Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: QWERTY3
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. QWERTY3

    Wat betekent deze figuur?

    Zat laatst op een bankje langs de weg toen ik een plaatje zag met deze figuur. Heeft iemand een idee wat deze figuur betekent. Heb ze vaker gezien, maar niemand weet wat het betekent.
  2. QWERTY3

    benzinekraan wel of niet dicht??

    Vroeger, toen de motoren carburateurs hadden en geen brandstofpomp, moest je na elke rit de benzinekraan (niet vacuumgestuurd) dichtdraaien. Dit omdat je anders het gevaar had dat je vlotterkamers konden overlopen. Nu heb ik een carburatormotor met brandstofpomp (Honda NTV 1993) , maar er wordt...
  3. QWERTY3

    Aliexpres carburator membraan E10 bestendig

    Beste MFers, Voor een Honda NTV650 uit 1991 wilde ik carburator membramen voor de gasschuiven bestellen bij Alie. De originele zijn niet meer te krijgen en zouden zo'n 200 euro per stuk kosten. Kan ze wel hier (los membraam) bestellen voor 40 euro per stuk, maar Alieexpres kost maar 8 euro...
  4. QWERTY3

    Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

    Ik rij eigenlijk alleen pretkilometers met mijn motor. Maar nu met deze corona crisis voel ik me daar en beetje schuldig over. Hoe denken de collega motorrijders hier erover?? Er wordt aangeraden om niet van huis te gaan als dat niet strikt noodzakelijk is, maar van de andere kant denk ik dat...
  5. QWERTY3

    Einde E10 in zicht?

    Einde E10 in zicht? Zou het waar zijn ? Zie het verhaal in AMT: AMT
  6. QWERTY3

    Wat doen bij pech onderweg.

    Ik vroeg me af wat het beste te doen bij pech onderweg. Ik ben geen lid van ANWB of Route Mobiel of zoiets. Ik heb al vele jaren geen pech gehad , dus die kosten zijn uitgespaart. Is het verstandig om ter plekke lid te worden van de ANWB en je te laten wegslepen/brengen als de motor niet...
  7. QWERTY3

    Top-Up-Oil van Shell

    Moest laatst olie bijvullen bij men motor om dat die op het onderste streepje stond. Ging naar het dichtbij zijnde tankstation om olie te halen. Medewerker adviseerde mij om de nieuwe Top-Up-Oil te gebruiken. Toen ik na het vullen de fles goed bekeek zag ik er geen gegevens opstaan. Dus geen...
  8. QWERTY3

    Lambdasonde vervangen

    Ik lees soms op internet dat de lambdasonde bij auto's eigenlijk elke 60.000 tot 100.000km (preventief) vervangen zou moeten worden. Dus net als bijv. een distributieriem, een slijtage onderdeel is. Hoe zit dat dan bij motoren. Wordt daar de lambdasonde ook, na een door de fabrikant bepaalde...
  9. QWERTY3

    Ethanol slachtoffers in Belgie??

    Sinds 1 januari dit jaar is er E10 i.p.v. de gewone euro95 in België. Omdat het binnenkort ook in Nederland ons te wachten staat wilde ik graag weten hoe de ervaringen zijn in België. Er doe heel veel "broodje-aap verhalen" de ronde door felle tegenstanders en voorstanders. Maar gebeuren er...
  10. QWERTY3

    motorpech bij geen vlichtstrook

    Laatst in een benarde situatie. Bij wegwerkzaamheden op de snelweg wordt het enkele kilometers 2 smallere banen met aan weerszijden van metalen muren. Max snelheid 70km/u. Mijn motor kreeg wat kuren en dreigde er mee te stoppen. Achter mij op een halve meter afstand een enorme vrachtwagen...
  11. QWERTY3

    zonnevisier schoonmaken

    Ik heb sinds kort een helm met zonnevisier.(HJC TR1) Er zit geen boekje bij omdat ik die heb overgekocht van iemand die gestopt is Nu vraag ik me af hoe ik dat scherm eraf kan halen om schoon te maken. Weet iemand hoe dat gaat? Alvast bedankt.
  12. QWERTY3

    Met motor aan de hand door sluispaal

    Wat gebeurt er als ik een beweegbare paal, dus afsluiting voor auto en motorfiets, voorbij loop met de motor aan de hand. Krijg je daar een bekeuring voor? Je bent dan toch voetganger. Heeft iemand al ervaring hiermee?
  13. QWERTY3

    Zijn er al ethanol slachtoffers

    Er is de laatste tijd veel te doen geweest over de problemen die kunnen ontstaan door de ethanol die de afgelopen jaren wordt bijgemengd bij benzine. Dat is al opgelopen tot 5,75% , en in 2020 moet dat 10% worden. In mijn familie, collega's, vrienden en kennissenkring heb ik nog van niemand...
  14. QWERTY3

    vragen over occasions

    Ik heb wat vragen over hoe motordealers met occasions omgaan die lang in de showroom/verkoop staan. Hoeveel is het gemiddelde aantal "stadagen" ? Van auto's is het ongeveer 80-90 dagen (bron: VWE) Worden die ook geprepareerd ( een soort van winterstalling preparatie)? Daar wordt soms, ook in...
  15. QWERTY3

    kwetsbare weggebruiker

    De kwetsbare weggebruiker wordt in Nederland goed beschermd. Als je met je auto een fiets ondersteboven rijdt ben je altijd schuldig, ondanks dat die fietser de gekste dingen uithaalt zoals tegen het verkeer inrijden, zitten telefoneren of appen, met 5 naast elkaar, door roodlicht rijden, ...
  16. QWERTY3

    Is prepareren voor (winter)stalling wel nodig?

    Ik vraag me wel eens af of prepareren voor de (winter)stalling wel echt nodig is. Bij een dealer staan motoren soms maanden in de showroom. Kan me niet voorstellen dat die de tank afvullen en olie in het bougiegat doen, carburateurs aftappen etc. etc. Ook worden er auto's soms maanden...
  17. QWERTY3

    Wat is voordeel van gesinterde remblokken?

    Ik moet binnenkort remschijf en remblokken vervangen op mijn Honda NTV650, en zit te twijfelen tussen gewone en gesinterde. Wat is nu eigenlijk het voordeel (of nadeel) van gesinterde remblokken? Ik heb wel begrepen dat de remschijf harder slijt. Maar remt het ook harder of kost het minder...
  18. QWERTY3

    Beter of slechter schakelen met dikke olie

    Beste mede MFers, Ik heb een discussie met een vriend die een Honda Deauville 650 heeft. Hij vindt dat de motor slecht/hakerig/lawaaierig schakeld. Nu wil hij daar 20w50 olie indoen i.p.v. 10w40 Mij lijkt het geen goed idee, maar wat vinden jullie/ Zijn er onder jullie die daar ervaring...
  19. QWERTY3

    oude olie gekocht op webite

    Ik had deze week lekker voordelig Castrol Power 10w40 olie gekocht op een internetwinkel in Nederland. ( ik zal de naam niet noemen) Staat er productiedatum februari 2008 op, en de stickers laten los. Ouwe zooi dus. Nou snap waarom het zo voordelig is, gewoon oude voorraad opgekocht. De...
  20. QWERTY3

    Ontzettend lelijke motoren (OLM's)

    Vinden jullie, net als ik , ook dat de tegenwoordige motoren zo ontzetten lelijk zijn? Het zijn net een paar bij elkaar geraapte stukken metaal die lukraak aan elkaar gelast zijn. En dan die punt aan de voorkant. En die koplampen. Tis net of het plastic te heet is geweest en gesmolten...
  21. QWERTY3

    Motor verschepen naar Thailand

    Beste mede MFers, Een vraagje over het verschepen van mijn motor naar Thailand. Over enkele weken ga ik voor langere tijd naar Thailand om daar te wonen. Ik wil mijn motor ( Honda CBR 600) meenemen. heeft iemand misschien een idee hoe ik dit moet doen en wat met het kenteken en verzekering...
  22. QWERTY3

    Verdwenen ZDDP uit motorolie

    Heb laats gelezen dat er ZDDP antislijtage dope is verdwenen / teruggebracht uit moderne motorolie vanaf het jaar 2000. Vanwege het miljeu. Dat zou heel slecht zijn voor onze motoren. Is daar iets anders voor in de plaats gekomen, en zo ja, wat dan. Moet ik nu "klassiekerolie" in mijn motor...
  23. QWERTY3

    Is dit een vertrouwde webwinkel

    www.oliewereld.nl - De goedkoopste in motorolie! Is dit een vertrouwde webwinkel? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Ik vind het nogal vaag. geen naam en adres en zo. De produkten zijn wel erg goedkoop.
  24. QWERTY3

    Max. snelheid motor met aanhanger

    laatst reed ik 130 km/u op de snelweg. Komt mij een Goldwing met (2 sporige) aanhanger voorbij. Die reed dus minstens 140-150 km/u. Voor auto met aanhanger geldt een max. van 90 km/u. Geldt dat ook niet voor motor met aanhanger? Wat als die geflitst wordt?
  25. QWERTY3

    Shop manual Yamaha Xmax 250

    Kan iemand mij helpen om een shop manual te vinden voor een Yamaha xmax 250 scooter? Heb het hele internet al afgezocht, maar niets gevonden. Ik heb een vastloper gehad. ( te weinig olie) en wil het zelf repareren. Alvast bedankt
Terug
Bovenaan Onderaan