tank helemaal leeg?

    Uh, zie de titel dus :) Ik heb de tank gedemonteerd en ben er binnen mee aan de slag. Omdat er nog een laag benzine achterblijft na het leeglopen van de reserve, stinkt dat ding een uur in de wind. Bovendien zie ik die ellende niet graag verdampen en allemaal bende achter laten. Alleen de...
  17. Bassow

    Motor in fluo kleur toegestaan?

    Los van de discussie over smaak, mag je je motor een fluo kleur (bijv. fluoriserend geel) spuiten, of is dat alleen voor alarmdiensten?
  18. Bassow

    Houdbaarheid benzine in jerrycan?

    Mja, zie de titel: hoe lang blijft een jerrycan met 10L benzine goed?
  19. Bassow

    MC Repair Course

    Ben deze hier nog niet eerder tegen gekomen. Een verzameling How To's mbt reparaties aan je motor, tips mbt je gereedschap en wat gratis software. In het engels en van een bijbel-fanaat, maar daarmee niet minder handig. Voor de liefhebber: link
  20. Bassow

    Tweedelig Vanucci Denim pak (broek 50, jas 54)

    Zelfde verhaal als de andere spullen die ik hier heb staan: niks mis mee, maar ik draag het gewoon te weinig. 1x Vanucci Denim jas, maat 54. Buitenmateriaal 500D Fadex®. Fadex® is een nieuw materiaal met het uiterlijk van jeans-stof (Denim). Gevoerd met ComforMax® Insulation...
  21. Bassow

    Highway 1 helmen (nieuw) in XS, L, XL: EUR 20/stuk

    Omdat ik mijn auto vervangen heb door een motor, leek het me destijds handig om de spullen in huis te hebben om alle soorten passagiers mee te nemen. Een paar handschoenen en een jas een maatje te groot is prima, maar van een helm wil je dat die lekker zit. Daarom in de sale bij Motozoom...
  22. Bassow

    Leren jas: Louis maat 56

    Destijds een fractie te groot gekocht omdat ik er een dik vest onder aan kon. Kan nog steeds, maar ik merk dat ik eigenlijk altijd naar mijn andere, kleinere jas grijp. Daarom deze in de verkoop. Leren jas met verbindingsrits, 3 buitenzakken, 2 binnenzakken en een pocket voor je mobiel. Inc...
  23. Bassow

    Leren broek: Held Douglas maat 50

    Omdat ik merk dat ik em gewoon te weinig aan doe, mijn leren broek in de verkoop. In principe een prima broek, maar ik heb altijd lengtematen (ben 1m90 maar heb taille 50) en dan is deze net iets te kort. Nieuw is-ie EUR 210, maar omdat ik em toch gewoon een paar keer aan heb gehad mag-ie weg...
  24. Bassow

    Engelstalige hoofdredacteur gezocht

    Mja, hoe kansloos is dit: een engelstalige hoofdredacteur zoeken op een NL-talig platform :) Toch wilde ik em hier graag in de groep gooien, want je weet nooit wie iedereen kent. Het verhaal: Wij zijn bezig met een online magazine voor de Europese markt rondom motoren en scooters. Minder een...
  25. Bassow

    Motorschoenen Held Paro, maat 43/44

    Wegens te klein: een paar Held Paro motorschoenen. Relaxed voor in de zomer onder je motor-jeans en toch stevig en veilig. Ik heb zelf 44,5 en vaak gaat 44 bij mij prima, maar bij mij vallen deze toch echt te klein. Ze zijn zelf dus maat 44, maar zo klein als ze vallen vermoed ik dat je met 43,5...
Terug
Bovenaan Onderaan