Mede Kawasaki VN 1500 classic rijders

waldrocker

Die hard MF'er
19 mei 2005
446
0
Bergum
Hallo allemaal,

Zijn hier nog meer VN1500 classic rijders. Ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb sinds kort een vulcan 1500 classic uit 1997 aangeschaft. Ik heb alleen een probleempje met het schakelen van de 1 door de neutraal naar de 2. Met het schakelen wil hij moeilijk naar de twee en maakt aardig wat kabaal. Met twee keer tikken komt hij dan wel in de 2. Nou staat kawa niet bekend als de smeugiste bakken maar hebben jullie hier ook ervaring mee?

Ik hoor gaarne van u, omdat ik nou nog garantie heb.
 
0517%20Beginning%20of%20the%20End.JPG
 
Ik stond op het punt een VN 1500 te kopen, toen ik besloot de Yamaha XVS 1100 toch mooier te vinden...blij die keuze te hebben gemaakt...
 
hij gaat begin volgende week weer naar de dealer voor een inspectie. Hij denkt dat het aand de koppelingsplaten ligt. Ik laat wel weten als ik meer weet.

Groeten Waldrocker
 
Het zou idd kunnen dat de platen niet goed genoeg los komen, dan blijft er kracht op de tandwielen staan en protesteerd de bak. Maar wat ik dan wel raar vind is dat het bij het opschakelen voorkomt. In principe zou je namelijk zonder te ontkoppelen door moeten kunnen schakelen van de 1 t/m de 5e versnelling, het trugschakelen zou dan problematiser moeten zijn. Bovendien zou het probleem zich bij elke versnellingsverwisseling dan voor moeten doen en niet alleen bij de 1/N/2. Dus ik zou zeggen: Het zou kunnen, maar let op dat je niet genaaid wordt door de dealer en ineens met nieuwe koppelingsplaten zit, en het probleem is nog niet verholpen...
 
hallo

bij mij doet hij dat ook maar dat is als je te veel toeren maakt
als je rustig optrekt en met beleid schakeld is er niets aan de hand
je moet er een beetje gevoel voor hebben

veel succes :] :] :] :]

een geen probleem 1500 rijder
 
Laatst bewerkt:
hallo

bij mij doet hij dat ook maar dat is als je te veel toeren maakt
als je rustig optrekt en met beleid schakeld is er niets aan de hand
je moet er een beetje gevoel voor hebben

veel succes :] :] :] :]

een geen probleem 1500 rijder

Maar het is toch belachelijk dat je daar op die manier rekening mee zou moeten houden! Dat ding moet het gewoon doen, ongeacht het aantal toeren moet dat ding het doen en dat heeft geen donder met gevoel te maken, eerder met slechte kwaliteit...

is net zoiets als zeggen: :+ "niet te hard schoppen tegen de voetbal, dan gaatie kapot. Een voetbal moet je met beleid aanraken!!!" :+

het is een motorfiets, notabene een V-2 van 1500cc. Die zou toch ergens tegen moeten kunnen?? (motorfietsen behoor je zo af en toe eens op hun donder te geven tot het blok het uitkrijst, wel eerst warm laten worden natuurlijk... O-) )
 
Hallo allemaal,

Ik heb hem naar de motorzaak gebracht, daar waren ze d'r ook snel uit. Koppelingsplaten versleten zeggen ze daar. Ik hoop dat dit het is. Alleen denk ik dat je er dan ook met de andere versnellingen last van zou moeten hebben. We wachten af. Ik kan hem vrijdag of zaterdag weer ophalen. U hoort nog van mij.

Waldrocker is eerst ff motorloos '(
 
De eerste vierversnellingsbakken hadden nogal eens ergens last van.
In 1998 (zo-iets) is dat met de 5-bak 'opgelost'.

Een incidenteel geval kan altijd natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb hem naar de motorzaak gebracht, daar waren ze d'r ook snel uit. Koppelingsplaten versleten zeggen ze daar. Ik hoop dat dit het is. Alleen denk ik dat je er dan ook met de andere versnellingen last van zou moeten hebben. We wachten af. Ik kan hem vrijdag of zaterdag weer ophalen. U hoort nog van mij.

Waldrocker is eerst ff motorloos '(

Wordt alweer uitgesteld tot eind volgende week, nieuwe platen moeten nog binnen komen. :(
 
Hallo allemaal,

Ik kan hem morgen weer ophalen, hopelijk alle problemen weer voorbij. U hoort mijn bevindingen morgen weer.
 
Hallo Luitjes,

Ik was er inderdaad ff tussen uit om de geestelijke en lichamelijke accu weer eens nodig op te laden. De koppelingsplaten zijn vervangen en het schakelen is een stuk beter geworden. Alleen blijft hij er wel eens tussen de eerste en tweede versnelling vallen als je een beetje toeren maakt. Ik zal er zelf misschien ook wel een beetje aan moeten wennen want ik was gewend om eerst een beetje toeren te maken met een sportfiets. De overstap naar cruiser zal dus ff een beetje een andere rijstijl moeten worden.

Ik hoop dat alles nou goed gaat anders hoort u het weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan