Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe maar een fotootje, jouw grijns hebben we volgens mij ook nog niet gezien.
 
Succes ermee, s'morgens zou het rond de 1 à 2 °C zijn. Zolang het droog blijft is er niets aan de hand.
 
De enige plaats waar ik het na verloop van tijd koud krijg zijn mijn armen en mijn achterhoofd (schuberth J1) en ik rij nog steeds rond met mijn zomerhandschoentjes :)
 
Over de Schuberth J1 btw, fijne helm alleen wel last dat het vizier beslaat vooral bij regenval. Ook voel ik af en toe een druppel naar binnen schieten via de bovenste rand van het vizier.
 
Over de Schuberth J1 btw, fijne helm alleen wel last dat het vizier beslaat vooral bij regenval. Ook voel ik af en toe een druppel naar binnen schieten via de bovenste rand van het vizier.


ik gebruik voor de binnenzijde van mij vizier RAINOX Anti-navel.
werkt perfect geen last meer van een beslagen vizier.
 
Hallo stradje,

Ik heb bij de motorzaak al aangegeven dat ik hem zelf wil plaatsen.
Heb op dit forum al gelezen over de problemen bij het plaatsen van het scherm tov de handkappen. Ik wil zelf even bekijken want de beste oplossing is, het stuur kantelen of het scherm aanpassen. De optie die op het forum besproken is om iets uit de handkappen te halen lijk mij niet mooi, lijkt mij net zo erg als de beschadiging.
Als ik eruit ben wat ik zal doen, zal ik hiervan wel wat grotere foto,s van plaatsen.
En inderdaad is dit niet zo handig van suzuki, en dan helemaal een beetje dom om hier dan ook nog mee op een beurs te gaan staan.


Vandaag Vario-scherm opgehaald, ziet er mooi uit en is iets dikker dan het standaard-scherm.
Ook nog een meevaller, prijs op suzuki side 179 Euro.
Heb het Vario-scherm bij Motor Oost voor 155 Euro mee gekregen.
Toch aardige jongens daar in Rijssen.
Nu nog zaterdag bepalen wat aan te passen en dan monteren.

full
 
Scherm vanavond gemonteerd onder de bouwlamp.
Ik heb het stuur achterover gekantelt, stuur en beugel met kraspen gemerkt en hierna het stuur +/- 2mm gekantelt.
Bij de handvaten scheelt dit dik 1,5 cm, waardoor de handkappen niet tegen het scherm komen.
Het kan dus zonder te zagen in het scherm, zitpositie vindt ik ook iets aangename geworden doordat het stuur iets lager is geworden.
Nu nog aankomend weekend touren door weer en wind of het vario-scherm ook voldoet aan mij verwachtingen.
full

full

full
 
Mooie waardes DSB maar reset je de teller wel na een tankbeurt? Ik haal nu max 1 op 24,9.
Hey Andrezo, kan ik een keertje bij je langskomen dat je ook mijn stuur kantelt :)
Krijg je dat stuur dan wel weer passend in zijn plastic omhulsel?
Ik heb gegoogled voor Rainox anti-navel maar geen hits gevonden. Heb je een site voor me? Heb je trouwens ook de J1 of heb je een andere helm?
Ennuh Stradje, ik had ook ff een sponsje in mijn luchthapper gedaan, nou die ligt nu ergens op de A12 hahaha....onder het rijden dacht ik; He?! Wat is dat voor geel ding dat net lans mijn helm scheerde.
 
Laatst bewerkt:
Scherm vanavond gemonteerd onder de bouwlamp.
Ik heb het stuur achterover gekantelt, stuur en beugel met kraspen gemerkt en hierna het stuur +/- 2mm gekantelt.
Bij de handvaten scheelt dit dik 1,5 cm, waardoor de handkappen niet tegen het scherm komen.
Het kan dus zonder te zagen in het scherm, zitpositie vindt ik ook iets aangename geworden doordat het stuur iets lager is geworden.
Nu nog aankomend weekend touren door weer en wind of het vario-scherm ook voldoet aan mij verwachtingen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Netjes aangepakt, Andrezo! Ik vermoedde al dat het met het kantelen van het stuur kon worden opgelost. Stom dat ze dat Suzuki kennelijk zelf niet duidelijk maken aan hun dealers?! :? Zou een hoop onnodige beschadigingen schelen!

Nu ik weet dat het kan zonder beschadigingen ga ik misschien ook wel die kappen aanschaffen. Ik moet alleen nog even uitzoeken of die te combineren zijn met die Daytona verwarmde handvatten (iets breder dan standaard).

Ik heb bij het onderzoeken hoe ik mijn verwarmde handvatten ga monteren ook mijn stuur wat naar achteren gekanteld en vind dat eigenlijk ook relaxter rijden. Bij mij zat het stuur zelfs niet gecentreerd! :?

Ga je ook nog experimenteren met dat sponsje in de luchthapper? TIP: als je ook gaat experimenteren met die verhoogde fliptop is er een dingetje waar echt op moet letten: dat is de gleuf waar het verstelmechanisme doorheen moet lopen. Dat komt behoorlijk kritisch!

Zou jij trouwens ook trek hebben in zo'n technische sessie die Lyonel voorstelt?! Want dan zouden we met zijn vijven zijn en dat is denk ik wel voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Er moet nog wel een techneut bij zitten of bellen we de ANWB en zeggen we dat we met pech staan hehehe....
Stradje, je had toch die moffen besteld? Ga je nu en die moffen monteren en de handkappen?
 
Ik heb gegoogled voor Rainox anti-navel maar geen hits gevonden.
Probeer eens Rain-X en anti-nevel (volgens mij ben jij vast niet anti-navel, mits "esthetisch" verpakt!) ;) Je kunt overigens ook kijken op www.louis.de en volgens mij ook op www.rad.eu (geen verzendkosten).
Ennuh Stradje, ik had ook ff een sponsje in mijn luchthapper gedaan, nou die ligt nu ergens op de A12 hahaha....
Dat had ik wel eens willen zien!! Je zou gewoon een sponsje uit zo'n blauw schoonmaaksponsje kunnen gebruiken: eerst gewoon met wat geweld half erin proppen en pas later op maat knippen/snijden en zwart spuiten, wanneer je overtuigd bent van het gunstige effect op het kabaal.

Ik ben overigens gisteren toch maar niet met de Burgman gegaan, gezien de meldingen van gladheid (mijn vrouw verklaarde mij voor gek wanneer dat soort risico's nam!). Vanuit de auto leek het overigens mee te vallen. Zou volgens mij wel erg koud aan de klauwen zijn geweest omdat ik mijn verwarmde handvatten nog moet monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik moet nu maar een groter sponsje kopen, maakt het nog uit zo'n groffe of zo'n fijne?
Ik heb Rain-X liggen, wat een @#$%spul. Dus die anti-fog van hun ga ik niet eens proberen.

BTW heb nog ff de factuur voor mijn 1000km beurt erbij gepakt:
werkzaamheden 1000km beurt uitgevoerd: 58,40
Shell Advance VSX 10W40: 20,12
oliefilter: 6,96
o ring: 2,09
pakking ring: 2,74
klein materiaal: 4,20
milieuheffing: 3,15
btw 19%: 18,56
totaal: 116,22 euro.

Ik denk dat hij nu zijn korting aan het terugverdienen is, aanschaf Burgman AN400 + Z opties: €6400,-.
Voor de 6K beurt ga ik maar ff ergens anders zoeken.
 
He Lyonel: Dan is je aanschaf beslist niet duur geweest...ik was dat bedrag kwijt zonder Z opties. In dat geval zou ik mij niet druk maken over die paar tientjes teveel. Ik vind dat je een goede deal hebt gemaakt. Je materiaal klopt wel...alleen dat uur loon is wat overdreven voor je 1000 km beurt.

Ik hoor jullie allemaal over dat sponsje..scheelt dat echt zoveel? En men heeft dit er toch niet voor niets in gemaakt....

Nee ben niet vergeten te resetten...trouwens, de verbruiksteller geeft dit zelf aan. Als ik vaker volgas rijd haal ik dit natuurlijk ook niet meer.

Voor jullie verder gaan met verwarmde handvatten: Ik lees daar toch wat mindere berichten over...dat juist waar de rijwind je handen raakt je nog steeds geen verwarming hebt. Zijn de elektrische handschoenen niets voor jullie? Mij bevalt dit prima.
 
Ja ik moet nu maar een groter sponsje kopen, maakt het nog uit zo'n groffe of zo'n fijne?
Ik heb Rain-X liggen, wat een @#$%spul. Dus die anti-fog van hun ga ik niet eens proberen.

BTW heb nog ff de factuur voor mijn 1000km beurt erbij gepakt:
werkzaamheden 1000km beurt uitgevoerd: 58,40
Shell Advance VSX 10W40: 20,12
oliefilter: 6,96
o ring: 2,09
pakking ring: 2,74
klein materiaal: 4,20
milieuheffing: 3,15
btw 19%: 18,56
totaal: 116,22 euro.

Ik denk dat hij nu zijn korting aan het terugverdienen is, aanschaf Burgman AN400 + Z opties: €6400,-.
Voor de 6K beurt ga ik maar ff ergens anders zoeken.

Bij kuinder in hilversum staat er 1 voor 5900 euro in de aanbieding zilver en nieuw.
 
Hij staat wel onder de occasions met 1 hele kilometer plus de kosten rijklaar maken moeten er nog bij denk ik.

Anyways...hoe verwijder je de plastic stuur cover, als ik die eraf krijg kan ik misschien zelf het stuur kantelen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie waardes DSB maar reset je de teller wel na een tankbeurt? Ik haal nu max 1 op 24,9.
Hey Andrezo, kan ik een keertje bij je langskomen dat je ook mijn stuur kantelt :)
Krijg je dat stuur dan wel weer passend in zijn plastic omhulsel?
Ik heb gegoogled voor Rainox anti-navel maar geen hits gevonden. Heb je een site voor me? Heb je trouwens ook de J1 of heb je een andere helm?
Ennuh Stradje, ik had ook ff een sponsje in mijn luchthapper gedaan, nou die ligt nu ergens op de A12 hahaha....onder het rijden dacht ik; He?! Wat is dat voor geel ding dat net lans mijn helm scheerde.

Hallo Lyonel,

Natuurlijk mag je een keer langs komen, weet alleen niet of Almelo te ver voor je is.
Eigenlijk is het stuur kantelen zelf wel goed te doen, hoef je niet zo handig voor te zijn.
Aan de onderkant van het plastic-omhulsel zitten zowel links als rechts een doordrukker.
In het midden zit rondje dit is het midden stiftje, deze moet je met een schroevendraaier een stukje naar binnen drukken (het geeft een klein klik geluidtje).
Hierna kun je met een kleine schroevendraaier de doordrukker er uit wippen.
Hierna kun je het onderste deel van het omhulsel verwijderen, met duim en vingers onderste deel inknijpen en naar beneden trekken. Dit gaat wel een beetje strak, maar gewoon goed trekken het deel is sterk genoeg en gaat niet kapot.
Hierna kun je het bovenste deel verwijderen bij een van de handvaten beginnen.
Het zit met een plastic harpje, geklik op het stuur(op het buddysit zitten en naar je toe trekken. Als de zijkanten los zijn bovenste deel in het midden vast pakken en naar boven trekken. Hierna kun je het stuur laten kantelen met een inbussleutel 6MM, bouten zitten wel goed vast(extra buisje om over de inbussteutel is wel handig, kun je iets meer kracht zetten). Dan boven kap weer op zijn plaats drukken hierna onderste deel weer bevestingen. Nu doordrukkers weer plaatsen, wel even stiftje terug drukken zodat hij nu uit de vlakke kant steek. Doordrukker in het gat drukken, dan het stiftje indrukken en vast zit de handel weer.
Rain-X nevel zie foto.
Helm die ik heb is een M.Robert MR312 niet de duurste, maar bevalt mij goed zie ook foto.
full

full
 
Netjes aangepakt, Andrezo! Ik vermoedde al dat het met het kantelen van het stuur kon worden opgelost. Stom dat ze dat Suzuki kennelijk zelf niet duidelijk maken aan hun dealers?! :? Zou een hoop onnodige beschadigingen schelen!

Nu ik weet dat het kan zonder beschadigingen ga ik misschien ook wel die kappen aanschaffen. Ik moet alleen nog even uitzoeken of die te combineren zijn met die Daytona verwarmde handvatten (iets breder dan standaard).

Ik heb bij het onderzoeken hoe ik mijn verwarmde handvatten ga monteren ook mijn stuur wat naar achteren gekanteld en vind dat eigenlijk ook relaxter rijden. Bij mij zat het stuur zelfs niet gecentreerd! :?

Ga je ook nog experimenteren met dat sponsje in de luchthapper? TIP: als je ook gaat experimenteren met die verhoogde fliptop is er een dingetje waar echt op moet letten: dat is de gleuf waar het verstelmechanisme doorheen moet lopen. Dat komt behoorlijk kritisch!

Zou jij trouwens ook trek hebben in zo'n technische sessie die Lyonel voorstelt?! Want dan zouden we met zijn vijven zijn en dat is denk ik wel voldoende.

Hallo stradje,

ben vanavond even rond geweest met brugie, stuur iets lager bevalt mij ook beter.
Mij is wel opgevallen, dat er een kans is als je lange benen hebt dat je met je knieen de handkappen kunt raken(ik heb hier geen last van heb korte pootjes) misschien dat suzuki daarom geen melding maakt over het kantelen van het stuur.

Het sponsje ga ik ook nog uitproberen, en fliptop ga ik eerst nog even uitproberen neem volgende week brugie de hele week mee naar het werk(Almelo-Deventer 98 Km).
Als er toch een grootere op moet, zal dit wel lukken heb van uit vorige hobby een draaibankje en een freesbankje dus een recht sleufje zal wel lukken.

Wat betreft technische-sessie, ben op zich wel technisch en krijg het meeste wel voor elkaar. Echter weet ik niet of het voor mij wel loont om mee te doen, want het zal dan in hoofdzaak om de kleinere reparaties gaan en waar ik dan half nederland voor zal moeten afrijden. Bij grotere reparaties zou ik al moet overnachten denk ik.
 
Thanks voor de uitleg Andrezo maaruh...kan je misschien een photoshoot maken? En anders doe ik wel ff Utrecht-Almelo.

Rain-X producten, daar heb ik alle vertrouwen in verloren na de aanschaf van regen abweiser, wat een @#$% spul. Heb nu maar met een droog blokje zeep over mijn vizier "geschuurt" en daarna weer opgewreven, kijken of dat werkt.
 
Hi MF'ers,

Vandaag mijn varioscherm gemonteerd gekregen. Dit scheelt niet zoveel als ik had verwacht maar het echte gebulder alsof er een boeing 747 naast mij opstijgt is wel weg. Hoop zo wat gehoorschade te voorkomen. Zie hier een foto van mijn trots in het ochtendzonnetje.
En nog steeds te groot bestand terwijl de kleinste camerastand geselecteerd is. Tjee, kost een iets grotere foto de beheerder van dit forum zijn spaargeld of zo? Heb bij andere fora nooit dit probleem. :( Any how....hij ziet er eender uit als die andere grijze met varioscherm. :')
 
Hey DSB71, hoe lang ben je eigenlijk?
Ennuh...gewoon je foto ergens anders kwakken (hyves?) en dan doorlinken.
 
Ik ben 1.84. Het Varioscherm in de hoogste stand maakt verschil met het standaard scherm. De hoogte komt dan tot mijn voorhoofd ipv de kin. Dan was het geluid met 100 km niet om aan te horen. Het verbruik is idd iets hoger. Heb nu 25.7 op een liter.

Alvast fijn weekend allemaal!
 
Okay, nou dan heb ik niets te klagen met mijn 1.75 hahaha...anyways ik laat mijn fliptop altijd in de hoogste stand maar vond het geluid toch nog te wensen over laten, ik ben kennelijk te verwend.
 
Thanks voor de uitleg Andrezo maaruh...kan je misschien een photoshoot maken? En anders doe ik wel ff Utrecht-Almelo.

Rain-X producten, daar heb ik alle vertrouwen in verloren na de aanschaf van regen abweiser, wat een @#$% spul. Heb nu maar met een droog blokje zeep over mijn vizier "geschuurt" en daarna weer opgewreven, kijken of dat werkt.

Lyonel,

Als het zaterdag hier in het twente-land droog blijft, wil in mijn stuur nog iets aanpassen.
Zal hier dan een paar foto's van maken en hier op het forum plaatsen. Als je het dan nog niet ziet zitten, moeten we maar een keer een afspraak maken dat je langs komt in Almelo. :]

Wat betreft de Rain-X, ik behandel 1 x in de week de binnenzijde van mijn vizier.
Moet wel zeggen dat na een dag zo drie de werking wel duidelijk minder wordt, dus echt een super oplossing is het niet(maar ja beter iets dan niets). :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan