Beginner // Virago 535 vs. 750

svenc

MF'er
13 jun 2008
32
0
Ja, ik heb al eerder gezocht naar dergelijke topics maar kon niks vergelijkbaars vinden behalve dat de meesten 535 een "wijvenmotor" vinden.

Nu wil ik graag weten van de kenners:

Ik ga mijn eerste motor kopen en weet al dat ik een Virago wil maar zit te twijfelen tussen de 535 en 750. Mijn budget is +/- 2000 euro en ben van plan via een particulier iets te kopen....

- Ben momenteel 22 en heb afgereden op een CB50, sinds enkele maanden in het bezig van mn rijbewijs.
- Nu wil ik graag weten is het verschil groot tussen deze 2 in vermogen en grootte?
- Indien een 2e persoon achterop zit is de 535 hiervoor te licht? ( dus is het direct merkbaar)

Greetzzz,

Sven
 
Heb je al proefgereden? Je hebt nu 2 motoren op de korrel, dus een proefrit moet geen probleem zijn. Dan weet je meteen het verschil *O*
 
een 535 is een hele leuke vlotte motor, maar wel klein tegenover de 750.
de 750 heet ook meer vermogen wat je zeker gaat missen bij de 535 als je er met 2 man op zit
ik zou voor de 750 gaan, en een model zoeken van na 1990
 
ik zou ook zeker voor de 750 gaan.

en...nog een model van na 1990 ??????
wauw, theaterbeest, je hebt wel smaak.
t zit natuurlijk wel lekker, zo'n model van na 1990 in je rug.
deze bijvoorbeeld, een mooie 2 cilinder ook nog... :9
full
 
ik zou ook zeker voor de 750 gaan.

en...nog een model van na 1990 ??????
wauw, theaterbeest, je hebt wel smaak.
t zit natuurlijk wel lekker, zo'n model van na 1990 in je rug.
deze bijvoorbeeld, een mooie 2 cilinder ook nog... :9 [afbeelding]

_O- Doe mij dat model ook maar...maar dan 1100 cc tweecilinder alsjeblief... :9

Maar eve terzake:
Ik heb voor de 535 gekozen toen ik 18 werd, omdat die makkelijk rijd en qua looks gewoon de mooste is van de virago's. Ik vind persoonlijk al die andere virago's lijken op rijdende bananen. Persoonlijk had ik iets van, dan maar minder vermogen en iets wat er uit ziet. Bovendien moest ik toch -25kW rijden en dan is t een perfecte keus.

Ook denk ik dat hoe je het ook wendt of keert je altijd merkt dat er iemand achterop zit. Ook mijn Yamaha XVS 1100 drag* is wat slomer als ik andere "tweecilinders" ( :P ) achterop meeneem. Persoonlijk vond ik de xv 535 niet storend langzaam met iemand achterop, zolang je maar niet heel snel en flitsend wil zijn met een passagier. Dat wordt m niet. Ik denk dat je ook even moet afwegen: neem je soms iemand achterop mee en rijd je 90% van de tijd zonder passagier? Dan zou ik er geen rekening mee houden in je keuze. Maar rijd je vaker met iemand achterop, dan is een groter motorblok wel weer raadzaam...

Succes met je keuze en laat het weten als je een brommert heb gekocht! En vergeet dat model van na 1990 niet, da bevorderd het rijgenot :] :Y (hoezo dubbelzinnig...)
 
we blijven _O- _O- hier.

maar weer terzake....
wij rijden vaak met 2 man, nee, met man/vrouw en af en toe met volle bepakking.
dan is 750 net te doen. korte bike, slappe veren, tenminste die 81-er.
en dan wordt ie voor soms wel wat licht.
dus als je veel met 2 personen rijdt, zou ik zeker ook even proefrijden met 2 personen, dan weet je hoe de machine erop reageert, want ik zie vrijwel nooit een 535 met 2 personen op onze clubtreffens(virago star club)
nou, kben benieuwd wat het wordt. :] :]

in ieder geval :] + *O*



8-)
 
Ik heb de virago in het echt ff bekeken en het wordt em toch niet :), er viel een andere gave motor op mn netvlies...

ik ga voor de SUZUKI INTRUDER 700/750 !!! :D:D
 
Laatst bewerkt:
hmmmm de 800 is ook best nice....is er nog een groot verschill tussen de 7xx en 8xx serie? behalve vermogen...
 
Niet echt heel veel. De modellen zijn nagenoeg hetzelfde. Ik ben nu bezig om een 800 blok in een 700 frame te hangen.... De maten zijn nagenoeg hetzelfde.
 
Ik heb de virago in het echt ff bekeken en het wordt em toch niet :), er viel een andere gave motor op mn netvlies...

ik ga voor de SUZUKI INTRUDER 700/750 !!! :D:D

Betere keus :Y
Als je kan zou ik een Intruder met een zo zwaar mogelijk motorblok nemen (voorzover financieel haalbaar) Heb zelf een 700 gehad en vond hem op den duur kwa vermogen net een beetje te kort schieten.

virago 535 ziet er imho niet uit.
 
mlaroi:
Ik heb voor de 535 gekozen toen ik 18 werd
(weing geld/max 25 kW)
, omdat die makkelijk rijd en qua looks gewoon de mooste is van de virago's.

dropje73:
virago 535 ziet er imho niet uit.

Ik zei ook van de virago's de mooiste, ga me niet vertellen dat er een andere virago is die er beter uit ziet, ze zijn geen van allen echt mooi, maar je hebt nog wel de keuze bij de virago's tussen minder mooi (xv 535) en erg lelijk :r (xv 750/920/1100)... :P :Y
 
Ik heb al besloten om een Suzuki Intruder 700/750 te kiezen :)
 
heb een virago 'spare' fiets, 535.
gaat hard zat vind ik, heb ook eens op een 750 gereden, die was wat logger en qua vermogen viel het mee omdat de 535 erg licht is.

voor de kortere afstanden raad ik de 535 aan, wil je toch wat meer toeren, de zwaardere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan