Dresda Honda 750

Hey Rogier, Ben altijd wel op zoek naar plastic maar op deze komt toch dit spatbord. Al lijkt het niet op Dresda, deze vind ik gewoon beter passen met de rest van het polyester. Heb je qua velgen al iets kunnen vinden? Zoek 19" voor, en 18" achter
hey :) ..Als deze qua vorm beter/mooier is, moet je deze er zeker oplaten ja !! had nog een originele liggen, dacht ik ineens.. en die gunde ik jou & de dresda zeer zeker !!

heb nog wel wat plastic & polyester wat weg kan denk ik zo.. zal dat eens op foto zetten ! (breng-service inbegrepen ;))

word wel een heel mooie motor hoor !!! :} :}
 
Laatst bewerkt:
En bedankt voor de moeite :} , Ik zie dat ze daar evenveel kosten als in amerika in dollars. Ik wil er gelijke een aantal bestellen ivm verzendkosten dus houdt ik het op de Amerikanen. Als staan er bij AJS verder ook wel leuke dingen tussen trouwens. Maar kan nog wel even wachten. Eerst zien dat ik die kuip hier liggen heb, dan kan ik de steunen aflassen voor de zijkanten. Achterbrug komt eerdaags ook terug hoorde ik vanavond. Het werk wat er aan zou worden gedaan (kettingspanner maken)is nog niet klaar vermoed ik maar dan kan het in ieder geval naar de coater.
Ik heb nog 2 conussen liggen , weet alleen niet of die wel passen , als je interesse hebt kan ik ze wel eens opmeten hoor ;)

edit : zijn natuurlijk nieuw
 
Laatst bewerkt:
Conussen zijn altijd welkom. De Avon zijn behoorlijk breed, maar hoe breed precies? Ooit had ik er één liggen maar gewoon verkocht natuurlijk |( |( |( sukkelaar dat ik er ben. En @ Mr Brakedisk, graag. kan wel weer wat gebruiken, ben dr bijna doorheen. Zal eerdaags eens een opruiming houden denk ik. Sommige dingen ligen hier ook maar te liggen stof te verzamelen. En dat spatbord zou ik toch graag even willen zien :Y
 
Laatst bewerkt:
Conussen zijn altijd welkom. De Avon zijn behoorlijk breed, maar hoe breed precies? Ooit had ik er één liggen maar gewoon verkocht natuurlijk |( |( |( sukkelaar dat ik er ben. En @ Mr Brakedisk, graag. kan wel weer wat gebruiken, ben dr bijna doorheen. Zal eerdaags eens een opruiming houden denk ik. Sommige dingen ligen hier ook maar te liggen stof te verzamelen. En dat spatbord zou ik toch graag even willen zien :Y
ik zal es wat foto's maken :) ..ik heb ook nog 3 nwe conussen, dus als die andere niet passen; geef vooral even de breedtemaat door !!
 
Laatst bewerkt:
Heb hier zelf nog 3 titan dingen liggen. Deze zijn smaller dan de Avons. Ik zal volgende week de verkoper van het frame eens bellen. Die heeft er één op zijn rickman bonnie
 
Vandaag tussen de bedrijven door begonnen met de tellerophanging. Hoe zoiets ogenschijnlijk simpel toch weer iets gecompliceerder blijkt te zijn dan het in eerste instantie lijkt :? Het probleem zit hem in het contactslot. Als ik deze op de aangepaste originele ophanging zet steekt hij 3cm te diep naar beneden. Wil ik hem op gelijke hoogte zetten zit de bevestiging van de tellerunit en het contactslot net niet goed qua hoogte. Net niet, maar had net zo goed bij lange na niet kunnen zijn. Zoals ik het in eerste instantie dacht te maken wil dus niet. Dus zit er niets anders op dan een complete ophanging met een verzet voor deze beide componenten te maken zodat ze beide wel fraai uitlijnen. Vanavond de boel eens goed bekeken maar is niet iets wat je zo even tussen de koffie en de lunch in elkaar bakt......isn´t life wonderfull! (oftewel hoe houd ik mijzelf gemotiveerd)
 
Of ik vandaag nog wat aan de Dresda gedaan heb?....beetje tellerophanging uitgevogeld en en begin gemaakt met de daadwerkelijke werkzaamheden eraan...en verder? ...netjes geholpen in de huishouding
full
 
Laatst bewerkt:
Mevr Rocket wilde dit prachtige tafereel even vastleggen...was zelf qua imagebuilding even minder enthousiast. Al lijkt het op de foto mischien wel zo, ik zit dus niet uit mijn neus te vreten...ben druk bezig enkel even niet met de Dresda. Kuip komt pas in september dus wordt nog spannend of ik de beurs in Hardenberg ga halen :/
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je voor de tank en het zitje hebben Rockert ?

Misschien pas ik daar wel gewoon op , want het Read Titan setje wat ik heb , daar pas ik met mijn goddelijke lichaam niet helemaal lekker op zal ik maar zeggen _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee welk merk het officieel is. het zitje wat erbij zit komt me ergens wel bekend voor maar wat precies? Ik weet van de vorige eigenaar die hem destijds begin jaren 70 gebouwd heeft, dat hij het spul bij Piet van Dijk haalde. Tank moet gecoat worden, er is al een stuk van de binnenzijde los namelijk. Tank + zitje samen 150 euri´s....en ja, was echt zo´n "ik ben best wel een goede huisman dag" vandaag
 
Et, le voila. De tellers hangen aan de kroonplaat. het contactslot heb ik 180° gedraaid zodat de stekker nu naar voren wijst. Wel zo makkelijk straks volgens mij. Op deze manier hangen de tellers zo laag mogelijk zodat ik straks hopelijk geen problemen krijg met de kuipruit...
full
 
en even off topic...iemand een goede teller liggen voor een XS 650? Deze gaf ineens 220 km/u aan....de schijf draaide meer dan de naald, niet lang daarna lag de naald onderin.....kapot dus
full
 
en even off topic...iemand een goede teller liggen voor een XS 650? Deze gaf ineens 220 km/u aan....de schijf draaide meer dan de naald, niet lang daarna lag de naald onderin.....kapot dus[afbeelding]
Had ik laatst ook. Maakt de teller eerst ook vreselijk veel herrie?
Denk dat ik nog wel een klokje voor je heb. Moet wel ff sneupen. Kom er op terug!
 
Echt veel lager kan ik dus niet. Anders komt de stekker in conflict met de stuuruitslagbegrenzer :N Als het echt niet lukt kan ik altijd nog die begrenzer aan de onderkant plaatsen maar volgens mij moet het zo straks wel gaan lukken
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag tussen de bedrijven door nog even wat kunnen doen. Omdat er dus geen achterspatbord gemonteerd werd moest ik iets maken waar de spanningsregelaar gelijkrichter op een veilige manier konden worden geplaatst. Alles wilde ik graag onder het zitje hebben uiteraard. Origineel lag het meer in het zicht maar dit vind ik zelf een beetje verzorgder. Mischien niet 100% volgens de dresdaregels maar toch...origineel kan desnoods later nog wel een keer, mocht ik de onbedwingbare behoefte daartoe krijgen...

Zo dus alles uit het zicht...
full
 
Laatst bewerkt:
en de inhoud, een relais voor de startmotor (heb ik nog niet..iemand?) past er nog wel bij in, verder komen er geen knipperlichten oid op dus lekker minimaal kabelboompje in elkaar knopen straks
full
 
gister bij Joost een leuk 70´s potje gekocht...vond dat dit toch wel hoorde op zo´n klassieker..paar mooneyes stickers erop en kwoad kiek´n
full
 
en de inhoud, een relais voor de startmotor (heb ik nog niet..iemand?) past er nog wel bij in, verder komen er geen knipperlichten oid op dus lekker minimaal kabelboompje in elkaar knopen straks[afbeelding]

Waarom stop je er eigenlijk geen modernere regelaar in? Of zijn deze juist wel betrouwbaar?

Heb overigens nog wel een startrelais rondslingeren, ik meen van een cb400f maar heb ze ook van Yamaha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan