VFR als trekker

Wat kunnen dingen soms bizarre wendingen krijgen. Dit weekend is mijn zijspan afgehaald en op de terugweg heeft de nieuwe eigenaar een ongeluk gehad en ligt op dit moment op de intensive care in Zwolle. Ik ben er kapot van zullen we maar zeggen.

Hij is gelukkig nu wel buiten levensgevaar, maar dat leek vannacht heel anders. Ik weet wel dat jullie hier niets mee kunnen maar moest het toch even kwijt.

Jan-Willem.
 
Wat kunnen dingen soms bizarre wendingen krijgen. Dit weekend is mijn zijspan afgehaald en op de terugweg heeft de nieuwe eigenaar een ongeluk gehad en ligt op dit moment op de intensive care in Zwolle. Ik ben er kapot van zullen we maar zeggen.

Hij is gelukkig nu wel buiten levensgevaar, maar dat leek vannacht heel anders. Ik weet wel dat jullie hier niets mee kunnen maar moest het toch even kwijt.

Jan-Willem.

Pffft....
Dat zijn niet de berichten waar je op hoopt... Had hij al eerder zijspan gereden??
 
Nee had niet eerder zijspan gereden en heb daarom ook tot in den treure uitgelegd wat de effecten zijn en gezegd dat het verstandig zou zijn om eerst eens mee te rijden met me om dat te kunnen voelen bijvoorbeeld.

Maar deze man heeft een transport bedrijf en had naar eigen zeggen alles al bestuurd wat er is behalve zijspan. Na dat hij een rondje had gereden en de koop was gesloten heb ik het maar uit handen gegeven. Zijn vrouw en kinderen worden op dit moment opgevangen door iemand hier in de woonplaats die ze kennen. Ik houd jullie op de hoogte.

Als er mensen zijn die hem een hart onder de riem zouden willen steken door een kaartje of iets dergelijks kan ik het adres wel doorgeven via een PB.

Hij rijdt al jaren motor maar de zijspan was nieuw voor hem.
 
Nee had niet eerder zijspan gereden en heb daarom ook tot in den treure uitgelegd wat de effecten zijn en gezegd dat het verstandig zou zijn om eerst eens mee te rijden met me om dat te kunnen voelen bijvoorbeeld.

Maar deze man heeft een transport bedrijf en had naar eigen zeggen alles al bestuurd wat er is behalve zijspan. Na dat hij een rondje had gereden en de koop was gesloten heb ik het maar uit handen gegeven. Zijn vrouw en kinderen worden op dit moment opgevangen door iemand hier in de woonplaats die ze kennen. Ik houd jullie op de hoogte.

Als er mensen zijn die hem een hart onder de riem zouden willen steken door een kaartje of iets dergelijks kan ik het adres wel doorgeven via een PB.

Hij rijdt al jaren motor maar de zijspan was nieuw voor hem.

Jij hebt er alles aan gedaan wat je kon om dit te voorkomen, je kan er dan ook niets aan doen.
Voel je niet schuldig en elk geval
 
Wat kunnen dingen soms bizarre wendingen krijgen. Dit weekend is mijn zijspan afgehaald en op de terugweg heeft de nieuwe eigenaar een ongeluk gehad en ligt op dit moment op de intensive care in Zwolle. Ik ben er kapot van zullen we maar zeggen.

Hij is gelukkig nu wel buiten levensgevaar, maar dat leek vannacht heel anders. Ik weet wel dat jullie hier niets mee kunnen maar moest het toch even kwijt.

Jan-Willem.
Damn, dat zijn mindere berichten -O-

Beterschap voor hem!
 
Wat kunnen dingen soms bizarre wendingen krijgen. Dit weekend is mijn zijspan afgehaald en op de terugweg heeft de nieuwe eigenaar een ongeluk gehad en ligt op dit moment op de intensive care in Zwolle. Ik ben er kapot van zullen we maar zeggen.

Hij is gelukkig nu wel buiten levensgevaar, maar dat leek vannacht heel anders. Ik weet wel dat jullie hier niets mee kunnen maar moest het toch even kwijt.

Jan-Willem.

Ai, dat is zuur. :X
Je hebt in ieder geval je 'plicht' gedaan door hem op de gevaren te wijzen.

Niet-zijspanners hebben vaak geen flauwe notie van de mogelijke gevaren.
M'n vader vond dat ik m'n zijspan toch wel effe 2 weekjes uit kon lenen aan ons neefje van 21, "makkelijk voor z'n kampeerspullen" (net een maand z'n RBW) :X
 
Ja wordt inderdaad onderschat. En wij zijspanrijders moeten dat soms niet vergeten omdat wij onze hersens hebben aangepast en zijspan rijden moeiteloos doen. Nu pas herinner ik mij weer goed hoe ik het vond de eerste keer (zo'n 40000 km geleden)

Net even weer gebeld en de berichten zijn al wel lovender voor zover we daarover kunnen spreken. Hij is vannacht zelf bijgekomen en het ziet er allemaal wat beter uit. Meer volgt nog. Ik ga morgen zelf bij hem langs. Bedankt voor alle ondersteuning allemaal! top!!
 
Laat ik nou net onderstaande mail krijgen.



Geachte Clubleden en vrienden:
Vandaag bereikte mij het bericht dat afgelopen weekend ons clublid Cor Uphus een ernstig ongeluk heeft gehad.
Cor en Marja waren in het Noorden van het land alwaar zij bij vrienden een zijspancombinatie hadden gekocht, onderweg naar huis heeft Cor terhoogte van Zwolle een ongeluk gehad met de combinatie. De oorzaak van het ongeval is momenteel nog niet bekent, Marja die achter hem reed met de auto, zag hem plotseling zwaar stuurend van de uiterst rechterbaan naar de uiterst linkerbaan rijden waarop hij frontaal op de vanrail klapte. Cor is zwaar gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Zwolle, heeft diversen botbreuken in been, arm en heup. Ook constateerden men inwendigen bloedingen, hieraan is hij geopereerd.
Momenteel is hij buiten levensgevaar, de verwachtingen zijn dat hij aankomend weekend vervoerd mag worden richting Delft/Den Haag.
Omdat Marja het momenteel erg druk/moeilijk heeft heeft zij gevraagd of alle correspondentie via mij mag lopen, dus het vriendelijke verzoek, of jullie momenteel geen contact met haar willen opnemen.
Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.
Vr.gr. Rob Geernaert.


Ik zat bij de naam al te denken dat ik ze ergens van kende.
Het blijkt dus een mede mcz lid te zijn '(
 
Laat ik nou net onderstaande mail krijgen.



Geachte Clubleden en vrienden:
Vandaag bereikte mij het bericht dat afgelopen weekend ons clublid Cor Uphus een ernstig ongeluk heeft gehad.
Cor en Marja waren in het Noorden van het land alwaar zij bij vrienden een zijspancombinatie hadden gekocht, onderweg naar huis heeft Cor terhoogte van Zwolle een ongeluk gehad met de combinatie. De oorzaak van het ongeval is momenteel nog niet bekent, Marja die achter hem reed met de auto, zag hem plotseling zwaar stuurend van de uiterst rechterbaan naar de uiterst linkerbaan rijden waarop hij frontaal op de vanrail klapte. Cor is zwaar gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Zwolle, heeft diversen botbreuken in been, arm en heup. Ook constateerden men inwendigen bloedingen, hieraan is hij geopereerd.
Momenteel is hij buiten levensgevaar, de verwachtingen zijn dat hij aankomend weekend vervoerd mag worden richting Delft/Den Haag.
Omdat Marja het momenteel erg druk/moeilijk heeft heeft zij gevraagd of alle correspondentie via mij mag lopen, dus het vriendelijke verzoek, of jullie momenteel geen contact met haar willen opnemen.
Ik zal proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.
Vr.gr. Rob Geernaert.


Ik zat bij de naam al te denken dat ik ze ergens van kende.
Het blijkt dus een mede mcz lid te zijn '(


Als ik dit zo lees denk ik, dat hij uit het Spoor is gecatapulteerd.
Dat is ook een van de vervelende Eigenschappen van een Zijspan met Autobanden.
 
@Rutgertjuh

Jij ook sterkte ermee. Binnenkort zal hij weer kunnen spreken en zullen we zijn kant van het verhaal horen. Met je voorwiel door een gat of een bult resulteert soms in rare zijspan effecten waar wij allen wel aan gewend zijn. Misschien dat dat een oorzaak heeft kunnen zijn.

Ik heb hem hier ook op gewezen en hem voorgesteld om eens achterop mee te rijden om dat te kunnen ervaren. Hij vond dat zelf niet nodig en daarom dus ook een licht verantwoordelijkheidsgevoel mijner zijds.
 
Even ter verduidelijking, Ze zijn geen vrienden van mij maar van andere leden van M.C. Genemuiden. Ik heb ze sinds woensdag wel leren kennen als zijnde hele prettige mensen.
 
Laatst bewerkt:
Dat effect ken ik maar al te goed, toen ik voor nog een motorband had nergens last van en na de ombouw naar autobanden ineens erg spoorgevoelig.
 
In deze motor zat nog wel een motorvoorwiel. Maar had het effect daarom nog wel hoor, niet zozeer met spoorvorming. wel met groeven of gaten in de weg.
 
Ik rij toch al heel wat Jaartjes Zijspan maar heb er nog steeds Ontzag voor :Y

Ik moest maandagmiddag op de snelweg nog flink in de ankers (file), toen was ik ook weer even wakker :X
Moest gelijk aan dit topic denken. -O- Gelukkig had ik mijn stuurtje goed vast.
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet of er behoefte aan is maar ik kreeg vandaag een mail over hoe het nu met Cor gaat.

Beste Leden en vrienden:
Vanmorgen ( donderdag 17 juli ) contact gehad met Marja over de huidige toestand van Cor. Cor is vanmorgen om 8 uur geopereerd, men opereert hem aan meerdere breuken in zijn been en tegelijk aan een breuk aan zijn arm. Marja kon niet zeggen of zijn been alleen(?) meerdere breuken had of dat hij verbrijzeld (kleinestukjes) was. Om 11 uur was men nog niet klaar met opereren, dus de uitslag hiervan kan ik momenteel nog niet mededelen.
Gisteren was Cor erg "helder" en beschikt over een grote dosis wilskracht om er weer bovenop te komen, communiseren is nog niet mogelijk vanwege een "tube" in zijn keel waardoor hij beademt wordt. Deze had er al uit gekund maar omdat hij vandaag geopereerd zou worden hebben ze deze laten zitten, opnieuw inbrengen zou schade kunnen veroorzaken.
Momenteel wordt er dan ook gecommuniceerd middels gebaren, je begrijpt dat dit erg moeilijk en moeizaam verloopt.
een leuke anekdote is b.v. : "Tijdens het bezoek uur, wat soms erg vermoeiend kan zijn, stelde Marja voor dat hij moest rusten en dat zij weg zouden gaan. Hier was Cor het niet mee eens, met veel gebaren en na een kwartier kwamen zij erachter dat Cor vanuit zijn bed de klok kon zien aan de andere kant van de zaal, op deze klok was duidelijk te zien dat het bezoek uur nog niet om was, dus dat ze nog gerust konden blijven" Je ziet ook zijn humor is nog aanwezig.
Marja wordt momenteel opgevangen door vrienden in de beurt van het ziekenhuis, heeft het erg druk met regelen van allerlei zaken, want het bedrijf van Cor moet gewoon doordraaien. Ze vind het dan ook erg fijn dat de communicatie naar MCZ via één persoon loopt zodat een groot aantal leden op de hoogte blijft.
De vooruitzichten momenteel zijn, dat Cor begin volgende week verplaatst wordt naar Delft.
Als er zaken zijn te melden horen jullie dit direct van mij;
 
En vanachtend deze in de mailbox:

Beste leden en vrienden:
Vanmorgen Marja weer gebeld omdat ik benieuwd was hoe Cor zijn operatie gisteren is verlopen.
Gisteren in de middag had Marja nog geen seintje gehad van het ziekenhuis dat ze langs kon komen omdat Cor "bij" was. Ze is toen rond bezoekuur toch naar het ziekenhuis gegaan, aldaar aangekomen kregen ze een telefoontje dat Cor bij was en dat ze op bezoek konden komen. Uiteraard was Cor, zo net na de operatie en down van de narcose, niet erg aanspreekbaar. Hij gaf ook aan dat hij last had van de beademings "Tube" die nog in zijn keel zat. De verplegers gaven aan dat als alles goed ging Cor die avond om 23.00 uur van de beademing af kon. Omdat hij nog zwak was van de operatie is Marja maar even geweest die avond, ze hebben Cor lekker laten rusten.
Marja vertelde vanmorgen dat de operatie's zeer goed zijn verlopen, dat alle bloedwaardes van Cor ook goed zijn en dat alles ( als je het zo mag noemen momenteel ) perfect verloopt.
De vooruitzichten blijven dat hij begin volgende week overgeplaatst wordt naar Delft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan