Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. Neanderthaler

    [BE] Let op voor geschoren middenbermen (flitstopic)

    Als je in [BE] over de autosnelweg rijdt en het valt je plots op dat de middenberm geschoren is, kijk dan eens goed rond of er niet aan de (over)kant van de autosnelweg een LIDAR staat Deze mobiele radar controleert namelijk ook het verkeer aan de (voor het toestel) andere kant van de...
  2. Neanderthaler

    [BE] 217 km/u en toch geen boete: aanvechten werkt!!

    217 km per uur en toch vrijuit Privacy settings Deze verkeersdeelnemer heeft met succes de boete aangevochten Een opsteker voor alle andere weggebruikers die ook schijt hebben aan de maximum snelheid op de autosnelweg.
  3. Neanderthaler

    Het grote (neen niet die) ringrijden topic

    Op een snelweg is de meest linkse rijstrook de "snelle" rijstrook. Daar komen (in theorie althans) enkel de voertuigen met de hoogste snelheid (tov het verkeer op rechts en midden). Op een ringweg zie ik dit gedrag ook. Mensen rijden de oprit af en knallen hun voertuig onmiddellijk op de...
  4. Neanderthaler

    KM stand 1/1/2014 - 31/12/2014

    Het nieuwe jaar is begonnen. Post hier je huidige KM stand en schrijf erbij hoeveel KM's je schat te rijden.
  5. Neanderthaler

    Eindelijk!!! Gefist

    Oef, uiteindelijk is het me dan toch gelukt. De afgelopen 4,5 jaar heb ik met de moto ongeveer 210.000 km afgelegd, hoofdzakelijk op (auto)snelwegen, aan snelheden die minstens 1 km/u te hoog waren... levensgevaarlijk dus... NIET!! In die 4,5 jaar heb ik geen seconde een gordel gedragen en...
  6. Neanderthaler

    ongevalvaststelling maken voor derden (EHBOV)

    Eerste Hulp bij Ongeval Vaststelling. Deze morgen reed ik naar de Kennedytunnel op de Antwerpse ring. Juist voor de tunnel was een ongeval gebeurd tussen een vrachtwagen en een auto. Beiden stonden stil (uiteraard) en blokkeerden 4 tot 5 rijstroken. Er was alleen blikschade en volgens mij...
  7. Neanderthaler

    Welke Apps mogen niet ontbreken op de MotorSmartPhone?

    Welke apps mogen niet ontbreken op de smartphone bezittende motorrijder? GPS, routeplanner, onderhoud, tankbeurten, Welke apps hebben jullie? Windows Phone (WP) Android (AD) iPhone/iPad (iP) als het kan een link en uiteraard zoveel mogelijk "gratis" tools (uiteraard bestaat niet...
  8. Neanderthaler

    [BE] Motorfietsen verboden op linker rijvak E40

    Gisteren ontdekt Het is nu blijkbaar voor motoren verboden op het meest linkse baanvak te rijden. E40 richting Kust. (Een eind verder is de toplaag nog niet vervangen waardoor een hoogteverschil is ontstaan tussen oude laag op de 3e rijstrook en de nieuwe laag op de pech, 1ste en 2de rijstrook)
  9. Neanderthaler

    [BE] Motorrijder komt om na ontvluchten politie

    In het andere, nu gesloten topic, waren we nog grapjes aan het maken over ontkomen en omkomen, hierbij dus de andere kant. Motorrijder komt om in Balen na ontvluchten politiecontrole De vraag is uiteraard, had die dame voorrang verleend (en dus gewacht met haar manoeuvre), was de...
  10. Neanderthaler

    [BE] Helft verongelukte motorrijders zonder specifiek examen

    Bijna helft verongelukte motorrijders moest geen specifiek examen afleggen 1. De andere weggebruiker heeft blijkbaar een nieuw examen nodig. 2. Dus 56% had WEL het motorspecifiek examen afgelegd en dat heeft blijkbaar niet geholpen. 3. Hoogstdringend tijd dat er dan minstens evenveel...
  11. Neanderthaler

    MTM en gewicht passagier, rekening mee houden?

    De MTM van de FJR is 208 KG, ik veronderstel dat dit het maximum gewicht is aan lading (bagage/mensen) dat op de motorfiets mag vervoerd worden. Ikzelf weeg 125 kg (vers vanonder de douche gestapt). Met motokledij, helm, schoenen zal dat dicht tegen de 135 - 140 kg aan komen. Als ik de...
  12. Neanderthaler

    [BE] 1/5 verkeersdoden Waalse wegen is motorrijder

    Bijna een vijfde van doden op Waalse wegen zijn motards
  13. Neanderthaler

    Anticiperen voor gevorderden

    Ik zie hier, vooral bij ongeval filmpjes, een aantal motorrijders roepen over "anticiperen". Laat ons dan eens zien hoe goed je werkelijk kunt anticiperen op de situatie die een ander gefilmd heeft. Het is de bedoeling dat het filmpje juist voor het "spannende" moment stopt. De MF'ers mogen...
  14. Neanderthaler

    [BE] Motorrijder dwingt dronken chauffeur te stoppen

    Privacy settings
  15. Neanderthaler

    KM stand 1/1/2013- 31/12/2013

    Plaats hier je km stand in het begin van 2013 Kom dan op het einde van 2013 nog eens terug om te zien hoeveel km je nu werkelijk gemaakt hebt.
  16. Neanderthaler

    [BE]Youtube beelden door roverheid misbruikt

    Snelheidsduivel krijgt vijf jaar rijverbod na 293 km/u op E17 Blijkbaar is 292km/u toch niet zo dodelijk als de roverheid ons wenst wijs te maken.
  17. Neanderthaler

    [BE] Antwerpse politie steekt kindertekening bij flitsboete

    Antwerpse politie steekt kindertekening bij flitsboete Privacy settings Uiteraard, want er lopen véél kindjes rond op de autosnelweg... Bijkomend, als de kindjes de verkeersregels volgen en dus voorrang verlenen aan auto- en motomobilisten op de plaatsen waar het hoort, dan kunnen er...
  18. Neanderthaler

    100.000 Belgen geflitst in Frankrijk

    100.000 Belgische chauffeurs beboet in Frankrijk in juli
  19. Neanderthaler

    BE gaat eindelijk de wegen veiliger maken

    BIVV lanceert campagne voor mannen die geen graten zien in te snel rijden
  20. Neanderthaler

    Snelheid op A2 kan naar 170km/u (volgens geluidsnorm)

    FOK.nl cookie-informatie
  21. Neanderthaler

    Mooiweerrijders die regenrijders geworden zijn?

    Wie heeft, omdat we een échte regenzomer hebben, het mooiweerrijden gelaten voor wat het is en is beginnen regenrijden omdat er anders van motorrijden niets meer ging terechtkomen?
  22. Neanderthaler

    [BE] NIET meer parkeren op het VOETPAD

    Motorrijders mogen dan toch niet op voetpad parkeren Privacy settings Niet meer parkeren op het voetpad, gelukkig zijn de andere parkeerplaatsen overvloedig aangelegd. :(
  23. Neanderthaler

    Auto verslepen met moto

    Het is niet de eerste keer dat ik een auto met pech op een rijstrook zie staan waardoor er een gigantische file ontstaat. Hoe zou men het vlugst/veiligst die auto wegkrijgen zodat het verkeer weer kan doorstromen? Er bestaat wel een Honda Goldwing met takelinstallatie, maar dat is overkill...
  24. Neanderthaler

    Zwaai jij naar 11 KW'ers?

    Er komt binnenkort een nieuwe regeling voor het motorrijbewijs. Reden temeer om een vrijdag-zwaai-wintertopic op te starten ("fietsers met dubbele koplampen")
  25. Neanderthaler

    Flitskans hardrijder op linkerstrook vaak klein

    Flitskans hardrijder op linkerstrook vaak klein Het zijn dus de "trager" rijdende snelrijders die ongelukken veroorzaken, zij worden wél geflitst en flitsen gebeurt alleen voor de verkeersveiligheid. Overigens, in [BE] mag je de bermtoeristen wél in de middenberm verwachten. (het is dan...
Terug
Bovenaan Onderaan