Gilera GP 800

jaja hij voelde toch wel dergelijk gewoon als een scooter aan.
de dealer gaf me nog een mooie preek mee zoals het is geen speelgoed pas op mijn kindje etc.
uiteindelijk is het gewoon een motorscooter net als ieder ander , gas geven en gaan kind kan de was doen.
alleen het vermogen he :)
hij is inderdaad erg mooi en veel fun.
hmmm toch voel ik honda in zijn nek hijgen fluisterend in zijn oor(psssss geniet maar van je status zolang het nog kan ik kom er aan).
tot die tijd ode aan de gp.

tuurlijk ben ik ook erg benieuwt naar de 900(916cc) burgman wanneer die komt want als hij met rond de 90 pk komt en ze een oplossing hebben voor het gewicht en daarbij de opberg ruimte ongemoeit laten(en op de prijs letten natuurlijk)kan het nog heel intresant worden.
 
Laatst bewerkt:
Stiekem, al zei ik het gisteren terug mijn halve trouwboek dat ik toch wel droom van zo'n maxi (echt maxi dan) scooter en tja liever zonder ketting maar als het dan zo is dan neem ik hem zo.

Al denk ik dat ik dan eerder voor de Aprilia mana zal opteren. Heb toch graag die tank tussen de benen.
Tot voor kort was er geen enkele motorfiets die je automatique kon berijden en daarom dat ik indertijd voor het scooterconcept heb gekozen.
De opbergruimte en zithouding waren dan pluspunten maar zijn voor mij niet van doorslag gevend wel de automatische versnellingen.
 
he wimper je kan ook gewoon even gedult hebben voor de maxiscoot waarbij je al je hypersport vrienden eruit rijd zo kun je iedereen lekker voor schut zetten.
op deze manier laat je ook nog broodkruimels onderweg achter voor de gp800 zodat hij je nog een beetje kan volgen.

 
Laatst bewerkt:
zie mijn droom.

full
 
Zou me niks verwonderen als dit straks de nieuwe SH 500 blijkt te zijn, of mischien zelfs een SH 700 oid.
 
Mooi hoor, ben alleen wel bang dat deze richting de 15000 euro gaat.
Maar goed dan neem ik die van sossa over na een jaar of twee. Dan staat er weer 160.000 km op en is hij ook voor mij weer betaalbaar.
 
haha dit is de honda E4 automaat met airbag en standaart navigatie.
903cc van de oude honda fireblade gewicht onder de 200kg en het systeem is hetzelfde als die van de honda dn 01 en die in de quad wereld gebruikt word.
door die techniek gaat er maar heel weinig vermogen verlies anders als bij een gewone automaat.
neem als voorbeeld de honda dn met hetzelfde blok van de nieuwe deveauvile onder de deveaule is die 65pk en onderd de dn 61pk.
nou reken zelf dan maar eens uit iedereen weet hoeveel pk de fireblade was van 1999.
laten we zeggen dat hij 20 pk erop verliest onder deze maxi scoot.
wat zeg ik ook als hij 40 pk erop achteruit gaat is hij nog altijd velen male sneller dan de gp800 dat zou het verschil zijn tussen een burgman 400 en de gillera gp.
de opberg ruimte is net zo groot als de burg650.
de burg900 zou niet eens s de buurt van zijn speceficatie s komen.
we zullen zien.

in iedergeval klopt het wat hybride zegt hij is tegerlijkertijd met de honda dn getoont in 2005.
ze hebben ervoor gekozen om de dn als eerste te produceren ondanks dat die wat minder klanten zal bereiken en ik kan wel raden waarom.
het was tenslotten toen al duidelijk dat de wedloop weer zou starten,eerst maar eens kijken met wat voor vlees de concurenten naar buiten komen zodat ze hierop kunnen anticiperen.
belangerijker nog denk ik is dat ze willen weten wat suzuki gaat doen, want als ze hem te vroeg naar buiten zouden brengen dan zal suzuki hier een schep bovenop gooien.
dit is denk ik ook de reden waarom suzuki op de kymco myroad en gillera heeft gewacht .
dan kunnen ze tegenover de 75pk van de gp hun 90pk neer zetten.

he maar dit is mijn verkapte gok maar.
 
Dit ziet er echt prima uit. Ik hoop dat er nog veel nieuwe projecten op stapel staan in de scooter wereld.
 
ja ok.... maar een airbag op de motor??? Of komt er een heel opblaasbaar zwembad uit als een springkussen van de brandweer???
Ziet er een beetje uit als die auto's met zo een goedkoop "turbo" plaatje van weleer.....
 
Binnen de occupant safety bestaat, naast de gebruikelijke dummies voor auto's, ook een motorcycle dummy. Dus het is niet ondenkbaar dat Honda hier wat R&D in heeft gestopt. Maar de markt is relatief zo klein dat ik niet al te veel zou verwachten.
 
hmm de nieuwe honda goldwing heeft toch ook airbag.
wel ja baat het niet schaad het hopeleijk niet.
zouden ze besluiten om hem zonder airbag te leveren dan
komt dat alleen maar tengoede aan de toch al lage gewicht.
zie je jezelf al gaan een scoot lichter dan een majesty 400 met een prestatie ver boven de gp800.
nou hopen dat de geometerie ook in orde is net als de max en de gp.
 
Laatst bewerkt:
ja joh ha ik ben benieuwt.
honda is niet alleen maar duur in de scooter wereld,
maar ook erg vooruit strevend.
 
Tja, als zoiets voor een mooie prijs in de handel komt, kan het nog wel eens druk worden in het scooterforum.
 
hmm als je al kijkt wat de dn kost terwijl die al geen spectaculare prestatie s heeft.
neem dan de silverwing 600 niet veel bijzonders weegt 4kg zwaarder en toch duurder dan de standaard burgman 650.
ik geloof nooit dat hij goedkoop word.
maar ja wel suppersport prestatie s en mocht hij tegen de 210 a 220 echte km lopen heb ik daar wel wat voor over.
wel gepast natuurlijk de snelste wendbaarste toch zeer lichte motorscooter op grote afstand van zijn concurenten daar hoort een gepaste prijs bij.
zolang hij maar goedkoper is dan de hyabusa (tenzij die natuurlijk zijn opwachting maakt met 140pk)

zou ik een schakel rijbewijs hebben zou mijn eerste motor de gsx1300 zijngeweest om hem daarna gelijk in te ruilen voor het nieuwe model.
hij is niet alleen erg snel maar ook tour waardig voor de lange afstand. net als de honda blackbird.
 
als we nu met zijn allen nou eens honda plat mailen met vragen over de E4 komt die vast wat sneller in productie :)
 
Is dit niet een GP800 topic? ;)


daar hebben we het toch indirect over.
wat moet je nou met een gp800 als hij geen concurenten heeft om
mee te vergelijken en het onderwerp in leven te houden deze noem je toch in 1 adem.
zeg E4 dan zeg je ook kom maar op met die gp
de haha.
 
Qwa looks kan honda niet tippen aan het Italiaans disign,wat een lelijk hok,die tupperware honda :r (maar hij zal vast heel goed in elkaar steken,een biljoen kilometer meegaan,en goed sturen..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan