VFR als trekker

oh ja, halflive zit onder de verkeerde naam te posten |( |( |( |(

Dacht al.. die deskundige vrouwen van tegenwoordig.. ;)

Daar heb je gelijk in. Daarom is een 185 x 16" veiliger denk ik. Die blijven wel leverbaar en de bandomtrek is bijna gelijk met de motorband.
 
En ook al weer even lekker zitten internetten. Op de sites van de buitenlandse importeur van EZS wat leuke kiekjes gevonden. Het wordt in ieder geval de Kompakt of de Rally maar met...

Geintegreerde verlichting en rond spatbord zoals deze:

full


Heeel vet.... :} :} :}
 
op het gevaar af open deuren in te trappen:
zowel in japan als in het verenigd koninkrijk pleegt men zich aan de linkerkant van de weg te begeven.
gelukkig zijn de japanners niet zo eigenwijs.
als ze een hoop geld uitgeven voor een westeuropees span laten ze dat vaak rechts monteren.
zo ziet de hele buurt dat hij veel geld uitgegeven heeft |(
 
Om het maar weer even over zinnige dingen te hebben, zojuist maar even een paar kuipdeeltjes verwijderd en op zoek naar bevestigingspunten. Moet zeggen, valt me zeker niet tegen. Ook onder de kuip ziet de VFR er picobello uit. Ook wat betreft de ruimte voor een supfreem ruimte te over. De bedoeling is een hulpframe voor onder het blok langs. En wat schetst mijn verbazing.....
full

Een perfecte open ruimte tussen blok en uitlaten om van links naar rechts te gaan.

Ook voor een bevesting omhoog alle mogelijkheden om aan te sluiten op het punt waar het blok aan hangt onder het balhoofd. Ja we fantaseren vrolijk verder.

Inmiddels is de offerte van EZS binnen en ik moet zeggen, het staat me goed aan.

Nog ff wat piccies om thuis te kunnen puzzelen:
full

full

full

full

full


Altijd een feest om mee te kijken toch?? *O* *O* *O* *O*
 
Lijkt me inderdaad wel te doen zo.
wellicht heb je last van het expantietankje, of is er nog genoeg plaats tussen het tankje en kuipdeel?
 
Ja dat zou kunnen maar is te verplaatsen natuurlijk.

En nog ff iets getekend wat gewoon uit de losse pols komt.

full



Maten en wijzigingen voorbehouden hah.. (geel is supfreem)
 
Laatst bewerkt:
volgens mij heb je het basisidee goed te pakken.
als ik het goed begrijp wil je een grote U onder het blok laten lopen en die naar boven afsteunen.
heeft het blok voor ook nog een ophangpunt voor de sjoppermodellen?
 
Lijkt me inderdaad wel te doen zo.
wellicht heb je last van het expantietankje, of is er nog genoeg plaats tussen het tankje en kuipdeel?

Je zal het expansie vat moeten verplaatsen. Deze komt bij mijn motor (zelfde type) net niet tegen de kuip aan. Maar goed, je kan ook gewoon een kleiner kantje aan de andere kant hangen.


volgens mij heb je het basisidee goed te pakken.
als ik het goed begrijp wil je een grote U onder het blok laten lopen en die naar boven afsteunen.
heeft het blok voor ook nog een ophangpunt voor de sjoppermodellen?

Naar mijn weten heeft een vfr blok geen ophangpunten aan de voorkant zitten.
 
Zover heb ik me er ook nog niet in verdiept hoor.
Zou kunnen kloppen omdat er naar mijn weten van het VFR blok geen chopper uitstapjes zijn.
Dat van die grote U onder het blok door heb ik van de eerder genoemde Varadero met span.
Kees heeft dat op de zelfde manier gedaan bij die motor. Dus dat snap je helemaal Halflive.

Het leuke is dat hij op dit moment bezig is met de bak van Kwasterd aan zijn NTV te zetten.
Deze heeft een soortgelijk dan wel stalen frame, maar ook de enkelzijdige brug.
Wel lastiger om hier op de NTV een auto wiel te passen.

Ik ga lekker een paar daagjes sjezen met de Tuono en moeders op de SV.

Tot vrijdag of zaterdag :W :W :W
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag trouwens met mijn kameraad (zijspanrijder en constructielasser) eens even de mogelijkheden bekeken.

Ons plan is om een supfreem op te bouwen uit niet al te dun staal. Het een en ander komt toch onder de kuipen terecht. En zo niet dan valt het niet al te veel op omdat het tussen bak en motor valt.

Het frame zou dan onder langs, en van het punt waar de achterbrug in scharniert tot om het balhoofd komen te lopen.

Wij gaan in ontwikkeling. Dat het balhoofd te zwak zou zijn betwijfel ik, omdat dat het zwaarst uitgevoerd is wat ik ooit eerder zag. (Was wel een bilgische zinsopbouw volgens mij..)

Oja, trouwens, het VFR blok heeft wel een montage punt voor onder. Nu zit daar een aantal beugeltjus op vast maar is zondermeer bruikbaar voor bevestiging van supfreem :) :) :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan