GSX 750 E/ES/EF

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.592
301
Een topic openen voor een motor die hier toch wel wat aandacht verdient *O*

Waar zijn alle GSX 750 EF/ESsen liefhebbers? Ik ben benieuwd naar de rijverhalen, opknappen, techische vragen e.d. Ik volg alle GS topics, maar GSX hoort daar toch niet echt tussen...........

Ik ben al jaren groot liefhebber van deze motoren, in 1991 kocht ik mijn eerste (deze heb ik nog steeds) een uit Canada een GSX 750 E, met zo'n klein stuurkuipje,
Ik rij nog steeds GSX 750 ES.

Hier wordt het model goed omschreven
Suzuki GSX750ES and GSX750EF model history

WPH
http://www.kotinet.com/henkka/Suzuki/Suzuki%20GSX%20750%20ES%20Service%20Manual.pdf

http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/


Volgens het blad motor in 1985:
[afbeelding]

Dit resulteerde dan in:
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
GSX750ES
full



Strikkie
full



xeneos
full

full

full



Jundie
full



Smiling Pitbull
7e2a5d86db89756ab2bdee1d216ca7d9



mr.smith
IMG00007.jpg



philippehopman
full



Tomcat_
full

full

full



zurp11
heeft inmiddels een metamorfose ondergaan, zie volgende foto
full

full



foxxxxx
full



Sw@tLorD
full



Cecotto
full



Jasper S
5124491494.jpg

1495495404.jpg



AmazingDJ
full



jurgen77
full



molgsx
full
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding, zou ik ook wel willen, maar ik ken mezelf, als ik gepoetst heb gaat het toch weer regen, dus laat ik het maar (ik gebruik de motor vooral voor woon/werk verkeer)
De afgelopen weken was het wel heel erg, bij elke regen/hoosbui die naar beneden kwam, zat ik op de motor.

ik heb je topic gevolg :9~ In no-time deze motor gerestaureerd, geweldig, ik doe je dat niet na. :}
 
Mooi ding, zou ik ook wel willen, maar ik ken mezelf, als ik gepoetst heb gaat het toch weer regen, dus laat ik het maar (ik gebruik de motor vooral voor woon/werk verkeer)
De afgelopen weken was het wel heel erg, bij elke regen/hoosbui die naar beneden kwam, zat ik op de motor.

ik heb je topic gevolg :9~ In no-time deze motor gerestaureerd, geweldig, ik doe je dat niet na. :}

bedankt, maar alles in perspectief hé, ik had 2 maanden vrij omdat ik nog student ben hé(jaja ben maar 19 :P ). men budget was eigelijk wel niet zo vreselijk hoog, ik heb nl nog een racebrommert. Maar ik vind em geslaagd, en iedereen die ik ken vind em mooi, dus ik ben tevreden. *D

jammer genoeg mag ik er nog niet mee rijden B|
 
De mijne is van maart '83 :Y

Maar ze is niet zo mooi als die van jou :N
Ik maak niet zo veel kilometers, maar rij wél het hele jaar door en ben niet zo'n poetser
 
De mijne (es) is uit 1987 en die van mijn vrouw uit 1984.
Rij er best veel mee ,maar onderhoud hem dan ook goed .
Mijn vrouw rijd er dagelijks mee (ef), zal je nog iets verklappen ze staan gewoon buiten :Y
 
Zo, die zien er goed en gepoetst uit, dat krijg ik niet voor elkaar. Vandaag weer naar mijn werk, door de polder, regen en op de terugweg zag ik dat er al weer zout was gestrooid. Hij staat nu wel binnen, maar je wil niet weten hoe hij eruit ziet. :N

Morgen moet hij weer aan het werk, daar is dus geen poetsen tegen |(

ES welke ik op het moment rijdt is uit 88, de reserve E is uit 83 net als de sloper
 
Bij mij van 't zelfde laken een pak!
In de nattigheid wil ze amper blijven lopen! Je ziet gewoon de vonken langs de bougiekabels gaan. Snie goe. :N
Kan ik alleen de kabels vervangen, of moet ik aan een stel nieuwe bobines?
 
De kabels zijn over het algemeen versmolten in de bobines ,dus bij vervanging koop je meestal dit compleet.
Maar er zijn aftersales setjes (immies) te koop die een stuk goedkoper zijn.
Controleer eerst je kappen die zijn meestal de boosdoener ,zonodig koop dan de orginele deze zijn iets duurder dan de immies van NGK maar wel een stuk beter.
 
Dit was mijn eerste gsx 750 Es bere machine atijd spijt gehad dat ik deze verkocht hebt.

full
 
Laatst bewerkt:
De kabels zijn over het algemeen versmolten in de bobines ,dus bij vervanging koop je meestal dit compleet.
Maar er zijn aftersales setjes (immies) te koop die een stuk goedkoper zijn.
Controleer eerst je kappen die zijn meestal de boosdoener ,zonodig koop dan de orginele deze zijn iets duurder dan de immies van NGK maar wel een stuk beter.
Ik hoopte eigenlijk dat ik centjes kon besparen door alleen nieuwe kabels te doen.
Kappen heb ik al gedaan, dat hielp wel iets, maar ik zag gister de vonken van de kabels springen. :( Ziet er leuk uit maar rijdt voor geen meter :N
 
Ik hoopte eigenlijk dat ik centjes kon besparen door alleen nieuwe kabels te doen.
Kappen heb ik al gedaan, dat hielp wel iets, maar ik zag gister de vonken van de kabels springen. :( Ziet er leuk uit maar rijdt voor geen meter :N


Zo duur zijn ze niet hoor de immitaties kosten ongeveer 60 euro per stuk ,wat je wel kan proberen dat is de kabel uit de bobine frotten want als het goed is zit die er op de zelfde manier in zoals je de kap op de kabel zet (dus gedraait).
Alleen zal je de boel daarna wel weer dicht moeten kitten met een rubberafdichtmiddel.
Anders eens sloperijen afbellen !!!

Tip zag dat je in het noorden woont ,rijd eens langs Roukama parts in Wormerveer die gasten hebben onzettend veel in huis ook sloop onderdelen www.roukama.nl
 
Laatst bewerkt:
Dat viel alweer alles mee! *D Ik heb de bobines goed schoongemaakt, en toen bleek dat de kabels gwoon rechtstreeks op een doorn geprikt zitten :) Allen maar afgedicht met een soortement doorvoertule.
Morgen effe nieuwe kabels + doppen kopen en dan weer lekker :]

Voor het geld van die bobines koop ik lekker nieuwe winterhandschoenen...
Of wanten...
Handschoenen zien er beter uit :9~
Wanten zijn warmer :Y
Weet het nog niet

:W
 
@Alfa GTV,..je hebt het over 100km enkele reis woonwerk. Das 200km per dag,..800 a 1000km per week,...Dat is minstens 45000km per jaar,...dat is een megakilometerstand neem ik aan?

Ik doe met mijn Bandit 1200 elke werkdag 90km,...nu 51000km,.. :]
 
Laatst bewerkt:
@Alfa GTV,..je hebt het over 100km enkele reis woonwerk. Das 200km per dag,..800 a 1000km per week,...Dat is minstens 45000km per jaar,...dat is een megakilometerstand neem ik aan?

Ik doe met mijn Bandit 1200 elke werkdag 90km,...nu 51000km,.. :]



Ik ga 3 X per week naar mijn werk, om het aantal keren reizen te verminderen werk ik wat meer uren per dag, maar voor mijn werk moet ik af en toe ook rijden. Ik kom uit op zo'n 700 km per week. Vandaar dat ik ook een reserve motor heb en wat onderdelen. 8-)

Ik rij bij bijna alle weeromstandigheden, kou vind ik niet zo erg, maar regen vind ik verschrikkelijk, vooral in het donker. Je ziet af en toe niets (spray, condens en dat je toch op een gegeven moment nat wordt ;( ) en gladheid vind ik eng, dus heel af en toe pak ik de auto en zit dan vreselijk te zweten en te balen als ik in de file sta. :W
 
Hallo Alfa gt,

Das ook toevallig, ik heb ook een Suzuki GS(X)750E 1982 de eertse 16 klepper met electronische ontsteking, 1991 is deze motor ingevoerd uit Cannada.
Het leuke aan deze motor is 1998 in mijn bezit 24000 km. vanaf begin wegenbelastingvrij.
De eerste paar weken een kleine reparatie gehad en daarna storingsvrij gereden, er staat nu +/- 54000 op de teller.
Het is nu mijn tweede motor naast een BMW R1100RS voor lange ritten GS Suzuki bijeenkomsten. http://www.gs-ownersclub.tk/overijsselnl.htm (Gs-owners club Alles over de Suzuki GS en voor de liefhebbers van de GS.)

Frans.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan