Krüger & Junginger achterbrug Kawa Z900/Z1000

Kawaz18

MF'er
25 feb 2007
51
0
Wegens gewijzigde plannen voor m'n streetfighterproject heb ik deze achterbrug in de aanbieding :Y , ik ga zelf verder met een ZX10 brug deze past beter bij m'n snode plannen. 8-)
full
 
Inderdaad, de inbouwmaat is 23,5 cm :Y en de afstand wielas-achterbrugas is 52 cm, dit gemeten met de excenters in neutrale (midden) positie.
Deze brug is kant & klaar voor een Z650/Z900/Z1000 frame, voorzien van alle bevestigingspunten voor schokbrekers, kettingkast en remmerij.
Ik heb de brug ook ooit via dit forum voor m'n Z1000 gekocht van Frits! uit Delft, destijds een hartstochtelijk fighterbouwer. De brug heeft mij inclusief poedercoaten 450 euro gekost maar voor 400 euro ben ik bereid er afscheid van te nemen. Lijkt me geen verkeerde deal gezien de nieuwprijs van 600 euro (Klasmo Z-Bikes). Affijn ik hoor/lees 't wel of er nog belangstelling voor is, anders kan ik 'm altijd nog 's in m'n Z650 prakken.
 
Ehhh....voor alle duidelijkheid Henk, dit is dus geen GSXR-brug maar een Krüger & Junginger die speciaal voor de Z-frames bestemd is.
 
Inderdaad, de inbouwmaat is 23,5 cm :Y en de afstand wielas-achterbrugas is 52 cm, dit gemeten met de excenters in neutrale (midden) positie.
Deze brug is kant & klaar voor een Z650/Z900/Z1000 frame, voorzien van alle bevestigingspunten voor schokbrekers, kettingkast en remmerij.
Ik heb de brug ook ooit via dit forum voor m'n Z1000 gekocht van Frits! uit Delft, destijds een hartstochtelijk fighterbouwer. De brug heeft mij inclusief poedercoaten 450 euro gekost maar voor 400 euro ben ik bereid er afscheid van te nemen. Lijkt me geen verkeerde deal gezien de nieuwprijs van 600 euro (Klasmo Z-Bikes). Affijn ik hoor/lees 't wel of er nog belangstelling voor is, anders kan ik 'm altijd nog 's in m'n Z650 prakken.
Weet je ook welke diameter de assen hebben? Is dat hetzelfde als op de Z650/Z900/Z1000? (17mm)
Wat voor maat achterwiel kan je hier in prakken?
 
Weet je ook welke diameter de assen hebben? Is dat hetzelfde als op de Z650/Z900/Z1000? (17mm)
Wat voor maat achterwiel kan je hier in prakken?
:) :W Allo,allo.....listen carefully, I will say this only once :)
Deze brug is speciaal voor de Z-frames gemaakt, alles is dus hetzelfde qua bevestigingen, asdiameters enz. De diameter van de wielas is 20mm en de achterbrugas is 16mm , precies zoals op m'n Z650 & Z1000. (dus geen 17mm!!!) :N
Volgens de fabrikant moet er een 180 band in passen, eerlijk gezegd heb ik daar zo m'n twijfels over. Dat zal dan wel met de nodige g#!*^gloeiende#* gepaard gaan!
Een 170 band gaat zeker lukken (zie pic)
full
 
Ehhh....voor alle duidelijkheid Henk, dit is dus geen GSXR-brug maar een Krüger & Junginger die speciaal voor de Z-frames bestemd is.


weet ik , ik zeg dat om de eenvoudige reden : de gsxr bruggen passen ook in de zedjes ;)

mooie brug , maar voor die prijs sla ik over .


succes
 
:W Nog effe een piccie van de huidige staat......opnieuw gepoedercoat, daarna nooit mee gereden :]
full
 
Grappig dat ik hem weer eens te zien krijg :) Die brug kostte trouwens rond de 900 nieuw voor zover ik mij kan herinneren.
 
Ik heb de brug ook ooit via dit forum voor m'n Z1000 gekocht van Frits! uit Delft, destijds een hartstochtelijk fighterbouwer.

Moet nog even over een bepaalde prijs onderhandelen, maar die hartstochtelijkheid zit er hoogstwaarschijnlijk weer aan tekomen... en wel met de bouw van een dikke 1 cilinder 2 takt buikschuivert. Kom ik tenminste ook weer eens op MF
 
Terug
Bovenaan Onderaan