Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

RebelPeter

MF veteraan
16 aug 2005
2.506
6
Duiven


HONDA REBEL (CMX250 + CMX450), DEEL 2

full


STARTDATUM "Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 2": 17 augustus 2008

Dit is het vervolg op een eerdere link (Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c) die helemaal gevuld is geraakt met berichten (meer dan 2000) en massa's foto's in de afgelopen 3 jaar (aug 2005-aug 2008), de link die het gevolg was van een idee ontstaan tussen Rebelhans en mij en die begon met mijn oproep hier op het MF om Rebelrijd(st)ers te verzamelen met als doel een lange sliert Rebels rijdend door Nederland te krijgen. En dit begint nu vorm aan te nemen!

Agenda voor 2009 (laatst bijgewerkt op zo 31 mei 2009):
Onderstaande agenda kan elk moment dat er iets nieuws komt gewijzigd worden door mij. Wat ik hier in heb staan met vraagtekens zijn voorstellen, dus niets is dan nog definitief. Pas er dan dus voor op als je ergens heenrijdt dat je denkt dat het afgesproken is.
  1. zo. 29 mrt: PostCarnavalMeeting - Rebelmeeting 2009-01: om 10:30u verzamelen in Harderwijk voor een lekkere bak koffie en napraten over de winterstop ... carnavalsattribuut verplicht ... een wassen neus was genoeg .. en dat werd het! 4 Rebels (met aanhang) zijn het geworden: Bydand (met Joost), Oudje, Rebelpeter en Goos (met Lydia).
  2. ma. 13 apr [2de Paasdag]: PaasMeeting - Rebelmeeting 2009-02: het is de Holterberg geworden, verzamelen bij McD in Deventer, 10u30, aanwezig waren: Bydand (met Joost), Oudje, Rebelpeter, Goos (met Lydia en Gijske), Henkozzy, Rebel PO en Lady Rebel 450.
  3. zo. 03 mei [Ducati Clubraces in Assen op TT-circuit]: samen met Goos, is op uitnodiging voor select gezelschap, info volgt nog.
  4. vr. 22 mei [dag na Hemelvaart]: bijeenkomst bij De Kaap, op de Veluwe. Was een geweldig leuke dag: 10 rebels op rij, een evenaring van het record geworden, ondanks de pittige regenbui die op een gegeven moment het fotos maken in de war stuurde! we zijn toen maar het paviljoen ingevlucht! Aanwezig waren: Peter RO en José, Bydand (en Joost), Sylvia (en Hugo), Goos (en Lydia en Gijske), Oudje, Rebellie, Tagger, Rebelpeter en Henkozzy.
  5. ma. 01 juni [Tweede Pinksterdag]: de 11-steden-tocht voor motoren, 7u in Leeuwarden voor de deelnemers: Peter R.O., Lady Rebel 450 en Trotse Paauw
  6. zo 28 juni: Rebelmeeting in Plasmolen, eetcafé De Boei, bij de Mookerplas georganiseerd door Bydand en ~Rob~. Aanwezig waren: Blazez, Bydand (en Joost en Sjoerd), ~Rob~, rebelpeter, Goos (en Lydia)
  7. zo 5 juli: "Natte Cake Meeting" bij Bydand: Millingen a/d Rijn: van te voren bij Bydand! Bydand en eega organiseren dit. Verzamelen om 10u30 a 11u00 in Ma/dR, daarna korte rondrit door Duitsland, einde in Elten, vandaaruit ging een ieder weer huiswaarts. Aanwezig waren: Bydand (rode rebel), Goos (gouwe), Rebellie (zwarte met bies), Blazez (rode zonder bies), rebelmuis (grijze), henkozzy (zwarte) en als 7e rebel: ~rob~ aka oudje (de 2e grijze muis...)!
  8. za 18 juli: Palingmeeting: Zeist: nieuws volgt nog! Rob en Don organiseren dit.
  9. zo. 09 aug: RebelZuidTrip: tripje richting zuiden? ergens in Maastricht die kant op ?
  10. zo. 30 aug: Harderwijk, koffie rondje en lineup?
  11. zo. 20 sept: RebelOostTrip: rondritje in de Achterhoek ?
  12. za. 10 okt: RebelBrunch, bij rebelpeter, jaarlijkse terugkerende lineup recordpoging bij Peter en Ellen in het Horsterpark (verjaarsmeeting RP, bouwjr: 9 okt 1954).
  13. zo. 27 dec: traditionele RebelSnertMeeting bij Anke en Joost .... ?

Ritten en meetings in het verleden
Tijdens de meeting nr. 04, op 17 aug 2008 in Harderwijk kregen we 7 Rebels op rij op de boulevard van Harderwijk:
full


Maar tijdens de RebelBrunch2008 op 11-10-2008, zelfs 10!!:
full


en later nog een keer: tijdens de picknic bij De Kamp, op de Posbank, 22 mei 2009:
full


Dit is het logo voor de 450:

full



en dit voor de 250:

full



Bij mij bekend zijn de volgende "actieve" Rebelrijd(st)ers, als volgt verdeeld over Nederland:
full


Dit is ingaande juni 2009 de nieuwe codering op de RebelMap uitgaande van het tijdstempel bij het eerste bericht van die persoon in de berichtenlijnen en voorzover die persoon recent actief bij meetings geweest is (vetgedrukt betekent: actief lid, schuingedrukt betekent: 250cc rebel, op de kaart zelf wordt rood voor de 450 gebruikt, blauw voor de 250, grijs voor oud-leden en fletse kleuren voor nieuwkomers).

Een actief lid is een lid die rebel rijdt of een rebel heeft en die aan meetings mee heeft gedaan én waar minstens één foto is te vinden van die rebel zelf én minstens één foto van de persoon zelf, ergens op dit rebelforum, in één van de delen. Verder zullen oudleden die bv nog wel eens komen of om een andere speciale reden er met hun afkorting in kleine letters op staan, in de kleur grijs. De laatste 5 nieuwkomers staat er ook op, maar dan nog in kleine letters en met een kleiner bolletje. Als ik het type van hun motor weet, gebruik ik de juiste kleur, alleen wel een beetje fletser nog, dat wel... Wordt een nieuwkomer een actief lid dan krijgt hij zijn code in hoofdletters bij een bolletje in de juiste kleur en grootte op de rebelmap:

  1. 20050816 10u32: rebelpeter [RP] - Duiven, oprichter
  2. 20050911 16u27: rebelhans [rh]- Brunssum, aka "stekker"
  3. 20060424 22u37: ronald hogenkamp - Hengelo
  4. 20060717 22u21: Shovel72 - onbekend
  5. 20060915 09u10: yankeeboy - Nieuwe Pekela
  6. 20050927 14u35: Hellrider - Meppel
  7. 20060126 19u16: Anna8 - Damwoude
  8. 20060128 02u15: Toontje_ - Gilze
  9. 20060416 22u49: Erik van Rebel - Kerkdriel
  10. 20060621 10u32: rebellady56 - Zaanstad
  11. 20061101 19u12: bikerfreaks - Zuidbroek
  12. 20061226 15u47: Rebel87 [R8]- Tiel
  13. 20070622 00u00: RebelGhost - Heaven
  14. 20070114 20u27: Rebel 450 Owner [RO] - Losser
  15. 20070121 18u44: rebelmuis [RM] - Ewijk
  16. 20070128 23u27: JanRebelMan - Kampen
  17. 20070216 19u03: Lady Rebel 450 [LR] - Losser
  18. 20070221 17u07: Huismuis - Groningen
  19. 20070402 16u38: simply [sy] - Alkmaar
  20. 20070418 22u57: Trotse Paauw [TP] - Losser
  21. 20070507 19u05: petra b - Pieteburen
  22. 20070527 13u15: jkar - Amersfoort
  23. 20070617 17u58: meertenm [mm] - Marum
  24. 20070622 13u16: Goos [GO] - Elst
  25. 20070708 17u40: Natas - Hellmouth
  26. 20070927 18u22: DjNieland - Wormerveer
  27. 20070928 22u17: Donanthonio [da] - Zeist
  28. 20071007 15u07: Rebella [RA] - Zeist
  29. 20071015 17u58: giants777 - Limburg
  30. 20071028 07u26: ben 1 - Nieuw Bergen
  31. 20071123 19u47: Ad Ben - Zaandam
  32. 20080212 18u47: RRobin - onbekend
  33. 20080222 20u26: Waver - Rotterdam
  34. 20080228 21u38: Tagger [TA] - Amersfoort
  35. 20080321 02u21: Rebellie [RE] - Heeswijk-Dinther
  36. 20080509 22u29: ~Rob~ [RB] - Langelille, aka "oudje"
  37. 20080711 19u43: rebelli [RI] - Lunteren
  38. 20080801 21u23: gburg - Oldenzaal
  39. 20080830 19u29: rebel_rick - Leeuwarden
  40. 20080904 19u46: Bydand [BY] - Millingen a/d Rijn
  41. 20080907 15u28: Rebelsandra - Gemert
  42. 20081209 21u51: rozemarijnhbx [RX] - Utrecht
  43. 20090111 21u23: FreerideR_NL - Amsterdam
  44. 20090130 18u32: Henkozzy [HO] - Doetinchem
  45. 20090217 12u36: red-rose [rr] - Barneveld
  46. 20090404 00u19: bebri [bb] - Roosendaal
  47. 20090406 20u34: blazez [BZ] - Rheden
  48. 20090425 18u07: Pink-y [py] - Utrecht
  49. 20090607 16u04: ahj [aj] - Ede
  50. 20090807 13u43: Rebelke - Noord Brabant
NB: laatste modificatie van die lijst is: 10 aug 2009 21u25

Per mei 2008:
Na 3 jaar is het uiteindelijk plan van mij (Rebelpeter) en Rebelhans dus al aardig realiteit aan het worden :} . We kennen intussen meer dan 10 Rebelrijders en Rebelrijdsters, maar het is tot nu toe nog niet gelukt er meer dan 7 op een rij te krijgen. Het doel is dan ook snel die 10 voor elkaar te krijgen: daarvoor zullen we vermoedelijk een keer bij het spikplinternieuwe paar Rebel Owner/Lady Rebel (PROFICIAT!) op bezoek moeten omdat daar het straks ongetwijfeld stikt van de 'rebeltjes' ....

We hebben intussen een groep met de nodige knowhow om de Rebels rijdend te houden en ze als maar te verbeteren en te verfraaien. Die lijn wil ik in deze discussie lijn doorzetten.

Omdat onderdelen van de Rebel steeds schaarser worden, wil ik ook een link hier aanbieden naar een eigen site waar ik onderdelen en adressen en dat soort informatie liever in eigen beheer houdt, kom er af en toe eens kijken, de bedoeling is dat het daar uitgebreid wordt met foto's en lijsten van beschikbare en gevraagde onderdelen.

Het is deze link: http://www.pcmasterplan.com/rebelpeter/forum/

Verder hoop ik dat we nog jaren met veel plezier de rebel kunnen berijden en vertroetelen, want het is echt waar, je kunt verliefd worden op een motor ... en het leuke is, polygamie is hier WEL toegestaan ... kijk maar eens, dit zijn mijn geliefden (links de 'reb', rechts de 'rebbie'):

full


Verder wil ik benadrukken dat ook de berijd(st)ers van de 250 versie hier even welkom zijn. We weten intussen dat de rebelgroep nooit echt groot zal worden. De twee typen motoren (CMX250 en CMX450), hoewel behoorlijk mechanisch verschillend, hebben wel hun uiterlijk en uitstraling gemeen. Daarom tot besluit een foto van de cmx250 van rebelli, die er wezen mag:

full


Hele hartelijke groeten en kom maar op (na de beginberichtjes) met jullie berichten in dit 2e deel!

full


PS: misschien is het een goed idee dat iedereen die op de Rebelmap staat zo snel mogelijk voorlopig 1x een berichtje plaatst na mijn openingsbericht waarin een foto komt van jou en je motor. Dat bericht kun je daarna onderhouden en wijzigen als we in de loop van de tijd deze topic verder zullen gaan vullen. Dus post nu snel 1x tot we allemaal een keer geweest zijn. Wacht dus nog even met reacties plaatsen en nieuwe onderwerpjes. Edit eventueel in dat eerste bericht, dat kan altijd. Gebruik deel 1 nog even voor afronding van lopende zaken. Wacht even met nieuwe dingen (1 weekje of zo).

Achtereenvolgend komen de volgende leden (nummer is nummer op de Rebelmap, datum is datum waarop je begon met rebelrijden: neem bv als datum de datum die op je kentekenbewijs staat waarop je je eerste rebel 250 danwel 450 aanschafte):

- Peter (1 - 1 mei 2005) : met zeker 2 rebels, mogelijk 4 ... of nee 3,5!

- Rob (7 - 20 mei 2008): heeft als eerst hieronder al het goede voorbeeld gegeven, bravo! })

- Gert (19) is er intussen ook (gburg): goed gedaan Gert, welkom :Y !

- Ton en Anneke (5 - 5 feb 2007, 1 aug 2004): welkom, en wat een prachtig grijs koppel zijn jullie: tête à tête .... :z

- Goos (10): geweldig je bent er ook! wat een ontzettend grappige prent! ;)

- Jan (18 - 24 mei 2003), welkom bij deel 2! mooie motoren (en mensen!!) toch allemaal .... :]

- Meerten (11), jij ook welkom ... en tjonge wat heb jij het altijd druk. was benieuwd of je wist van de rit van afgelopen zondag 17 aug eigenlijk ... :W

- José (3c): ah .. jij ook zeer welkom, nu Peter nog ... fijn dat je aan geschoven bent! Vrijdag is de grote dag: ik heb het nu goed in de kijkert. Een hele fijne en mooie dag toegewenst *O* !

- Peter (3b): tjonge wat weet je ze weer goed te raak te schieten! Wat een schitterende foto *D ! PS: kun je mij het email-adres van Sylvia (3a) (Trotse Paauw) geven, dan kan ik haar waarschuwen en vragen hier ook aan te sluiten? Ik kan haar niet bereiken nu.

- John (4): jij ook zeer welkom, jammer dat je er zondag niet bij kon zijn, maar we gaan daar binnenkort zeker weer een nieuwe mogelijkheid voor scheppen, we moeten naar de 8 rebels nu he, we hebben je nodig !!!! :Y

- Hans (16) ... wat een ondeugden, die ezelliefhebbers! enne, ene ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen ... zag ik nou dat je drie berichtjes hebt geplaatst :? boef!

- Corné (15) .. ook welkom, leuk dat je je meldt want ik had je nog niet bij de potentiele rebels gezet die in een "line-up" terecht kunnen komen!

- Manuela (6 - 25 aug 2006) fijn dat je er ook bij bent gekomen, mooi op tijd voor het sluiten van het eerste deel. Hopelijk hebben we nu een maatje voor je (een andere 250): rebelli, ik hoop dat zij zich gauw hier ook (weer) introduceert! Voor de (witte) motor van Rebelli, zie de foto iets eerder in dit bericht!

- Anke (22 - 5 mrt 2005) onze jongste aanwinst! welkom bij de line up en je brengt daarmee het aantal rijdende rebels potentieel op 10!

Ik mis van de actieve leden nu nog Rebelli (18) en Trotse Paauw (3a), ik hoop dat ze er snel bij komen! En iedereen die nog nieuw is en er bij wil komen, post gauw iets, ik wilde na dit weekend deze berichtenlijn als de hoofdlijn gaan gebruiken en dan gaan we hier verder posten. de oude lijn gaat dan definitief dicht.

voor iedereen: zet je motor(en) er bij !! oh en vergeet niet de email-notificatie aan te zetten zodat je meteen weet als er iets wijzigt hier (doe je via te klikken op het envelopje, helemaal bovenaan de pagina, rechts).

Een kort optelsom en rekening houdend met het hebben van méér dan één rijdende rebels bij sommigen, kom ik tot dit potentieel aantal Rebels: 15 !! Mensen we hebben nu pas de helft op één lijn gehad, wanneer doen we ze allemaal??

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Hier ben ik........ :]
full


Goos, Wat een ongelofelijk leuke foto!!!! _O- :]
 
Laatst bewerkt:
En ook ik ben erbij.

Rebel Peter bedankt voor je mailtje maar we zijn nog NIET getrouwd. A.s. vrijdag gaat het gebeuren, dan is de grote dag. Dus 22-08-08. Het zal daarna rustig worden met ons, want we gaan daarna op huwelijksreis.
full
 
Laatst bewerkt:
En hier ben ik dus....het mannetje van Lady Rebel 450.
De foto is van onze 2007 vakantie...een tocht van 11 dagen en bijna 4.000 km.
full
 
Hier ben ik dan ook. Ik vond het afgelopen zondag erg leuk om mee te rijden. Voor mij was het de eerste keer en voor herhaling vatbaar. Wat jullie niet van mij weten is dat ik zo'n 7 jaar geleden een ezelopvang in het leven heb geroepen. Bij het vorige huis, een woonboerderij in Drenthe, hadden we 3 ezels lopen. De opvang heet "Stichting De Ezelsocieteit" en is werkzaam in en vanuit Zeist. Nu ik daar niet meer zo ver vanaf woon, rij ik af en toe op mijn Rebel naar Zeist.

Op dit verhaaltje op te leuken :] bijgaand mijn visitekaartje.
full
 
Hoi rebelaars

Sjeetje zeg. Wat een mooie foto's van de meeting.
Ik heb het helaas te druk en niet altijd tijd om bij een meeting aanwezig te zijn.
Het forum volg ik op de voet en mijn rebel doet het nog prima elke dat naar m'n werk.
Echter rammelt nu de binnenpijp van de linkeruitlaat. iemand een oplossing?????
mvrg Corné
 
De oorzaak van dat rammeltje in de pijp is vermoedelijk een loszittend schotje. Rebelhans had dat ook en heeft het kunnenl laten repareren: daarvoor moet de pijp aan de onderkant dicht bij dat schotje worden opengemaakt (maak een luikje, het wordt dan een soort 'kijkoperatie') en dan met een paar puntlasjes zet je dat schotje en het daaraan bevestigde pijpje, weer vast, waarna het rammelen weg zou moeten zijn. daarna moet het gaatje weer dicht gelast worden. Misschien is het handig dat je eerst een oude, verrotte afgedankte pijp openmaakt om te zien waar dat allemaal precies zit.

PS: Corné, zie je kans om wat fotos bij je vorige berichtje te zetten. als eerste kennismaking? ik denk dat ik gerust namens de groep mag spreken als ik zeg dat we graag kennis maken met je!
 
Laatst bewerkt:
hallo rebelaars.

In het vorige topic had ik me ook al voorgesteld maar bij deze nogmaals.
Ik ben Corné (waver is forum naampie) en ben 27 jaar.
Ik ben nu sinds een half jaartje rebel 450- rijder en dat bevalt echt super.
Superbike stuurtje erop gezet en van donanthonio een sissybar voor het meisie.
Donanthonio bedankt daarvoor want we hebben er echt profijt van.
De rebel 450 rijd ik voornamelijk voor het woonwerk verkeer.
Goedkoop op de kop getikt zodat ik de winter ook door kan rijden.
Maar hoe langer er ik mee rijd, en hoe dichter de winter naderbij komt kan ik me nog niet
voorstellen dat ik de mooie rebel aan de pekel bloot ga stellen.
Misschien tegen die tijd op zoek naar een alternatief. haha.
hieronder een fotootje van mijn rebel nog met het orginele stuur en zonder de sissybar.

mvgr Corné
full
 
Bedankt Corné! de reden dat ik het je vroeg nogmaals te doen is dat we dan deze discussie lijn beginnen met een beginberichtje van alle leden. dus hartelijk dank voor je bijdrage, je hebt inderdaad een hele mooie en terecht maak je je zorgen over die pekeltoestanden!!

een tweede rebel die zoveel mogelijk op je mooie fiets lijkt erbij als werkfiets is nog niet zo'n gek idee omdat je dan ook die als reserve depot kan gebruiken. het zijn vooral de grote chroom en aluminiumdelen die bijna onvervangbaar zijn! Die moet je op je showbike houden en wat overblijft zet je op je werkpaardje. Velen van ons doen dat al zo, ik heb intussen zelfs al 5 frames op mijn naam staan, waarvan er twee rijklaar zijn, twee schade motoren voor de onderdelen zijn, waarvan ik er nu één in de verkoop heb staan, daar moet je alleen nog wel het nodige bij scharrelen om hem rijklaar te maken en tot slot heb ik nog een 5e frame, helemaal kaal, net gepoedercoat, waarvoor ik ook al nieuwe gespoten spatborden en tank heb en nog meer mooie delen, dat wordt mijn supershowbike.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik zal me ook even voorstellen maar weer ik ben Manuela en ik woon samen met Frank in Ewijk.
En ben sinds 25-08 -2006 in het bezit van een rode rebel 250 cc en heb pas in 20-03-2007 mijn rijbewijs gehaalt en dus heeft hij even moeten wachten tot ik met hem op weg kon!
Het is een fijn motortje om op te beginnen en eindelijk een motor waar ik normaal met de voetjes op de grond kan met mijn 1.61(vandaar mijn naam rebelmuis), ook is hij voor mij goed te hanteren.
Ik gebruik hem eigenlijk voor toer ritjes, en eerlijk gezegt hebben we dit jaar maar weinig gereden.Dat moet volgend jaar zeker meer!
En dan rapapaaa........ mijn rebeltje met mijn neefje erop.

100_14065.jpg
 
Laatst bewerkt:
hallo rebels

Daar ik enorme rug klachten heb,vooral op de langere afstanden heb ik een andere motor gekocht.
Een HONDA SHADOW vt 1100 c bj 86een zwarte (foto komt nog wel)

De zwarte rebel die ik had heb ik inmiddels verkocht. heb ook nog een donor rebel.
die is te koop

Heb op de shadow een rit van twee uur achter een gemaakt en dat gaat prima de zit is toch anders.

PETER voor stralen en coaten kunnen jullie altijd bij mij terecht

groet Meerten

ps Dit rijdt super
 
Laatst bewerkt:
Lydia hoe is het met het afstellen van de carbs is het nog gelukt?
full


meertenm gelukkig kan je motor blijven rijden veel plezier met de shadow ik heb een shadow vlx 600 met een corbin zadel zit voortreffelijk. :]
Dit is mijn shadow
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan