Free tig/alu ac/dc 200A Pulse- (ook titanium )

RVF750R

MF veteraan
4 jan 2003
2.567
245
Nootdorp
Free mig/tig/alu ac/dc 200A Pulse- arc Black Line plus (in absolute nieuwstaat zeer weinig gebruikt)


zie ook Mansberendsen



incl 20 liter argonfles + reduceerventiel, extra onderdelen (mondstukjes spanbusjes etc) automatisch laskap (geschikt voor tig lassen)

Doe maar een serieus bod!!



deze laspost bezit met minimale afmetingen de modernste technologie die tegenwoordig in de wereld te koop is. tot 200 ampère tig ac/dc power kunnen alle metalen inclusief aluminium, met een tot nu toe onbereikbare kwaliteit gelast worden.

door de puls functie wordt veel meer energie in de lasnaad gebracht, zónder meer hitte op te wekken. daardoor blijft de omgeving koeler en ontstaat er minder vervorming. ook lak en kunststof in de nabijheid van de lasnaad worden ontzien. daarvoor zorgt een van 5 tot 25 hz regelbare pulsfrequentie die anders enkel in duurdere apparaten te vinden is. ook heeft dit apparaat een regelbare gas naloop van 1 tot 10 seconden, dit koelt de lasnaad en verhindert het bros worden van het materiaal. een regelbare up/down-slope van 0-5 seconden verhinderen een begin- en eind aanzetbraam van de lasnaad.

ook is er een las-gelijkrichter met een constante stroom geïntegreerd waardoor er ook met elektroden gelast kan worden. deze wordt door een inverter-regelsysyteem aangestuurd.
de speciale eigenschappen van dit regelsysteem zoals hoge snelheid en –precisie van de besturing, geven dit apparaat een voortreffelijk kwaliteit bij het lassen met elk soort elektrode.
de besturing door middel van het inverter systeem maakt het mogelijk een enorme gewicht- en volume besparing van zowel de transformator als van de afvlakcondensatoren vergelijkbare apparaten.

korte uitleg over het inverter-lassen met elektroden

dc: de afgegeven gelijkstroom maakt het mogelijk om te lassen met de meest uiteenlopende materialen en allerlei soorten elektroden.
tig (wig): ideale oplossing voor iedereen, die hoge eisen stellen aan fijnheid en precisie, zoals het alleen maar met de tig techniek mogelijk is. er kan rvs, staal, koper, nikkel, alluminium, enz. mee bewerkt worden.
hot start: een toegevoegde startversterker (booster) vergemakkelijkt het ontsteken van de lichtboog. heel gemakkelijk voor moeilijk ontvlambare elektroden.
anti-stick: voorkomt het lastige kleven en het uitgloeien van de elektrode waardoor deze haar eigenschappen behoudt.
arc force: verhoogt de stroomsterkte wanneer de lichtboog kort gehouden wordt. verhoogt de doordringing van de elektrode en verbetert de eigenschappen van de lasnaad.
inschakelduur (ed) in %: inschakelduur: deze waarde geeft aan hoeveel procent van de tijd het apparaat bij nominaal vermogen gebruikt kan worden tothet wegens oververhitting uitschakelt. ed 100% bij 160 amp. betekent dat bij 160 amp. ononderbroken gelast kan worden bij een buitentemperatuur van 40° celcius, zonder dat het apparaat uitschakelt.

bij de levering is het volgende inbegrepen: een massakabel, een laskabel met elektroden houder voor inverter-lassen met elektroden. als extra is een 5 meter lange, kompleet slangenpakket voor wig lassen met brandkop bijgevoegd. en een complete set met verschillende las-sproeiers, wig elektrodenhouder 1,6/2,4/2,2 mm.


technische gegevens

ingangs spanning: 230v 1phase
ed inschakelduur bij 200 a: 60%
lasstroom wig ac: 5- 200 a
lasstroom wig dc: 5- 200 a
lasstroom elektrode: 10- 160 a

ontsteking: hoogfrequent (hf)
puls breedte regeling: 0,1 - 0,9
puls frequentie regeling: 0,5 -25 hz
gas nastroomtijd: 1 - 25 sek
elektrode diameter wig: 1,6 / 2,4 / 3,2 mm
elektrode diameter mma: 1,6 - 4 mm
netto gewicht: 25 kg
afmetingen: 430x200x290 mm
full
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je het tg lassen onder de knie heb kan je zelf je titanium uitlaat maken, zie mijn kunstwerkje> :9~
full
 
Tering wat een mooie lassen........ :}


Ik kan wel een bod doen maar wat kost zo'n ding nieuw? Kan ik daar rekening mee houden als ik van plan was om 100 euro te gaan bieden.... :N
 
beetje tiggert zit je rond de 2-3k

je had m wat dat betreft beter bij tekoop " motoren" neer kunnen zetten :+

edit: maar wij halen ze ook bij SAF, optipulsjes :+
 
Laatst bewerkt:
Prijzen varieren tussen 1400 tot 1850 voor alleen het lasapparaat, komt de grote 20 liter fles, reduceer, laskap, onderdelen nog bij.

De koffie is gratis ;)

Je kan er ook perfect aluminium mee lassen.
 
Juist hij is nog steeds ''Free'' je bent dus de eerste voor dit, echt schitterende, lasapparaat.
 
hallo mede knutselaars, ik heb iemand aan de telefoon gehad en hem verteld dat dit lasapparaat tussen de 14 / 1800 euro nieuw kost, mijn min prijs ligt iets hoger (1/4) dan de geboden 750 euro,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan