Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: RenaatXS
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. RenaatXS

    Yamaha XS650 1975

    Hi! Ik ben waarschijnlijk niet de enige die af en toe "XS650" intikt op 2dehands.be/Kapaza/marktplaats ;) Ik heb vorig jaar al een XS650 '81 gekocht, die wil ik over een jaar of 10 zwaar verbouwen tot classic café racer (270 graden krukas, big bore, vlakschuif carbs, dubbele trommelrem, Alu...
  2. RenaatXS

    Benzinetanks met chroom zijkanten

    Hi, Voor mijn XS650 project wil ik de echte classic toer op gaan (dubbele trommelrem, peashooter uitlaten etc). Ik wil ook een mooie benzinetank met chroom zijkanten zoals in onderstaande foto. Kunnen jullie misschien wat moto's opsommen met dergelijke tanks? Tanks met chroom + rubber inserts...
  3. RenaatXS

    Lambretta LD 125

    Hi! Ik heb onlangs een nieuwe aanwinst binnengehaald, vooral zodat m'n vriendin ook iets leuks heeft om mee te toeren :) Het is een Lambretta 125 LD uit 1956 geworden. De staat waarin hij zich bevindt is echt zalig: oppervlakkige roest, technisch onverprutst, 30 jaar aan de kant gestaan. Wat...
  4. RenaatXS

    Yamaha RS125 '75

    Hi! Als zijprojectje wil ik voor m'n vriendin een mooie 125cc kopen zodat we samen kunnen toeren. En deze moet natuurlijk passen bij mn XS400/650/850 :Y Ik heb m'n zinnen gezet op een Yamaha RS125 vanwege de simpele bouw en oldskool looks. Enige minpunt bij de motor die ik weet staan: geen...
  5. RenaatXS

    Oldtimer vervoeren van Nederland naar België

    Hello, Ik heb net geboden op een oldtimer wagen in Nederland. Ikzelf woon in Gent, België dus. Als de verkoop doorgaat met mij, zou ik liefst met de trein naar de auto gaan en dan met m'n aankoop naar huis rijden (130km). Mag dat? En Zoja met welke nummerplaat? Moet ik die op voorhand...
  6. RenaatXS

    Wieltjes spaken

    Hi, Ik heb hier al een tijdje trommelremmen en velgen liggen die ik wil gebruiken op mn bike. Nu is mijn vraag waar ik best spaken koop en vooral, welke spaken? (sowieso RVS inox spaken) Ik had zelf al Haanwheels gevonden maar had graag ook andere dingen eens bekeken. Het spaken wil ik...
  7. RenaatXS

    Motobécane Mobylette: cilinderpoorten

    Hello, Ik heb nog een oud (1971) mobyletje staan in de tuin. Nu is er volgende maand een brommercross voor de fun, en ik zou graag meedoen met dat ding :P Starten zal wel geen probleem zijn, met de carburator van een briggs & stratton grasmaaier kon ik hem "kicken" door met mn voet aan het...
  8. RenaatXS

    Raask rearset montage

    Hello, ik heb onlangs een Raask XS850 rearset gekocht voor mijn XS750 2D. Nu wou ik deze vanmiddag eens proberen, maar ik snap echt niet hoe dit gemonteerd moet worden. Dus kan iemand mij helpen met dit? Of moet je voor alle Raask sets het frame aanpassen? Gezien de vroege staat van mijn...
  9. RenaatXS

    Goedkoop TIG lastoestel advies

    Dag heren, voor de hobby zou ik graag een TIG lastoestel aanschaffen waarmee ik zowel RVS als Aluminium mee kan lassen. Daarvoor heb ik dus een AC/DC toestel nodig. Bij de grote merken kost zo'n toestel snel 3-4000 euro, en ook tweedehands zijn ze best prijzig. Daarom ben ik wat gaan zoeken...
  10. RenaatXS

    Motorblok poederlakken/coaten

    Hello, ik ben een XS750 aan het opknappen, deze heeft een (kolossaal) motorblok dat standaard zwart gespoten is. Ik wil de verf opnieuw doen ivm beschadigingen enzo, maar ik weet niet hoe en welke verf ik moet gebruiken om het de originele verf te benaderen. Ik zou de blokdelen sowieso eerst...
  11. RenaatXS

    Bougiekleur

    Zeg het eens heren; moet ik mijn XS400 nog verder afstellen? Ik zit nu met K&N luchtfilters, hoofdsproeiers van 135 naar 145 en gasnaald een standje lager gezakt dan het midden. Mengselschroeven 2.5 toeren uitgedraaid. Ik heb gewoon op 5000 rpm gereden, dan in één keer ontkoppeld en...
  12. RenaatXS

    Vraag voor de gevorderde 4-takt-technieker

    Hello, Hier bij de brikkers zitten volgens mij wel mensen die heel wat afweten van het opdrijven van oudere motorblokken, dus daarom: ik heb jullie advies nodig ivm mijn motorblok. Het gaat over een Citroën 2CV Geit/Eend motor waarmee ik een ULM vliegtuig wil bouwen. Youtube...
  13. RenaatXS

    M6 Binnenzeskantboutjes gezocht! (met karteling op kop)

    Hello, ik ben voor m'n pa op zoek naar inbusboutjes met deze schuine karteling op de kop: Je zou hem, zijn Ducati en mij een groot plezier doen als je kan zeggen waar deze boutjes te vinden zijn. M6 hebben we het meest nodig, maar M8 en M10 zijn ook welkom want het ziet er wel lekker...
  14. RenaatXS

    M6 Binnenzeskantboutjes gezocht! (met karteling op kop)

    Hello, ik ben voor m'n pa op zoek naar inbusboutjes met deze schuine karteling op de kop: Je zou hem, zijn Ducati en mij een groot plezier doen als je kan zeggen waar deze boutjes te vinden zijn. M6 hebben we het meest nodig, maar M8 en M10 zijn ook welkom want het ziet er wel lekker...
  15. RenaatXS

    Yamaha XS750 1977 Make-over

    :W Hello! Ik heb vandaag mijn 2de brik-XS-project gekocht. Het is een XS750D driecilinder uit 1977 geworden. Hij ligt al 15 jaar uit elkaar wegens een kapotte versnellingsbak. Op de teller staat 55.000 km... Alle onderdelen zijn aanwezig, op de tank, nokkenaskettingspanner en uitlaatsysteem...
  16. RenaatXS

    Chopperstuur te koop, goede chroom

    Hello, toen ik mijn brik kocht zat er een chopperstuur op. Dit kan ik echter zelf niet meer gebruiken. Foto's: Het stuur is ongeveer 65cm breed, buisdiameter is standaard 22mm. Het chroom is in goede staat, ik moet enkel het nog even opblinken. Detailfoto's wil ik ook maken op...
  17. RenaatXS

    Spuitbus Motip Acryl Lak vraagje (met foto's)

    Hello, ik wou de tank van mn '79 XS400 wat restylen met "respect" voor de originele striping. Ik heb de strepen afgeplakt met tape, aan weerszijden ook nog een stukje origineel rood afgeplakt ook. Ook de Yamaha letters heb ik afgeplakt. Na schuren tot 600 heb ik er 2 lagen acryl grijze...
  18. RenaatXS

    Gezocht: trommel voor CB450 spaakwiel

    :W Ik zag dit op zolder liggen: Het is een achterwiel van een CB450 denk ik. Nu ziet die tandwielkant er erg gelijkend uit met het achterwiel van mijn XS400. Veel meer dan het SR500 achterwiel dat ik pas wou maken. Ik zoek dus het trommelmechanisme dat in dit wiel past. Als ik het...
  19. RenaatXS

    Silicone koppakking

    Hello, ik ben m'n Yamaha XS400 motorblokje terug in elkaar aan het zetten na grondige revisie, en nu moeten de cilinder & kop erop. Ik heb een nieuwe dichtingsset met groene papieren voetpakking en klingerit(?) koppakking met zo'n metalen randje. Ik vraag me nu enkel nog af als ik hier nog...
  20. RenaatXS

    Krukassen verwisselen

    Hello, Ik hoop via deze weg wat meer kenners te bereiken dan via mn topic. 4 Motorblokken heb ik nu al helemaal opengedaan. En allevier waren het zwaar mishandelde blokjes. Het gaat over 2 Yamaha XS 400 en 2 XS 250 motorblokken, die met de enkele nokkenas. In het bijzonder gaat deze...
  21. RenaatXS

    Gezocht: Tellerset

    Hello, voor mn projectje zoek ik een tellerset van deze soort: Maar ik zoek dus eender welk klassiek tellersetje met rpm- én kilometerteller in één. Het komt op een 1979 Yamaha XS400, met 18 inch voorwielen denk ik. De teller van de foto is dus van een Yamaha (type onbekend), maar ik...
  22. RenaatXS

    Yamaha XS start moeilijk en idle't raar

    Hello, Ik heb thuis twee XS 400 (1979) moto's staan (heb daar een topic over); maar 2 jaar geleden had ik al een kart gemaakt met een XS 400 (1979) motorblok 8-) . De motor heeft twee Mikuni BS 34's met K&N luchtfilters zitten, en hoofdsproeiers 142 ipv 137,5. Het blok trekt echt...
  23. RenaatXS

    Yamaha XS 400 Café Racer

    Hello, Ik ben Renaat, en ik heb deze zomer een eerste motoproject gekocht: Hij heeft geen papieren, maar het motorblok is net en droog, en de wielen, voorvork, ... zijn in goede staat. Deze heeft waarschijnlijk lang buiten gestaan onder een afdak, het motorblok is ferm aangetast, en het...
Terug
Bovenaan Onderaan