Gilera GP 800

Geweldig! Ik ben hem nog steeds niet tegen gekomen. afgelopen maanden meerdere keren in parijs geweest en slechts 1 maal een gecrashte gp800 bij een politieburo zien staan, maar geen enkele zien rijden. terwijl het daar barst van de t-maxen. Toch binnenkort maar eens een afspraak maken voor een proefrit. Hoewel ik nog steeds twijfel tussen een (totaal andere keuze, ik weet het) buell of een GP800. een dikke scooter is zo veel makkelijker in het gebruik dan een naked bike en zeker zo'n GP800 (of een Tmax) heeft wel de uitstraling die in de buurt komt van een leuke naked bike. zeker wanneer je ze een beetje pimpt (laatst in parijs nog een volledig mat zwarte tmax gezien met een rode lijn op de volgen en rood stiksel in het zadel. helemaal super.
 
laatst in parijs nog een volledig mat zwarte tmax gezien met een rode lijn op de volgen en rood stiksel in het zadel. helemaal super.

Da's de "Black Max", een uitvoering die je zo kon kopen in 2007.

Maar een T-max en een GP800 een alternatief voor een naked?? Zelf zie ik de overeenkomst niet zo, want een naked is NOG onpraktischer dan een gewone motor met een kuipje en wat vakjes en zo! Dan de T-max en de GP800 die weliswaar voor een scooter niet zo heel grote bagageruimtes hebben, maar heel erg veel praktischer zijn dan welke naked dan ook, zonder erg veel langzamer te zijn! Vooral de GP800, op een lange weg met veel stoplichten proberen de supersporters je er natuurlijk steeds uit te trekken, maar na de derde keer beginnen ze hun koppeling te ruiken en is het afgelopen! :X :Y
 
het leek idd op een black max, maar alles was mat zwart, ook de wielen, de uitlaat en het metaalkleurige delen van de body. erg bruut om te zien.
 
Vooral de GP800, op een lange weg met veel stoplichten proberen de supersporters je er natuurlijk steeds uit te trekken, maar na de derde keer beginnen ze hun koppeling te ruiken en is het afgelopen! :X :Y
Idd, de GP 800 lijkt me wat dat betreft(paar stoplichtsprintjes achter elkaar)een welhaast concurrentieloze machine...
 
nou vandaag dan eindelijk de gp800 bereden.
ik vind hem toch comfortabeler dan de tmax.
ook stabieler en veel beter op het gas die reageert erg soepel, ik moet zeggen soepeler dan mijn burgman 650.
hij is echt heel snel al heb ik soms het idee dat de tussen sprints niet heel veel sneller zijn dan die van de burg met de powerknop.
hij voelt lang niet zo zwaar als je zou vermoeden en gaat lekker scherp de bochten in.
ik heb geweldig genoten wat rijd dat ding lekker zeg.
ik was ook erg onder de indruk van de remmen die luisteren naar elke comando.
ik heb ook nog een stuk landweggetje gepakt met veel grind en natigheid op de weg.
ook hier hield hij zich erg goed.
geluid uit de uitlaad is indrukwekkend.
ook de zit is erg comfortabel.
en overal waar je rijd zie je de hoofden omdraaien.
helaas geen motor rjders tegen gekomen.

ok dat waren de heerlijkheden, dan nu de min punten.
haal de spiegels eraf en je zou ze niet ens missen(veel te klein).
veel trillingen in het handvat best storend.
been ruimte is ook erg aan de krappe kant en zo lang ben ik toch niet(1,79)
de handrem zit erg in de weg zit er steeds met mijn been ertegen aan.
die ruit is gemaakt voor mensen kleiner dan 1,20 heb ik het idee,maar er is een grotere te bestellen.
erg belangerijk hij mist de file lichten da s toch echt wel een gemis in de file.
opberg ruimte is dezelfde als van de tmax, veel te weinig dus.
verder is de draaicirkel wel erg groot, zeker als ik dit met de burg vergelijk die toch echt wel een stuk langer is.

ok vergelijking met de aprillia mana daar heb ik tenslotten ook mee gereden.
bij de mana beleef je het snelheids gevoel net iets minder.
mana heeft grotere wielen toch vond ik de gillera net wat stabieler.
de gillera reageert ook een stuk directer op het gas maar met minder motorrem(on/of effect). de mana heeft wel allarm lichten.
verder is de wind bescherming van de mana ook beter die reed ik toen met een ruitje.
balen van beiden motoren is dat de benzine tank onder de budy zit hoe verzinnen ze het.
qua afwerking vond ik de mana wel beter en completer,uiteraart is ook de been ruimte daar veel beter.
qua fun factor zitten ze op verschillende golflengten maar op beiden had ik een hoop lol.
als ik de loterij zou hebben zou ik ze allebei kopen de gillera voor het scooter gevoel en de mana voor de motor gevoel met toch hetzelfde gemak als de scooter.
als het kan ga ik ook nog een keer ergens de honda dn-01 testen.
binnenkort ga ik in iedergeval een afspraak maken voor de mp3 400.
 
Laatst bewerkt:
been ruimte is ook erg aan de krappe kant en zo lang ben ik toch niet(1,79)

Eigenlijk ongelooflijk. Ik heb ook een (korte) proefrit op een GP800 gemaakt (kan sindsdien nergens anders meer aan denken :) ) en ondekte dat dit de enige scooter is waar ik écht goed mijn benen op kwijt kan (1,98m), duidelijk ruimer dan de T-Max (ook op gereden) en zelfs meer ruimte dan de Burgman 650.

Hij is super. Inderdaad veel soepeler dan een T-Max en je moet je inderdaad goed vasthouden als je gas geeft :)
 
haha waarcshijnlijk heb jij een lange bovenlichaam en ik lange benen.
:) klopt dat had ik ook met de aprilia mana en nu dus ook met de gp800.
help wat een keuze.
 
Vreemd. Iemand van 1,79m heeft te weinig beenruimte en iemand van 1,98 kan zijn beben goed kwijt. Hoe kan dat? Legt 5418 ze over het stuur of zo? Kees
 
als er iemand een service manual moet hebben van een GP800,T-Max eerste generatie of Burgman 650 k3 heb ze alle 3 liggen in pdf formaat
stuur maar een pn
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt omdat je dan met tanken steeds het zadel op moet klappen ?

ja inderdaad erg lastig als je op vakantie gaat met zijtassen moet je er steeds afhalen.
bij de burg zit die aan de rechter zijkant en bij de majesty zat hij voor je tusen je benen
hoefde je niet eens af te stappen.
jaja gemak dient de mens he.

ik ben gewend vanuit de majesty en de burg om mijn benen lekker redelijk te strekken.
met de gp800 kon ik alleen met gebogen knieien zitten er was geen ruimte om je benen te verplaatsen.
dit kon ik zelfs nog op de tmax piaggo x8 en de scrabeo.
zelfs op de yamaha maxster had ik genoeg been ruimte en de honda dylan zonder met mijn benen ergens tegen aan te komen dus wel een domper vind ik.
 
als er iemand een service manual moet hebben van een GP800,t-max eerste generatie of burgman 650 k3 heb ze alle 3 liggen in pdf formaat
stuur maar een pn


ja daar heb ik wel intressen in.
in de k3 burgman 650.
stuur je het via de mail dan is die burgmanblauw@hotmail.com.
:)
 
Hallo Sossa
U vraagt wij draaien

Mail is aan het uploaden.kijk je mail eens na om 20h25


vele velen dank :)
zoals wel bekend als ik iets terug kan doen moet je het me maar laten weten.
ik zal straks kijken eerst lekker eten(tja koken voor het vrouwtje voor de nachtdienst he)
 
Leuk dat je je ervaringen met de Gp 800 geplaatst heb Sossa, mag ik hieruit concluderen dat je naar iets nieuws op zoek bent? Vreemd dat je een Mp 3 400 overweegt, of zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je je ervaringen met de Gp 800 geplaatst heb Sossa, mag ik hieruit concluderen dat je naar iets nieuws op zoek bent? Vreemd dat je een Mp 3 400 overweegt, of zie ik iets over het hoofd?


haha nee hoor ik ga niet naar beneden qua vermogen, ga gewoon in een stijgende lijn.
de mp3 is gewoon voor de nieuwsgierigheid.
 
Dit filmpje is uitgebreider dan het voorgaande "sprint" filmpje. Ook sprint er een 202 pk sterke motor tegen de Lamborgini. Verbaasd was ik erover dat men op een gegeven moment zegt dat ze liever vanuit 20km/h acceleren met de Lambo omdat men anders het risico loopt de koppeling te mollesteren. Hieruit kan ik dus een ding concluderen: als je super wilt accelleren bij ieder stoplicht, koop dan maar een scooter.



0-200 km/h: (tjonge zeg dat vliegt werkelijk naar 100km/h....)


t max kan er ook wat van:

 
In mijn ogen is de GP800 de mooiste en de leukste (niet de meest praktische, maar je gaat ook geen boodschappn doen met 'n ferrari). Voor iedereen met twijfels.... ga er eens op zitten en rijden ! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan