GSX 750 E/ES/EF

Jundie,

Kijk onder de foto van mijn motor, daar staat een zelfde model als wat jij hebt volgens mij.
Dat is een snelle reactie, bedoel je dat je welkom bent op deze club.
Natuurlijk zijn er motorrijders met een ander merk of type motor bij de bijeenkomsten aanwezig.
In Duitsland waar ik vaak heen ga zijn nog meer andere merken of type's aanwezig.
Alleen wanneer in Duitsland iets wat speciaal met de GS types te maken heeft val je buiten de prijzen/pokalen omdat je geen GS type hebt.
Voor de rest doe je gewoon mee als ieder ander.
Bij mij is dat het zelfde als ik met mijn GS(X) of mijn BMW motor aanwezig ben.

Frans.
 
Laatst bewerkt:
en als je een 1100 es hebt wat dan?


De 1100 serie is ook zeker welkom bij dit topic, ik heb eigenlijk geen idee hoe gelijkwaardig de 750 en de 1100 zijn, behalve het uiterlijk *D Heb jij of iemand ander enig idee :?
 
Hey , bekende namen hiero :Y

'k heb er ook nog één/ een halve staan

ding heeft twee optie's : helemaal weg of het blok weg :Y

maar is qua plasitc wel compleet :Y

leuk voor de komende winter ;)

full
 
full


nu wel met spatbord :P
maak binnenkort nieuwe foto's, rij er wel elke dag mee naar werk en dan is ie beetje duur, moet nu banden hebben snel :S

hij is van 83 maar in op kenteken pas is 86 gekomen. rijdt als een trein en voor zover ik weet hebben de 750 en 1100 veel gemeenschapelijke onderdelen
 
owja, die originele wielen/ vering heb ik eraf gesloopt, was zat om elke keer op zoek moeten gaan naar goed rubber, ik rij er namenlijk af en toe sportief op en hou van bochtjes, standaard houdt de motor er alleen niet zo van
 
owja, die originele wielen/ vering heb ik eraf gesloopt, was zat om elke keer op zoek moeten gaan naar goed rubber, ik rij er namenlijk af en toe sportief op en hou van bochtjes, standaard houdt de motor er alleen niet zo van

wat voor achterwiel heb je erin gezet ??
 
Prachtige machine Jundie zo zie je niet vaak meer :} , van het voorjaar ga ik bij de mijne eens kijken of ik er een sbk stuurtje erop kan krijgen zonder al teveel problemen.
 
wat voor achterwiel heb je erin gezet ??


89 gsxr 750 je moet iig 4,5 inch (uit mijn hoofd) velg hebben dan kun je die zo in de alu achterbrug van 1100 doen, van 750 gsx weet ik het niet. je moet de tandwieldrager aanpassen en natuurlijk ook de voortandwiel moet een offset krijgen, ruimte is er niet veel maar het kan.
 
Hallo oma :W

Ik kreeg een gsx 750 es aangeboden.
Hij is uit '84 en heeft ca. 41.500 km gelopen.
full


Dacht eerst dat het geen originele kleur was, maar zag er in dit topic meer staan, mist enkel wat stickers denk ik.

Wat zijn een beetje de gevoelige punten van zo'n fiets?

Er zit ook nog een onderkuip bij, is het dan stiekum een ef ?
Of wat is precies het verschil tussen es en ef?


Heb vroeger jarenlang op een GS400 eind jaren '70 gereden, apparaat was onverwoestbaar, zijn deze ook bulletproef?
 
Dacht eerst dat het geen originele kleur was, maar zag er in dit topic meer staan, mist enkel wat stickers denk ik.

Wat zijn een beetje de gevoelige punten van zo'n fiets?

Er zit ook nog een onderkuip bij, is het dan stiekum een ef ?
Of wat is precies het verschil tussen es en ef?


Heb vroeger jarenlang op een GS400 eind jaren '70 gereden, apparaat was onverwoestbaar, zijn deze ook bulletproef?

Hee, mooie motor! Of het de orginele kleur is weet ik niet, er is wel iemand bezig geweest om je motor mooier te maken, witte velgen, ruitje lager :Y Of misschien is het een Japanse uitvoering (jahaaa, dat zijn ze allemaal, maar je weet wel) :}

Het verschil tussen de ef en de es is inderdaad alleen de kuip. Ze zijn behoorlijk sterk en kunnen veel kilometers verwerken.

Ze hebben echter 1 groot minpunt, of eigenlijk 2, die samenhangen; de dynamo en gelijkrichter. Voor de rest zijn alle punten te fixen, maar hier zit een kwaad spookje in |(
 
Laatst bewerkt:
Bij mij van 't zelfde laken een pak!
In de nattigheid wil ze amper blijven lopen! Je ziet gewoon de vonken langs de bougiekabels gaan. Snie goe. :N
Kan ik alleen de kabels vervangen, of moet ik aan een stel nieuwe bobines?

Ook al zijn de kabels versmolten met de bobines, kan je ze nog vervangen. Kijk maar eens op de volgende pagina, heb ik ook gefixed!

Tech & Tips

Succes ermee! ;)
 
Hé mensen, mijn eerste fiets! Een zwarte GSX 750 ES met japanse tekens op de tank.

Heerlijk fijn ding om woon/werk -en vakantiekilometers te maken. :]
Na een schuiver heb ik hem aan de kant gezet. Hij staat al weer enige tijd in mijn garage. Mocht iemand behoefte hebben aan een opknappertje of onderdelen om jouw eigen fiets aan de praat te houden, dan kan je hem voor niets meenemen. Wel zelf afhalen!

Mijn e-mail adres staat in mijn profiel mocht je interesse hebben.
 
Hallo oma :W

Ik kreeg een gsx 750 es aangeboden.
Hij is uit '84 en heeft ca. 41.500 km gelopen.
[afbeelding]

Dacht eerst dat het geen originele kleur was, maar zag er in dit topic meer staan, mist enkel wat stickers denk ik.

Wat zijn een beetje de gevoelige punten van zo'n fiets?

Er zit ook nog een onderkuip bij, is het dan stiekum een ef ?
Of wat is precies het verschil tussen es en ef?


Heb vroeger jarenlang op een GS400 eind jaren '70 gereden, apparaat was onverwoestbaar, zijn deze ook bulletproef?

Nette machine niet teveel km, ijzersterke fietsen met weinig nukken ja èèntje de spanningsregelaar.
De stekker die aan het snoertje zit van de SR is een ramp ,deze wil gaan oxideren en daardoor kortsluiten.
Zelf heb ik dat op de Es-sen die ik heb gehad en diegene die ik nog steeds heb opgelost door een kroonsteen tegebruiken de draden opnieuw aantesluiten en die goed intapen met een iso-tape, daarna nooit weer problemen gehad.
Verschil tussen beide machines is er niet op het kuipwerk na ES = short top en EF =full body.
Eigelijk was de EF voor de Canadese markt bedoelt maar is deze uitvoering naar europa overgewaait.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de mijne......GSX1100EF. Helemaal origineel.

Ook nog te koop. Vaste prijs 1000 euro.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het van die zeldzaamheid, maar ik heb echt teveel motoren en met een aankomende verhuizing en daardoor minder ruimte, moet je soms dingen doen die je niet wilt. Daarnaast wil niemand hem hebben hoor. Hij staat nu in de winterstalling en probeer het in het voorjaar nog eens met verkopen.
 
Even dit topic een enorme rotschop geven *O*

Ik heb sinds eergisteren een '87 GSX750ES 8-)
7e2a5d86db89756ab2bdee1d216ca7d9

En -halve zool dat ik ben- was ik benieuwd wat hier allemaal relatief eenvoudig aan te doen is?

Ik las al iets over brug van een 1100-er zodat je naar 140 achterband kan? Ik vind dat eerlijk gezegd nog steeds veel te tam.. Kan je niet naar 180?
Heb het eerder gedaan (Mn '84er GPz750Turbo heeft een 180er) maar wil het dit keer niet allemaal zelf from scratch uitzoeken ;)
Iemand leuke ideëen? Kuip van een 'F' lijkt me ook leuk. Iemand nog wat liggen eventueel?

:W Thinge en Jundie
 
Laatst bewerkt:
Even dit topic een enorme rotschop geven *O*

Ik heb sinds eergisteren een '87 GSX750ES 8-)
[afbeelding]
En -halve zool dat ik ben- was ik benieuwd wat hier allemaal relatief eenvoudig aan te doen is?

Ik las al iets over brug van een 1100-er zodat je naar 140 achterband kan? Ik vind dat eerlijk gezegd nog steeds veel te tam.. Kan je niet naar 180?
Heb het eerder gedaan (Mn '84er GPz750Turbo heeft een 180er) maar wil het dit keer niet allemaal zelf from scratch uitzoeken ;)
Iemand leuke ideëen? Kuip van een 'F' lijkt me ook leuk. Iemand nog wat liggen eventueel?

:W Thinge en Jundie

Hee A-J,

Komen we elkaar hier weer tegen,

Ik heb naast de Gpz ook een Suz 1100 Katana met aluminium achterbrug (zelfde als gewone GSX1100), waar gewoon een 180'er band in past. Deze brug past ook in een 750.
5/8 off set voortandwiel/GSXR wiel en karren maar.


See you,

Rob :)
 
Hee A-J,

Komen we elkaar hier weer tegen,

Ik heb naast de Gpz ook een Suz 1100 Katana met aluminium achterbrug (zelfde als gewone GSX1100), waar gewoon een 180'er band in past. Deze brug past ook in een 750.
5/8 off set voortandwiel/GSXR wiel en karren maar.


See you,

Rob :)
:W Nog een bekende :)
Ok, thnx voor de tip. Kan op het verlanglijstje ;)
 
Smiling,, Kuip heb ik inderdaad nog wel liggen maar die is wel van een gsx1100ef, moet wel gespoten worden. Ik weet niet of die past op een gsx750. Indien je hem wil hebben, mag je hem op komen halen.


Overigens staat de hele motor ook nog te koop. Moet er ook uit dit jaar, maar niet voor minder dan 1000 euro..... Iemand?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan