Skyteam : Dax, Monkey, Gorilla en PBR 125cc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aaaah...Thanks Magnamaniac ;)

En 't wordt een vette dax, Xorep!

En over velgen gesproken: Ik zit te denken om 12" wielen onder mn nieuwe
dax te zetten! Met mooie sloffen....Kost wat,maar dan heb je ook wat! })
Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe zit het met de kilometertellerafwijking?
Is dat nog veel?
Ik had op mn monkey 10" maar wel platte bandjes,en volgens mij was de afwijking
niet erg veel.

Met FMR 100-65-12" zit je exact aan de 3,5"x10"
(schrik niet van de prijs }) en teveel nattigheid schijnen ze ook niet echt leuk te vinden)
 
Laatst bewerkt:
haas1: Motomonkeys (Jasper) verkoopt dacht ik alleen in krat, die Dax van mij komt daar vandaan :) Ik heb nooit echt problemen gehad met die van mij dus ik weet niet hoe het zit met garantie..
 
Ga voor een Dax !!! Heb 'em nu sinds kort :Y en het is echt een behoorlijk verschil met een Monkey !

Ik denk dat dit net dat beetje meer zekerheid voor je geeft bij de wat hogere snelheden..............


(jaja...ik weet het.....ik ben er weer aan)

Zo'n Dax vind ik niet zo mooi, het is juist het leuke van een Monkey dat ie lekker klein is. nadeel dus dat ie op hoge snelheid wat minder stabiel wordt. Wel kan je een Le Mans Monkey kopen bij Loef, die zit een stuk hoger en ik denk ook wel stabieler. Maar dan betaal je wel wat meer.

Maar ik wil eerst eens even op een brommer Monkey rijden van iemand die 'm al een beetje ingereden heeft, en met de juiste sproeiers erin want sommige Skyteams lopen standaard behoorlijk 'smerig' in standaard setup ;) Benzine/luchtverhouding niet goed enz.
 
Als je 10"wielen in een monkey klust is die meteen al een stuk groter en stabieler. Ik zal proberen vanavond een fototje te posten van mijn 10" monkey
 
De Monkey van 125apen had 10" wielen eronder zitten. Zal zeker een stuk schelen met 8", daar ben ik ook wel zeker van, maar het hielp mij niet om er helemaal voor te gaan.
Maargoed, er zijn ook snorfiets en brommerversies en denk eens bijv. aan Soest of Hilversum in de spits, daar kom je mooi niet doorheen met auto en motor, maar het fietspad is vrij!
 
Met FMR 100-65-12" zit je exact aan de 3,5"x10"
(schrik niet van de prijs }) en teveel nattigheid schijnen ze ook niet echt leuk te vinden)



Ja...inderdaad! Ik zag ze staan op daxdodo. Die FMR's zijn belachelijk duur!
Een setje kost € 250,- :o Daar kan je 3 setjes Michelin Pilot Sports voor oproken!
Dus het zullen waarschijnlijk wel Michelins worden.
 
haas1: Motomonkeys (Jasper) verkoopt dacht ik alleen in krat, die Dax van mij komt daar vandaan :) Ik heb nooit echt problemen gehad met die van mij dus ik weet niet hoe het zit met garantie..

Bedankt voor je reactie, inmiddels gemailt: het is zijn laatste voorraad-exemplaar, 995 euro, zonder garantie. Doe ik niet, maar als er nog anderen geinteresseerd zijn ?, duur is't niet.
 
Hee Zealot, jij bent dus Anton en die ken ik ja. :)
Ik had al wel een vermoeden, maar ik wist het niet zeker. ;)
Leuk man, om je hier weer te zien!
En ook super om te lezen dat je nu ook de trotse bezitter van een Dax bent. :]
Jij hebt dat mooi klaargespeeld met korting voor 2 Daxjes. 8-)

Revz, waarom vraag jij zoveel aan Zealot over die korting per 2?
Misschien hoop je dat Fuzi samen met jou een mini 4-takt wil bestellen en dan wil je genieten van de korting. ;)
Revz en Fuzi, 2 echte wannehaves. 8-)
Revz, read my lips: "Elke dag dat je langer wacht rijd je minder op een DAX!"
 
Bedankt voor je reactie, inmiddels gemailt: het is zijn laatste voorraad-exemplaar, 995 euro, zonder garantie. Doe ik niet, maar als er nog anderen geinteresseerd zijn ?, duur is't niet.

Och, als je er problemen mee krijgt is er wel iemand hier op het forum die ff langs wil komen om het te fixen hoor ;)

Al die motortjes worden getest (op gereden) voordat ze de fabriek uitgaan, dus ze doen het in ieder geval. Net zoals bij alle nieuwe auto's en motoren even de bouten en moeren extra checken, 500km inrijden en dan kleine beurt (olie vervangen, bouten en moeren checken ed).
 
Revz, waarom vraag jij zoveel aan Zealot over die korting per 2?
Misschien hoop je dat Fuzi samen met jou een mini 4-takt wil bestellen en dan wil je genieten van de korting. ;)
Revz en Fuzi, 2 echte wannehaves. 8-)
Revz, read my lips: "Elke dag dat je langer wacht rijd je minder op een DAX!"
_O-

Fuzy, wat denk je er van? :+

Elke dag dat ik langer wacht rij ik gewoon op mijn GSX-R hoor. :P
 
*O* *O* Ben vandaag geslaagd voor mn AVB examen ( bijz. verrichtingen ) *O* *O*
Nu alleen dus nog afrijden! Zal ergens begin september zijn denk.

Mn dax is trouwens week 32 klaar... :} (nog zo'n 10 nachtjes slapen)

Voor de mensen die vakantie krijgen of al hebben of
natuurlijk gewoon doorgaan! Have fun!!!
Ik vertrek morgen met vrouw en dochter naar Zeeland. (voor 1 week)
Dus bij deze: Tot volgende week.

Gr. Henry
 
Gossie, wat lief dat Revz en Fuzi overwegen om samen te gaan bestellen. Het heeft iets kneuterigs. ;)

Een fijne vakantie en gefeliciteerd, Henry! :)
 
@henry :fijne vakantie.

over dat handvat, zit met lijm vast:remedie HARD treken!

morgen naar soesterberg met de dax, samen met mijn maat.
ff naar nedstore :) 15km rijden!!!(+15 terug) lekker over de binnendoorweggetjes!)

hen inmiddels 29km op de klok. super motortje, echte wil ik in zij 4 naar zijn 5 schakelen, maar dat wil niet(duh!)

heb ook het nummer 7 uit promotor.(september) waar een verlag in staat over de dax en monkey. oook wordt gekeken naar verschillen van de dax en monkey.

ik zal hier fotos van maken(in t weekend) en hier plaatsen 1024(lekker groot)
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik nieuwe banden onder de standaard velgen van een pbr zet? Kan ik daarvoor de velgen splitsen of moet ik ze er op laten persen bij een scooterdealer?


Alvast bedankt:)
 
Lucht eruit gooien/velgen uitelkaar schroeven en markeren dat je ze op dezelfde manier terug doet en dan weer inelkaar zetten en als laatste weer lucht erop ;)
 
hoe krijg je de handvaten van je stuur? Zitten deze vast met een vijs ergens of is er een truc om ze los te krijgen???

Laatst nog even gedaan: stuurhelft los en oan kokend water er over, iets van een waterpomptang oid erachter (niet knijpen, gewoon voor grip) en trekken, ook niet te hard, gewoon rustig net zolang het er afschuift, eerste stukje is het moeilijkst. Ze zitten niet gelijmd overigens.
 
heb ook het nummer 7 uit promotor.(september) waar een verlag in staat over de dax en monkey. oook wordt gekeken naar verschillen van de dax en monkey.

ik zal hier fotos van maken(in t weekend) en hier plaatsen 1024(lekker groot)
ProMotor 2008/#7:
[IMG=180]http://i37.tinypic.com/33osdh4.jpg[/IMG] [IMG=180]http://i38.tinypic.com/219c57p.jpg[/IMG] [IMG=180]http://i35.tinypic.com/2coj7kz.jpg[/IMG]
:? Maar ik weet niet of ik zomaar mag scannen en posten... ik heb in iedere geval de bron vermeld. :$
 
:? Maar ik weet niet of ik zomaar mag scannen en posten... ik heb in iedere geval de bron vermeld. :$

Heel goed, hoef ik 'm niet meer van m'n HD hier neer te zetten.
Je scanner is wel wat wazig in de rechterhoek ;)

Zag trouwens dat per augustus Nedstore ook automaatjes krijgt. Althans, voor de snorversie, maar dat moet dan op elk model kunnen... maarja, met zo'n ding wil je schakelen, anders moet je een scooter kopen (ook niets mis mee).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan