De nieuwe generatie... Ducati Monster 1100(S)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saluti di Monstro

MF veteraan
15 sep 2005
4.833
5
Kop van NH
De absolute Monster, zoals ducati dit op haar site verwoord....

full

full

full


De één vind het niks, de ander heeft zijn kwijldoekje uit de kast gehaald... en soms is het ff wennen.
De (monster)traditie van 15 jaar gaat voort...met de looks van een 696...

Ik ben erg benieuwd naar jouw reactie :Y

Saluti :W
 
Laatst bewerkt:
Had er al lang naar uitgekeken naar de nieuwe Monster, heb speciaal al twee jaar gewacht om een nieuwe te kopen omdat er toen al sprake was van een vervanger voor de "oude" Monster. Kan nu spijtig genoeg alleen maar vaststellen dat ik voor de hond zijn kl.ten zitten wachten heb :/ , wat een teleurstelling. Als het een Monster wordt zal het toch een oudere type worden, die zien er tenminste nog uit als een echte motor. Maar ja, iedereen zijn eigen smaak ;) .
 
Ik persoonlijk vind het een beauty... :9~ lees vooruitgang.
zeker als die duosteps eraf zijn er de korte DP taartschep van de 696 d'rop :}
full
 
Laatst bewerkt:
Tja....hij moet eigenlijk wel meer als 100 peekaas hebben vinnik.

en vind de uitlaat loop vanaf het blok minder mooi als huidige :N

maar ga er iedergeval wel op proefrijden als het zover is :Y

wie weet kan ie me dan wel bekoren :]
 
Deze lijkt al meer op een echte motor, is nie zo "kaal" :)
full
 
Deze lijkt al meer op een echte motor, is nie zo "kaal" :) [afbeelding]

Tja... deze is bijna wel net zo kaal... de termi's maken het nog mooier... en de vloeistof gekoelde (R)(RS) versie komt heus wel... :Y

Zie hier een "echte"foto ;) en geniet maar... Zijn er nu nog MF-ers die de vorige versie mooier vinden ???

full
 
Laatst bewerkt:
:N ...een ZEBO-ding... (zelfbouw) denk ik.

Wel heeft het iets weg van een Quat-D Ex-box, die normaliter onder de motor (vrijwel altijd monsters) is gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Is het al bekend wat de formaten zijn van de nieuwe monster?

Vind de design van de 696 erg geslaagd, maar voor haar grotere zus had de design best anders mogen wezen. (Je wilt immers toch niet dat mensen die 2 door elkaar halen?)

Zou het erg jammer vinden als de plastic tank overgenomen is van de 696. Vind het persoonlijk een afknapper.
 
Is het al bekend wat de formaten zijn van de nieuwe monster?

Vind de design van de 696 erg geslaagd, maar voor haar grotere zus had de design best anders mogen wezen. (Je wilt immers toch niet dat mensen die 2 door elkaar halen?)

Zou het erg jammer vinden als de plastic tank overgenomen is van de 696. Vind het persoonlijk een afknapper.

Ik vind het design ook helemaal top en de overeenkomsten met haar zusje wel meevallen... Kijk eens naar de traditionele versie's...daar is m.i. meer gelijkenis, het moet toch ook een monster blijven.
De Y-spaaks, eenwielophanging e.d. maken haar toch nét weer anders.

Dat was ook toen de S2R800 en 1000 kwamen... en vooral die mooie maar arbeidsintensieve witte velgen :(

De maten weet ik niet, ze wordt op 8 oktober in Keulen voor het eerst aan publiek getoond, dus nog ruim een weekie en je weet alles.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uitleg :)

Ik blijf Monsters een mooie motor vinden. Als de Street zou moeten gaan, dan is dit wel een kandidaat.

(Maar als jullie het niet erg vinden, geniet ik nog even van mijn Street :] )
 
Tja... deze is bijna wel net zo kaal... de termi's maken het nog mooier... en de vloeistof gekoelde (R)(RS) versie komt heus wel... :Y

Zie hier een "echte"foto ;) en geniet maar... Zijn er nu nog MF-ers die de vorige versie mooier vinden ???

[afbeelding]
Prachtige motor :9~ , maar spijtig genoeg wel pas na een héél hoop veranderingen. Wanneer ging die watergekoelde Monster uitkomen ?
 
Héé Gerko... ben het helemaal met je eens... enne volgens de eerste testen (o.a. in blad Motor) laat -ie alle monstermodellen achter zich qua stuurgedrag en brute power...

Natuurlijk is het voor vele mostrofreaks na 15 jaar wennen aan een nieuwe look....en of dat te evenaren valt...
 
Is dit een zelfbouw, zijn er hier meer fotos van. Wat een kwijl Monster :9~ :9~ :9~~


Ik heb nog een paar foto's...Dit is volgens mij een oud type 4 klepper ingebouwd, namelijk de desmoquattro! Dus tis denk ik een 696/1100 rijwielgedeelte en de rest is aangepast... wel een ENORME beauty hé !

full
 
Ik heb nog een paar foto's...Dit is volgens mij een oud type 4 klepper ingebouwd, namelijk de desmoquattro! Dus tis denk ik een 696/1100 rijwielgedeelte en de rest is aangepast... wel een ENORME beauty hé !

[afbeelding]
Naar verluidt was het een wat gekieteld 996 blok. Pastte niet zomaar een op een in het monster frame trouwens. Monoarm komt van een 1098.
Had een linkje naar een forum waar de eigenaar het uitlegde maar ben het ff kwijt. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan