XV1600 en XV1600A

kickstart

Rookie
24 jul 2008
9
0
Losdorp
Misschien een domme vraag, maar goed, ik stel hem toch.


Wat is eigenlijk het verschil tussen een Yamama XV1600 en een Yamaha xv1600A???
 
Ik kan me vergissen, maar de XV1600A bestaat niet. De juiste aanduiding voor een Wildstar is XV1600.

Ik snap de fout wel, Yamaha heeft immers ook de aanduidingen XVS650A en de XVS650 voor de Yamaha Dragstar 650 en de aanduidingen XVS1100A en XVS1100 voor de Yamaha Dragstar 1100, maar de reden voor die extra "A" is om onderscheid te maken voor de classic en de custom uitvoering.

Van de Wildstar is maar 1 uitvoering (zover ik weet) en die wordt aangeduid met XV1600.

Daarnaast heb je nog de XV1700 en dat is de Roadstar Warrior van Yamaha en natuurlijk de nieuwe Midnightstar (XVS1300A, XVS1300A FL, XVS1900A en XVS1900A FL).
 
Bedankt voor je reaktie, maar de XV1600A bestaat weldegelijk. Heb er zelf eentje gekocht... :)
Het viel mij namelijk op bij het bekijken van de papieren van de bike. Bij speurwerk op het nety kan ik alleen niets vinden wat die "A" inhoud. Zelf denk ik dat het misschien iets met geimporteerde bikes uit de US heeft te maken, maar zeker weten doe ik het niet.
 
Bedankt voor je reaktie, maar de XV1600A bestaat weldegelijk. Heb er zelf eentje gekocht... :)

Verdomd ... je hebt gelijk. Met een beetje zoeken op google kan ik zelfs een XV1600AT, een XV1600AL en een XV1600AS vinden. Lijkt inderdaad iets te maken te hebben met verschillende uitvoeringen in de VS.

Stel je vraag eens op het forum van www.wildstarfan.nl
Daar kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen.
 
Volgens mij (zover ik heb kunnen vinden) is de xv1600 in de jaren 1999 en 2000 gebouwd, Daarna kwam de xv1600a versie (verschil ken ik niet tenzij er wat technische onderhuidse update-jes zijn). De xv1600at versie is het "silverado" model met scherm en tassen en ?sissybar?.

Verdere type aanduidingen kan ik niet opzoeken, ik zie in de recall info wel staan dat er nog veel meer type aanduidingen zijn, dat komt dan waarschijnlijk omdat de 2003 modellen en later in de USA naar 1700 cc zijn gegaan en verder nog wat optische verschillen tussen modellen.
Basis blijft hetzelfde steeds.

Wim
 
Hey Wpee...

Thx, zo zijn we alweer een stuk verder.
Was er nog niet achter, alleen dat er meerdere types zijn....

Max
 
Terug
Bovenaan Onderaan