virago 750

nini75

Rookie
10 dec 2008
4
0
hallo,
wie heeft er tips voor mij! ik ben van plan om een virago 750 te kopen(1996) maar weet niet goed waar ik allemaal op moet letten.

heb 2 week terug net mijn rijbewijs gehaald en vind dit gewoon een onwijs mooie motor en zeer geschikt voor mijn postuur.(1.65 en 50 kg). heb al wel een proefritje op een gemaakt, reed lekker.

groetjes nini *O*
 
hallo,
wie heeft er tips voor mij! ik ben van plan om een virago 750 te kopen(1996) maar weet niet goed waar ik allemaal op moet letten.

heb 2 week terug net mijn rijbewijs gehaald en vind dit gewoon een onwijs mooie motor en zeer geschikt voor mijn postuur.(1.65 en 50 kg). heb al wel een proefritje op een gemaakt, reed lekker.

groetjes nini *O*
het zijn prima fietsen, de oudere modellen hadden nog wel eens last van kwaaltjes, maar dat is opgelost

maar als je wat meer gegevens van de fiets weet, kunnen we er misschien wat meer over zeggen


..... en hoe startte hij?
ik denk prima?

alleen de oudere (van voor 1990) virago's hadden die problemen, toch?
 
Hoi Nini


zijn zekers fijne motoren.
ik heb er zelf ook een alleen het oude type die heeft wat strartprobleempjes gehad maar ja dat heb ik aangepas een geen probleem meer.
ik rij er nu een jaar of 5 op en verveel nog niet.

mijn moeder heet het nieuwe type en heeft er nog geen problemen meer gehad en die rijd er ook al een paar jaar me

dus als het goed aan voelt en jij vind het wat zou ik het zekers doen


Groeten Jürgen
 
Laatst bewerkt:
hoi,
waar ik op gereden heb startte redelijk, na 2 keer. maar die was uit 1992 en stond al een poos stil. vanavond ga ik naar een andere kijken. deze is uit 1996 europees model. hoop dat het wat is. laat wel weten hoe het was.
groetjes nini
 
ooow dat is netjes helemaal als die een tijdje stil heeft gestaan en de laatse tijd niet heeft gelopen.
succes vanavond ik hoop voor je dat het wat word en anders gewoon verder zoeken
 
hoi hoi,
ik heb dus gereden. zooo lekker. motor is in showroomstaat, geen krassen in lak, chroom perfect, start goed, loopt mooi stationair. motor is van 1996, bijna 29000 km op de teller, valbeugels, tassen, toolrol, buddyseat van de 1100 zit erop deze vind ik ook mooier dan die standaard op de 750 zit, kleur rood/zwart,krijg volle tank en nieuwe voorband achter is nog goed. motor is nog helemaal origineel. hij wil er dan 3000 voor hebben. is naar mijn idee niet gek toch?
groetjes nini
 
als je het geld hebt en de bike is echt helemaal in orde.......

ik heb voor mijn 750 uit 81 iets teveel betaald, maar zij is zo mooi en in goede staat...
geen centje pijn als ik dan de anderen soms zie.

tis mijn tweede al en ik zou haar zo weer kopen.
heerlijk rijden !
:] :]
 
edit: vind het persoonlijk erg veel geld voor een Virago van 1996, maar Marktplaats laat anders zien. Ik zou er gewoon nog wat bij sparen en een Dragstar kopen, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik reed zelf voor 2900 euro een Yamaha Dragstar 650 Custom uit 2001 met 8200 echte km op de teller (dealeronderhouden incl. stempels).

Ik heb geen persoonlijke ervaring met Virago's, wat me wel opvalt is dat iedereen die ik ken met een Virago regelmatig stilstaat met een doorgebrande spanningsregelaar... en dat zijn allemaal Virago's van verschillende bouwjaren. Één voordeel; de meeste motorzaken zullen deze dus op voorraad hebben _O- ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan