Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Robinjo
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Robinjo

    PDR op een motor?

    Ik heb een oude motor in de originele lak en wil die ook graag behouden, helaas zit er aan de rechterkant van de tank een flauwe deuk in, zie foto: Zou dat een kandidaat zijn voor Paintless Dent Repair? OP de foto lijkt er wel een scherpe vouw in het midden van de deuk te zitten maar in het...
  2. Robinjo

    En toen had ik ineens een Mach III

    Sinds lange tijd vind ik die ouwe Kawa triple tweetakten stoere dingen, als in al meer als 20 jaar of zo, eigenlijk de schuld van iemand die een 500 voor me starte, dat geluid! :9 Maar ze raakten een beetje op de achtergrond bij mij terwijl ik me met allerlei andere motoren en motorgerelateerde...
  3. Robinjo

    Restauratie Ducati 750 Sport 1973

    De Ducati 750 Sport was de allereerste tweecilinder sportmotor van Ducati op basis van de 750 GT die een jaar eerder was uitgekomen en is daardoor een geliefd en historisch belangrijk model. (Foto van een heel mooi ongerestaureerd exemplaar, niet de mijne) Sinds gisteren ben ik zelf ook in...
  4. Robinjo

    Michelin Power 5 set 120/180 licht gebruikt

    Set Michelin Power 5 banden in de gangbare maten 120/70/17 en 180/55/17 Dotcodes uit 2021. Er is eén dag circuittraining voor beginners mee gedaan, ik denk dat er meer rubber is toegevoegd als dat er afgesleten is. :P Sindsdien liggen ze in het donker in de opslag. Prijs voor een nieuwe set...
  5. Robinjo

    Yamaha SR500 Tracker project.

    Vorig jaar heb ik deze beauty gekocht. Een gestrand project wat ook als gestrand project gekocht is door de vorige eigenaar. Het is een Yamaha SR500 (2J4) uit 1978 met wat leuke onderdelen er op/bij. Heidenau K60 banden YSS schokbrekers Motolanna aluminium achterbrug Fatbar stuur en risers...
  6. Robinjo

    40+ jaar oude & belastingsvrije motor = hele jaar mogen rijden?

    Als je een motor hebt waar je het volle pond houderschapsbelasting voor betaald mag je het hele jaar rijden. Als je een motor hebt die jonger is als 40 jaar en gebruikt maakt van kwarttarief van de houderschapsbelasting mag je niet rijden in December, Januari en Februari. Als je een...
  7. Robinjo

    Losse versnellingsbak voor veel koppel/vermogen?

    Voor een eventueel toekomstig project met een auto-motorblok ben ik een beetje aan het rondkijken wat ik als versnellingsbak zou kunnen gebruiken. De originele bak die er achter hoort lijkt me niet handig werken in een motor, nu ben ik online al een motor tegengekomen met zo'n blok er in en...
  8. Robinjo

    K2 GSX-R 750 aanpassen voor lange kerel

    Ik ben net terug van circuittraining in Spanje met z'n drieën waar door de instructeurs veel op lichaamshouding wordt gelet, één van ons (niet ik) is iets van 1.95 en zit zo ongeveer klem met z'n benen waardoor hij bijna vast komt te zitten op de motor en hij niet goed kan doen wat de...
  9. Robinjo

    PVM achterwiel gezocht

    PVM achterwiel gezocht, liefst inclusief tandwieldrager (en passend voor een Suzuki GSX750R K4/5 maar dat zou ik zelf nog pas kunnen maken) Het voorwiel heb ik al :Y
  10. Robinjo

    Remschijf maten referentie?

    Is er ergens een site waar je de dimensies van een remschijf zoals de buitendiameter, grootte van het centreergat, de boutcirkel en aantal boutgaten op kunt geven? Ik heb een Yamaha SR500 staan waar ik de voorrem van wil upgraden, ook voor de looks, modernere grotere schijf en andere remklauw...
  11. Robinjo

    Berg motoronderdelen, voornamelijk Suzuki, GRATIS.

    Ik wil ruimte creëren in de stelling en wil van een hoop onderdelen af die ik in de loop van de jaren heb verzameld. Het is makkelijk een paar honderd euro waard bij elkaar maar individueel is het allemaal tientjeswerk en ik heb geen zin in Marktplaatsvolk. :X Alles in één keer meenemen...
  12. Robinjo

    Moto Guzzi California III 1992 €2500

    Leuke motor om zo mee te toeren of bijvoorbeeld om te bouwen naar Café-Racer of Scrambler. Het originele windscherm is er nu af maar heb ik op de plank liggen net als het originele stuur waar nu een aluminium Akront stuur voor in de plaats zit, de originele dempers in originele staat heb ik ook...
  13. Robinjo

    Gezocht: Blind stalen 520 kettingwiel 45 tands.

    Dag mensen, Ik heb al wel bronnen voor aluminium blinde kettingwielen maar er word me nu gevraagd er ééntje op maat te maken van staal, Jos Smit heeft ze ook niet voordat die genoemd word. :P Terwijl ze me verder altijd uitstekend geholpen hebben met aparte tandwielcombinaties...
  14. Robinjo

    Grootste sleutelmaat op een motorfiets?

    Tot nu toe is een 50 mm moer op een GSX-R koppeling het grootste wat ik tegen ben gekomen, heb ik nog een excuus om mijn gereedschap wat uit te breiden of is dit het grootste? Misschien een achterasmoer van een motor met enkelzijdige achterbrug?
  15. Robinjo

    Yamaha R6 bj 2000 voor onderdelen €650

    Yamaha R6 bouwjaar 2000 met lage compressie 😅, de motor heeft een kenteken. Staat in Midden-Nederland
  16. Robinjo

    Yamaha XS650SE caféracer

    Te koop: Yamaha XS650SE 14600 Miles (23500 km) Bouwjaar 1979 dus belastingvrij Nieuw spuitwerk ZGAN banden, whitewall achter K&N filters en goed daarop afgestelde carburateurs Blok loopt als een zonnetje, is mooi droog Electrische starter en kickstarter Handgemaakt aluminium voorspatbord Carbs...
  17. Robinjo

    Indentificatie obscuur(?) lampje

    Momenteel ben ik bezig met het opknappen van de electra van mijn GSX1100 uit 1980, ik wil alle lampjes vervangen van mijn dashboard inclusief degene van het check panel, kan iemand mij het type lampje vertellen?
  18. Robinjo

    Zwaaiende snelheidsmeter

    De teller van mijn Yamaha XS650 (jaren '70 ding) lijkt naarmate de snelheid toeneemt steeds meer op een ruitenwisser als iets wat redelijk precies de snelheid aangeeft, waar zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
  19. Robinjo

    Gezocht: GSX-R 600-750? K8-K9 wielen

    Ik zoek een extra set wielen voor onder mijn ouwe verbouwde GSX-R. De huidige set wist de verkoper niet precies het type van maar na wat googelen zijn het volgens mij 2008-2009 wielen en dan van een 600 want 5.5 inch achter? Kleur niet belangrijk, lagers ook niet want die moet ik sowieso...
  20. Robinjo

    Externe (achterwiel) startmotor op netstroom?

    Ik ben voor een kennis aan het rondkijken voor zo'n apparaat, vanwege de leeftijd krijgt hij sommige motoren niet meer aangetrapt, nu leek zo'n machine hem wel handig, maar waar kan je dat kopen, welke heb je nodig ik heb geen idee? Wel al besloten dat het een versie op 230 Volt moet zijn...
  21. Robinjo

    Roestplekken op chroom weg krijgen?

    Ik heb nu een Suzuki GT750 uit de jaren 70 in de schuur staan in originele staat, deze was in goede conditie maar heeft een half jaar buiten gestaan en nu zit al het chroomwerk onder de roestplekken. -O- Het zit op de uitlaten, spatborden, koplamp, knipperlichten etc. (best wel een...
  22. Robinjo

    Gaar schroefdraad in plastic

    Wat zou een goed manier zijn om uitgewoonde gaten in bijvoorbeeld een plastic luchtfilterhuis weer bruikbaar te maken? Heb hier een motor staan waar 3 van de 12 schroeven doordraaien, ze komen er wel uit maar kunnen niet goed vastgezet worden. -O-
  23. Robinjo

    Honda Firestorm carburateurs

    Ik zoek een set carburateurs van een goedlopende Honda VTR1000F.
  24. Robinjo

    Testen op vonk bij lopende motor met penbobines?

    Normaal gebruik ik mijn trouwe stroboscooplamp maar dat werkt niet echt denderend om een 12 volt draadje. :') Bij een goed bereikbare bougie zou ik de dop nog los kunnen halen en met een reservebougie testen maar in dit geval moet dan onder meer het complete luchtfilterhuis verwijderd worden...
  25. Robinjo

    Knippers blijven branden ipv knipperen, oorzaak?

    Jullie eerste reactie zal waarschijnlijk zijn het knipperrelais? Maar die is er net gloedjenieuw ingegaan samen met nieuwe knipperlichten, heeft het een tijdje probleemloos gedaan. Zo moeilijk is het schema nu ook weer niet... Zou een te laag accuvoltage ook een reden kunnen zijn? Heb de...
Terug
Bovenaan Onderaan