Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: bnbas
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. B

    Ideeën voor mijn volgende motor

    Ik ben op zoek naar een andere motor, maar weet nog niet zo goed wat ik precies wil. Ik wil iets anders omdat mijn huidige (SV1000N) te makkelijk te snel gaat (invorderings niveau). Ik vind inhouden op B wegen lastig en vervelend, en denk dat ik met een machine met meer snelheidservaring en...
  2. B

    Toeren schieten in bocht omhoog - cardan probleem?

    Dag MF'ers, Sinds kort heb ik mijn eerste fiets met cardan (2005 R1200GS, 75k km). De fiets is altijd bij dealers en garages in onderhoud geweest. Ik heb nu een aantal keer gehad dat de motor kort in toeren omhoog schiet, en daarna weer terug normaal doet. Tot nu toe is dit altijd gebeurd in...
  3. B

    Vlotters blijven plakken, wat kan ik het beste doen?

    Dag helden, Fijne kerst! Vorig jaar na de winter had mijn Yamaha YZF750R (1997) last van vastzittende vlotters, waardoor er benzine uit werd gepompt bij het starten. Toen heb ik de carburateurs open gemaakt en gereinigd, en vervolgens wat reinigingsvloeistof in mijn tank gegooid. Hij liep...
  4. B

    Marlboro stickers

    Mijn YZF750R (1997) heeft vooraan naast de kuipruit een scheurtje dat hersteld is. Als cover-up zitten er twee lelijke paarse HyperPro stickers op aan beide kanten van het ruitje, maar dat is natuurlijk geen gezicht op een rood/witte motor waar achter een Öhlins veer op zit (met bijbehorende...
  5. B

    5 à 6 dagen vakantie, ~1000km

    Hoi MF'ers, Dit jaar zit ik wat krap in de tijd, dus ga ik maar een dag of 5 a 6 op vakantie. Ik zal waarschijnlijk alleen reizen, met een tas achterop waar een minimale hoeveelheid kleding + tentje in zit. Hostels en campings langs dus :) Ik wil binnendoor rijden, en denk zelf aan een...
  6. B

    Ontstekingsproblemen GSXF

    Na een tijd in de waan geweest te zijn dat de bobine stuk was (binnenste twee cylinders lopen niet, buitenste wel), ben ik met een wat meer gevorderde sleutelaar gaan meten. Conclusie: Bobines zijn goed (kruislinks aangesloten gehad, en omgewisseld geweest). 12v komt aan bij de bobines. Om...
  7. B

    Bobines doormeten, beide stuk?

    Goed, even kort samengevat: Ineens deden twee van mijn vier cylinders het niet meer. Toevallig twee cylinders die op één bobine zitten. Dus de bobine was hoofdverdachte. Dit alles met een tas vol kleding en een goed vakantiegevoel bij me, ongeveer 10km België in :') Laatste update...
  8. B

    Tankdop vergeten - zijn alle koekblikkers zo dom?

    Net rijd ik weg bij het tankstation, zit er een Nissan Almera oid voor me, van het laatste model. Met een man en vrouw van ongeveer 60 voorin. Maar wat wekte mijn verbazing? Niet alleen de tankklep, ook de tankdop stond nog open. Die bungelde gewoon aan de zijkant van de auto. Nu heb ik een...
  9. B

    Keerring van bovenaf te vervangen?

    Ik ben bezig de keerringen van mijn GSXF te vervangen, maar bij de rechter vorkpoot zit de onderste imbus enorm vast, en er is geen grip meer op te krijgen. Zonder zin om met die vorkpoot ergens langs te gaan om die bout eruit te laten slopen en te vervangen, wil ik de keerring van boven af...
Terug
Bovenaan Onderaan