Honda CB250 (Twin) Topic

:W mooie motortje! Netjes gerevisieerd :Y
Onze CBtjes worden misschien ooit ook wel classiekers...
[me=Fuzy] wil natuurlijk alleen maar geld besparen, op de wegenbelasting O-) [/me]

Naja,... het is rood en heeft twee uitlaat bochten... als je het niet doorvertelt dat het een één cilinder is aan andere mensen, dan mag je wel blijven ;)


Haha ja zo op een foto lijkt ie erg mooi, maar dat valt erg tegen hoor ;) . Deuk in de tank aan de andere kant, stickers die bubbelen, zijkapje waarvan zo'n klikpunt afgebroken is, deukje in de uitlaat aan deze kant ;) . Maar daarom doet ie het goed, ben er zelfs al mee naar België geweest, lekker stukje sturen daar.
En misschien worden het inderdaad wel klassiekers, ik denk niet dat ik hem nog weer weg doe. Als ik zwaar mag rijden krijgt dit brik een waardige opknapbeurt *D
 
Ik heb helaas niks extra's liggen. Gewoon rond blijven neuzen op marktplaats of een andere website. Misschien bij een motorsloperij.

Heb je nog een plaatje van je motortje? Dan zet ik het wel in de OP.
Eigelijk zonde om er een foto van te maken.
Deze motor heeft alleen goede banden. De rest is oogverblindend lelijk.
Het valt bijna onder ratbike.
Ik moet ook nogf een nw start motor hebben. De oude is verbrand. Iemand geprobeerd te starten met een autoaccu. :(
Zelfs de velgen en het chromen spatbord is zwart geschilderd. :N
Het is de bedoeling om er heen en weer mee naar het werk te rijden.
Een nw wordt toch gejat. ;(
 
Laatst bewerkt:
CB250 gejat?! wat? :? mafkezen... :X ...

o, paar oude plaatjes van de motordag op zandvoort, in mei
242iqo1.jpg
j9q6oi.jpg

2dm72gg.jpg
4kckdu.jpg
 
vandaag toertochtje van de msg *O* alleen op een kwart van die tocht besloot mijn achterband totale uitverkoop te houden. Gevolg: ik kon de knmv gaan bellen of ze me wilden ophalen |(
De rs staat gelukkig nu bij het sleutel hok, maar er moet dus wel een nieuwe band omheen.....
 
Ik voel met je mee. Ik heb een 6cm lange spijker gepakd in mijn achterband op de VRO1 training.... heel erg zuur. Ik was nog met een paraplu plakspul naar huis gereden. Ik had waarschijnlijk nog langer ermee kunnen rijden. Maar ja... ik hecht toch iets meer waarde aan mijn leven, dan om 100€ te besparen.
(ik heb tubles banden, vanwegen de sterwielen. Spaakwielen hebben meestal een binnen band, met kans op klapband)
 
Ik voel met je mee. Ik heb een 6cm lange spijker gepakd in mijn achterband op de VRO1 training.... heel erg zuur. Ik was nog met een paraplu plakspul naar huis gereden. Ik had waarschijnlijk nog langer ermee kunnen rijden. Maar ja... ik hecht toch iets meer waarde aan mijn leven, dan om 100€ te besparen.
(ik heb tubles banden, vanwegen de sterwielen. Spaakwielen hebben meestal een binnen band, met kans op klapband)

ik heb al een nieuwe binnenband, dus die vervang ik gewoon, buitenband had nog genoeg profiel :)
 
ik heb ook een CB250 *D een 250RS, dus een 4 kleps 1 pittertje :9

02052008891.jpg

komt alleen een ander blokje in O-)

zelfgemaakt uitlaatje erbij :9
01052008890.jpg

01052008888.jpg

17082008977.jpg

17082008978.jpg


15082008971.jpg

inlaatspruitstukje :9

15082008975.jpg

uitlaatflensjes

15082008972.jpg

carb op de nieuwe plek :9

hij rijdt nog niet, ben nog bezig met de uitlaat, die moet nog afgelast worden, stukje ertussen
elektronica aansluiten en de carb aansluiten op de kabels
daarna is ie klaar voor de eerste rit *O*
 
Nu zoek ik nog een remhendel met cub compleet.
Spiegel heb ik nog. voor de Honda 250 twin
 
Hallo! Crosspost uit het cb twintopic omdat ik dit pas later zag..

En nog een cbtje erbij! M'n vriendin is met lessen bezig en heeft nu een cb250t uit '78 gekocht.
Het ding is in goede staat want de vorige eigenaar heeft hem pas uit elkaar gehaald, gespoten en opnieuw opgebouwd. Er hoefde dus niet veel meer aan te gebeuren, tot nu toe heb ik de voorvorkkeerringen vervangen en er een rvs remslang opgezet. Hij remt wel beter, maar nog niet geweldig.. volgens mij moeten de remblokken nog inslijten want hij gaat wel steeds beter remmen. En tot ze haar rijbewijs heeft tuf ik ermee rond :)

b64u11.jpg


jt408y.jpg


kevnkg.jpg
 
@@Stoffel: ik heb het niet liggen. Maar ik dacht dat er zat waren op Marktplaats en zo.

@PretPiloot: Mooie uitlaat man! Goed bezig. Wat voor motor past er nog onder? 500cc eencilinder? van een FT500 of zo?

@TijnOnLijn: Leuk ding om op te beginnen. Een vriend van mij had ook zo'n een. Hij heeft later nog een CB400N blok+versnellingsbak eronder gezet. Ik heb nog een paar onderdelen van hem over.
Ik zou misschien nog een andere zadel erop zetten. Maar dit kan ook goed werken voor de korte bestuurders.

Ik zet jullie wel ff bij de OP. *O*
 
Laatst bewerkt:
Sinds 2 jaar heb ik ook een CB 250 N uit 1980 *O*
Sinds 2 weken geleden zit er een kenteken op
Sinds vandaag is ie lekker vertroeteld met een nieuwe kentekenplaat, kleppendekselpakking (lekte) 2 nieuwe bougie'tjes, een oliefiltertje en 3 liter olie (damn die olie doet wel heel erg pijn in de portemonnee -O- )
Foto'tje komt als ik m'n rbw heb, dan kan ik em op een leuke plek fotograferen _O-
 
ik heb ook een CB250 *D een 250RS, dus een 4 kleps 1 pittertje :9

[afbeelding]
komt alleen een ander blokje in O-)

zelfgemaakt uitlaatje erbij :9
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
inlaatspruitstukje :9

[afbeelding]
uitlaatflensjes

[afbeelding]
carb op de nieuwe plek :9

hij rijdt nog niet, ben nog bezig met de uitlaat, die moet nog afgelast worden, stukje ertussen
elektronica aansluiten en de carb aansluiten op de kabels
daarna is ie klaar voor de eerste rit *O*
Vet hoor, zo'n ft500 blok eronder :)
Heb je het RS blok al verkocht trouwens?
 
Hey mede-cbers,

Ik heb een vraag, mischien dat een van jullie die kan beantwoorden, mijn CB trekt in de eerste 4 versnellingen gewoon lekker door maar in de 5 en de 6 lijkt het wel of die "inhoud" is dit het normale vermogen van de cb of moet ik verwachten dat die in de 5 en de 6 gewoon in 1x doortrekt naar de 120 vanuit 80?

Ik heb de kleppen al gesteld en beide cillinders lijken ook te lopen dus lijkt mij dat er niks mis is met contactpunten etc... Kan een van jullie mij uit de soep helpen? :P
 
Mijn CB250 heeft maar 16kW dus ja, optrekken na 90km/h is vrij langzaam. Ik moet goed kijken en snelheid inschatten wanneer ik inhaal. In de 4e versnelling kan ik nog een beetje optrekken. Maar de 5e versnelling is gewoon een Overdrive versnelling. Je topsnelheid hangt dan af van de windrichting, strekte en je jas maat (100km/h-145km/h)
 
Haha, oke dan weet ik genoeg :P ik was al aan het denken dat het een motorisch probleem was, maar hij hoort zo dus te lopen? Ik vind het zelf niet erg aangezien ik lekker chill naar mijn werk tuf met 80 op dat ding, in de 4 trekt die ook wel door tot de 100, maar in de 5 of 6 valt het behoorlijk mee, ben blij dat het geen defect is, heb al alles nagekeken maar kon maar niks vinden
 
@@Stoffel: ik heb het niet liggen. Maar ik dacht dat er zat waren op Marktplaats en zo.

@PretPiloot: Mooie uitlaat man! Goed bezig. Wat voor motor past er nog onder? 500cc eencilinder? van een FT500 of zo?

@TijnOnLijn: Leuk ding om op te beginnen. Een vriend van mij had ook zo'n een. Hij heeft later nog een CB400N blok+versnellingsbak eronder gezet. Ik heb nog een paar onderdelen van hem over.
Ik zou misschien nog een andere zadel erop zetten. Maar dit kan ook goed werken voor de korte bestuurders.

Ik zet jullie wel ff bij de OP. *O*

jahh, een FT500 blok komt erin :9 XL500 blok kon ik niet aan komen, FT wel, gereviseerd en al schijnt het.

Vet hoor, zo'n ft500 blok eronder :)
Heb je het RS blok al verkocht trouwens?

jah het RS blokkie is al verkocht :9 heeft op marktplaats en MF gestaan ;)
 
Ik ben toe aan een nieuwe kettingset. Ik ga na 30000km weer voor origineel Honda onderdelen. Het gaat met montage 180€ kosten. Ik twijfel nog om 40€ te besparen op de montage. Maar ik denk het is beter als iemand het 'profesioneel' eropzet. (ik kijk wel, misschien dat als het niet hoeft ingekoort te worden dat ik het dan zelf probeer ik vraag het wel bij de dealer)

Ik ga vandaag ff nog wat vervangen op mijn motor.
  • Luchtfilter
  • Bougies
  • Olieverversen
  • Oliezeefje schoonmaken

(Eventueel in de winter mijn voorrem reviseren: remblokjes, remolie, kopervet hoort te doen zijn van 50€)

Na de kettingset vervangen kan ik weer 7500km (bijna één jaar) rijden met mijn huidige banden.
Verder voorzie ik geen problemen als de kopppeling het maar houdt.
 
Kettingset is met een beetje gereedschap zo te doen hoor. Tandwielen verwisselen is zo gepiept en vergt niet veel handelingen. Het inkorten kan je evt. zelf doen met een slijpschijfje op een dremel. Paar keer goed uitmeten en dan kijken wat je weg moet halen in een uiterst geval. Het motorblok, daar kijk ik altijd mee uit, maar ketting, gewoon doen ;) .
 
Hm, ik zit nog te twijfelen. Maar ik denk ik laat het gewoon doen.

Ik heb de luchtfilter en bougie's vervangen. De bougie's zijn niet hetzelfde type die erin zaten... maar waar ik het had gekocht heeft men gezegd dat dit erin hoort. Ik vind het een beetje anders lopen nu. Maar ja, ik heb nog niet lange stuk mee gereden dus kan ook aan een koude blok liggen. Op zich luidt het beter. Maar bij gas geven kost het even tijd voordat ik oppakt.

Verder heb ik geprobeerd de rechter uitlaat eraf te halen om de uitlaat pakking te vervangen. Helaas heb ik een van de tappen gebroken. Dus dat wordt niet leuk om te vervangen. *zucht*...

Ik ga even eten. Daarna ga ik de olie vervangen en de rechter uitlaat helemaal erafhalen. Ik probeer de tap eraf te krijgen ik zie het wel. Ik ga zo wie zo even de uitlaatpakking vervangen.
 
Hm, ik zit nog te twijfelen. Maar ik denk ik laat het gewoon doen.

Ik heb de luchtfilter en bougie's vervangen. De bougie's zijn niet hetzelfde type die erin zaten... maar waar ik het had gekocht heeft men gezegd dat dit erin hoort. Ik vind het een beetje anders lopen nu. Maar ja, ik heb nog niet lange stuk mee gereden dus kan ook aan een koude blok liggen. Op zich luidt het beter. Maar bij gas geven kost het even tijd voordat ik oppakt.

Verder heb ik geprobeerd de rechter uitlaat eraf te halen om de uitlaat pakking te vervangen. Helaas heb ik een van de tappen gebroken. Dus dat wordt niet leuk om te vervangen. *zucht*...

Ik ga even eten. Daarna ga ik de olie vervangen en de rechter uitlaat helemaal erafhalen. Ik probeer de tap eraf te krijgen ik zie het wel. Ik ga zo wie zo even de uitlaatpakking vervangen.


In een cb250rs moet een dr8es, maar aangezien jij het over bougieS hebt zal dat wel anders zijn. Wel is het echt belangrijk om de goede bougies er in te doen, dus ff checken in een wphb. Zorg ervoor dat je de tap niet nog verder afbreekt. Als de tap echt goed vastzit kun je het in elk geval in de kruipolie zetten voor een nacht, misschien krijg je hem dan morgen los. Als dat nog niet lukt kun je er een moer oplassen en dan eruitdraaien met een luchtsleutel oid? Als dat niet lukt kun je de tap altijd nog uitboren ;) .
 
hm... ik kijk nog zo ff naar de bougie nummer. Volgens mij hoort die wel erin... maar ik had iets anders daarvoor. Misschien was het een andere merk...


De uitlaattap, hm, ik heb al een een tap eruit gekregen met een griptang. Was wel een beetje lastig. Nu kan ik een stuk minder gemakkelijk bij. Maar misschien dat ik nu de motor aan kan zetten en dat het door de warmte makkelijker loskomt.

Ik ga nog even de olie verwisselen en het zeefje schoonmaken. Als het niet goed lukt dan ga ik morgen wel de pakking ook erbij bestellen.

Naja, ik heb voor het laatst drie jaar geleden alles laten fixxen. Nu kan ik inmiddels veel dingen alleen doen. Maar het wordt dus 30000km later weer tijd om wat te investeren in het motortje. Vergeleken met een andere motor rij ik zo wie zo een stuk goedkoper maar soms moet er weer geld eringestopt worden.
 
Hm... het is mij niet gelukt om de rechter uitlaat eraf te nemen. Het zit zeg maar goed vast. Ik heb het nu voorlopig ingeweekt met WD40.
2cgf1np.jpg

Billy had je de uitlaat en koppelingskabel erafgemonteerd om bij het zeefje te komen?
2afhe78.jpg

Bougies:
Er zaten: NGK C7HSA erin
nu zit er: NGK CR6HSA erin
hotcold.jpg

dus het zou nu eigenlijk nog beter moeten rijden want nu zit er in wat erin hoort
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan