Dresda Honda 750

Hey Rockert,

Dit gaat helemaal goed komen met die Dresda!! Mooi omschreven in je verhaal.

Succes verder en houdt ons op de hoogte.

Groet, Rob
@ Voxonda, ik had begrepen dat jij bezig was met een eigen Bizinz in honda dingetjes? Ik heb wat info nodig mbt tot een Big bore setje waar ik zaterdag naar ga kijken. Ik weet niet of dit ook tot jouw "assortiment" behoord maar weet jij waar ik op moet letten? Wat is de maximale boring, welke zuigers worden daar voor gebruikt etc etc. Ik had voor mijn XS ook zoiets gekocht maar daar waren geen overmaat zuigers meer voor te krijgen dus kon ik achteraf niet zo gek veel meer mee
 
@ Voxonda, ik had begrepen dat jij bezig was met een eigen Bizinz in honda dingetjes? Ik heb wat info nodig mbt tot een Big bore setje waar ik zaterdag naar ga kijken. Ik weet niet of dit ook tot jouw "assortiment" behoord maar weet jij waar ik op moet letten? Wat is de maximale boring, welke zuigers worden daar voor gebruikt etc etc. Ik had voor mijn XS ook zoiets gekocht maar daar waren geen overmaat zuigers meer voor te krijgen dus kon ik achteraf niet zo gek veel meer mee

Check je mail!

Gr. Rob
 
zo, vandaag een beetje dingen gedaan die anders op het laatst pas komen maar ik kon even niet verder. Dus met het geronk van de compressor nog in mijn oren en mijn neus vol met polijsttroep even een kleine update....stuurschakelaars, remankers, achternaaf, remplaat en verschillende zijdeksels. Gestraald, toen met een scotch briteschijf op de flex gladgemaakt en gepolijst. Eén van mijn minder favoriete klusjes maar op het laatst toch wel weer eer van je werk
full
 
en de naaf, moet nog even een manier verzinnen hoe ik tussen die ribbels op de naaf zelf komen kan, met en dremel heb ik te weinig ruimte...anders wordt het zwart gelakt
full
 
Ik moet dan denk ik eerst even op zoek naar een dunne polijstschijf, Die ik nu heb is te dik denk ik. Het probleem is dat de stiksels in de lappenschijf te dicht bij de rand zitten waardoor ik niet diep genoeg komen kan. Sowieso moet ik er nog een keer aan geloven. Mijn voornaaf ligt ook bij diegene die mijn swing arm as afdraaid namelijk. De naaf was iets te breed voor de voorvork in combinatie met de dubbele schijven dus daar wordt aan beide zijden 2mm afgedraaid. Over een aantal week is vehikel ook weer. Ik kan daar wel wat polijstschijven meenemen. Vanf morgen heeft mevr Rocket ook vakantie dus dan is het even gebeurd met de hele dag in de schuur prutsen....moeten we winkelen, op vakantie gaan en andere relatietechnisch belangrijke dingen doen :Y .....of ik kan vragen of zij met een oude tandenborstel de naaf beter krijgen kan terwijl ik vast begin met tank, kuip en zitje spuitklaar te maken, ben je ook leuk samen bezig volgens mij?......weinig kans dat dat gebeurd denk ik overigens :N
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend een begin gemaakt met de tophalf klaar te maken...wat ik ook probeer het is telkens niet wat ik er eigenlijk van in gedachten had. Dus (diepe zucht) bankrekening gechekt en maar een nieuwe besteld, doet wel even zeer maar mezelf kennende zou het anders telkens iets zijn van" jammer van die tophalf, eigenlijk had dat beter gekund...". Aangezien de Dresda toch niet voor de verkoop is bedoeld hoef ik er (relatief gezien) iets minder rekening te houden wat de kosten betreft. Liever helemaal zoals ik het in gedachten had en wat centen meer kwijt dan xx euro uit te sparen en er telkens met een niet helemaal tevreden gevoel naar te moeten kijken...Deze is het geworden, de conus moet ik nog zien te regelen. Ik heb een adres gevonden in Amerika die ze op bestelling levert maar dat bestellen doe ik dus pas op het einde.
full
 
Laatst bewerkt:
laatste keer dat ik een naaf gepolijst heb heb in hem opgespannen in de draaibank
en de naaf rond laten draaien . ben toen begonnen met reepjes schuurlinen
later met waterproof schuurpapier en daarna met reepjes stof en Belgom alu

Groeten Eldert




en de naaf, moet nog even een manier verzinnen hoe ik tussen die ribbels op de naaf zelf komen kan, met en dremel heb ik te weinig ruimte...anders wordt het zwart gelakt[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Goede keus, die tophalf! In Engeland zit ook een bedrijf die ze levert, ook de conussen... Zou ik even voor je kunnen opzoeken als je wilt..
 
Even in de archieven gebladerd ;) Het is AJS

En bedankt voor de moeite :} , Ik zie dat ze daar evenveel kosten als in amerika in dollars. Ik wil er gelijke een aantal bestellen ivm verzendkosten dus houdt ik het op de Amerikanen. Als staan er bij AJS verder ook wel leuke dingen tussen trouwens. Maar kan nog wel even wachten. Eerst zien dat ik die kuip hier liggen heb, dan kan ik de steunen aflassen voor de zijkanten. Achterbrug komt eerdaags ook terug hoorde ik vanavond. Het werk wat er aan zou worden gedaan (kettingspanner maken)is nog niet klaar vermoed ik maar dan kan het in ieder geval naar de coater.
 
Laatst bewerkt:
Gister een beetje met polyester lopen klussen. Het zitje heeft nu 4 bevestigingsbouten in zich zodat het makkelijk op het subframe kan worden geschroegd. En een gat wat ooit door een val oid in de olietank/accubak zat is ook weer netjes gerepareerd. Binnenkort gaat het spul nu naar de spuiter (als de tophalf binnen is) dus moet nu wel eens een keer een kleur gaan verzinnen. Voorwaarde is dat het een beetje in de stijl van de jaren 70 komen moet. Zelf dacht ik aan gold/bronze achtig iets. Rood vind ik beetje saai, evenals zwart. Racinggreen vind ik niet echt seventies, Blauw was mischien ook een optie geweest maar loop er niet echt warm voor etc etc. Best wel moeilijk om een juiste kleur te vinden. Volgens mevr Rocket was paars ook een leuke kleur, in combinatie met witte accenten :? Triumph had dat ook op een aantal modellen in de jarem 70...beetje zoeken op het net en.....vind het inderdaad niet verkeerd. (tot nu toe 8-) )
full
 
Vandaag het nuttige met het aangename gecombineerd. Mijn vrouw was een weekendje bij een vriendin in Hengelo. Dus A: had ik de hele avond/nacht alle tijd om lekker lang in de schuur te klooien en B: kon ik eindelijk eens wat onderdelen ophalen die ik ooit bij iemand gekocht had in Hengelo. Lekker gevorderd met een aantal dingen maar ook af en toe lekker op de werkbank gaan zitten, warsteiner d´r bij en beetje fantaseren hoe het er ooit allemaal uit komt te zien. eigenlijk is dit ook één van de mooiere fases van zo´n project. Een beetje dat halverwege tussen start en finish. Het kan nog alle kanten opgaan en toch zie je het al helemaal voor je, sterker nog, je ziet jezelf al lekker rondknorren op zo´n machine....Nah ja, ik zit weer te dagdromen, zal even wat foto´s plaatsen voordat de geachte lezer in slaap sukkelt.


De olietank, het gat wat bij de accuplaats zit is weer gefatsoeneerd
full
 
Eindelijk mijn tellerpartij compleet, moet nog even de ophanging aan de kroonplaat aanpassen ivm de andere balhoofdplaten
full
 
De bouten vastgekliederd met polyester, zie je toch niks van terug dus kon lekker klooien. Moest ook een aantal "kuiltjes" in het zitje eruitzagen en weer vlak dichtpolyesteren, anders kantelde het geheel telkens op de framebuizen...
full
 
Laatst bewerkt:
Van de week ook nog een spatbord binnen gekregen. Het heeft in de verte wat weg van Rickman. Origineel zou er eigenlijk een meer rond type op moeten maar vind die maar eens, en deze past qua vorm beter bij tank/zitje denk ik
full
 
De tellerschotels, electradingesten en nog wat ander leuk speelgoed heb ik dus vandaag bij een aardige man uit Hengelo kunnen scoren. 3 schuren vol met allemaal "Four" spul voor nette prijzen. Soort brikkenparadijs
full
 
En als laatste een blik in het crisiscentrum, Niet al te groot maar daardoor lekker warm te stoken in de winter. De XS staat achter die witte deur te vragen wanneer ze nu eens kennis maken mag met mrs Dresda...denk dat ik nog even wacht, zulke dingen moet je niet overhaasten ;)
full
 
Van de week ook nog een spatbord binnen gekregen. Het heeft in de verte wat weg van Rickman. Origineel zou er eigenlijk een meer rond type op moeten maar vind die maar eens, en deze past qua vorm beter bij tank/zitje denk ik[afbeelding]
..volgens mij heb ik nog een gloednieuwe liggen (voorspatbord) zal zo even voor je kijken !
 
Hey Rogier, Ben altijd wel op zoek naar plastic maar op deze komt toch dit spatbord. Al lijkt het niet op Dresda, deze vind ik gewoon beter passen met de rest van het polyester. Heb je qua velgen al iets kunnen vinden? Zoek 19" voor, en 18" achter
 
Terug
Bovenaan Onderaan