Chinese motorscooters

ga voor iets goeds.... neem piaggio.... betrouwbaar, makkelijk opvoeren

Ik dacht dat het motorscooter forum was, maar dit soort opmerkingen doen me eerder denken aan het bromscooter forum :N

Petje af Melvin dat je het durft te proberen :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo Melvin
Hoop dat je blijf schrijven over de ervaring met je Chinese motorscooter.
Moet bekennen dat ook bij mij het vooroordeel leeft,wat betreft kwaliteit en afwerking waarop made in China op staat.(in negatieve zin dan)

Vind de prestaties die je van je scooter beschrijft,wel wat matig afsteken.
tegen over de 150cc sixteen waar ik zelf mee rijd.

Verder vind ik je scooter er op de afbeelding goed uit zien,hoop dat je er veel plezier aan zult beleven.
 
Ik zag bij een scooterzaak laatst AGM bromscooters staan. Die zien er qua afwerking niet slecht uit. Ook behoorlijke banden en behoorlijke vering. De voorremklauw verraste me zelfs in positieve zin: 2 zuigers!

Maar zoals gezegd, ik ben vooral benieuwd naar de betrouwbaarheid en, indien kapot, de onderdelenvoorziening. Als die allemaal goed zijn is het wachten totdat de Chinezen er wat meer kW's voor de cc's uit weten te halen. Blijf vooral posten Melvin!

Groeten, Karl
 
Bedankt jongens, ook voor de positieve reactie's!

Als er nou eens een meeting hier in de buurt is kan ik ook wel buurten met mijn Chinees.

Maareuh 11 kw en maximum torque is 18 Kw.... Hoeveel Nm zou dit zijn??
 
torque = koppel. 18kw? Denk dat je (of het boekje) 18nm bedoelt. Voor een 250cc kan je er globaal van uit gaan dat ze rond de 20nm koppel hebben.
 
Maareuh 11 kw

Da's niet zo veel voor een 250cc blok, benieuwd wat de topsnelheid zal zijn [ik gok 110km/u]. Daarentegen:
Weinig vermogen voor de cylinderinhoud is een truc die VW met de kever ook al succesvol toepaste : het blok heeft niks te lijden dus gaat lang mee!
 
Er staat echt 18 Kw bij Torque....

Heb nu 110 gereden maar moet nog eens kijken wat ie echt gaat halen.

Heb nu 350 km gereden dus ga nog niet heel lang vol gas
 
Ja plus het is Chinees he.... je kent het wel op de rotjes en astronauten met oud&nieuw : 'Niet in de hond houden'. Nee, dat snap ik!!!
 
Inmiddels 550 km gereden zonder problemen. Alleen ff olie ververst en NGK bougietje erin gedaan. Essentiele bouten en moeren vast gezet.

Verbruik bij lekker doorrijden 1 op 25. En met lekker doorrijden bedoel ik zoveel mogelijk volgas de bochten uit accelereren zeg maar. Op mijn route kan ik nieteens harder dan 100 rijden. Dus moet binnen kort maar ff de snelweg op om top te testen.
 
Verbruik is netjes voor de 250cc, beetje wat een 250cc 1-pitter gemiddeld verbruikt.
'Helaas' zijn de benzineprijzen erg laag, anders kon je er nog harder om lachen ;)

Ben benieuwd, hou ons idd graag op de hoogte! :)
 
Ik rijd dus lekker door. Volgas wegtrekken bij ieder stoplicht en ook volgas de bochten uit.
Dan rijdt ie dus 1 op 25. Als ik rustig rijd redt ie ook 1 op 30. Maar nu met het koude weer... nog niet getest.

En is het niet zo dat een nieuwe motorblok meer brandstof verbruikt dan een ingereden motorblok ???
 
Ook als je overal vol gas rijd en snel accellereert?

Overal vol gas rijden ?? Lijkt me meer kamikaze-rijden dan ....

Nee, ik rijd gewoon goed door.
Motortje eerst lekker warmrijden en dan mag ie lekker doorwerken.
Nooit volgas (waar zou ik dat trouwens doen met het huidige drukke verkeer) maar aan elk licht den eerste weg.
 
Nou met vol gas bedoel ik inderdaad overal vol gas wegtrekken en toch wel leuke snelheden halen. Niet netjes 50km/u. En hoe druk is het in Belgie dan? Ik heb nog zat plekken waar ik vol het gas open kan gooien op een 650cc. Maargoed, je moet een keer stoppen als het echt te gortig wordt, maargoed, op een 250cc kan je meer het gas vol open draaien dan op een zwaardere motor.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik m'n scoot voornamelijk voor woon-werkverkeer en dat is dus rond Antwerpen met gebruik van de ring. behoorlijk druk dus. aangepaste snelheid is dan geen overbodige luxe.
op de ring 100 - 120 km/uur.
op de gewestwegen trek ik vooral goed door vanuit stilstand aan lichten en ben dan meestal als eerste bij de file aan de volgende lichten, waar ik dan met de glimlach op het gezicht tussendoor laveer om dan weer als eerste weg te scheuren bij groen, enzovoort.
ik durf toch wel stellen dat m'n scoot z'n werk goed moet doen en dan is z'n verbruik in verhouding zèèr goed.
m'n mede-Sym-genoten zullen dit ten volle kunnen beamen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, Laagvliet, voor de tip.

Mannen, 't gaat hier al serieus 'off topic' hè.
Misschien terug naar de chinese scooter(aar)s ?
 
ik werd verleden week even gevraagd door mn buurman om te kijken waarom z,n scooter niet startte,hij heeft n piaggio fly,en zo,n speldje op z,n jas van viva italia enzo,maar toen ik onder de buddysit keek zag ik allemaal stickers van made in china en zhongenng piaggio china.n stuk duurder maar dan anders?raarrrrrrr
ga voor iets goeds.... neem piaggio.... betrouwbaar, makkelijk opvoeren

PIAGGIO RULES.....

is natuurlijk wel wat prijziger maar goedkoop is duurkoop....
 
Hallo Melvin,


Ik heb de bijdragen gelezen over de aanschaf van jouw Chinese motorscooter. Kort en goed: wat mij betreft heb je een goede keuze gemaakt. Jouw ms ziet er zonder meer goed uit. Daarnaast is de prijs erg aantrekkelijk.

Ik begrijp de angst/afkeer van sommigen wel, maar ik denk dat dat inmiddels niet meer nodig is. Ook China levert kwalitatief steeds betere producten. Kijk maar eens naar Baotian. Naast mijn SYM (en daarover heb je onder meer al de bijdrage van Sanmiguel kunnen lezen) heb ik twee Chinese bromscooters van het merk Baotian.

Kijk eens op: http://www.baotianonline.nl/motoren.htm

Daar zie je de motorscooters V3 en V5 (die er weliswaar uitzien als motoren) en de GS 250 MF, een lichte motorfiets die er ook gewoon goed uitziet.

Moeilijk aan onderdelen te komen? Kijk maar eens op:
4takt-shop.de -&nbspThis website is for sale! -&nbsp4takt-shop Resources and Information.

Daar zie je hoe je aan Baotian onderdelen kunt komen en nog goedkoop ook!

Dat zal voor het merk dat jij hebt aangeschaft niet veel anders zijn.

Wat mij betreft geldt nu voor (de meeste) Chinese motorscooters: onbekend maakt onbemind.

Zo SYMpel is het voor mij.


Marcel :W
 
In Zuid-Amerika zie je Chinese motoren en brommers rondrijden met merkname waar je in de verste verte nog niet van gehoord hebt.
Is het goed, is het slecht. Wel, ik kan er geen objectief oordeel over vellen maar vaststaand feit is dat je, moest een probleem zich voordoen, je maar slechts enkele dealers per land hebt die er aan WILLEN werken.
Ik wou bijv een SACHS MADASS 125kopen. Zag er allemaal heel solide uit en degelijk. Nu SACHS is niet meer het Oost-Duitse bedrijf wat het ooit was maar de naam SACHS is door de Chinezen opgekocht en dus niet meer dan een Chinese fabrikant.
Je kan hem natuurlijk wel in een paar winkels kopen maar de service achteraf. Ik heb er mijn bedenkingen bij. Vele dealers (waaronder mijn Honda dealer) weigerden echter om hem achteraf in onderhoud te nemen.

Ik hoor de stemmen al op gaan dat als je een motor niet hebt gekocht bij die bewuste dealer dat hij hem niet wil onderhouden. Wel de Hondadealer waar ik ging had geen problemen met de bekende merken, alsook geen problemen met Triumph, Guzzi, Piaggio en noem ze maar op.

Onder de MADASS hing een 125cc replica HONDA DAX blok onder.

Enfin,
De Chinese motorscooters die je hier in het Westen kan vinden behoren tot de beste die er te krijgen zijn en als Kymco al de blokken levert voor de nieuwe BMW 450 crossmachiene dan kan het niet anders dan degelijk te zijn.

Echter, er zijn warenhuisketens en andere winkels die een lot van bepaalde Chinese scooters kunnen kopen. Zijn ze dan goed? Kan zijn, maar vergeet niet dat voor zeer grote marchanten andere regels gelden als zouden jullie of ik één enkel Chinees scooterke willen invoeren in NL of B. Dan heb ik het over de kracht van geld.

Dan is er nog zoiets als de waarde bij wederverkoop...

Al de gereputeerde merken doen er alles aan om het de Chinezen buiten het Westelijk grondgebied te houden.
Deze merken kosten meer maar ik denk dat een doorontwikkeling (beginnen van nul) van een bepaald produkt (motorfiets/brommer) nog steeds beter is dan een goede kopie.

Tot voor jaren had ik bijv ook mijn twijfels over bijv Skoda, mijn vader had één van de eerste en vanaf het begin was het miserie tot en met.

Het is pas toen duidelijk werd dat het merk Skoda een gezonde firma is (de sponsoring van Skoda aan bijv de Tour de France) dat mijn nieuwsgierigheid naar boven kwam. Eens opgezocht waar Skoda te koop was en ik kwam in een zeer degelijke VW en Audi verdeler die ook sinds kort een toonzaal voor Skoda had.

Wel, even mezelf goed geïnformeerd qua gebruikte motoren etc en ik heb de uitdaging aangegaan en een nieuwe Skoda New Octavia gekocht en na 80.000km rijdt deze nog steeds voortreffelijk en zal het moeilijk zijn om nog een auto te vinden die evenwaardig is en dan denk ik alleen nog maar aan het verbruik.

Waar zit nu het verschil. Een jaar geleden de pech gehad dat ze mijn zijruit hadden ingeslagen.
Ik ging ermee naar Carglass en toen ze de binnenzijpanelen er af hielden werd het duidelijk.
Bij VW bijv zitten de ramen en panelen onder de binnenkleding vast met bout en schroef en bij mijn skoda is het met poprevetten. Veel goedkoper in aankoop en als het vastzit degelijk maar bij de reparatie kon de mechanieker het niet laten om een paar keer te vloeken omdat het zo moeilijk was om deze te verwijderen.

Dus effe een besluit: Het is mss bekrompen maar ik wil eerst een bewijs zien (bijv sponsoring etc) dat een fabrikant degelijk is. De instantie dat de sponsoring aanneemt (in dit geval Tour de France) kan het zich niet veroorloven om iets slecht aan zich te binden.

Hetzelfde voor Hyundai. Moest er als het ware niet van weten tot ze die grote manifestaties mochten sponsoren.

Allee, voor sommigen zal dit een goed argument zijn, voor sommige niet maar ik kan er toch een maatstaf op zetten.

Dat Kymco mag leveren aan BMW zegt dan ook al genoeg over deze fabrikant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan