Burgman 200

hoi YsKonijn,

Zaterdag de burgman opgehaald, rijd echt geweldig
Het is een heel verschil ten opzichte van de honda foresight.
Zaterdag een ritje gemaakt van ongeveer 180 km rond utrecht, even rustig inrijden.
Het hogeruitje bevalt goed, staat ook niet verkeerd ook moet ik zeggen.
Aansluiting GPS even getest gaat ook uitstekend.
Tot zover een heel tevreden burgman 200 rijder.
Ga de burgman deze week nog even in het vet zetten ivm de pekel die er toch nog behoorlijk ligt hier en daar.
Burgman was zaterdag net een zoutedrop (de burgman is zwart), dus zondag toch maar even gewassen en goed laten drogen.
ik hoop hem volgende week voor woonwerk verkeer in tezetten, want daar is hij tenslote voor.

Chengeve
 
Ha Chengeve,
Doe nog maar even rustig aan, want voorlopig gaat't weer 's nachts vriezen. Er zal weer het nodige zout over de weg gestrooid gaan worden.
GPS?? ga je verre reizen maken, of is het een leuke gadget op de B200. Voor woonwerk weet ik zo ongeveer de routes wel, of verander je wat vaker van baan.
Ben benieuwd hoe't met je uitlaat zal gaan, die van mij krijgt al wat lelijke bruine plekken (3200km). Binnenkort maar eens met de dealer overleggen wat die er van vindt.
Rijdt verder prima en comfortabel.
Veel plezier me je B200
 
Hee Burgman vrienden.

Wij als Burgman rijders moeten eigenlijk ook een treffen gaan organiseren, ik lees alleen maar gezellige berichten over Utrecht.

Ik moet trouwens ook nog steeds ff naar de dealer voor de foto,s van de uitlaatvan mijn Burgman.

Ik heb btw bij Noud,s Motorbazaar een sport demper gevonden van het merk GPR voor onze Burgman 200 is deze leverbaar tegen de introductieprijs van 309,95 niet gek toch!

Ik ging voor de Laser maar deze laat nog wel ff op zich wachtten, de standaart uitlaat voor de winter ivm de pekel en rotzooi, de sportdemper voor het betere weer!

Greetz Storkie.
 
Storkie, heb je geen angst om veel schade te maken bij het steeds veranderen van die uitlaten?
 
Nope geen angst hier droomscooter.
Het zijn in totaal maar vier boutjes die je los moet draaien, uiteraard met rust, beleid, en het juiste gereedschap!

No problema
Greetz Storkie.
 
Hee Burgman vrienden.

Wij als Burgman rijders moeten eigenlijk ook een treffen gaan organiseren, ik lees alleen maar gezellige berichten over Utrecht.

Ik moet trouwens ook nog steeds ff naar de dealer voor de foto,s van de uitlaatvan mijn Burgman.

Ik heb btw bij Noud,s Motorbazaar een sport demper gevonden van het merk GPR voor onze Burgman 200 is deze leverbaar tegen de introductieprijs van 309,95 niet gek toch!


Hey Storkie,
Ik vind €310,- nog best een boel geld om een uitlaat met een beetje roest te vervangen die verder nog goed is. Laat eerst die dealer er maar eens naar kijken! Of is die knalpot van jou er al onder uit gevallen?
 
Laatst bewerkt:
He Storkie,


lijkt mij een heel leuk idee, maar wel wanneer het een stuk warmer is en als het ergens ter hoogte van zwolle is of zoiets; moet uit het noorden komen.

Ik moet tot nu toe nog heel erg wennen bij het inkantelen van de burgman bij het nemen van bochten; heb steeds het gevoel dat ik uitbreek/ uitglij. durf nog niet zo diep te gaan.
 
Droomscooter ik smeer de boutjes idd in met kopervet.
Zo blijven de boutjes gangbaar, als ik de demper verwijder om deze b.v. te reinigen.

Yskonijn ik ga de orginele demper niet vervangen met de sportdemper omdat de orginele demper roest, maar omdat ik meer geluid wil!
Om de sport demper mooi te houden,wissel ik de dempers voor het beginnen v.d. winter.

Scootfan idd als het warmer is lijkt mij een goed idee, ook dan zul je merken dat je michelins beter aan het wegdek plakken, zodat je de Burgman kan kantelen zonder dat je het gevoel hebt dat de Burgman uitbreekt/glijd.
Je zult dan spoedig ondervinden dat je de Burgman met gemak door de bocht gooit maar de grondspeling minimaal is.

Greetz John.
 
Een aantal berichtjes op het forum over lekke banden zitten lezen. Blijkt toch lastig, onderweg met een leeglopende band waar een spijker oid in zit.
Dan sta je mooi in de middle of nowhere, met je glimmende scoot.
Aangezien ook ik op m'n B200 geen reserveband heb, heb ik vandaag bij motostorebarendrecht een bandenreparatiesetje gekocht.
full

Hopelijk heb ik hem niet snel nodig, maar hier kun je beter méé verlegen zitten, dan òm verlegen.

Verder op marktplaats voor een paar tientjes een gps-je (Garmin i3)gekocht.
full

Voorlopig even op m'n ruit geplakt, maar ben bang dat ie bij de eerste verkeersdrempel eraf stuitert :? .
Ben nog aan't verzinnen naar een betere oplossing.
Iemand ideeën?
 
eens kijken bij "ram mount "voor een geschikte houder, maar is niet goedkoop
of je doet zoals ik: kleine tanktas tussen de benen met een kaartleesvak
werkt voor mij,al moet je toch wat verder naar beneden kijken
grtz
tom
 
Ik heb er ook aan gedacht om een goedkoper navi-systeempje aan m'n scherm te plakken met een zuignap.
Ik had wel verwacht dat die zuignap krachtig genoeg om het te houden.
Is er iemand die dit al heeft meegemaakt dat dat ding eraf dondert?
Gebeurd dat frequent?
 
Ik heb al hele stukken gereden met zo'n garmin navu op mn snelheidsmeter gezuignappeteerd. blijft wel zitten. deze zitten ok strak in de houder. voor de zekerheid heb ik dan nog een lus om mn spiegel en de houder. (dit was op mn oude PS150i )
 
Een aantal berichtjes op het forum over lekke banden zitten lezen. Blijkt toch lastig, onderweg met een leeglopende band waar een spijker oid in zit.
Dan sta je mooi in de middle of nowhere, met je glimmende scoot.
Aangezien ook ik op m'n B200 geen reserveband heb, heb ik vandaag bij motostorebarendrecht een bandenreparatiesetje gekocht.
Hopelijk heb ik hem niet snel nodig, maar hier kun je beter méé verlegen zitten, dan òm verlegen.
Heel verstandig Yskonijn. Na de lekke band van Marinde en de zeer charmante hulp van Sossa *O* (nu snap ik waarom vrouwen op donkere mannen vallen )tijdens de toertocht afgelopen zomer, bedacht ik me hetzelfde als jij. Knap lullig als je ergens met een lekke band staat, hopelijk doet zo'n setje dan echt z'n werk, dan is het z'n geld dubbel en dwars waard. Wij motorscooteraars hebben de luxe meestal wel ergens een plekje te hebben voor zo'n setje. Probeer hem wel ergens te stoppen waar het niet té heet wordt door de motortemperatuur.
 
Laatst bewerkt:
Nou je het zegt, idd zonder voetstappen!

Het had gesneeuwd, snel ff de Burgman neergezet voor een foto.
Daarna snel weer de garage in want de volgende lading sneeuw kwam eraan.
Ik heb de afgelopen weken btw maar weinig gereden, veel met de auto naar m,n werk gegaan.
Als ik de Burgman dan zo ziet staan hunker ik echt naar pekel vrije wegen!

Greetz Storkie!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan