textielbroek over laars aantrekken

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Ik zit me al een tijdje te irriteren aan de onhandigheid van motorkleding. Tuurlijk, noodzakelijk, maar voor het geld wat je ervoor uitgeeft mag je toch wel wat meer gemak verwachten.

Nu zag ik laatst een revit pak (infinity) welke je aan beide benen kunt afritsen en aan kunt trekken terwijl je je schoenen aanlaat (nog even terzijde dat er ook weinig goede motorlaarsen bestaan die ademen).

Perfect, was al aan het kijken naar zo'n pak... blijkt het 1000 euro te kosten.

nu dacht ik... waarom eigenlijk een heel pak, het is alleen de broek die het lastig maakt om hem aan te trekken met je laarzen aan.

maar... ik heb dus nog geen enkele motorbroek gevonden welke dit mogelijk maakt.

Weet iemand of er zo'n broek bestaat? het liefst met uitneembare wintervoering.
 
Weet iemand of er zo'n broek bestaat? het liefst met uitneembare wintervoering.

Ja, er zijn wel een aantal broeken met ritsen tot hoog op de heupen. Het vervelende alleen, een rits is niet waterdicht. Dus het is of gemak, of altijd droog.

Voor dagelijks gebruik draag ik ook nooit motorlaarzen, maar altijd kistjes. En zonder wintervoering krijg ik mijn broek met korte ritsen ook over mijn schoenen aan en uit.

Maar als je iets vindt dat èn waterdicht is èn makkelijk aantrekken dan hoor ik het graag.
 
Ja, er zijn wel een aantal broeken met ritsen tot hoog op de heupen. Het vervelende alleen, een rits is niet waterdicht. Dus het is of gemak, of altijd droog.

Voor dagelijks gebruik draag ik ook nooit motorlaarzen, maar altijd kistjes. En zonder wintervoering krijg ik mijn broek met korte ritsen ook over mijn schoenen aan en uit.

Maar als je iets vindt dat èn waterdicht is èn makkelijk aantrekken dan hoor ik het graag.
rits kan wel waterdicht uitgevoerd worden :) kijk maar naar dat revit pak ;)
 
rits kan wel waterdicht uitgevoerd worden :) kijk maar naar dat revit pak ;)

Ik vraag me af of dat helemaal waterdicht is.

De enige broeken waarbij ik dat gezien heb, zitten in het goedkope segment (o.a. MQP), hebben geen Goretex en dus ook geen probleem met de doorlekgarantie die ze anders van Goretex zouden moeten geven.
 
Ik vraag me af of dat helemaal waterdicht is.

De enige broeken waarbij ik dat gezien heb, zitten in het goedkope segment (o.a. MQP), hebben geen Goretex en dus ook geen probleem met de doorlekgarantie die ze anders van Goretex zouden moeten geven.
ritsen op dat revit pak gebruiken ze ook bij droogduikpakken. Die zijn dus echt absoluut waterdicht (althans als het echt die ritsen zijn, want in zo'n droogduikpak kun je zeker het water in met je gewone kleding zonder dat je vrees hoeft te hebben dat je kleding nat wordt)
 
Zulke broeken had ik aan tijdens mn rijles, weet alleen niet wat voor merk het was :?

was ook gore-tex die kon je tot net onder de knie openritsen, maar zat wel een stuk stof achter.

Bizar eigenlijks dat ik nooi t in de regen heb gelest :P

Edit: deze had geen uitneembare voering, als het warm was gingen we dan ook mooi toeren i.p.v. bijzondere verrichtingen!
 
Laatst bewerkt:
Zulke broeken had ik aan tijdens mn rijles, weet alleen niet wat voor merk het was :?

was ook gore-tex die kon je tot net onder de knie openritsen, maar zat wel een stuk stof achter.

Bizar eigenlijks dat ik nooi t in de regen heb gelest :P

Edit: deze had geen uitneembare voering, als het warm was gingen we dan ook mooi toeren i.p.v. bijzondere verrichtingen!
kon je die aantrekken met je schoen aan? want ik heb wel zo'n soort broek, maar die krijg ik niet aan met mijn schoenen.
 
Wat is het probleem om eerst je broek(en) aan te doen en dan laarzen / bergschoenen? :?
 
Laatst bewerkt:
nou... als je al je laars aanhebt... bijvoorbeeld omdat je op werk school of ergens anders bent... dan moet je dus je laars eerst uit doen, daarna de broek aan en dan weer je laars aan!
 
Laatst bewerkt:
Ik zit me al een tijdje te irriteren aan de onhandigheid van motorkleding. Tuurlijk, noodzakelijk, maar voor het geld wat je ervoor uitgeeft mag je toch wel wat meer gemak verwachten.

Nu zag ik laatst een revit pak (infinity) welke je aan beide benen kunt afritsen en aan kunt trekken terwijl je je schoenen aanlaat (nog even terzijde dat er ook weinig goede motorlaarsen bestaan die ademen).

Perfect, was al aan het kijken naar zo'n pak... blijkt het 1000 euro te kosten.

nu dacht ik... waarom eigenlijk een heel pak, het is alleen de broek die het lastig maakt om hem aan te trekken met je laarzen aan.

maar... ik heb dus nog geen enkele motorbroek gevonden welke dit mogelijk maakt.

Weet iemand of er zo'n broek bestaat? het liefst met uitneembare wintervoering.
de mijne komt van hein gericken, helemaal waterdicht, en met je jeans + wintervoering nog warm ook, heb net een ritje gemaakt, het was -16°, geen commentaar
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Evolution-broek met ritsen tot boven de knie. Als je niet te grote voeten hebt, gaat het hiermee. Ik (maat 45) kan hem met mijn werkschoenen wel aan en uitkrijgen, met voering. Met m'n werk/motorlaarzen net niet. (ik draag altijd veiligheidsschoenen/laarzen op mn werk, dus die heb ik ook op de motor aan, anders blijf je aan het kloten)
Maar meestal schop ik gewoon de laarzen uit, broek uit / aan en laarzen weer aan. Is minder moeite, en anders heb ik alle pekel en klei ook in de voering zitten.

Fijne broek, draagt lekker, Ziet er niet uit als een vuilniszak, verkrijgbaar in afwijkende maten, kneepads, tot nu toe waterdicht en warm genoeg. ca. 150 euro. Wat wil je nog meer.
 
Laatst bewerkt:
Zulke broeken had ik aan tijdens mn rijles, weet alleen niet wat voor merk het was :?

was ook gore-tex die kon je tot net onder de knie openritsen, maar zat wel een stuk stof achter

Tot net onder de knie zit de rits op mijn broek ook. Maar om echt makkelijk met alle schoeisel je broek aan/uit te trekken heb je ritsen nodig die tot op je heupen komen. En dat heb ik alleen nog maar bij goedkope broeken zonder Goretex gezien.

Wel naar gevraagd, met als antwoord het verhaal wat ik eerder typte, de duurdere merken durven het niet aan omdat ze denken dat het niet waterdicht zal zijn.
 
Ik vraag me af of dat helemaal waterdicht is.

De enige broeken waarbij ik dat gezien heb, zitten in het goedkope segment (o.a. MQP), hebben geen Goretex en dus ook geen probleem met de doorlekgarantie die ze anders van Goretex zouden moeten geven.

Mijn MQP broek was prima waterdicht bij de ritsen. Dáár wel B|
 
nou... als je al je laars aanhebt... bijvoorbeeld omdat je op werk school of ergens anders bent... dan moet je dus je laars eerst uit doen, daarna de broek aan en dan weer je laars aan!


Awel, ik ben volledig akkoord, dikke ellende :Y

Ik ben al jaren op zoek naar een motorbroek die ik niet hoef uit te doen als ik een onderbroek aan doe :+
 
Koop gewoon een auto! :+

Op de lokaties waar ik voor mijn werk moet zijn is dat nog onhandiger. Niet eens vanwege de files, maar vanwege het feit dat je alleen op minstens 10 minuten loopafstand kunt parkeren.

Mijn Dane broek kan krap aan net over mijn kistjes heen als de voering er niet in zit (maar die heb ik er zelden in, eigenlijk alleen met dit weer). Hierdoor wil af en toe wel eens een naad worden losgetrokken en zou ik liever iets met langere ritsen hebben. Maar Dane is het enige pak waarvan ik zelf zeker weet dat het bij 365 dagen dragen per jaar in weer en wind toch nog waterdicht blijft.
 
zoals een collega motorrijder hier boven ook een Evolution broek heeft, zoeen heb ik ook, heel ver open te ritsen, weet alleen niet of ik em dan over mijn motorschoenen kan uittrekken, ik heb mijn schoenen toch in no-time uit dus vandaar dat ik het niet geprobeerd heb... :)
 
ik heb een evolution textiel pak... kostte kompleet ong 300,-- en de ritsen op mijn benen gaan tot mijn knieen.. perfect aan en uit trekken ook met mijn laarzen aan.. in broek (en het jack) zitten dan een waterdichte voering en een thermovoering.. allemaal uitritsbaar..

prima pak en nu rij ik er ook mee, dus ook warm genoeg..
 
Ik neem mijn nette schoenen los mee.

Op het werk gaat de jas, de motorlaarzen en broek uit, en dan de schoenen aan.

In de tussentijd start de pc netjes op en zet de secretaresse mijn koffie klaar.

En terug gaat het natuurlijk netjes andersom. En het komt ook wel eens voor dat ik gedurende de dag elders moet zijn, dan gebeurt dit vaker.

Het kost me ongeveer 2 minuten om het motorpak uit te krijgen, schoenen weer aan, en de spullen netjes weg te hangen. Dus echt een groot probleem is het (bij mij dan) niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan