Yamaha Xmax 250 gekocht

* Bekijk Mijn Motor-Forum
* Bekijk onderwerpen
* MSN adres

Berichten:
15
Reg. datum:
18 jun. 2008
Locatie:
Marbella, Spanje

Ik heb per ongeluk deze posting in een nieuw topic geplaast. De administator kan het verwijderen.

Hoi allemaal...ik heb een vraagje. Ik heb nu mn max ong. 2 maanden maar zie dat het stroomlijnpaneel A niet goed aansluit. Ik was vanmorgen bij de yamaha winkel en daar werdt mij verteld dat alle max-en dat hebben!! Verleden week heb ik dat paneel eens verwijdert en geprobeerd de 2 lipjes in de sleufjes te laten vallen maar als je dan de schroeven weer aandraait springt het weer open. Die lipjes zijn ook zeer kort en haast niet te zien. Ook om het scherm staat het open. Aan de linkerkant sluit het prima. Is er iemand die hier misschien een oplossing voor heeft? Ik wil niet als een mierenn..ker overkomen maar het ergerd me toch. Bedankt alvast.
groet Aat

full
 
Hallo Aat,

Na dit gelezen te hebben ben ik gelijk gaan kijken naar mijn XMax.
Inderdaad sluit het bij mij aan de rechterkant ook niet helemaal aan, aan de linkerkant sluit het allemaal strak.
Het stoort mij in ieder geval niet.
Ik heb niet het idee dat het er vandaag of morgen af zal vallen.

Groet
John
 
Bij mij zitten de 2 lipjes er aan beide kanten in. Alleen staat aan de rechterkant het puntje waar het scherm begint wat verder open als aan de linkerkant.

Toen ik hem nieuw kocht zaten de rechterlipjes er echter ook niet goed in. Ik weet niet meer precies hoe ik ze erin heb gekregen. Gewoon een beetje kracht zetten denk ik, om de delen bij elkaar te knijpen.
 
Had precies hetzelfde probleem.
Mijn dealer heeft tussen het stuur en de kap een stuk rubber geplaatst waardoor het paneel netjes blijft zitten.
 
@appieollo.....zou jij mij kunnen zeggen waar jouw buddyzit is besteld. Ik wil graag mijn zwarte vervangen door een bordeaux kleurige. Ik heb hier in spanje van alles geprobeerd maar kom niet verder. Misschien heb ik in NL meer geluk. Bedankt alvast....



Hoi Aat,

Degene die de motorscooter aan mij heeft verkocht, heeft de nieuwe buddyzit besteld via de importeur, dus geen idee hoe je daar in Spanje aan moet komen ( misschien ook eens rechtstreeks via de importeur in Spanje... :?



Hier vind je alle originele onderdelen voor de X-Max....

EasyParts.nl - Originele Onderdelen Yamaha X-Max 250
 
Laatst bewerkt:
Mijn dealer heeft gewoon een dik stuk rubber tussen het voorste paneel(het stuk aan de bestuurders kant) en het stuur gestopt waardoor het voorste paneel iets hoger zit en daardoor het frontpanel niet meer los schiet
 
Vandaag mocht de X-max nog eens rijden en hebben we de klok op 372km gezet.

beetje bij beetje komt er bij maar ik gas er toch al flink mee door en voor de eerste keer vandaag een stukje snelweg gedaan van hooguit 3km. 100km/u en verder wou ik hem niet belasten. Op de secundaire wegen vlot het ontzettend goed en heb ik maar bang dat ik vroeg of laat nog eens op de bon sta.

Verder geen meldingen.

:]
 
Hoi allemaal,

Sinds een week heb ik ook een Yamaha X-max 250 ( 2e hands gekocht met slechts 300 km op de teller )

Het originele ruitje was kapot en daarom heb ik er direct een hoger ruitje op laten zetten

Hierboven werd al geopperd of iemand het GIVI ruitje uit wou proberen.... Bij deze dus

Gefeliciteerd met de scoot. *O*

Zou jij wat van de maten van het scherm kunnen doorgeven, die van mij waren nogal anders dan de yamaha-dealer mij vertelde. Wellicht is dat bij GIVI ook zo. Op die site staan trouwens alleen de hoogte en breedte maten en de foto is zo dat ik niet echt de verhoudingen eruit kan halen.

Ik zou graag willen weten hoe hoog het ruitje werkelijk is en hoe breed. Ook wil ik wel weten hoeveel cm het brede stuk is. Meer maten is beter.
Ik wil een mal maken van karton of zo om eens te kijken wat nu het verschil met mijn ruitje is.

In elk geval, bvd O-)


Ik kan geen normale link maken en ik kan ook al niet normaal quoten. Zou ik wel normaal rijden })

Update: thx
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de Max in europa gemaakt wordt. Ik heb inmiddels contact gekregen via een spaans x-max forum en die man vertelde me dat hij voor een multinationaal werkte en die maken alle stoelen met bekleding voor bmw,volkswagen en ook voor yamaha. Die fabriek zit in barcelona. Overgens komt de budysit stof/skyleer uit portugal en daar is niet aan te komen.
 
Ik denk dat de Max in europa gemaakt wordt. Ik heb inmiddels contact gekregen via een spaans x-max forum en die man vertelde me dat hij voor een multinationaal werkte en die maken alle stoelen met bekleding voor bmw,volkswagen en ook voor yamaha. Die fabriek zit in barcelona. Overgens komt de budysit stof/skyleer uit portugal en daar is niet aan te komen.
Volgens mij wordt deze Yamaha in Italie gebouwd.
 
Wat een geweldige motorscoot he die X-max. Deze avond (juist terug) een toertje gemaakt van een 40km in de omgeving via secundaire wegen en het ging goed vooruit. Vol gas doe ik nog niet maar zelfs op drie kwart gaat het al deftig.

Wat ik me nu afvroeg. De meesten onder jullie hebben de rodageperiode al reeds lange tijd achter de rug.

Bij het roderen is het dus belangrijk dat je niet vol gas gaat rijden of toch niet gedurende lange periode. Ik doe het gewoonweg niet omdat ik vind dat het met drie kwart al leuk rijden is. Ik ga natuurlijk wel eens vol gas rijden als hij de rodageperiode achter de rug heeft maar mijn vraag is nu aan jullie of jullie vaak vol gas rijden.
 
Bij het dagelijkse woonwerk-verkeer rijd ik niet vaak volgas. Alleen bij het stoplicht en bij inhalen draai ik het gas helemaal open. Bij het stoplicht omdat ik niet wil dat auto's op me moeten wachten. Zodra ik zie dat de auto's achterblijven gaat het gas direct weer terug.

Bij inhalen volgas omdat je zo snel mogelijk om de auto heen wil. En als de weg voor me dan leeg is dan wil ik af en toe nog wel eens doortrekken tot 140 zodat de motor het sprinten niet verleert.
 
vertrek bijna altijd halfgas, tenzij ik al 20km aan het rijden ben en ik op een baantje ben van 90, waar ik dan optrek tot 120,waarna ik hem terug laat zakken tot legale snelheid. met een 250-er zal je waarschijnlijk meer volgas op trekken, wat een beetje nadeliger is voor de levensduur
maar dat zal geen probleem voor u zijn,hè,wimper; tegen dat de uwe versleten is, zult ge zelf al wel bijna versleten zijn _O- begrijp u wel,hoor; met de kinderen en al. maar als de kids wat ouder zijn,ga je vanzelf terug meer tijd hebben om te genieten :]
 
Wat een geweldige motorscoot he die X-max. Deze avond (juist terug) een toertje gemaakt van een 40km in de omgeving via secundaire wegen en het ging goed vooruit. Vol gas doe ik nog niet maar zelfs op drie kwart gaat het al deftig.

Wat ik me nu afvroeg. De meesten onder jullie hebben de rodageperiode al reeds lange tijd achter de rug.

Bij het roderen is het dus belangrijk dat je niet vol gas gaat rijden of toch niet gedurende lange periode. Ik doe het gewoonweg niet omdat ik vind dat het met drie kwart al leuk rijden is. Ik ga natuurlijk wel eens vol gas rijden als hij de rodageperiode achter de rug heeft maar mijn vraag is nu aan jullie of jullie vaak vol gas rijden.
Als het blokkie warm is, alleen vol gas bij de verkeerslichten op de ringwegen die ik rij, maar dan als ik dan op 90 a 100 ben aanbeland, dan draai ik het gas al weer dicht en hou hem op de 90.

Op de snelweg ook niet volgas, gewoon zo'n 110 tot 120 km p/uur, afhankelijk van het weer en het verkeer. Alleen bij inhalen even volgas, maar zeker geen lange stukken.
 
Hallo ik ben nieuw op dit forum, en dit word mijn eerste post.

Ik lees al enkele weken de topics over motorscooters en ben er heel wat wijzer door geworden.
Ik ben gaan proef rijden op een sc250 een honda 300 en de xmax omdat deze vaak met elkaar vergeleken werden.

Uiteindelijk heb ik voor de x max gekozen omdat ik die gewoon het mooiste vond, en lekker rijd met goede opberg mogelijkheden.
Ik heb hem in het zwart besteld ondanks dat ik hem in die kleur nog niet gezien heb, ik hoop dan ook dat hij niet tegen valt in het zwart heeft iemand een zwarte?

Ik twijfel nog steeds over de kleur mede omdat ik hem in het zilver met dat rode zadel ook heel mooi vind.

Ik heb er een leovincie 4 uitlaat bij besteld en een getint sport ruitje, ik had dat in andere topics gelezen en vond dat er erg mooi uit zien.

Krijgt de x max door de andere uitlaat ook betere prestatie's of maakt dat niet zoveel uit?
Ik vond de standaard uitlaat iets te braaf maar hoop wel dat de leovincie niet te jonge jongens achtig word.

Ik ga hem voor woon werk verkeer gebruiken 28 km heen, dus dat kost maar een liter :-)
Voornamelijk door dorpen heen en 5km 80km weg.

Ik ga straks eerst op vakantie en als ik terug kom staat hij klaar:-)

Heeft iemand nog een tip voor een betaalbaar alarm systeem die eventueel makkelijk zelf te plaatsen is?

gr gogo
 
Vandaag een toertje gemaakt met het NHN topic.

Tussen al dat race geweld van de R1's Duc 1098 en GSXR-ers, hield mijn X-Maxje zich heel goed staande. Ik was de enige scooter, maar kon het best bijbenen. Op sommige stukken reed de groep wat van me weg, maar overall, geen centje pijn om aan te haken. Ze heeft wel behoorlijk hard moeten werken, het was vaker boven de 100 km p/uur als eronder. Maar petje af voor de X-max. :} :} :}
 
prachtige foto s ziet er erg gezellig uit.
leuk dat je je zo goed staande hebt weten te houden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan