VFR als trekker

Inmiddels is ook bekend dat Cor van de beademing af is en dat hij afgelopen vrijdag al naar Delft had kunnen gaan als er een ambulance beschikbaar was geweest. Heb Marja zelf gesproken en vertelde me dat het eigenlijk wonder boven wonder goed met hem gaat.

Even een aanvulling op dit verhaal: Cor is gisteren morgen al naar Delft getransporteerd en is nog weer helderder dan hij was in Zwolle. Wij gaan hem zeker deze komende tijd nog opzoeken in Delft en zal daar hier ook verslag van doen.

Jan-Willem.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe erg het ook allemaal is, wij moeten verder en weet zeker dat het met Cor weer helemaal goed gaat komen. Daarom wil ik dan ook on topic gaan met de mededeling dat ik inmiddels de VFR heb gekocht waar mijn nieuwe zijspan aan gaat komen.

Ik wil jullie in dit draadje toch op de hoogte houden van mijn (winter)project.

Na flink te hebben getwijfeld tussen de Tripteq en de EZS Kompakt/Rally heb ik mijn zinnen met alle respect toch op de laatste gezet.

Met mijn voorliefde voor de Honda V4's (inmiddels de vierde) gisteren een prachtige rode VFR met uit 97 met 23dkm op de klok opgehaald. Deze motor wint het Qua sturen en rijden meteen van de VF750f en de VF750S die ik had. Om de bovengenoemde Sabre te kunnen verslaan moet hij overigens nog wel wat bewijzen! Toevalligerwijs was het in de buurt van Zelhem wat uitnogigde voor een bezoek aan EZS.

Ik had al wat email verkeer gehad met Dave, en werd met mijn vrienden uiterst hartelijk ontvangen. Na wat verschillende opties te hebben doorgesproken zijn we naar huis gereden. Aardige mensen daar bij EZS. Fantastische motor die VFR. (zal effe wat piccies maken).

Jan-Willem.
 
Aan de andere kant is dat weer juist een reden om het te proberen. :P

Klopt, dat is ook wat Dave Engbers zei. Hij is deskundig maar raadde niets af.

Dan nu ff wat piccies. Voor het eerst dat ik dit doe dus hoop dat het lukt.

full

full

full

full

full

full

full


Zoals jullie aan het kenteken kunnen zien, geen MF sticker meer nodig haha ;)
 
Klopt, maar een beetje anders als je weet dat dat niet zomaar te vergelijken is.
Een Hayabusa en een Blacbird worden door EML op een frame gezet. Met naafbesturing vanuit dat (kart)frame worden in dit concept geen schoorstangen toegepast.

Ik ben daarintegen van plan op de ouderwetse manier wat te ontwikkelen en zal dus een hulpframe voor de motor moeten ontwikkelen. We komen vast een heel eind.
 
Ja, bij Engbers zijn ze wel okay. :Y Toevallig nog een zwarte XJ900F op autowielen met (of nog zonder) een zilverkleurige EML GT2000 bak gezien? *O* *O*


De gt2000 van mij zat hiervoor aan een Varadero, en die heeft ook een aluminium frame. Daar was 'gewoon' een hulpframe voor gemaakt.
full
 
Wordt het een Kompakt, of een Rally?

Dat weet ik nog niet. Ook nog niet belangrijk voor de aanbouw omdat het om de zelfde bakken gaat. Het enige verschil is dat de ruit voorover kan bij het instappen. Nog wel een paar dingetjes hoor, maar dat is een kwestie van voor en tegens afwegen. Ook een centenkwestie natuurlijk. De Rally is ook een stuk duurder.
 
De gt2000 van mij zat hiervoor aan een Varadero, en die heeft ook een aluminium frame. Daar was 'gewoon' een hulpframe voor gemaakt.[afbeelding]

Klopt, die combinatie was van een clublid van ons en de eigenaar heeft voor zijn Varadero ook een hulpframe zelf ontwikkeld. Er was daar ook nog geen pasklare oplossing voor bedacht. In principe de zelfde oplossing als voor de VFR.
 
Heeey Broer,

Na al het mindere nieuws nu eindeljik wat beter nieuws.

Vette VFR hoor! Ik ben benieuwd hoe het allemaal er uit gaat zien.
 
Haha, ik zag het al. Trouwens nooit gechecked ofzo phoe |( ... ruimbaan dan maar.

Ik ben inmiddels te weten gekomen dat het ombouwen van het achterwiel moet lukken met een 6,5j x 16" velg en een 185/55 R16 band. Vanwege de ET waarde van 40mm ben ik wel een 20mm spoorverbreder nodig om het wiel weer in het midden te krijgen. Dit is allemaal gewoon leverbaar (steek VFR is 4x100) en kan ik dus alvast mee bezig omdat het gemakkelijk passen is. :+

Het liefst had ik een 17" velg met een plattere band gebruikt, maar bij 17" beginnen de banden pas bij 205 breed. Ook is de velgbreedte vanaf 7j en dat is net te gek. Ik wil het wiel namelijk wel goed in het midden houden.

Houd jullie op de hoogte!

:]
 
Laatst bewerkt:
Zat aan dit modelletje te denken. Uiteraard aan het span de zelfde in 15" met 195 band.

full


Sorry voor kleine foto. Wel jammer dat de mooie kant aan de binnenkant komt te zitten maar dat is nu eenmaal zo.
 
Zat aan dit modelletje te denken. Uiteraard aan het span de zelfde in 15" met 195 band.

[afbeelding]

Sorry voor kleine foto. Wel jammer dat de mooie kant aan de binnenkant komt te zitten maar dat is nu eenmaal zo.

motor is duidelijk ontworpen voor een Engelse zijspancombi ;)

denk ook eens aan 15 inch met de Vredestein sprint classic band (155 breed)
deze is op een 3J velg ca 136mm breed.

bredere banden is wel mooi maar voegen kwa rijeigenschappen weinig toe.
 
motor is duidelijk ontworpen voor een Engelse zijspancombi ;)

Ja, trouwens ook als je kijkt naar het frame. Aan de linkerkant zitten enkele gaten en rechts niet.. Ook kan de Kompakt andersom worden gebruikt. Misschien een idee haha.
 
Het liefst had ik een 17" velg met een plattere band gebruikt, maar bij 17" beginnen de banden pas bij 205 breed. Ook is de velgbreedte vanaf 7j en dat is net te gek. Ik wil het wiel namelijk wel goed in het midden houden.

Houd jullie op de hoogte!

:]
er wordt voor de opel speedster een band gemaakt van 175/17.
die past ook op een motorvelg.
het probleem is dat de bandenkeuze erg beperkt wordt, hoelang zijn die banden nog leverbaar?

ik zou niet graag breder als 165 gaan.
zoals opgemerkt, een bredere band heeft geen voordelen, alleen maar nadelen.

het probleem dat je met banden ondervind heb je ook met velgen.
de betaalbare aftermarket autovelgen van 15" hebben gelijk een 6" velgbed |(

oh ja, halflive zit onder de verkeerde naam te posten |( |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan