Mooie Originele Honda Goldwing GL1000 '78 met 34200 Km

CorneSt

MF veteraan
17 jul 2008
1.123
0
Noordwijk
De Honda Goldwing staat bij een buurman van mij en gaat weg omdat de beste man het gewicht niet meer aan kan. Hij gaat er een scooter kopen.

Deze motor is 30 jaar oud en ziet er nog uit als een plaatje. Weinig roest en weinig kilometers. Staat altijd binnen. De foto's gaan genoeg zeggen denk ik.

Wat heeft deze motor:
- Alles is nog origineel.
- Kruiser koffers zitten bij de koop in.
- Een de mooie grill.

Wat is er loos aan deze motor: (voor zover ik heb kunnen vinden)
- Rechter kop pakking is lek en er komt koelvloeistof in de uitlaat wat,
- er voor gezorgd heeft dat deze zijn gaan rotten. (nog wel te repareren denk ik)
- Achter blijft de rem een beetje hangen.
- Hij loop op het moment slecht, maar dat wordt gemaakt.
- de voorband is van 2002 en kan nog wel, maar achter zitten er al droogte scheurtjes in.
- klein scheurtje uit het zicht in de rechter zijkap.

Over de kop pakking, als het blok warm is, is de kop wel dicht dus het is denk ik een klein lekje. Het moet echter natuurlijk wel gemaakt.

De motor heeft twee jaar stil gestaan dus de carborateurs moeten even schoon gemaakt en afgesteld. Hierna zou hij weer gewoon goedmoeten lopen want zo is hij ook de garage het laatst in gegaan.

Alleen aan goede onderdelen is deze motor al 2500 euro waard dus daar mag hij ook voor weg.

Als je interesse hebt kun je me mailen of PMmen.
Ik zal je dan mijn mobile nummer geven voor eventuele vragen of een afspraak.

De foto's:

linker zij aanzicht
full


voor en achterkant
full
full


grill
full


tellers
full


uitlaat links
full


uitlaat rechts
full

full
 
Amerikaanse import?

Ik heb er ooit zo een gehad, in turquoise blauw. Fantastische motor, alleen een dweil op de weg. Maar dat waren bijna alle Japanse motoren uit die tijd.

Naar Nederlandse begrippen is hij trouwens niet helemaal origineel. Ander stuur, andere tellerpartij, ander zadel, zijreflectors. Maar goed, het is best een mooie fiets en makkelijk wel weer origineel te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan