Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Ragp
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Ragp

    Probleem vullen (onbekende) vering

    Gisteren vond ik het wel tijd om de voorvorkolie van m'n K100RT '88 eens te vervangen, want ik heb het idee dat er door een vorige monteur wat slordig is omgegaan met de hoeveelheid olie. Ik weet dat ik geen standaard schokdemper en veren heb, want ik kan b.v. de Rebound/Uitgaande demping...
  2. Ragp

    Orion snelkoppeling met metrisch schroefdraad voor lektest

    Ik wil graag twee verschillende dingen gaan testen: 1. Of m'n compressormeter goed werkt 2. Of m'n cilinder lucht lekt Wat ik zoek is een manier om m'n compressor aan te sluiten op een compressiemeter. Deze meter heeft o.a. 4 schroefdraad verloopjes om hem aan te sluiten op...
  3. Ragp

    Onregelmatig lopen cb-1, problemen met ontsteking?

    Ik heb last van een onregelmatig lopende motor. De toeren gaan tussen de 1000 en 1500rpm op en neer. Carbs heb ik ultrasoon gereinigd (en gesynced) en ik vermoed ook dat het aan de ontsteking ligt. Als ik een stroboscoop aansluit op bougiekabel van de 4e cilinder zie ik onregelmatig en veels te...
  4. Ragp

    CB1 lekt benzine uit verschillende plekken van de carbs

    Crosspost met het CB1 topic: Ik heb al langere tijd gedoe met het goed lopend krijgen van een CB1. Alle bougies vonken en het probleem lijkt vooral bij de carbs te zitten, ondanks dat ik die al meerdere keren heb schoongemaakt. Het huidige probleem is als volgt: Een week geleden had ik...
  5. Ragp

    Loctite O-ring kit

    Iemand ervaring met zelf O-ringen maken voor b.v. de vlotterbakken? Loctite biedt onderstaande set aan: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/800094?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=CNCvuLmw1bsCFcJd3godhVgA5Q&WT.srch=1 Als je een paar motoren hebt die oud zijn loont het misschien vrij snel om...
  6. Ragp

    Oude motorbanden definitief vullen

    Voor een projectje zoek ik een manier om de banden van een tiental motoren definitief gevuld te krijgen. Het gaat om motoren die voor de show ergens staan en onklaar zijn gemaakt. Er hoeft dus niet mee te kunnen worden gereden, maar op dit moment lopen de banden leeg omdat ze poreus zijn. Wat...
  7. Ragp

    CB1 tank blauw

    Zoek een CB1 tankje, blauw. Het liefst met zwarte accenten (CB1 logo), maar rood is ook ok.
  8. Ragp

    Vacuumpoort inlaat goed afdichten

    Ik krijg m'n CB1 stationair niet helemaal mooi lopend. Daarom heb ik hem zitten synchroniseren, maar bij eenzelfde vacuum per cilinder, loopt hij toch nog onregelmatig. Ik zie op de vacuummeter ook duidelijk dat het vacuum soms wegzakt. Bij cilinders 1, 3 en 4 zitten standaard al adapters op...
  9. Ragp

    CB1 loopt stationair onregelmatig, ook na synchroniseren

    Ik heb de Carbs van de CB1 schoongemaakt en gesynchroniseerd, maar stationair loopt hij behoorlijk onregelmatig. Zie/hoor: Hij pakt goed op en bij een stukje rondrijden merk ik verder weinig raars aan hoe hij loopt. Bougies heb ik al een keer schoongemaakt, maar nog niet vervangen...
  10. Ragp

    Epoxy/Tank-cure verwijderen uit tank

    Ben een CB1 aan het opknappen waar de vorige eigenaar blijkbaar niet zo goed z'n best heeft gedaan met het aanbrengen van een epoxy laag. De tank is loodzwaar en zit vol met schilvers van de epoxylaag die aan het loslaten is. Nou weet ik dat Tank-cure een goedje verkoopt waarmee je het kan...
  11. Ragp

    Ontroesten kleppen met blok intakt?

    Ik ben voor de lol een CB1 aan het opknappen die een brand heeft meegemaakt. Omdat de motor gedeeltelijk al uit elkaar was (tank en deel van luchtfilter eraf) en er natuurlijk geblust is, is er ook bluswater bij de motor gekomen. Niet bizar veel kijkend naar de carbs (heb deze schoongemaakt)...
  12. Ragp

    Foto's van moderne motoren voor een onderzoek

    Ik ben bezig met een onderzoek naar het uiterlijk van producten (in dit geval ook motoren) aan een faculteit voor Industrieel Ontwerpen. Nou kan ik prima zelf zoeken met google images, maar vind ik het ook prettig om juist de meningen van anderen te lezen/zien omdat 2 meestal meer weten dan 1...
  13. Ragp

    Schade vergoed maar niet de stallingskosten expertiserapport

    Volgende issue waar ik niet helemaal uitkom: DISCLAIMER: Als het neerzetten bij de dealer en het aanvinken van het schadeformulier bij het "kopje geschatte schade meer dan 400 euro" onder taxatiekosten valt, dan zijn het de taxatiekosten. Maar aangezien de volgende dag een schade expert...
  14. Ragp

    Hoe makkelijk is een CB500/GS500 tunen?

    Nu mijn AVD nadert ben ik me aan het richten op m'n eerste motor. Daarbij mik ik op een maxprijs van 2500e en liever wat minder voor een motor die betrouwbaar is en vooral leuk om mee te leren rijden. Ik zit daarbij te denken aan een CB500/GS500/ER500, Fazer of misschien een BMW K75/100 voor wat...
  15. Ragp

    Hoeveel mag een helm naar boven en beneden bewegen?

    Met de kans om finaal afgebrand te worden aangezien er al duizend en één topics over helmen zijn: Ik heb net een helm gekocht en twijfelde in de winkel al een beetje over de maat. De helmen die ik vroeger op heb gehad waren vrijwel altijd maatje L, maar dan was ik ook wat minder kieskeurig...
  16. Ragp

    Ragp

    Hallo medeforummers, Een korte intro hoewel ik mij hier al eens eerder heb geregistreerd. Een paar weken geleden heeft mijn vriendin mij een proefles kado gedaan die ik met superveel plezier heb afgerond. Destijds bij Erik Kemp in Lelystad. Nu heb ik ook nog eens mijn auto de deur uit...
Terug
Bovenaan Onderaan