Het grote motorscooter topic deel 2

Weet iemand of de Derbi GPX1 daadwerkelijk in productie gegaan is?

Het model was een prototype maar is nu van de site afgehaald en kan het model bij geen enkele categorie terug vinden, op de Duitse Derbi site stond de GPX1 als Neuheit aangekondigd maar sinds de site is veranderd is deze info ook weggehaald. :N

Heb reeds meerdere keren gemaild met Derbi, maar ze reageren gewoon niet (en bedankt!) |(

Jammer want het model (125cc en ook voor de 50cc liefhebber) is toch erg uniek! :]
gpx11qz.jpg


Misschien dat 1 van jullie hier iets meer van weet???
 
De Gilera DNA vind ik een merkwaardig geval: een scooter die op een motor wil lijken, je ontbeert de voordelen van de scooter [praktisch, ruim, windbescherming] maar ook die van een motor [betere gewichtverdeling].
Een beetje vlees noch vis hoewel hij er best leuk uitziet.

Dan is die GPX1 mijns insziens nog iets beter geslaagd.
full
 
De Gilera DNA vind ik een merkwaardig geval: een scooter die op een motor wil lijken, je ontbeert de voordelen van de scooter [praktisch, ruim, windbescherming] maar ook die van een motor [betere gewichtverdeling].
Een beetje vlees noch vis hoewel hij er best leuk uitziet.

Dan is die GPX1 mijns insziens nog iets beter geslaagd.[afbeelding]

Precies! *O* De GPX1 is zoveel mooier ontworpen! Hoop echt dat hij snel wordt geproduceerd en voor ieder die dat ook wil = stuur mailtje naar derbi met je verzoek. misschien helpt het? :Y :N :Y _O-
 
beste scooterkenners!!!


ik ben het zat......zo fuckingbloodybloedpoepzat om vanuit almere richting amsterdam met meer dan regelmaat in die vervloekte sliert aan koekblikken genaamd "file" te eindigen.

nou heb ik uiteraard wel een normale motor....sterker nog...tis een superleuk gooi en smijt orgel in de vorm van een splinternieuwe ducati monster s4r (stond er dit jaar nog mee in motor magazine) maar om dit "fun apparaat" te verslijten met alleen maar woon werk verkeer is gewoonweg verkeerd.

hierbij komt dat de motor door vd biggelaar in elke vorm denkbaar onder handen is genomen en in prinipe maar 1 ding wil.........nou ja 2 dan...

belachelijk hard van zijn plaats gaan en zuipen als een franse zwerver.


anyway......een motorscooter bied absoluut solaas.....maar wat is wijsheid.
mijn keuze zal worden bepaald door een aantal factoren.

#duurzaamheid.
#verbruik.
#onderhoudskosten.
#uiteraard kwaliteit en afwerking.
#rij eigenschappen.
#prijs kwaliteitsverhouding.


rij meer dan 10 jaar motor,op de weg,circuit etc etc,maar scooter's en alles wat daar op lijkt stamt uit mijn brommerperiode en lijkt dus nergens op met wat er heden ten dage te koop is op motorscootergebied.

waar ik zelf al een klein beetje aan zit te denken als toekomstig woonwerk/fileslaaf
is een nieuwe suzuki 400 burgman,een yamaha majesty 400 of een aprilia atlantic 500 sprint.

wat is bv tussen deze 3 al (wat volgens mij alledrie toppers zijn) wat kwaliteit aangaat de beste keuze.
uiterlijk telt in principe niet echt mee.......het wordt echt een gebruiksvoorwerp dat moet uitblinken in daar waar hij voor ontworpen is.

mijn dank neigt alvast naar hondsdolheid.
 
voor mij is er voor de scooters maar 1 topbrommer.
de dna ik kocht hem al lang voordat die uitkwam.
alles moest er gelijk af en er zou dus alleen maar opgevoerde onderdelen op komen.
toen ik hem ophaalde kreeg ik de orginele onderdelen mee en reed ik de brommer in met een 70cc polini 25mm caberateur een toeren begrenzer die me vaak gered heeft etc etc.
eenmaal ingereden liep hij 110.
tja wat zal ik zeggen ik was lang niet tevreden hij was een geweldige brommer goede weglinging en ik vond hem mooi om te zien.
alle motorijders moesten dan ook altijd even contact met mij maken , wat is dat nou voor een ding? motor brommer racer ik ken hem niet ,haha.
ik heb die 70 erafgehaald en een 70 evo eronder gezet met een evo uitlaat.
hij reed 145 op de teller en 130/135 op de auto teller.
ik reed er snelwegen op etc als ik er nu over na denkt dan weet ik dat he mesjoke is wat ik gedaan heb.
ik hem gehad totdat aan mijn motor rijbewijs daarna heb ik hem verkocht en de maxster 150 gerden die reed 130 op de teler. toch miste ik de dna en heb dus de dna 180cc gehaald die later dan weer uit mijn schuur gestolen werd.
van de dna over naar de majesty 400 en daarna dus de burgman650.
voor de fun factor moet ik zeggen dat die dna zowel de 50 als de 180 nog vers in mijn geheugen zit.
 
beste scooterkenners!!!


ik ben het zat......zo fuckingbloodybloedpoepzat om vanuit almere richting amsterdam met meer dan regelmaat in die vervloekte sliert aan koekblikken genaamd "file" te eindigen.

nou heb ik uiteraard wel een normale motor....sterker nog...tis een superleuk gooi en smijt orgel in de vorm van een splinternieuwe ducati monster s4r (stond er dit jaar nog mee in motor magazine) maar om dit "fun apparaat" te verslijten met alleen maar woon werk verkeer is gewoonweg verkeerd.

hierbij komt dat de motor door vd biggelaar in elke vorm denkbaar onder handen is genomen en in prinipe maar 1 ding wil.........nou ja 2 dan...

belachelijk hard van zijn plaats gaan en zuipen als een franse zwerver.


anyway......een motorscooter bied absoluut solaas.....maar wat is wijsheid.
mijn keuze zal worden bepaald door een aantal factoren.

#duurzaamheid.
#verbruik.
#onderhoudskosten.
#uiteraard kwaliteit en afwerking.
#rij eigenschappen.
#prijs kwaliteitsverhouding.


rij meer dan 10 jaar motor,op de weg,circuit etc etc,maar scooter's en alles wat daar op lijkt stamt uit mijn brommerperiode en lijkt dus nergens op met wat er heden ten dage te koop is op motorscootergebied.

waar ik zelf al een klein beetje aan zit te denken als toekomstig woonwerk/fileslaaf
is een nieuwe suzuki 400 burgman,een yamaha majesty 400 of een aprilia atlantic 500 sprint.

wat is bv tussen deze 3 al (wat volgens mij alledrie toppers zijn) wat kwaliteit aangaat de beste keuze.
uiterlijk telt in principe niet echt mee.......het wordt echt een gebruiksvoorwerp dat moet uitblinken in daar waar hij voor ontworpen is.

mijn dank neigt alvast naar hondsdolheid.

ze zijn alle 3 goede keuze s wat ik zo zie.
ga je voor sportief dan ga je voor de burg en de 500.
ga je voor comfor zou ik voor de majesty gaan.
qua kosten zullen ze elkaar niet zo ontlopen denk ik.
alleen zal de aprilia wel wat dorstiger zijn
 
Sossa zou je waarschijnlijk kunnen vertellen dat een Majesty400 zo'n gekke keuze nog niet is :]


die majesty was geweldig in comfor etc.
ik was dik tevreden met hem.
maar zou die dna niet gestolen zijn dan was ik uiteindelijk ook wel bij de majesty gekomen maar had ik natuurlijk eerst nog wat langer van die 180 genoten.
zelf verkies ik de majesty ver boven de burg 400
 
Laatst bewerkt:
Van de 3 die je noemt zou ik ook de Majesty 400 verkiezen.
Maar als ik je verhaal zo lees, en als je er dat beetje geld extra voor uit wilt trekken, dan zou ik een heuse T-max aanschaffen!
 
daar integen kost een 2dehandse t max net zoveel als een 2007/2006 overjarige model van de majesty met 0 km op de teller.
 
het wordt echt een nieuwe een geen 2de hands.

een t-max daarintegen zal best een waanzinnige scooter zijn waar je de oren mee van de kop lacht maar uiteindelijk toch voor mijn dagelijks gebruik overdone is.
weet bijna zeker dat dit onder de scooters de grootste zuipschuit is.
ik ken deze scoot een beetje (collega rijd zo'n ding) en zie dat dit niet de meest praktische oplossing is.
tevens vind ik de bergruimte van de t-max voor een scooter gewoonweg kut.

wat ik nodig heb is een scooter die vreselijk betrouwbaar is,niet meteen onder je reet wegrot als je er het hele jaar mee doorploft,bestand is tegen een stootje en die ook niet uit elkaar valt als er 50000 km op de klok staat.
ik zal er niet zo op rijden als op de duc uiteraard (heb trouwens nog nooit iemand zien wheelyen op een burgman :) ) en zal normaal mijn dagelijkse stukkie woonwerk asfalt afleggen.
ik verwacht alleen wel dat een nieuwe scooter het toch wel een aantal jaar volhoud.....of is dit iets geks wat ik vraag??
 
Laatst bewerkt:
ik heb in 10 maanden tijd 40.000km op de majesty 400 gezet.
geen noemenswaardige repertie s gehad behalve de periodieken.
 
tja zo gaat het he als je veel op vakantie gaat en alles dus met de scoot.
ben ook in 1 vakantie week naar frankrijk geweest daarna door naar italie milaan en de como meer. van daar uit weer naar switserland en weer terug naar huis.
ik dacht dat een scoot zich daardoor juist onderscheid van de motren, laaaaaaaange zaaaaaaaaaalige ritten.
 
Schop,

Moest het even kwijt.

Heb vandaag mijn “eerste” scooter gezien NAAR het werk. Weet wel dat het een Burg was, maar kon niet uitmaken of het de 400 of 650 was, want het was de achterkant, hij stak mij voorbij. Den diene durft!! (grapje) Ben benieuwd of ik hem morgen weer tegenkom of het een eendagsvlieg was.

Hoe zie aan de achterkant dat je te maken hebt met een 400 of 650?
 
Nu vertoef ik al enkele maanden op dit forum en is er iets dat wat mij wreed intrigeert.
Iedere keer de scooter of motor (andere topics) langs de achterzijde in beeld verschijnt, is de nummerplaat steeds onleesbaar gemaakt.

Heeft dit een speciale reden?
Is dit in Nederland wettelijk verplicht?
Moeten wij als Belgische bezoekers dit ook doen, indien de vraag hierboven positief is?
 
Iedere keer de scooter of motor (andere topics) langs de achterzijde in beeld verschijnt, is de nummerplaat steeds onleesbaar gemaakt.

Heeft dit een speciale reden?
Is dit in Nederland wettelijk verplicht?

Nee hoor, is niet verplicht maar een soort misplaatste paranoia :+ ; ze denken dat diefjes intelligent genoeg zijn om via de rdw je adres te achterhalen en 'm dan weg komen halen...
Dat achterhalen via de rijksdienst voor wegverkeer gaat niet zó gemakkelijk en kost geld dus in de praktijk zal dat niet snel gebeuren.
Ik maak nooit mijn kentekens onzichtbaar!
 
Laatst bewerkt:
Thanks ZZZ, was al bang dat ik een regel zou overtreden als ik foto's zou plaatsen met mijn Nr plaat open en bloot.
 
Je kunt wel via de rdw site kijken wat voor type het is(auto en motor)als je het kenteken intoetst.
Je ziet dan oa: wanneer de beurt moet gebeuren(bij auto's)en wat er voor een motor inligt.
Adresgegevens zie je niet. Is overigens wel een goede vraag.

RDW>Digitale diensten>Voertuiggegvens online raadplegen>klik hier om de gevens van uw voertuig te raadplegen>kenteken invoeren.

404 | RDW
 
Terug
Bovenaan Onderaan