Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. 40 kW powerrr

    Honda XL750 Transalp

    Al enige tijd gaat het gerucht dat Honda weer een Transalp op de markt brengt. Nu meldt Motorfreaks dat Honda de naam XL750 Transalp heeft vastgelegd. Zij vermoeden dat er een kleintje Africa Twin komt met het blok van de NC. Het zadel van de NC750X is per 2020 van 83 naar 80 cm terug gebracht...
  2. 40 kW powerrr

    De staat van een motor in de showroom...

    Ik verbaas me soms over de staat van (ook jonge) motoren in de showroom. Voorbeeld c.q. citaat uit de recensie van mijn huidige motor: Na enkele maanden zoeken tref eind 2019 op [....].nl een NC 750 XD uit 2017, met een vraagprijs van [....]. Ik mag direct langskomen om hem uit te proberen...
  3. 40 kW powerrr

    Moto Morini X-Cape

    De middenklasse wordt steeds sterker vertegenwoordigd! 650 cc twin, € 8599 (NL).
  4. 40 kW powerrr

    Honda ADV 350

    Cool, capabel en praktisch ding! Zodra het kan hoop ik erachter te komen hoe hij zit en rijdt.
  5. 40 kW powerrr

    Ketting stellen, hoe vaak is normaal?

    De ketting van mijn Honda NC 750 X DCT uit 2017 is gesteld bij levering door Motoport (jan 2020, 7300 km). Mijn vertrouwde dealer heeft de motor geregistreerd en beter afgesteld (ook de ketting) bij ca 8000 km. Gisteren (9800 km) kwam ik er zelf achter dat hij alweer teveel speling heeft: ruim 5...
  6. 40 kW powerrr

    NC 750 X 2017 voorste zadeldeel

    Wie heeft een ander zadel en wil zijn originele kwijt?
  7. 40 kW powerrr

    Pinock waardeloos (of wijk ik af)?

    Uit mijn review van de HJC i70: De standaard gemonteerde pinlock werkt niet goed, en dat is drieledig. De dubbele laag geeft het beeld overdag een lichte waas. Je realiseert het pas als je de pinock hebt verwijderd, maar er is verschil. In het donker geeft de pinlock de verlichting van andere...
  8. 40 kW powerrr

    Ruit NC 750 X (2016-2019)

    Originele ruit, in nieuwstaat, met de originele bevestigingsboutjes, zonder rubber ringetjes (moest ik hergebruiken voor toerscherm). Prijs € 35, excl. verzendkosten.
  9. 40 kW powerrr

    keuzestress maxiscooter

    Graag deel ik met jullie mijn keuzestress en hoor graag jullie mening, teneinde de mijne fijn te slijpen. Mijn Silverwing 400 (2008) rijd ik sinds 2010, zo'n 4500 km/ jaar in weer en wind. Voordelen: goede bescherming tegen de elementen, relatief sterke 2-pitter in het frame, grote...
  10. 40 kW powerrr

    Schokdempers versleten of last van de kou?

    Mijn schokdempers achter (conventioneel systeem met 2 spiraalveren waarbinnen dempers) bewegen na inveren vertraagd terug. Dat bleek toen ik de achtervering in de garage belastte. Het is me niet eerder opgevallen, maar wellicht heb ik niets opgemerkt omdat het probleem zich langzaam heeft...
  11. 40 kW powerrr

    Wat kost een motorfiets per km?

    Omdat ik ooit wel eens een andere (duurdere) fiets wil, ben ik benieuwd hoe groot de verschillen in km-prijs zijn. Mijn kosten heb ik hieronder weergegeven. Mijn motorscooter heb ik in 2010 gekocht voor € 4900 (bj 2008, 15.000 km). Ik ga uit van 10 jaar gebruik x 5000 km, waarna ik wel eens...
  12. 40 kW powerrr

    Is mijn volgende motor elektrisch?

    In autoland gaan de milieubeleidsmaatregelen nu serieus worden. Het ene na het andere land schrijft voor dat over pakweg een decennium geen auto's met verbrandingsmotoren meer mogen worden verkocht. Die termijn ligt zo ver weg om automobilisten (en fabrikanten) alvast te laten wennen aan de...
  13. 40 kW powerrr

    Peage en credit card

    Hoi, Ik moet binnenkort naar Albi (ca 2x 600 km, waarvan het grootste deel Franse tolweg cq peage). Nu ben ik dat met de auto gewend. Dan wordt automatisch het juiste toltarief berekend en betaal ik dat met mijn credit card. Maar nu vraag ik me af of dat met de motorfiets (lager tarief) ook...
  14. 40 kW powerrr

    Zithouding motorscooters

    Mijn Silverwing bevalt uitstekend, op 1 ding na: de passieve zithouding. Met name op wat langere ritten gaan onderrug en schouders opspelen. Daarom ben ik me weer aan het oriënteren op een motorfiets, in de klasse met veel kuip en scherm, (mogelijkheden voor) koffers en liefst cardan...
  15. 40 kW powerrr

    gezocht: bescherming tegen weer en wind!

    Hoi toerders, Momenteel rijd ik een Silverwing 400 (ja, ik weet het). De redenen zijn dat het een vrachtschip is, ik droog en schoon aankom en het motorblok 2 cilinders heeft en in het frame hangt (ipv op de swingarm). Maar als ik bij onderhoud op een leenmotor stap, ervaar ik de voordelen van...
  16. 40 kW powerrr

    Motoport uit de lucht?

    Motoport roept niet bij iedereen enthousiaste reacties op. Maar ik check graag hun aanbod, en dan kan nu al dagenlang niet meer, ervan uitgaande dat het niet aan mijn pc ligt. Weet iemand wat er, naast het failissement van MP Veldhoven, aan de hand is?
  17. 40 kW powerrr

    Opstartproblemen Silverwing

    Mijn SW 400 had gisteravond opstartproblemen. :Z De accu was opgeladen, de startmotor liep goed en hij leek snel aan te slaan, maar vervolgens was het toerental zo laag dat hij meteen afsloeg. Direct gas erbij had geen effect. Na 3 startpogingen met het gas half open lukt het na wat...
  18. 40 kW powerrr

    keuze 2-pitters met bagageruimte

    Scooters worden steeds populairder, zegt men. Maar als je een (nieuwe) 2-pitter met veel bagageruimte zoekt is de keuze beperkt. Ik ga even uit van een Silverwing met een buddyruimte van 55 liter en een topkoffer van 45 liter. Het lijstje: Burgman 650 Kymco 700 BMW 650 De eerste 2 spreken...
  19. 40 kW powerrr

    Hitteschild Silverwing gevraagd..

    ...je weet wel, dat blinkende ding aan de zijkant van de uitlaat. Is volgens mij voor alle modellen gelijk, dus bouwjaar maakt niet uit? Wie o wie heeft er eentje liggen?
  20. 40 kW powerrr

    Rijstijl bij regen(achtig weer)

    Gisteren was het hier sinds 2 weken weer eens nat op de weg. Na een lange droge periode is het altijd oppassen in de regen, omdat het wegdek dan glad kan worden door de opgespaarde olie- en rubberresten, stuifmeel en andere troep. Met die wetenschap rijd ik nog voorzichtiger dan ik anders in de...
  21. 40 kW powerrr

    garagebox tilburg te koop

    Terrein: Akkerstraat 104, verhard met betonklinkers, riolering, verlichting, elektrische poort met afstandsbediening Garage: bouwjaar 2010, afmeting ca 3 x 6 m, kanteldeur, electra, bergzoldertje Prijs: € 20.000 k.k. Stuur even een p.b. als je bent geïnteresseerd.
  22. 40 kW powerrr

    NC700x DCT

    Deze motor spreekt mij zeer aan. Voor dezelfde prijs als een Silverwing 400 biedt Honda een motor met 300 cc extra, een geavanceerde automaat èn een slim bagagesysteem. Neem je genoegen met een naked dan is hij nog goedkoper. Bovendien is hij heel zuinig. Zijn ze gek geworden of zit er een...
  23. 40 kW powerrr

    Goed alternatief?

    Ik speelde met de volgende vraag, die mij weinig beïnvloedt maar hier misschien wel leuk is om over van gedachten te wisselen. Is de motorscooter een goed alternatief? Voor motorrijders is imago van belang; het moet vaak stoer of cool zijn. Dus praktisch gebruiksgemak en het betere comfort...
  24. 40 kW powerrr

    Honda Integra scootermotor

    Zie de motorsite.be voor de nieuwste generatie Honda toerder met automaat: geen motorscooter, maar een scootermotor. Honda Integra met volledig nieuwe motor en tweede generatie DCT
  25. 40 kW powerrr

    Honda Integra scooter-motor

    Zie demotorsite.be voor de nieuwste generatie Honda automaat, een echte toermachine. Honda Integra met volledig nieuwe motor en tweede generatie DCT
Terug
Bovenaan Onderaan