Rijden op java (indonesie)

fdwsayang

Rookie
13 jul 2008
2
0
Misschien ga ik einde september 2008 twee weken naar Java om daar wat rond te rijden op een motor-scooter. Landen in Jakarta en dan in west Java/midden java wat rondtoeren.

Ik ben zelf geen Indonesier, wel ben ik enigszins op de hoogte van de gebruiken, de taal en de cultuur. Vorig jaar wat rondgereden op Bali en lombok. Om je een idee te geven wat voor motor-scooter ik zoek, zie bijgaande afbeelding.

Heeft iemand tips voor mij? Is het mogelijk in Jakarta bij een betrouwbaar adres een motor-scooter te huren? Heb je misschien een adres voor mij? Heb je tips voor mij?

Ik ben heel benieuwd naar je reactie!
full
 
Veel van de Thailand tips gaan uiteraard ook op voor Indonesië.
Zie: motorhuur Thailand Cambodja

Ik vondt het een beleving om te rijden in de omgeving van de Borobodur. Zandwegen tussen de rijsvelden met af en toe een dorp waarbij iedereen je aan staat te staren alsof je van Mars komt. Maar Indonesië is veranderd in de tussentijd.... (1992)
 
In juni dit jaar ben ik twee weken in Jakarta geweest en een week op Bali. Op Bali heb ik destijds een ''motor'' gehuurd, een Honda Tiger 200cc. Dat was helemaal perfect, met mijn vriendin achterop van dorp naar dorp knallen. Echter in Jakarta gaat dit lang niet zo makkelijk, locals verklaarden mij voor gek als ik vertelde dat ik een motor/scooter wilde huren. Ik heb daar dan ook geen plekken gevonden waar ze dit zomaar deden.

Toch denk ik dat het wel moet kunnen, als je maar betaalt natuurlijk. Veel van de zaken die op Thailand/Cambodja gelden gaan ook op voor Jakarta idd. Ook moet je de stad een beetje kennen natuurlijk.
 
Heb je al in de lonely planet gekeken? Daar staan doorgaans genoeg adressen in..
En vaak staat daar ook nog wel wat bij over de kwaliteit/betrouwbaarheid...
Of heb je de LP niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan