moto guzzi breva 1200

@Dolf maas, ben je er tevreden over ?
Hoeveel km heb je er reeds mee gereden, zou je de aankoop opnieuw doen of zeg je: liever geen guzzi meer voor mij ?

Ik heb namelijk in een testverslag gelezen dat er serieuze speling zit op de cardanaandrijving !
Ik persoonlijk vind het een heel mooie naked bike en overweeg er een aan te schaffen.

bij GD in wommelgem (Belgie) staat er een overjaarse 1100 voor 9500 euro te koop !
Klopt het wat ze schrijven in het testverslag of is het allemaal wat overdreven ?

Graag had ik uw bevindingen hierover eens gelezen !
Thanks,
Eddy
 
Yes, ik rij met een breva 1200 van 2008.
Heb er zo'n 7000 km mee gereden naar alle tevredenheid. Alleen een tourscherm bijgekocht
Er zit zoals zoveel cardanfietsen wel iets van speling in de aandrijving.
Je kunt de hele motor natuurlijk niet vergelijken met een b.v. een japanse kettingfiets. Maar zijn deze altijd spelingsvrij?
Maak altijd een testrit voor dat je wat koopt. Na een testrit op een Breva 1100 was ik helemaal om.
De Guzzi rijdt heel anders dan de Honda Hornet die ik hiervoor heb gehad. Is niet te vergelijken.
Trekt lekker van onderuit en je hebt beslist geen motor van 13 in een dozijn.
Ik zou er zo weer één kopen.
 
@Dolf maas, ben je er tevreden over ?
Hoeveel km heb je er reeds mee gereden, zou je de aankoop opnieuw doen of zeg je: liever geen guzzi meer voor mij ?

Ik heb namelijk in een testverslag gelezen dat er serieuze speling zit op de cardanaandrijving !
Ik persoonlijk vind het een heel mooie naked bike en overweeg er een aan te schaffen.

bij GD in wommelgem (Belgie) staat er een overjaarse 1100 voor 9500 euro te koop !
Klopt het wat ze schrijven in het testverslag of is het allemaal wat overdreven ?

Graag had ik uw bevindingen hierover eens gelezen !
Thanks,
Eddy


Ik heb mijn Breva in feb. 2008 gekocht (bijna jarig *O* ). De motor bevalt mij prima na zo'n 11000 km. Voor wat betreft de cardanspeling kan ik alleen maar zeggen dat hij wat "klappert" als ik stapvoets de verkeersdrempels afrij. Het kan geen kwaad. Zo moest ik ook wel wennen aan het "tingelen" van de koppeling als je die inknijpt. Ook dat is normaal met een droge plaat koppeling (zoals op een Duc).

Je bent in een testverslag altijd afhankelijk van wat de tester "gewend" is. Het beste is om zelf een uitgebreide testrit te maken.
Ik zou zo weer voor een Guzzi gaan absoluut geen spijt van. :]

full


De mijne...
 
Sinds maart 2008 heb ik een Breva 1100 met de touring-uitrusting. Ik heb er nu ruim 11.000 km. mee gereden en ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Guus. Hij is zeer geschikt om een hele dag op te zitten (zonder zadelpijn) en mee rond te toeren. Ook op de snelweg rijdt het zeer ontspannen. :]
En ik moet nog altijd glimlachen als ik 'm start ... er zit echt léven in!
full
 
Net als de "trompetmadam" ;) heb ik ook een touringuitvoering toch ook maar een foto van door het jaar heen looks.
full
 
Hé, maar Dolf, jij hebt andere spiegels op jouw motor! Ik heb de ronde met zwarte kunststof achterkant. Heb jij deze er speciaal op laten zetten?
De spiegels die jij erop hebt, ken ik toch van de 850-versie?
 
Bingo! Oog voor detail 8-) .
Ik heb ze bij aankoop vervangen. Een proefrit gemaakt op de Bellagio en daar zitten deze ook op. Het zicht erin vond ik nog net iets beter. En een nog knapper koppie naar mijn mening. :P
full


staat nu onder zeil te wachten tot het zout van de weg is :z
 
Oh en ook een vraagje van mijn kant. Is dat een Zweeds vakantiehuisje? Of heeft het alleen die typisch Zweedse kleur? Ciao Dolf.
 
Haha, ook oog voor detail! Bijna goed, deze foto is gemaakt tijdens onze vakantie afgelopen zomer in ... Noorwegen. ;)
 
Niet zo moeilijk, ben in Zweden geweest in juni met mijn Bella signora. :]
Dit jaar staat Noorwegen op de kalender.
Nog even voor Ed44.. Je kunt ook wel een beetje "offroad"rijden met een Breva.
De onderstaande foto van mij is genomen door een GS-rijder die daar ook aan het rondtoeren was. Hij wilde niet dat zijn motor erbij stond, hij vond het een lullig gezicht als je aan het "offroadrijden" bent en er komt zo'n gek met een straatmotor achter je aan... |( Die Duitsers toch.... _O-

full
 
Guzzi....?Na 8000 km voor mij nooit meer.Maja,smaken verschillen.gelukkig maar. :]
 
Guzzi....?Na 8000 km voor mij nooit meer.Maja,smaken verschillen.gelukkig maar. :]


Zo is het. Rij dik 20 jaar Guzzi en gelukkig worden ze steeds beter. Wat was er zo erg aan dat je nooit meer een guzzi wil?
 
Tja,nooit in 1 keer starten.rare gewichts verdeling(meeste achter),niet goed sporen,vreselijk om
mee te rijden in de stad,lekke toerenteller,lage service beurd intervallen,en boven de 130 niet meer te sturen,of je moest boven op je tank gaan zitten.Tevens sturen in de bocht ging ook niet echt lekker(driften).Andere banden hielpen wel iets,maar niet veel.
En heb het over nieuwe Guzzi,dus niet over uit gelebberd ding.
Maar wat ik al zei,hoeft niet helemaal aan de Guzzi te liggen,we matchten gewoon niet -O- :') :]
 
Jammer dat die V7 classic niet is bevallen, ik heb hiervoor een Breva 750 gehad. Deze heeft dezelfde moter als de V7. Geen problemen mee gehad in 20000 km.
Zelfs niet na een dag stortbuien van Luzern tot Mainz.
Na dik 2 jaar ingeruild voor de 1100 en die is ook toppie! *D
Over het algemeen staat een Guzzi toch bekend om de goede wegligging en wat zwakkere electronica (Italianen en stekkers.....) Maar ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Ook met beide topsnelheid gereden resp. 180 en 210 km per uur en bij beide het gevoel dat ze nog wel meer aan zouden kunnen, maar dat is voor mij niet zo van belang. Ik heb nog niet met een V7 classic gereden, dus daar kan ik niet over oordelen.
Ik hoop dan dat die MT03 je meer plezier geeft, want daar gaat het tenslotte toch om.
 
Thx.Mt-03 gaat alles vanzelf he.Gewoon Japans.En ben wel verdrietig geweest van V7 Classic,zeker omdat ik half jaar moest wachten voor ik hem had.Ben nooit harder gegaan dan 120.ja 1 keer 140 voor paar minuten,met klapband als gevolg.En vol gas accelereren van 100,ging altijd gepaard met veel lawaai en gerammel ui jhet blok.Dus daar was ik ook maar mee gestopt.Veel plezier met je 1100,hij is wel mooi!Maar van mooi bord kan je niet eten he, *O* :]
 
Veel geluk met je MT-03. Maar blijf wel met een vraagje zitten: Heb je de V7-classic vanaf de folder gekocht zonder een proefrit te maken of zo? Dergelijk weggedrag enz. zou je toch bij een goede proefrit ook zijn opgevallen?
Zo zie je maar weer: Never buy without a ride.
Hoe bevalt de MT-03 trouwens? (Trekkracht, snelheid, wegligging, trillingen)
Persoonlijk heb ik juist voor de Breva gekozen om de cardan, toureigenschappen, trekkracht van onderuit, e.d.
See you!

full
 
ik vindt de breva een heel mooie motorfiets,en weet er nog 1te koop staan een 1100
met koffers en abs.
maar nu las ik in een motor tijdschrift hier in belgie hadden ze met een norge 1200
een duurtest van 45000 km,gedaan en zaten met een gebroken olie pomp,
nu kan dat op zich geen kwaad zeggen ze om dat,de rotor in het pomhuis is opgesloten
in een nederlands tijdschrift had men het over het zelfde,een kwaal bij guzzi blokken?
 
Nee, is geen algemeen voorkomende kwaal bij Guzziblokken, anders had ik er al meer over gelezen op GuzziTech.com een Engelstalig forum over Moto Guzzi.
De enige "kinderziekte" die de Breva heeft gehad, was een slechte afdichting van het cardanhuis. (olie-lekkage). Hiervoor is al een paar jaar geleden een terugroepactie geweest en komt ook niet meer voor.
De basis van het 1100 blok is al ruim 40 jaar oud (of jong!) en is echt bullet-proof.

Of zouden ze toevallig die eerste Norgemoter van Moto 73 weer in elkaar geschroefd hebben en verkocht aan België? :?
 
Not to compare with earlier models. :N
It's again a new generation Guzzi. Think about the differences between V7 -> T series, T-series-> V11 and now it is V11->Breva V1100/1200 :}
I drive Guzzi's since 1979 after 6 years on Japenese bikes. V1000 Convert, V7 Special, V10 Centauro. I still drive also my T3 Cal, bought new in 1983 *D .
And now I own also a Guzzi black V1100 Breva with black saddle 8-) . What a fun to drive that beast, chiptuned with carbon exhaust, no kat but with K&N airfilter .....Whooohaaa!!!!! :]

It's a pity that the drivetrain has no transmissiondamper otherwise I would rated the V1100 a 10.

(sorry dat het in het Engels is geschreven, maar ik had al eens een engelstalige review geschreven)
 
Not to compare with earlier models. :N
It's again a new generation Guzzi. Think about the differences between V7 -> T series, T-series-> V11 and now it is V11->Breva V1100/1200 :}
I drive Guzzi's since 1979 after 6 years on Japenese bikes. V1000 Convert, V7 Special, V10 Centauro. I still drive also my T3 Cal, bought new in 1983 *D .
And now I own also a Guzzi black V1100 Breva with black saddle 8-) . What a fun to drive that beast, chiptuned with carbon exhaust, no kat but with K&N airfilter .....Whooohaaa!!!!! :]

It's a pity that the drivetrain has no transmissiondamper otherwise I would rated the V1100 a 10.

(sorry dat het in het Engels is geschreven, maar ik had al eens een engelstalige review geschreven)

Heb je dat geschreven voor het GuzziTech.com forum? Ik vertoef daar ook geregeld, veel algemene en technische info over Moto Guzzi en toffe Aussies en Amerikanen daar. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan