Motorrijders Kop van Noord-Holland deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dan is dat een ander. Ken het verhaal trouwens niet.
Was dus een legpuzzel geworden :?
Dat kan je wel stellen, heel zijn voorvork was afgebroken en hij is gelukkig over die auto gevlogen.
Heeft in een van de eerdere NH topics gestaan. Gebeurde hier precies voor mijn deur. Ik hoorde een motor hard optrekken en daarna een verschrikkelijke klap. Dus ik stierde gelijk naar buiten, ondertussen 112 bellend. Bleek dus een van "onze" members van hier te zijn. Gelukkig voor hem liep het goed af en had hij slechts wat kneuzingen.

Maar ben dus benieuwd hoe het verder is afgelopen met de verzekering etc. etc.
 
Dat kan je wel stellen, heel zijn voorvork was afgebroken en hij is gelukkig over die auto gevlogen.
Heeft in een van de eerdere NH topics gestaan. Gebeurde hier precies voor mijn deur. Ik hoorde een motor hard optrekken en daarna een verschrikkelijke klap. Dus ik stierde gelijk naar buiten, ondertussen 112 bellend. Bleek dus een van "onze" members van hier te zijn. Gelukkig voor hem liep het goed af en had hij slechts wat kneuzingen.

Maar ben dus benieuwd hoe het verder is afgelopen met de verzekering etc. etc.
idd nu je het zegt ja!!
hij had een rood/wit/blauwe yammie idd!!
 
Hij heeft hier afgelopen week nog een keer gereageerd volgens mij. Hij iig een sm hebben, meer weet ik ook niet :P
 
Over aflopen gesproken: hoe is het met de jatmuis van jou Beemer afgelopen? Is-ie alweer vrij?
Nog steeds niet opgepakt bedoel je. Er ligt nog DNA materiaal te wachten op een mix in Rijswijk. Niet dat dat veel uit zal maken. Van een kale kip kun je niet plukken. Heb het voor mezelf al afgeschreven. Jammer, maar het is maar geld. Er zijn ergere dingen in het leven. Ik kan tegenwoordig goed relativeren.
 
In warmenhuizen rijdt de smeris ook rond in een blauwe golf.. wel balen als je gepakt wordt voor belle in de auto :S 150 euro. paar dagen later kreeg ik de boete al binnen dacht ik mara was nog geflitst ook :S en op de AC de graaf staat de politie ook zowat altijd te flitsen met zon kut auto
kan daar eigenlijk geen medelijden mee hebben, maar misschien is dat vanwege de tientallen dwazen die mij bijna aanrijden omdat ze zitten te bellen achter het stuur.
 
toch niet van achter? ;) met die auto's flitsen ze voor zover ik weet altijd de achterkant van je auto, want zij hebben die flitsspullen op hun grille zitten...

teller wijkt niet af lijkt me, kwam van m'n rijschool en was al 3 flitspalen gepasseerd met dezelfde snelheid op m'n teller. wel wisselde ik van baan tijdens het flitsen, misschien dat dit van invloed is?
foto dus opvragen... als er nog een voertuig opstaat is de meting niet geldig en kan ie nietig worden verklaard... maar wel een serieus bezwaar indienen en niet van "ik weet zeker dat ik niet te hard reed" ....
 
foto dus opvragen... als er nog een voertuig opstaat is de meting niet geldig en kan ie nietig worden verklaard... maar wel een serieus bezwaar indienen en niet van "ik weet zeker dat ik niet te hard reed" ....
ja klopt, ik ga binnenkort ook even een bezwaarschriftje tikken dat het mij niet waarschijnlijk lijkt dat ik zo hard heb gereden. en dat ik misschien wel iets te hard reed op de teller, maar zeker geen 10km en daarom graag de certificering van de diender wil zien en het eikrapport (en zijn er ook nog andere zaken die je op kunt vragen/die moeten kloppen?)
 
ja klopt, ik ga binnenkort ook even een bezwaarschriftje tikken dat het mij niet waarschijnlijk lijkt dat ik zo hard heb gereden. en dat ik misschien wel iets te hard reed op de teller, maar zeker geen 10km en daarom graag de certificering van de diender wil zien en het eikrapport (en zijn er ook nog andere zaken die je op kunt vragen/die moeten kloppen?)
gewoon de foto opvragen... al die andere zaken kennen ze al.. .dan word je bezwaar meteen afgekeurd... En als je er alleen opstaat dan ben je gewoon de sjors en heb je toch echt ff te hard gereden...

meer info hier: Juridisch • Flitsservice.nl

En nog wat info van www.flitsservice.nl

Bezwaar (administratief beroep)


Als je een boete op de deurmat hebt liggen: schrijf een bezwaarschrift! In de sectie bezwaarschriften vind je tips voor een goed en gemotiveerd bezwaarschrift. Het kost je maar 1 postzegel of 1 faxje. Als je administratief beroep aantekent hoeft je de boete niet te betalen, totdat de beslissing van de Officier van Justitie komt. Deze moet jou volgens de Algemene Wet Bestuursrecht binnen 16 weken een beslissing sturen (niet 4 maanden). Je hoeft niet akkoord te gaan met een verlenging van deze termijn. Het OM stapt echter makkelijk over de rechten van burgers heen.

Bezwaar onder de Wet openbaarheid van Bestuur

Tot nu toe was een beproefde methode om bezwaar te maken domweg de regels volgen die achter op de beschikking stonden. Maar als je twijfelde aan de juistheid van de beschikking en dat in je bezwaar meenam kreeg je vaak niet wat je wilde. Het opvragen van een ijk-rapport of een simpel proces-verbaal werd door de Officier van Justitie weggehoond omdat hij een beroep deed op de zo gehate Wet Mulder. Medewerkers achter Flitsservice hebben nu een methode ontwikkeld die de Wob (Wet Openbaarheid van Bestuur) bij de Wahv (Wet Mulder) betrekt. Daarmee dient de Officier van Justitie zorgvuldiger om te gaan met Mulder-bezwaarschriften dan hij tot nu toe gewoon was. Het grootste succes tot dusver is de zaak Assen, die door Flitsservice.nl werd begeleid. Deze heeft in mei 2007 de landelijke media gehaald.


Succes Richard ;)
 
Laatst bewerkt:
er zijn er zoveel tegenwoordig.
in alkmaar rijd nog een blauwe golf 5
een toyota in de kleur zilver
een groene berlingo
en een seat altea die al een post eerder te zien was :+

ze staan heellllll vaak op de ring alkmaar vanaf ring noord richting broek op langedijk
na de kleine bosjes in het midden van de berm
ik heb soms wel eens een dikke bak met meer als 400pk onder me kont met proefrijden
maar no way dat ik op de S3 ga gassen :N
De berlongo is alweer weg van het podium.
Viel teveel op denk ik zomaar :+

Maar het blijft klote allemaal die gasten. Doet ook net als de rest en dus bij een auto in de berm of naar mijn inziens beetje raar geparkeerd is gelijk het gas eraf en netjes rijden
 
De berlongo is alweer weg van het podium.
Viel teveel op denk ik zomaar :+

Maar het blijft klote allemaal die gasten. Doet ook net als de rest en dus bij een auto in de berm of naar mijn inziens beetje raar geparkeerd is gelijk het gas eraf en netjes rijden

En dat zijn nog de makkelijke auto's.
Veel erger vind ik de "geheime politie" B| en dan niet diegene ala wegmisbruikers met camera's (die spot je zo als je ze inhaalt) maar de agent in burger die jou toevallig ziet en zelf een teringhekel heeft aan motorrijders. :(
Zo eentje heeft mij al een keer gepakt hier bij Veilingterrein Wervershoof.
Sta je te wachten op het stoplicht, alle auto's rijden wel 2x erdoorheen en jij blijft maar wachten....ik denk, rij erdoor, check mijn spiegel of er geen blauw/roze auto aankomt. Zie alleen een dude in een Vectra (in z'n eentje, bij 2 mannen naast elkaar ben ik al wantrouwig, zowiezo op parkeerplaatsen :r en zowiezo met ruitjesbloesen aan _O- )
Geen auto in de verte te bekennen }) en gassen maar.

3 weken later een mooi briefje met verklaring van agent en al, kon het niet ontkennen qua tijdstip en plaats. Ik wist ook welke auto het was :(
(En ik weet van mijn zwager dat hij het ook doet maar vind het gewoon echte NSB-ers bij dit soort lichte vergrijpen)
Kijk, als ik nou de weggebruikers in gevaar breng door dwaas erdoorheen te rijden zodanig dat zij een noodrem moeten maken, tsja, dan is de boete nog terecht maar dit. |(

Dit is trouwens de enige boete die ik de afgelopen 7 !! jaar heb ontvangen. Niet omdat ik braaf rij O-) maar omdat ik een geoefend oog heb ontwikkeld door de jaren daarvoor.
(toen nog zelfs voor de rechter gestaan maar dat is een heel ander verhaal }) )
 
foto dus opvragen... als er nog een voertuig opstaat is de meting niet geldig en kan ie nietig worden verklaard... maar wel een serieus bezwaar indienen en niet van "ik weet zeker dat ik niet te hard reed" ....

ik hoop het. volgens mij ben ik gepakt in wognum na het WFF ritje vorige week zondag.

ik reed vanaf wognum richting provinciale weg, langs die rijschool. minding my own business, hield me aan de snelheid, alleen die mooie bocht daar voor die rijschool pakte ik ff mee met ik denk rond de 100 oid. er reed alleen een auto in die bocht op mijn weghelft. no problemo ik had goed overzicht en kon zien dat er van de andere kant niets aan kwam.

dus ik stak hem professioneel binnendoor, maar net toen ik de bocht flink hard uitaccelereerde (110-120?) zag ik dat er daar een grijze sedan in de berm :o (de rijdende auto zat precies in het gezichtsveld op het moment dat ik de bocht inging) stond precies aan het einde van de bocht waar ik dus een pieksnelheid had. dus ik nog in de ankers, ik weet niet precies wanneer ie flitst maar hopelijk heb ik nog terug geremd naar 80 oid. maar dan nog, 30 te hard in BBK -O- en volgens mij heb ik nog een 120 op een 80 weg staan ergens in 2004 dus dat zou dan voorkomen worden?

ik heb nog een paar hopen:

1 het was geen flitsauto. ik dacht wel wat zwarts achter het raam te zien en hij stond op een vreemde plaats, maar misshien...? ik overwoog terug te gaan maar als de meting mislukt was en ie me opschrijft zou ik helemaal een eikel zijn.

2 ik zat nog op de verkeerde weghelft en dus niet in zijn meetvlak?

3 die andere auto staat er ook nog op?

als het een flitser was en hij heeft me dan is dat kut. 200+ euro boete, voorkomen? en natuurlijk de shame. haal je met een hoop herrie een auto in waarbij je toch wat te hard rijdt, je hoort die mensen zowat " weer zo'n klote motorrijder denken" en dan wordt je geflitst. |( sta je dan ff voor lul. ik hoorde ze tot aan afslag hoorn noord lachen.
 
ik hoop het. volgens mij ben ik gepakt in wognum na het WFF ritje vorige week zondag.

ik reed vanaf wognum richting provinciale weg, langs die rijschool. minding my own business, hield me aan de snelheid, alleen die mooie bocht daar voor die rijschool pakte ik ff mee met ik denk rond de 100 oid. er reed alleen een auto in die bocht op mijn weghelft. no problemo ik had goed overzicht en kon zien dat er van de andere kant niets aan kwam.

dus ik stak hem professioneel binnendoor, maar net toen ik de bocht flink hard uitaccelereerde (110-120?) zag ik dat er daar een grijze sedan in de berm :o (de rijdende auto zat precies in het gezichtsveld op het moment dat ik de bocht inging) stond precies aan het einde van de bocht waar ik dus een pieksnelheid had. dus ik nog in de ankers, ik weet niet precies wanneer ie flitst maar hopelijk heb ik nog terug geremd naar 80 oid. maar dan nog, 30 te hard in BBK -O- en volgens mij heb ik nog een 120 op een 80 weg staan ergens in 2004 dus dat zou dan voorkomen worden?

ik heb nog een paar hopen:

1 het was geen flitsauto. ik dacht wel wat zwarts achter het raam te zien en hij stond op een vreemde plaats, maar misshien...? ik overwoog terug te gaan maar als de meting mislukt was en ie me opschrijft zou ik helemaal een eikel zijn.

2 ik zat nog op de verkeerde weghelft en dus niet in zijn meetvlak?

3 die andere auto staat er ook nog op?

als het een flitser was en hij heeft me dan is dat kut. 200+ euro boete, voorkomen? en natuurlijk de shame. haal je met een hoop herrie een auto in waarbij je toch wat te hard rijdt, je hoort die mensen zowat " weer zo'n klote motorrijder denken" en dan wordt je geflitst. |( sta je dan ff voor lul. ik hoorde ze tot aan afslag hoorn noord lachen.

die overstreding van 2004 telt niet meer mee. Max 2 jaar bij max 50 te hard.(of je moet beginnend bestuurder zijn.?)
dat 2e voertuig ga daar maar niet vanuit.
Het enige waar je mazzel mee kan hebben is je remmend vermogen. Het apparaat rekent uit waar je zal zijn met een bepaalde snelheid, rem je hard of accelereer je heel snel dan klopt het punt van opnemen niet met jouw positie op de weg en dus hebben ze geen goed beeld van je kenteken.

waarschijnlijk flitst hij voor beide rijbanen dus maakt het niet uit waar je rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan