Te koop: Onderdelen GS500E '91

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Ben een tijdje terug, van de lente met een sleutelproject begonnen. Een Suzuki GS500E uit '91, maar aangezien ik druk bezig ben met m'n eigen onderneming mis ik helaas de tijd om hem verder op te knappen. Ook de ruimte hiervoor is een probleem, alles ligt in een garagebox zonder stroom en daar is het niet fijn werken met lage temperaturen, vandaar dat ik heb besloten alles maar van de hand te doen, omdat hij eigenlijk toch alleen maar in de weg staat.

Zeg maar wat je nodig hebt, hoeveel je biedt dan komen we daar zeker wel aan uit.
Als je details wilt over de staat van de onderdelen, vraag het dan even.

Het motorblok zelf is nog in redelijke staat, heeft ong. 50K gelopen, alleen zul je de koppakking moeten vervangen omdat ik het deksel al heb losgehad. Ook moet er een bout vervangen worden waarmee het blok in het frame hangt, deze zat helemaal vastgeroest aan het blok en heb ik los weten te krijgen, alleen de bout is helaas niet meer te gebruiken. Helaas is er ook een klein stukje koelrip hierdoor gesneuveld.

Voor de rest is eigenlijk alles verschrikkelijk vuil en zit er ook de nodige roest, oa. in de tank en op het frame. Het frame is inmiddels wel weer gelast, daar zat een scheur in.

Ik heb ook nog nieuwe onderdelen liggen voor deze motor, oa:

- Een compleet nieuwe kettingset.
- Ongebruikte VARTA accu, zuur apart meegeleverd.
- Balhoofdlager, gloednieuw.
- Werkplaatshandboek.

Kijk hier voor de nodige foto's, dat geeft wel een indruk van de staat:

http://www.xs4all.nl/~mkools/brik/

Ow ja het is in Bergen op Zoom.

Mail naar: martijn.kools@gmail.com, of reply gewoon in dit topic, pm kan ook :)

Oh ja het is een complete motor, dus alles is er (nog).
 
Laatst bewerkt:
Hey Martijn,

Om het motorblok rijdend te maken hoeft er dus alleen een andere koppakking in?
Bouten heb ik van het blok wat nu onder de GS hangt.
Wat vraag je voor het complete motorblok?
En welk merk is de kettingset en wat vraag je ervoor?

Mvg, Ron
 
Laatst bewerkt:
Hey r0n,

Yep andere koppakking erin en hij loopt, die is namelijk gebroken bij het lichten van het kleppendeksel. Waarschijnlijk zal je ook de olie moeten verversen. Ik heb het kleppendeskel trouwens moeten lichten om het blok eruit te kunnen krijgen omdat die bout toen nog in de weg zat.

Hier zie je de kettingset:

08052008128.jpg


Die was nieuw 100 euro.

Doe maar een bod, ik heb de totale motor destijds (half jaartje terug) voor 700 euro gekocht.

Ow lucht en oliefilter heb ik ook nog nieuw :) Die zie ik net liggen op de foto ;)
 
Laatst bewerkt:
Kettings set, olie(filter) ook erge interesse in.

Wat voor kleur tank heb je?

PM me maar :) Of liever nog mail in profiel

(mn vriendin gaat waarschijnlijk deze week een gs500 ophalen maar die moet links en rechts wat opgeknapt worden en jij hebt de onderdelen ;)
 
Ow ik zie het al...

De grijze/zwarte :)
Je had het over roest... nog eventueel rijdbaar te krijgen zegmaar?

Heb wel die tank nodig en eventueel je zijkapjes ook...

Haal ik gelijk een hele boel bij je ;)
 
Yep de tank heeft nogal wat roest van binnen. Zal je dus met tankcure oid moeten verhelpen. Het is meer schade ontstaan door lang stilstaan :)

Hij rijd er wel gewoon mee, alleen de carbs werden nogal vuil vanwege de roest, waardoor hij een beetje hakkelig begon te lopen, maar van buitenaf gezien is de tank nog in prima staat, er zitten geen gaten in ofzo :)

Ik PM je ff :)
 
Okee, wat vraag je voor het blok?
Een goede kettingset van een bekend merk (Regina) heb ik op internet voor 90 euro gevonden, aangezien hij jou meer heeft gekost zal je niet onder de 90 euro willen gaan zitten denk ik.
 
Oh jawel hoor, het ligt er toch maar bij mij en ik ga het toch niet gebruiken. Als je het blok koopt mag je de kettingset meenemen voor 60 ofzo, hij zit nog nieuw in de verpakking.

Evt. andere onderdelen mogen ook weg voor een schijntje, daar komen we zeker wel aan uit :)

Het ligt nu toch maar in m'n garage en hoe langer het er ligt hoe minder het waard wordt :)
 
Kijk, hoe meer je meeneemt hoe dieper ik kan zakken met de prijs. Anders blijf ik straks met een kwart of een halve motor zitten. Als iemand alleen de kettingset wil bijv. dan ga ik die niet voor de helft van de nieuwprijs verkopen.
 
Het blok, carbs. kettingset en filters zijn inmiddels weg. De rest mag weg teab. dus als je nog iets nodig hebt laat het ff weten. Hierna knal ik de rest op marktplaats.
 
PM me aub de prijs van de accu :) Mijne is dood, ben op zoek naar een nieuwe voor niet te veel :+ Mogelijk om hem op te sturen?
 
Het blok, carbs. kettingset en filters zijn inmiddels weg. De rest mag weg teab. dus als je nog iets nodig hebt laat het ff weten. Hierna knal ik de rest op marktplaats.


heb je nog spul te koop?

Zoek een redelijk/goede uitlaat, heb je die toevallig?
 
Ook intresse in de uitlaat
wil hem om sleutelen/lassen voor sport demper op mijn fiets
Mijn eigen GS500E
 
Ben een tijdje terug, van de lente met een sleutelproject begonnen. Een Suzuki GS500E uit '91, maar aangezien ik druk bezig ben met m'n eigen onderneming mis ik helaas de tijd om hem verder op te knappen. Ook de ruimte hiervoor is een probleem, alles ligt in een garagebox zonder stroom en daar is het niet fijn werken met lage temperaturen, vandaar dat ik heb besloten alles maar van de hand te doen, omdat hij eigenlijk toch alleen maar in de weg staat.

Zeg maar wat je nodig hebt, hoeveel je biedt dan komen we daar zeker wel aan uit.
Als je details wilt over de staat van de onderdelen, vraag het dan even.

Het motorblok zelf is nog in redelijke staat, heeft ong. 50K gelopen, alleen zul je de koppakking moeten vervangen omdat ik het deksel al heb losgehad. Ook moet er een bout vervangen worden waarmee het blok in het frame hangt, deze zat helemaal vastgeroest aan het blok en heb ik los weten te krijgen, alleen de bout is helaas niet meer te gebruiken. Helaas is er ook een klein stukje koelrip hierdoor gesneuveld.

Voor de rest is eigenlijk alles verschrikkelijk vuil en zit er ook de nodige roest, oa. in de tank en op het frame. Het frame is inmiddels wel weer gelast, daar zat een scheur in.

Ik heb ook nog nieuwe onderdelen liggen voor deze motor, oa:

- Een compleet nieuwe kettingset.
- Ongebruikte VARTA accu, zuur apart meegeleverd.
- Balhoofdlager, gloednieuw.
- Werkplaatshandboek.

Kijk hier voor de nodige foto's, dat geeft wel een indruk van de staat:

http://www.xs4all.nl/~mkools/brik/

Ow ja het is in Bergen op Zoom.

Mail naar: martijn.kools@gmail.com, of reply gewoon in dit topic, pm kan ook :)

Oh ja het is een complete motor, dus alles is er (nog).

Martijn ik probeer je al een paar dagen te bereiken via de mail maar dat wil niet echt lukken. Probeer even contact met mij te leggen. BVD

Marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan