Honda Helix

probeer het eens op e-bay daar worden geregeld helix onderdelen aangeboden,of op nieuw laten overtrekken is ook n optie er zit er een in Arkel die schijnt vrij goed te zijn
 
voor de liefhebbers,er is een duitser die heeft n beugel/versteviging voor de carburateur ,deze staat op zijn site.dit om te voorkomen dat de rubber inlaat kapot gaat tussen carburateur en cilinder,deze kan dan niet meer trillen.
 
Laatst bewerkt:
nog wat vraagjes.. voor de lol en toertochten rij ik op een Honda Africa twin
maar ik ben aan het solliciteren en dan moet ik 15 km overbruggen kan 15 min met de auto/motor of 35 min met het openbaar vervoer....

1) bij winterdag is een Helix snel warm ??
2) Het is een honda dus starten is met goed onderhoud geen probleem ?
3) hoe goed is de kuip eigenlijk ? , kan toch een helm onder de zitting , heeft iemand wat foto's ?
4) verbruik ik hoor tussen de 1 op 25 a 35 afhangend van je rijstijl en route keuze ,?

ik kan over de snelweg ,, en ik kan binnen door over 80 km wegen en een stukje stad ,, ik neem aan dat dit het gunstigst is voor een Helix ?
5) hoe snel trekt ie ?? kan ie gangbare auto's voor blijven ??
6) wat doet ie met zware regen en zij wind ga je alle kanten op ??
7) iemand een idee waar ik kan proefrijden ?
 
d.j verhulst hier wat antwoorden1.hij [een helix]is snel op bedrijfstemperatuur 2.het is n honda dus starten geen probleem en goed voor minstens n ton. 3.de kuip is goed maar zou voor mij wat hoger mogen,onder de zitting kan helemaal niks,nog geen veldmuis!maar aan de achterkant zit n grote klep[soort kofferbak] 4.verbruik is inderdaad zeer gunstigen binnendoor rijden is wel lekker maar ook op de snelweg is niet vervelend met de helix 5.gewone auto,s blijft hij lekker voor maar met ferrari,s heeft hij soms wat moeite 6.met regen en zware wind is het helemaal niks hoor,maar met geen enkele scooter 7. voor proefrijden zou ik het niet weten het is al n klassiekertje dus ze worden schaars 8-)
 
d.j verhulst hier wat antwoorden1.hij [een helix]is snel op bedrijfstemperatuur 2.het is n honda dus starten geen probleem en goed voor minstens n ton. 3.de kuip is goed maar zou voor mij wat hoger mogen,onder de zitting kan helemaal niks,nog geen veldmuis!maar aan de achterkant zit n grote klep[soort kofferbak] 4.verbruik is inderdaad zeer gunstigen binnendoor rijden is wel lekker maar ook op de snelweg is niet vervelend met de helix 5.gewone auto,s blijft hij lekker voor maar met ferrari,s heeft hij soms wat moeite 6.m , et regen en zware wind is het helemaal niks hoor,maar met geen enkele scooter 7. voor proefrijden zou ik het niet weten het is al n klassiekertje dus ze worden schaars 8-)


Bedankt voor je antwoorden....

Dat ie zeldzaam aan het worden is had ik wel gezien ,, nergens eentje te koop op een marktplaats of zo...
maar ik zie dat ze in de VS nog 2007 modellen verkopen
http://powersports.honda.com/scooters/model.asp?ModelName=Helix&ModelYear=2007&ModelId=CN2507
voor redelijke prijzen...

Ik wil er eentje omdat ik misschien een baan krijg waarvoor ik een km 0f 15 moet reizen kan wel met het OV maar dat kost veel extra tijd en erg kwetsbaar voor uitval & narigheid..

En daarom wil ik een 250 cc 4T die makkelijk 1 op 30 of beter scoort.
Wil het liefste een Honda Helix omdat Honda gewoon goeie spullen maakt , heb ook een Africa Twin , een 125/150 cc lijkt me wat krap , weeg 105 kg met motorkleding aan.
En ik moet waarschijnlijk een rugzak van een 10 kg meenemen (laptop + papieren) en als ie ook redelijk 100 km kan rijden is dat mooi , en of ie nou 120 of 140 haalt is niet zo belangrijk

Het is hier vloeken maar een Yamaha X-max heeft ook mijn belangstelling maar die zijn nieuwer dus veel duurder ..

Wat was de opvolger van de Helix ?? en dan bedoel ik geen silverwing ??
Kan ook goedkoop een Honda Spacy 250 kopen maar dat is een old school scooter ,, de Helix is de eerst modern scooter ,, dat lees ik hier maar ook elders.

een gewone motorfiets heeft als nadeel , de meeste lopen 1 op 20 en sommige 1 op 25 ,, een motorscooter word niet zo snel gezien als een levensgevaarlijk projectiel geen non agressief voorkomen , de wind/water bescherming lijkt me beter van een scooter ... makkelijk in de stad , geen ketting onderhoud ,

De Helix wordt opnieuw geboren in China:


Ik heb het gezien ,, ze geven aan dat de afwerking ook allemaal wat minder is , maar de prijs is ook 1/3 lager ,, voor dat geld kan je nog wel eens wat (laten)maken
en als het is zoals met die in licentie gebouwde C90 ,, de meest kwetsbare onderdelen vervangen voor origineel honda en dan is er weinig aan de hand met normaal gebruik...

Maar die dingen zijn niet in nl te krijgen ?
 
Laatst bewerkt:
Potverdorie.
Is mijn startmotor defect...... '(
Moet ik de halve kuip eraf halen om bij dat ding te komen, en dan maar hopen dat de onderdelen besteld kunnen worden...... |(
 
ik heb er nu n topkoffer opgezet is ideaal,ga nu ook de boodschappen ermee doen.en er passen makkelijk 2 intergraal helmen in.
 
Laatst bewerkt:
voor dj.verhulst nog n antwoord: de opvolger van de helix is volgens mij de foresight,er staat nu trouwens een blauwe helix te koop op marktplaats
 
Laatst bewerkt:
ja,ja ik zag het zelf al,een schrijf-fout .het is verwijderen.sorry :o en voor dj.verhulst nog n antwoord: de opvolger van de helix is volgens mij de foresight[heeft ook hetzelfde blok als de helix]er staat nu trouwens een blauwe helix te koop op marktplaats


Je bedoelt de SH300i ?? ding heeft toch een nieuw blok ook van oorsprong een crossblok
de oude Helix had ook een blok dat als crosser begonnen was ,,heb wel verhalen gehoord over lui die de kop en carb over hadden gezet en een pak vermogen erbij ....

Die blauwe had ik gezien , heb al contact. leek me een net ding redelijke prijs
Alleen die uitlaat daar is aan gewerkt , plaatje op de uitlaat ontbreekt, en er geschuurd ,, is een nieuwe uitlaat zoals bij de meest honda's duur ?? en andere merken vaak slechter ?
 
nee ik bedoelde niet de sh 300i,dat is de nieuwe scooter van honda[overigens wel n hele goede als ik het zo lees hier]maar de honda foresight 250,die heeft wel het zelfde blok als de helix.
 
Laatst bewerkt:
happyhelix,die advertentie staat op marktplaza.nl
full
 
nee ik bedoelde niet de sh 300i,dat is de nieuwe scooter van honda[overigens wel n hele goede als ik het zo lees hier]maar de honda foresight 250,die heeft wel het zelfde blok als de helix. een orginele uitlaat schijnt vrij prijzig te zijn,maar er zijn genoeg alternatieven.ik hoef voorlopig nog geen nieuwe want ik zag gisteren de teller net over de 10.000 gaan en hij heeft nog nooit een druppel regen gezien die rakker *D . dus ik maak me nog niet zo druk 8-) maar op de site van helixparts staan imitatie uitlaten die erg lijken op de orginele voor weinig.er staat ook nog n helix in zeeland ,[dit is n lichtblauwe]te koop die ziet er als nieuw uit ,met maar 6.500 km op de teller!!maar die wil er[begrijpelijk]wel munten voor hebben.hij adverteerd ook met n helix in onderdelen,misschien iets voor happyhelix?
want die zocht n startmotor.


mijn verhaal is weer afgelopen ,, heb de baan niet gekregen....
 
Was deze al eens langsgekomen ? De Helix Streamliner

full


Een Helix met een stroomlijnkap, het achterste gedeelte kan schuiven om toegang te geven. Het lijkt wel of de eigenaar een autostoel heeft gemonteerd...
 
Laatst bewerkt:
Ik kom net de volgende Honda Helix tegen op de veiling bij domeinen, kavelnummer 2506.
full
.
Dat stoere apparaat heeft dus meer dan 150k op de teller!! Je hebt dik kans dat je met een bod van bijvoorbeeld 100 euri het ding mag meenemen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan