Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Bugboy
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. B

    VFR 750F (1996) slaat niet aan

    Mijn buurman heeft nog een nette RC36-II staan en die wil die gaan verkopen, want hij rijdt er nooit op. Probleem is alleen dat die niet wil starten en dat doet de prijs geen goed. Aangezien ik ook jaren een RC36-II heb gehad maar even gekeken wat er aan de hand kan zijn. De motor is vorig jaar...
  2. B

    SpyBall - Eén handzender werkt, de andere niet

    Ik heb een probleem met één handzender van het SpyBall alarm. De ene doet het prima, maar de andere lijkt helemaal niets te doen. In beide handzenders heb ik nieuwe batterijen gedaan (en die zitten er goed in). De handset die niets doet ligt al jaren (ongebruikt) in de la. Het gaat om deze...
  3. B

    Vreemde bandenslijtage (R1100S boxercup)

    Ik heb een beetje een vreemd probleem. De bandenslijtage van mijn voorband ziet er nogal vreemd uit. Aan de linkerkant is de band volledig op, maar in het midden en aan de rechterkant valt het nog wel mee. Op deze foto is het duidelijk te zien: Het gaat hier om een Pilot Road 3 CT band op...
  4. B

    Remmen/koppeling ontluchten (Mityvac)

    Afgelopen week de remvloeistof van mijn R1100S ververst. Gaat prima op de old-school manier van knijpen en open/dicht draaien van de ontluchtingsnippel. Remmen prima hard. De koppeling wordt wat lastiger. Bij de BMW schroef je een ontluchtingsnippel op een slang (aan de rechterkant v/d...
  5. B

    BMW R1200RT (2009, 4500km, veel opties)

    Mijn bovenbuurman heeft zijn BMW R1200RT te koop staan, omdat zijn vrouw niet meer goed mee kan. Hij heeft de motor 2 jaar geleden gekocht en de teller staat nu op 4500km. Hij is er erg voorzichtig mee (als je er naar keek werd hij al zenuwachtig). :+ Even de opties: Saphirzwart (top- en...
  6. B

    Uitlaat meten

    Ik ga volgende maand naar het circuit (Lelystad), maar ik wil eigenlijk wel weten of mijn uitlaat voldoet aan de eisen. Ik vind hem nogal hard doordat de katalysator is vervangen door een pijp. Kan ik ergens mijn uitlaat laten meten om te kijken of ik er mee op het circuit kom?
  7. B

    Beun de haas in omgeving Utrecht

    Een maat van mij wordt in november 40 jaar. Hij heeft al jaren een motor, maar 5 jaar geleden wou die niet meer starten (helemaal dood). Sindsdien staat de motor bij een andere maat van mij in de schuur. Nu vond ik het wel een goed idee om de motor bij hem in de voortuin te zetten met z'n...
  8. B

    Minibikes huren in omgeving Utrecht/Zuid-Holland

    Weet iemand of het mogelijk is om ergens een circuit af te huren met minibikes? Een vriend van mij wordt binnenkort 40 en het leek ons wel leuk om met de hele groep te gaan minibiken. Veel hebben een motorrijbewijs, maar rijden al jaren niet meer. Een minibike race leek me wel leuk. Helaas kan...
  9. B

    Wiebelig de bocht door (verkeerde techniek)

    Ik heb het idee dat ik niet echt lekker de bocht doorkom. Als ik rustig toer gaat het allemaal prima, maar als het wat vlotter gaat dan ga ik steeds meer de fout in. Waarschijnlijk zit het vooral tussen de oren. Ik ben benieuwd of deze situatie herkenbaar is? Bij het autorijden ga ik een...
  10. B

    Ongeval in Duitsland

    Twee weken geleden ben ik in Duitsland onderuit gegaan. Mijn motor is total-loss verklaard: De andere auto had ik ook flink wat schade: Politie was snel ter plaatse en uitermate correct. Ze hebben me zelfs 20km verderop naar het station gebracht! Nu had ik een fles olie in m'n...
  11. B

    Goedkoop spul kopen

    Natuurlijk besparen we niet op goedkope olie, maar dan wil ik die dure olie wel zo goedkoop mogelijk hebben. Dus waar ik haal ik lekker goedkoop mijn Motorex motorolie en goede kwaliteit luchtfilters, oliefilters, koelvloeistof, remvloeistof, ... Ik ga nu altijd naar de dealer, maar dat zijn...
  12. B

    Welke delen v/h kentekenbewijs neem ik mee

    Ik ga morgen op vakantie met de motor en ik neem voor de zekerheid altijd alle kentekenbewijzen mee (deel I, II en kopie III). Nu schijnt dat niet slim te zijn, dus welke kan ik thuislaten? Ik had begrepen kopie III, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik dacht altijd dat kopie deel III het...
  13. B

    [Vespa GL 150, '61] Verlichting aan...Motor uit..

    Mijn schoonvader heeft een Vespa GL 150 (1961) gerestaureerd. Het ding loopt super, maar heeft een electrisch probleem. Als je het licht aanzet, dan slaat de motor soms af. We hebben al van alles geprobeerd, maar het probleem is niet lekker reproduceerbaar. Soms gaat het goed, maar soms ook weer...
  14. B

    Accu overleden?

    Ik heb per ongeluk de sleutel in m'n motor laten zitten (op contact) en zo een aantal weken laten staan. De accu was volledig leeg en ik heb de motor met startkabels gestart. Daarna 45 minuten gereden en de motor wou weer starten. Daarna nog een half uur gereden. Twee weken later weer gestart en...
  15. B

    Kuip lijmen

    Bij mij is onlangs een heel klein stukje van de kuip afgebroken. Het is niet echt in het zicht, maar ik heb het er liever weer aan. Nu heb ik gewone secondelijm gekocht maar die is niet geschikt voor polyethyleen en nog wat soorten. Kan ik deze gewoon gebruiken voor mijn kuipdelen? Weet namelijk...
  16. B

    Koelvloeistof verversen

    Ben vandaag bezig geweest om de koelvloeistof te vervangen van mijn VFR (RC36-II). Tot mijn verbazing komt er groene koelvloeistof uit. Ik ken alleen blauwe koelvloeistof. Moet er speciaal spul of is het gewoon een ander kleurtje zodat je het niet verward met ruitenwisservloeistof? Moet ik...
  17. B

    Moer tussen tank en benzinekraan

    Ik ben op zoek naar een moer die de verbinding is tussen mijn benzinekraan en de benzinetank. Het is moer die aan de ene kant een M18x1.0 rechtsdraaiende draad heeft en aan de andere kant een M18x1.0 linksdraaiende draad. Ik weet dat oude BMW motoren dezelfde constructie gebruiken, maar dat is...
  18. B

    Leeftijd Bayard helm

    Ik zit er over te denken om de helm van m'n schoonvader over te nemen. Het ding is vrijwel nooit gebruikt en ik heb hem al een tijdje voor mijn vriendin. Nu heb ik het ding zelf opgehad (Bayard Focus CL) en die is een stuk stiller dan mijn helm (Shoei TXR). Mijn Shoei is van midden 1997, maar...
  19. B

    Diameter van oliefilter (Honda VFR)

    Weet iemand wat de diameter is van het oliefilter van een Honda VFR (1994). Ik wil een oliefilter sleutel kopen. Die ik op het oog heb kan van 65-105mm aan. Gaat dat passen? Ik heb even niet zo'n zin om de kappen er weer af te trekken :+ PS: Ik weet dat een schroevendraaier vaak ook helpt...
  20. B

    Waarom zijn schijven beter dan trommels?

    Ik vraag mij af waarom remschijven beter remmen dan remtrommels? Het voordeel van een trommel is dat deze volgens mij over een veel groter rem oppervlak beschikt, omdat de remschoenen veel groter is dan de remblokken van een schijfrem. Een blok hangt wel meer in de wind, dus die koelt sneller...
  21. B

    LockTite en vet voor de remmen

    Ik wil dit weekend met de remmen aan het werk. Nu staat er in de werkplaats handleiding dat ik een aantal bouten moet "locken" met medium strength locking agent. Nu was ik op zoek naar LockTite, maar dat heb je in verschillende maten en soorten. Volgens de site van LockTite komen de volgende 3...
  22. B

    Bandenspanning meter

    Bij de LIDL is weer een bandenspannings meter in de aanbieding. Hij kost 5 euro en heeft als extra ook een profielmeter. Het ding kan zowel bar/psi meting doen en profiel in 0.1mm. Afwijking is +/- 0.1bar en +/- 0.3mm, dus voor een profielmeting heb je er maar weinig aan. Hier in Deventer lagen...
  23. B

    Momentsleutel

    Niet helemaal direct motor gerelateerd, maar ik weet niet waar ik de vraag anders moet stellen. Ik wil wat meer onderhoud aan de motor zelf doen en dan zijn momentsleutels denk ik onmisbaar. Ik heb er nu nog geen, maar ik heb al wel een 1/4" en 1/2" doppendoos. Ik wil wel graag een beetje goed...
  24. B

    Pakkingpapier

    Weet iemand waar je pakkingpapier kunt kopen voor een redelijke prijs?
  25. B

    Gebruikte Fazer kopen?

    Een vriend van mij wil na lang wikken en wegen toch eindelijk een motor kopen. Hij wil graag een Fazer 600 (wel een leuke motor vind ik), maar is een beetje huiverig om een tweedehands motor te kopen. Hij heeft nu een fiets van 3-4 jaar oud op het oog met 32000km op de klok. Waar moet hij op...
Terug
Bovenaan Onderaan