Chinese motorscooters

andere merken ( een aprillia sc 250 of vespa bijvoorbeeld) leveren ook significant meer prestaties. dat is ook wat waard.En van die 250'ers weet ik het niet, maar alles tot 125/150 heeft het honda GY6 kloon motortje en daar mankeert dus weinig aan en onderdelen zijn daarvoor genoeg te krijgen. alleen de rest zoals kappen en wielen en de rest is dubieus dus. verder, neem een nieuwe chinees onder handen door alles in te vetten/ smeren en alles aan te draaien en je komt al een heel eind (zelfs bij mijn kymco viel er van alles af omdat niet alles aangedraaid was) er zijn zat reguliere scooter dealers die "bekende chinezen" verkopen.
en dan hebben we het over een amg, luuko, baotian, keeway, bisan lifan en nog zo'n paar merken en die dingen zijn toch allemaal redelijk betrouwbaar.
daarnaast heb je ook die container partijen zoals die supermarkt scooters, neem mee voor weinig en garantie tot de deur....
 
Gewoon 1 jaar garantie

Wel grappig, staat ook in het boekje.:

300 km: olie en versnellingsbakolie verversen, alle boutjes aandraaien
 
€3000 voor een chinese MS vind ik best pittig hoor, als je beseft dat ze meestal beneden de €1500 worden aangeboden...
Maar misschien is van dit model de kwaliteit beter.
Melvin, plaats eens wat mooie foto's svp, ben best benieuwd namelijk.
 
Na de eerste 300km? Dat is wel vlot. Boutjes aandraaien is vrij normaal, staat denk ik wel in elk boekje, in elk geval bij 1-pitters. Wat is de interval erna van olie wisselen?

En 3000 euro is inderdaad flink aan de prijs voor een merk wat zich nog niet echt heeft bewezen op de markt. Dan koop ik liever voor dat geld een Suzuki Sixteen 150 (heeft meer dan 11kw vermogen neem ik aan) of leg ik ietsje bij voor een Burgman 200, om bij de maxiscooter te blijven.

Maargoed, wie weet is het best een goeie scooter. Ben benieuwd hoe je ervaringen zijn en hoop dat je ze de komende maanden ook af en toe hier op motor-forum zet. De Chinezen worden pas beter als mensen 'm durven te kopen en kritiek kunnen leveren op wat beter kan. Nadeel is dat als het dan beter wordt, de prijzen ook omhoog gaan. Maar dan praat ik meer over de motorscooters van 1000 euro enz.
 
Ik wist niet dat AGM ook motorscooters maakte. Voor welke topsnelheid wordt deze scooter opgegeven?
 
Olie is na 300 km iedere 1000 km

Mijn bevindingen tot nu toe:
- goede koplampen
- remt goed, voor en achter schijf
- Geen gekke rammeltjes, zit dus degelijk in elkaar geschroefd
- Grove banden, voelbaar en hoorbaar
- goede opbergmogelijkheden, buddy en kofferbakje (helmbak)
- .....

Ik ben m nog aan het inrijden, dus ik ga nog niet harder dan 85 km/u op de teller.

Topsnelheid is 95 km/u volgends boekje.

Zal binnenkort even foto's schieten
 
Foto-6HGTB4A3.jpg

Foto-4XHX7FZG.jpg

Foto-NQGWTZ6M.jpg

Foto-6QQFWYVB.jpg

Foto-JPNW3ECG.jpg

Foto-QLU44NHD.jpg

Foto-X8QSSG7T.jpg

Foto-S3MMWBWG.jpg
 
Proficiat, veel plezierige en veilige km gewenst. Ziet er toch zeer goed uit, en veel opbergruimte. :Y
Iedere 1000 km olie verversen, zal mijn inziens een kostelijk motortje worden. ;(
Zou voor alle zekerheid maar eens goed informeren. Is misschien slecht vertaald (van chinees naar NL). :Y

:W
 
Hij ziet er wel mooi uit, dat toegegeven. Maar elke 1000km je olie verversen, wordt erg duur. Gemiddeld is dat toch om de 6000km bij de meeste motoren.

Voor 3000 euro had je ook een Suzuki Burgman UH125 kunnen kopen, ook een maxiscooter met nog meer ruimte onder het zadel (en rondom het stuur) en een topsnelheid van 110-115km/u op een vlakke weg (ik heb er zelfs 125km/u mee gehaald op de snelweg, al liep de weg wel iets naar beneden).
Daarbij 2 jaar garantie ipv 1 jaar garantie.

95km/u is erg weinig voor 250cc, de gemiddeld 250cc'er loopt tussen de 130-140km/u, de Hyosung MS3 scooter (Koreaans) loopt 150-155km/u op de teller. Schijnt de snelste 250cc motorscooter te zijn (die kost trouwens 800 euro meer dan jouw AGM)


Het is niet om je AGM af te kraken, maar hij is veelste duur voor wat je voor je geld terugkrijgt.
Zou me dan als verkoper ook de ogen uit m'n kop schamen om zoiets te durven verkopen voor dat bedrag. 1500 euro is leuk, maar dat zou dan ook echt het maximale bedrag zijn wat je voor zoiets mag vragen.
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is wordt er bij de 300 km beurt nog wat nagekeken/aangepast. Sproeier van carburateur, en nog wat kleine dingen.

Maar let op he, ik ben m nu aan het inrijden, zoals aangegeven in het boekje.

Tja, iedere 1000 km olie verversen, gewoon 10W40, maargoed, misschien kan ik dat oprekken en gewoon pijlen en afentoe bijvullen indien nodig.

Hoeveel liter olie gaat er in een Japanse 250 cc dan ? In mijn Chinees gaat 0.9liter.
 
Melvin, bedankt voor het plaatsen van de foto's. Zo hebben de lezers een idee wat je precies bedoelt met een AGM. Erg fijn dat er ook mensen zijn die andere merken rijden zodat ze hun ervaringen ook kunnen delen.

Om de 1000 km 0.9 liter olie verversen kost je elke 1000 km ongeveer gemiddeld 3 euro. dat is na 10.000km 30 euro. Op zich overleef je die kosten ook nog wel, het is alleen raar dat dat structureel na 1000km moet. Bij Yamaha bijvoorbeeld is dat om de 5 of 6000 km. Maar goed, met een blokinhoud van nog geen liter is die drempel niet zo hoog.

Ander punt is de prijs. Als je hem hier voor 3000 euro kunt kopen vind ik dat dat niet het 'waar voor je geld" gevoel geeft. Ik denk ook dat je bij eventuele inruil ook zult zien dat dit soort scooters reletief sneller in waarde dalen dan een gerenommeerd merk.

Maar goed, dat is koffiedik kijken, maar mijn gevoel laat met meestal niet in de steek.
Ik denk als deze scooters goedkoper zouden zijn (rond de 1500-1750 euro) ze veel populairder worden bij het grote publiek. Als er dan ook iets stuk gaat is de financiële schade nog te overzien. Als je jezelf uit de markt prijst met een nog niet bekend product die toch nog een slechte kwalitatieve naam heeft bij de meerderheid van de mensen dan verander je hier niets aan. Neem een voorbeeld aan Skoda, dat waren vroeger goedkope matige kwalitatieve bakken die steeds populairder werden en meer en meer mensen er mee gingen rijden. Toen het eenmaal liep kwam VW om de hoek kijken en heeft er nu een kwalitatief goede auto van gemaakt. Helaas dan wel is de prijs er nu ook naar. (te duur)

Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst en hoop op een objectief tussenverslag van je, als het niet bevalt dat je het ook zegt.
 
Een Suzuki Sixteen 150 heeft inderdaad ook 11kw bij 9000 toeren, maar wel met +/- 100cc minder. Maar Chineze blokken zijn gewoon niet te vergelijken met Japanse, al die Chinezen hebben namelijk een lage vermogensafgifte voor de inhoud van het blok.

Wat betreft carterinhoud, in bijv. een X-Max 250 gaat 1.4 liter olie. Niet zo'n heel erg groot verschil.

Op die Miniracers.be website staat trouwens dat die AGM 120km/u kan... dus dan kan ie gelukkig wel harder dan 95km/u!

@Laagvliet: Wat is dat voor goedkope olie, een liter voor 3 euro? Voor een beetje olie betaal je per liter toch wel om en nabij de 10 euro. Of is het Chinese olie voor 3 euro? :+ :P
 
Tja, 95 kmu in het boekje...... Wat ik zeg, ik ben m nog aan het inrijden dus ga niet gelijk voluit.
Nu haal ik de 6500 toeren nog niet, waar die de max pks levert.
 
We wachten rustig af :)
Ik zou zeggen: flink rijden met die scooter! Inrijden vind ik maar saai.. en vooral moeilijk om je in te houden... maarja, goed inrijden is belangrijk voor de levensduur, al schijnen de eerste 50km's het meest belangrijk te zijn.
 
Elke 1000 km de olie móeten verversen lijkt me stug. Als de onderdelen zóveel slijten is het blok zo op. En dat geloof ik toch ook niet. Denk dat elke 6 à 10 dkm voldoende moet zijn.

Qua model is het niet mijn smaak, maar er zijn wel meer grote motorscooters die qua model niet mijn smaak zijn. Voor wat betreft vermogen of in elk geval topsnelheid: een 125cctje van Honda of (en hier komt mijn zeer beperkte ervaring kijken) Aprilia kan sneller voor minder...

Maar toch.. Ben vooral benieuwd naar je ervaring qua betrouwbaarheid. Dus als jij nou effe 100.000 probleemloze kilometers rijdt komende 2 jaar.. ;)

Groeten, Karl
 
Melvin, ik ben benieuwd naar je argumenten om voor deze scooter te kiezen en dat bedoel ik niet negatief.
Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik respect voor mensen die van de gebaande wegen durven af te wijken, en ik ben verheugd eindelijk eens de ervaringen te kunnen meebeleven uit eerste hand voor wat betreft een chinese motorscooter.
 
Ik denk dat ik de eerste in NL ben met zo'n scooter.
Het is voor de importeur ook iets nieuws. Voor hun is het ook afwachten hoe de betrouwbaarheid zal zijn.

EN ja, ik hou van nieuwe dingen uitproberen.
 
Melvin, waarom ben je voor deze gegaan en niet voor die Nep-Burgman op hun site met eveneens 250cc en 120km/u top, die 1000 Euro goedkoper is?
 
ga voor iets goeds.... neem piaggio.... betrouwbaar, makkelijk opvoeren

PIAGGIO RULES.....

is natuurlijk wel wat prijziger maar goedkoop is duurkoop....
 
Terug
Bovenaan Onderaan