Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: RemcoNL
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. RemcoNL

    Gestolen motor gevonden in Leiden!

    In Leiden staat al een aantal weken een BMW 1200R (uit 2012) buiten op straat, ondertussen met spinnenwebben. Vandaag eens een fotootje gemaakt, op ovi.rdw.nl gekeken, en jawel: gestolen! Zojuist de politie gebeld. Vreemd genoeg leken ze meer geinteresseerd te zijn in wie ik ben en waar ik...
  2. RemcoNL

    [TK] Pyramid Parts voorvork stofringen 071-FDS

    Deze fork dust seals kreeg ik verkeerd geleverd, ze zijn iets te groot voor mijn Diversion XJ600S. T.e.a.b. op te halen in Apeldoorn. Volgens de website zijn de afmetingen 41X53 / BR4935E. Geen idee bij welke motor dit past, wie het weet mag het zeggen :)
  3. RemcoNL

    Uitgeschakelde straatverlichting op snelwegen

    Ik kom tegenwoordig ('s avonds natuurlijk) steeds meer donkere snelwegen tegen, waar wel lantaarnpalen langs staan. De A50 bijvoorbeeld. Heeft iemand enig idee wat de gedachte daarachter is? Mijn koplamp schijnt helemaal niet zo ver, tenzij ik groot licht gebruik, maar daarvoor is het meestal...
  4. RemcoNL

    Ik wil 5 oude berichten wijzigen, welke moderator wil even h

    Ik wil 4 oude berichten wijzigen, welke moderator wil even helpen? Ik wil graag 4 oude berichten wijzigen (howto's die anders per april zonder foto zitten). Welke moderator wil mij even helpen voordat ik iemand overstelp met berichtjes?
  5. RemcoNL

    Het grote Yamaha Diversion topic deel 13

    Welkom in deel 13 van Het grote Yamaha Diversion topic. In dit topic bespreken, berijden, onderhouden en repareren we twee typen Yamaha Diversion: De XJ600 S/N en XJ900 S/N. De S-versie heeft een (top)kuip, de N is "naked". Hoewel de 600 en 900 veel gemeen hebben, is vrijwel geen enkel...
  6. RemcoNL

    Wat doet jouw duopassagier op de snelweg?

    Ik kwam er kortgeleden achter wat mijn duo achterop doet: ze telt hectometerpaaltjes! Aan de hand daarvan weet ze ondertussen precies waar we zijn: 66,1... 66,2... 66,3... 66,4... enz. Als het nog 80 km is naar de eindbestemming, en we een andere snelweg opdraaien, rekent ze het om zodat ze weet...
  7. RemcoNL

    Habal-habal services

    Ik kwam de term "Habal-habal services" tegen, wat blijkbaar staat voor "transport per motor". En het blijft me verbazen wat ze in sommige landen op 1 motor (125 cc?) weten te krijgen:
  8. RemcoNL

    Haar dagboek..

  9. RemcoNL

    Zwaai-poll: hand omlaag of hand omhoog?

    Het valt mij op dat de meeste motorrijders zwaaien met hun hand naar beneden: Ik vind dit zo'n luie indruk maken, ikzelf zwaai altijd met mijn hand omhoog: Deze foto geeft het verschil goed aan: De hand-naar-beneden-rijder komt nogal neerbuigend over, alsof-ie de...
  10. RemcoNL

    Iemand die nog nooit gefietst heeft..

    Verlaat vrijdagtopic: M'n duo en ik hadden een discussie onder het eten. Stel dat iemand (ik noem geen namen) nog nooit gefietst heeft... En je zet diegene op een motor voor een eerste rijles AVB... Zou zo iemand dan haar ( :+ ) balans kunnen houden? Of zou diegene gewoon meteen omvallen?! M'n...
  11. RemcoNL

    [voor circuitrijders] Gebruikte Bridgestone BT45 110/80 H17

    Te koop op straat gebruikte Bridgestone BT45 110/80 voorband, DOT-code week 26 van 2009, slechts 14 maanden in gebruik geweest (25000 km). Vanwege 2 cm brede gloednieuwe schaamranden uitermate geschikt voor nog een paar rondjes op het circuit! Foto's: De strepen in...
  12. RemcoNL

    Kleppen stellen - wat doe ik fout?!

    Ik ben bezig met kleppen stellen van mijn Yamaha Diversion XJ600S. Ik heb alles 3 keer gemeten (laatste keer met/door een oom ter controle) Resultaat: IN (moet 0.11-0.15 zijn) 1: 0.12 (en dit is een schatting, ergens tussen 0.10 en 0.15) 2: 0.06 4: 0.12 3: <0.05 (de dunste voeler ging...
  13. RemcoNL

    Getankt: 125 euro teveel afgeschreven!

    Ik had al eerder gehoord dat het gebeurde "door een foutje", maar nu heb ik het ook: Gisteravond (22:52 volgens de bon) getankt voor 21,85 euro. Shell schrijft zodra je begint met pinnen (blijkbaar) 125 euro af, en dat geld zou direct na het betalen weer moeten worden teruggestort. Echter...
  14. RemcoNL

    Rechtsongelijkheid: wegenbelasting op zuinige motoren

    Na de "rechtsongelijkheid" in dit topic: niet meer parkeren Goes , (waarbij motoren niet meer mogen parkeren nadat een koekblikker had geklaagd dat dat niet eerlijk was), vraag ik me af hoe het zit met speciale voordelen voor zuinige voertuigen. Zuinige auto's betalen geen BPM en geen...
  15. RemcoNL

    Carburateurverwarming lekt olie

    Mijn Yamaha Diversion XJ600S (4BR, 1994) heeft lekkende carburateurverwarming. Het lekt niet veel, maar genoeg om een vetplek op het motorblok te maken, dus als het even kan wil ik het verhelpen. Kortgeleden heb ik het lekkende ding schoongemaakt om te kunnen zien waar het lekt. De slang er...
  16. RemcoNL

    [Scheveningen] Mag ik hier parkeren?

    Ik heb m'n motor vandaag zo geparkeerd: Doordat er paaltjes staan i.p.v. stoep (rechts van de paaltjes lopen voetgangers) twijfel ik of het volledig legaal is om hier zo te parkeren. Auto's kunnen er langs, voetgangers ook, maar Scheveningen is zeer actief qua parkeerwachters. Aan het...
  17. RemcoNL

    Motor afspoelen na pekel: eerst afkoelen of niet?

    Na een ritje door de pekel heb ik zojuist mijn motor afgespoeld met de tuinslang. Daar kwam een enorme wolk stoom vanaf (als de buren het zien bellen ze de brandweer), en ik vroeg me af of ik de motor beter kan laten afkoelen, of gewoon weer hetzelfde doen de volgende keer. Aan de ene kant...
  18. RemcoNL

    Monster Motorcycle NU op Discovery Channel!

    Monster Motorcycle NU op Discovery Channel!
  19. RemcoNL

    Yamaha FZR 400 - laser vs E-keur uitlaat

    Korte intro: ik heb sinds 3 weken mijn rijbewijs A (zwaar), en ben op zoek naar een motor. Ik zoek een oudere, omdat-ie buiten moet blijven staan op een openbare parkeerplaats, zonder dat ik me er al te veel zorgen om maak. Ik overweeg de aanschaf van een Yamaha FZR 400 W uit 1989 (zie de...
  20. RemcoNL

    Yamaha Diversion trilt - oorzaak?

    Ik heb sinds begin deze maand m'n A-rijbewijs (zwaar), en ben op zoek naar een motor. Na dit topic: Help beginners een motor kiezen! heb ik vandaag een proefrit gemaakt op een Yamaha Diversion 600, uit 2000, met 93700 km op de teller (linkje: http://link.marktplaats.nl/273373755 ). Over het...
  21. RemcoNL

    Help beginners een motor kiezen!

    Uit het grote rijlesserstopic: Een beginner-zoekt-motor-topic lijkt me een goede zaak. Ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb, voornamelijk op Marktplaats, diverse motoren gezien, maar vind het moeilijk om te kiezen. Sowieso mag ik pas dinsdag proefritten maken (dinsdag...
  22. RemcoNL

    [TK] ANWB theorieboeken 2009

    Te koop: ANWB boeken: -Theorieboek Rijbewijs A -Oefenboek Rijbewijs A Editie 2009, incl. de laatste wijzigingen van dit jaar. Precies 1 maand oud. Boeken doen het goed, ik ben de eerste keer geslaagd (met 2 fout). Vraagprijs 30 euro. Op te halen in Zwolle, verzenden kan ook, dan komt er...
Terug
Bovenaan Onderaan