Honda Deauville Topic

Maar als je toch al standaard die 2 koffers er aan hebt zitten....

Da klopt.. maar moet wel ff zorgen dat de boel dan goed vast ligt..
Niet dat bij elke bocht en enthousiast remmen het slot door de koffer slingert..

Zal er toch van moeten komen denk ik.. een echt schijfremslot is tot nu toe niet te vinden dat echt goed past.

Andere remschijf is later misschien een optie... Maar vooralsnog heb ik deze net.. Even zo laten denk ik :P
 
Dat gerammel in de koffer ken ik, maar vooral bij drempeltjes in die 60Km zones waar je best leuk 80+ kan...., de eerste keer dacht ik dat er wat afbrak....., nu ligt die op mijn regenjas en dat dempt al genoeg....
 
Typisch dat er voor deze remschijven / motoren niet een fatsoenlijk remschijfslot te krijgen is :S

Je hebt een deauville uit 1999 zag ik.. Bevalt ie ?
 
Groot en log...
Past niet in het kleine vakje dat voor een schijfremslot perfect zou passen

Naar mijn mening kan je dan net zo goed geen slot gebruiken. Een schijfremslot biedt geen extra bescherming omdat je de motor niet ergens aan vast kunt zetten zonder dat je een ketting bij je hebt en omdat het ca. 30 seconden werk is de remschijf los te schroeven en vast te tapen.

Dan kun je beter investeren in een alarm als je geen ketting mee wilt slepen.
 
Een goedgekeurd schijfremslot heeft als voordeel dat de verzekering tevreden is ;)
Daarnaast is het een extra drempel om 'm mee te nemen.
Net als elke beveiliging heb ik niet de illusie dat iemand die doelgericht mijn motor mee wil nemen zich laat tegenhouden door welk slot dan ook...
Maar hoef het ook niet TE makkelijk te maken :D

De verzekering vereist een goedgekeurd slot..
Ik heb zelf het liefst een handzame variant ;)
 
Hier ook maar even proberen:

mmm. Vervelend probleem ( of zoals sommigen zeggen -> uitdaging O-)

Ging net even shoppen voor een goed slot voor mijn deauville ( goedgekeurd i.v.m. verzekering en graag remschijfslot, die anderen zijn me te log en zijn niet mee te nemen ), maar het blijkt dat deze fiets zo een aparte maat heeft dat er eigenlijk geen fatsoenlijk slot past :?

De gaatjes zijn zo klein dat een

[afbeelding]

Er niet doorheen past..

De breedte is echter dusdanig dat een

[afbeelding]

er niet omheen past :?

Iemand tips / ervaring om voor een dergelijke vreemde maat toch een goed slot te krijgen ?

Wel graag dus een schijfremslot om het ding makkelijk mee te kunnen nemen ...

Ik gebruik al jaren de Abus Granit Quick. Zowel op mijn NT700V als op mijn vorige motor, de NT650V. Past net, maar het gaat prima.

3760HB70.jpg
 
Hoe monteer je dat ding dan ?
En heb je dezelfde remschijf ?

Kan je eens een foto posten met het slot erin ...
Ben wel benieuwd, maar bij mijn weten gaat deze niet lukken, maar als jou het wel gelukt is..

De NT700 heeft net iets grotere gaten, dus dat kan ik me voorstellen
 
De beugel gaat gewoon door een van de gaten van de originele remschijf. Wel even in een aantal gaten passen, want hoe miniem ook, er kan een gering verschil tussen die gaten zitten. Maar bij mij past 'ie dus gewoon op zowel het 650-model als de 700. Ik heb helaas geen foto's. Maar ik moet toegeven, het is allemaal erg krap, dat wel.

Ik had bij de aanschaf van een remschijfslot ook het probleem dat haast niets past. Ik heb toen bij een motorzaak gevraagd of ze enkele modellen wilden passen op mijn motor (destijds nog de NT650V), voordat ik iets kocht. Zodoende kwam ik uit op mijn huidige slot.
 
Dag,
Ik bezit ook het Abus Granit remschijfslot.
Het aanbrengen is inderdaad een beetje prutsen. In Spanje gebruiken "ze" veel de Bumper Block Disk. (€ 25,=) Geen idee of dit remschijfslot net zo goed is als de Abus. Weet ook niet of de verzekering dit een goed slot vindt. Voor het bedrag ( ja, ik heb hem ook gekocht) kon ik hem niet laten liggen. Kun je überhaupt voor dit bedrag een goed( gekeurd) slot verwachten? Hij zat in een plastic verpakking, die je aantreft bij onze dhz-zaken als je een bv. een snelkoppeling koopt.
Het slot past perfect om de "driehoekige" gaten van de remschijf.
Kent één van jullie dit slot? Hij ziet eruit als een (gele) nietmachine.
FB
 
Nee, die druppelvorm is zo smal dat de beugel er alleen schuin doorheen gestoken kan worden en dan kan je die bocht niet maken... Hij kan er dan dus half doorheen, maar niet gesloten worden...

Hoorde meteen al dat het een lastige maat zou worden :(
Maar had toch wel verwacht dat er in ieder geval een alternatief zou zijn :?

Hallo angel1978,

Ik denk dat ik de oplossing voor je heb, ik weet het eigenlijk zeker.
Die schijf wat je liet zien, is zoals ik dat kan zien dezelfde als de Pan European ST1100.

Het slot wat op jou motor past is de Xena XN14.
Je hebt ze in verschillende grote, maar deze past 100%

1> ART gekeurd, dus goed voor de verzekering.

2> 110 db alarm, werkt prima, eerst een waarschuwings signaal, 2de keer blijft hij loeien, ongeveer 15 sec. en geloof mij de buren vinden dat niet leuk, alleen jij weet dat ze aan je motor liggen te klooien, of dat je zelf het slot bent vergeten te verwijderen na een lange pauze op het terras. En wil je dit alles niet, haal je de batterij eruit, klaar ben je.

3> Goede stevige behuizing, voelt goed zwaar aan, 3 sleutels erbij, opberghoesje voor onderweg, boekje erbij en batterijen.

Misschien had je al zo'n vermoeden, maar ik heb het slot zelf, en ben er zéér tevreden over, het is wat je zelf al zei, als ze hem willen meenemen, is hij zo weg, maar het houd in ieder geval iets tegen, en het scheelt je geld bij de verzekerings maatschappij.

Ik hoop dat ik je wat wijzer heb kunnen maken, p.s de prijzen zijn verschillend, via google kom je op Xena site's uit die trouwens ook bedrijfs en huis alarmsystemen hebben.

full
 
Ik zal 'm eens bekijken.. wel even kijken of die in de buurt te krijgen is...
 
Ik zal 'm eens bekijken.. wel even kijken of die in de buurt te krijgen is...


Betreffende slot heeft ook mijn intresse gewekt. Eventueel in keer kijken bij Motozoom.nl of bij van Wijk binnenlopen :o :o :o . Heb nu me slot in een handdoek in een van de koffers opgeborgen tijdens het rijden. Werd namelijk ook gek van het gerammel :? :? . Abus slot heb ik ook, echter pas niet lekker op de schijfrem.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn mening kan je dan net zo goed geen slot gebruiken. Een schijfremslot biedt geen extra bescherming omdat je de motor niet ergens aan vast kunt zetten zonder dat je een ketting bij je hebt en omdat het ca. 30 seconden werk is de remschijf los te schroeven en vast te tapen.

Dan kun je beter investeren in een alarm als je geen ketting mee wilt slepen.


Meeste Honda's zijn voorzien van HISS. De mijne in iedere geval wel. Echter bij nieuwe sleutel moet deze worden ingelezen. Moet ik met mijn nieuwe reservesleutel nog laten doen.
 
Gewoon even kijken op de motorbeurs voor een goed slot ! (kan best wel aardig schelen in de kosten!)

PS: Al langer MF 'er maar nog niet echt actief dus kleine intro is misschien op zijn plaats ! (Alex, 21, student MER, Deauville '99 bordeaux rood, extras: Autocom, handvatverwarming, alarm/grootlicht module. overig: Secretaris van ESMC de Asfalthappertjes . Rij nu ruim 1 jaar en heb er 17500 KM gemaakt dit jaar... verder hoor ik het wel :P
 
Meeste Honda's zijn voorzien van HISS. De mijne in iedere geval wel. Echter bij nieuwe sleutel moet deze worden ingelezen. Moet ik met mijn nieuwe reservesleutel nog laten doen.

In 1998 zijn er DEauvilles uitgebracht zonder Hiss maar ook met. Vanaf 1999 zijn ze allemaal met HISS uitgebracht.
 
In 1998 zijn er DEauvilles uitgebracht zonder Hiss maar ook met. Vanaf 1999 zijn ze allemaal met HISS uitgebracht.

Mijn '98 model heeft in ieder geval geen HISS, en is van september. Was het in '98 een optie waarvoor je moest bijbetalen?

Ik heb trouwens vandaag bij Arie Molenaar de nieuwe Deauville 700 gezien, en die ziet er best aardig uit :)
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn mening kan je dan net zo goed geen slot gebruiken. Een schijfremslot biedt geen extra bescherming omdat je de motor niet ergens aan vast kunt zetten zonder dat je een ketting bij je hebt en omdat het ca. 30 seconden werk is de remschijf los te schroeven en vast te tapen.

Dan kun je beter investeren in een alarm als je geen ketting mee wilt slepen.

Als ik hem nergens aan vast kan zetten leg ik de ketting door het wiel, en tussen de vorkpoten door, zodanig dat hij moeilijk naar de grond te trekken is. Dat is in ieder geval beter dan niets.

Op de meeste motorparkeerplaatsen kun je hem niet vastzetten, dus dan vind ik dat het meest slechte alternatief.
 
Mijn '98 model heeft in ieder geval geen HISS, en is van september. Was het in '98 een optie waarvoor je moest bijbetalen?

Ik heb trouwens vandaag bij Arie Molenaar de nieuwe Deauville 700 gezien, en die ziet er best aardig uit :)

Volgens mij was bijbetaln niet nodig. Ze werden vanaf een bepaalde serie gewoon met HISS geleverd.

De nieuwe. Ja en vooral met de brede kofferdeksels. Een plaatje naar mijn idee
 
Terug
Bovenaan Onderaan