vrouw 150 cm zoekt goedkope chopper zeer laag voor max 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerdakensen

Rookie
19 nov 2008
4
0
leeuwarden
hoi ik woon in leeuwarden en begin me te orienteren in de wereld van motoren. een chopper vind ik het mooist. nu zoek ik een goedkope motor voor een kleine vrouw 150 cm lengte dus, met een klein budget, 1000 euro. waar moet ik op letten bij aanschaf van mijn eerste motor?? welke dingen gaan het eerst kapot ??en wat kost een motor per maand en per jaar?? is er in leeuwarden of omgeving ook een leuke motorclub voor dames zoals ik?? is er in lwd ook een motordagje??beurs??wat zijn goede adressen om in het noorden een motor te kopen?? of beter particulier??
graag hoor ik van je!! mvg gerda uit leeuwarden.
 
Laatst bewerkt:
hoi ik woon in leeuwarden en begin me te orienteren in de wereld van motoren. een chopper vind ik het mooist. nu zoek ik een goedkope motor voor een kleine vrouw 150 cm lengte dus, met een klein budget, 1000 euro. waar moet ik op letten bij aanschaf van mijn eerste motor?? welke dingen gaan het eerst kapot ??en wat kost een motor per maand en per jaar?? is er in leeuwarden of omgeving ook een leuke motorclub voor dames zoals ik?? is er in lwd ook een motordagje??beurs??wat zijn goede adressen om in het noorden een motor te kopen?? of beter particulier??
graag hoor ik van je!! mvg gerda uit leeuwarden.

Zoiets ... :+
full
 
Geloof dat deze vrouw ook een kleine motor heb!!!
Ze komt nog net niet aan de 1500mm dus je zou er theoretisch op moeten passen!

full
 
Als je 1.50 bent kun je bijna op alle choppers rijden, ik heb zelf een honda shadow 600, en die is ook erg laag, maar wel zwaar, je kunt dus beter naar het gewicht van de motor kijken, zoals bijvoorbeeld een honda rebel 250 of 450, die zijn een stuk lichter.

dus de keus is uit:
1 honda Rebel 250 of 450cc
2 honda Nighthawk 250cc
3 honda shadow vt500 of 600
4 honda vf 500 magna (ja we zijn honda fan)
5 Kawasaki 450LTD
6 Yamaha XV 535

Ik zal er vast wel een paar vergeten zijn

groetjes mariette
 
Als je 1.50 bent kun je bijna op alle choppers rijden, ik heb zelf een honda shadow 600, en die is ook erg laag, maar wel zwaar, je kunt dus beter naar het gewicht van de motor kijken, zoals bijvoorbeeld een honda rebel 250 of 450, die zijn een stuk lichter.

dus de keus is uit:
1 honda Rebel 250 of 450cc
2 honda Nighthawk 250cc
3 honda shadow vt500 of 600
4 honda vf 500 magna (ja we zijn honda fan)
5 Kawasaki 450LTD
6 Yamaha XV 535

Ik zal er vast wel een paar vergeten zijn

groetjes mariette
 
Een grapje moet kunnen, maar een nieuweling op het MF met een heel normale vraag al direct wegjagen met de volle laag sarcasme, lijkt me niet de goeie manier.

Een heel goede keus zowel voor iemand van 1m50 als voor iemand die wil leren motorrijden, en liever een chopper wil, is de Yamaha Virago XV535.
Ook de Suzuki Savage, en een Honda Rebel zijn redelijk ...



Al is 1000€ echt wel weinig voor een (betrouwbare) motor. Reken eerder op 1500 a 2000€.
Als het ook iets anders dan een chopper (niet zo handig in de winter) mag zijn dan is er veel meer keus ...

En daar komt dan nog je motorjas + broek + laarzen + handschoenen + helm bij: reken ook maar op 750€ voor goed (maar budget) nieuw materiaal. Tweedehands of stockverkoop zal goedkoper zijn. Een ouder pak (versleten, maar veilig) scoren bij iemand die een nieuw heeft gekocht in afwachting dat je motorrijden leuk genoeg blijft vinden om wat meer geld uit te geven kan ook ....

Qua kosten ... tjah ...
Aankoop motor
Aankoop kledij & stuff
Verzekering
Rijbelasting
Benzine
Onderhoud/slijtage onderdelen

Ik heb een toerfiets 900cc en doe 10.000km per jaar.
Kost mij afgerond per jaar
250€ verzekering
50€ rijbelasting
750€ benzine
300€ banden
250€ ander onderhoud/kleine slijtage
200€ grotere vervangstukken die versleten raken
200€ voor het om de 5 jaar vernieuwen van pak/laarzen/helm etc ..

Dat is samen 2000€ voor 10.000km (2000€ is weinig !!)
Tel je er dan afschrijving van mijn fiets bij: 500/jaar (was nette 2ehands)

Kom je op 2500€ voor 10duizend Km per jaar

Op jaar basis mag je voor een fiets in jouw categorie
grofweg rekenen
500€ vaste kosten
500€ afschrijving
+ 150a200€ per 1000km gereden.

Reparaties :o als gevolg van o-n/m-gevallen niet meegeteld ...

Waar moet je op letten bij je eerste aankoop:
Er zijn maar 3 regels:
1: JIJ moet ermee rijden, dus JIJ moet de motor leuk/goed/interessant vinden, niet iemand anders.
2: JIJ moet er een langere proefrit mee doen (toch zeker een half uurtje minimum, liever een paar uur)
3: JIJ moet een ervaren motorrijder met verstand van motortechniek meenemen om te helpen kijken of je geen kat in de zak koopt.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
misschien een idee, misschien ook niet,, maar is misschien mijn Kawa vulcan 750 twin iets? die mag voor 1000 wel weg.....
wat mij betreft is ff testzitten en een langere proefrit helemaal geen probleem ook.....
en t is ook nog niet zo ver rijden voor TS.
tis mijn 1e motor, doe m weg omdat ik A een anderezwaardere chopper heb gekocht, en B ik op dit moment vecht tegen mijn zware ziekte.

nog n foto:

09052008003.jpg


Laat maar ff weten via PB als je m wil zien, of meer info/foto's wil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan